Strona 1 z 50

[Ozorków] Linie 46/Z46/10

: wt 17:59, 30 wrz 2008
autor: bartek
W końcu powrót na Chocianowice. Do tego zmiany w rozkładzie jazdy (w Łodzi co 10 minut a w strefie podmiejskiej tak jak do tej pory - co 20minut).

Poprawiłem/prof.

: wt 20:40, 30 wrz 2008
autor: MNK
No i?

A musisz się czepiać? Sądzę, że 46A powinno mieć swój osobny temat - żeby nie zaśmiecać wątku o Tramwaju Regionalnym. Wszak 46A jedzie nieco inną trasą. /prof.

: wt 22:53, 30 wrz 2008
autor: bartek
Dzięki za poprawienie, każdy bowiem ma prawo do pomyłki. A wracając do tematu, to co wiem to linia 11 ma pełnić funkcje Tramwaju Regionalnego a nie linia 46. (Jeśli się mylę poprawcie.)

: śr 01:47, 01 paź 2008
autor: o3r
Na Pabianickiej i Politechniki potrzebna jest jeszcze jedna linia. Bardziej mnie zastanawia zasadność istnienia 16A, ale to już inny temat.

Teraz mamy 43BIS i 46A. Klasyczny bis jest podmiejski, nowoczesne A nie Obrazek

: śr 11:25, 01 paź 2008
autor: Kazik
Mamy jeszcze 46Bus. Jakieś propozycje dla 46C? Obrazek

Na Zgierskiej znów mamy przyzwoitą ilość tramwajów - 24 pociągi na godzinę w jedną stronę. Od 2004 było to 18poc./h. Nic tylko '59' zwinąć, a już na pewno nie ma jej co przywracać na pl.Wolności Obrazek

Ile brygad obsługuje '46(A)'?

: czw 20:35, 02 paź 2008
autor: SzK
Może pewnym rozwiązaniem byłoby uruchomienie linii 59
na trasie Radogoszcz Wschód - Radogoszcz Zachód z częstotliwością
5 minut w godzinach szczytu, lub nawet częściej.

Możnaby rozważyć połączenie linii 73 oraz 99 w jedną na trasie
11 Listopada - Nowy Józefów ...

: czw 21:06, 02 paź 2008
autor: Karol
59 nie można likwidować, bo coś musi przecież jeździć na osiedle z tej strony co właśnie 59 Obrazek Ludzie by się zbuntowali tak samo jak ci, którym 57 zabrali z Karpackiej.

: czw 21:42, 02 paź 2008
autor: SzK
Mi chodziło o linię typowo dowozową - odwozową łączącą oba Radogoszcze z tramwajem

Trasa: ŚWITEZIANKI - Świtezianki - Sikorskiego - Włókniarzy - 11 Listopada - 11 LISTOPADA

Na Zgierskiej mamy linie:
4,11,16/16A oraz 46/46A - wszystkie 6x / h - razem 24 tramwaje / h -
średnio co 2,5 minuty.

Ludzie z 59 i tak muszą się przesiadać, więc dlaczego nie można robić tego wcześniej ?

: pt 10:24, 03 paź 2008
autor: Kazik
Dodam jeszcze, że '59' wprowadzono, kiedy '4' i '11' dojeżdżały tylko do Julianowa.

Inna sprawa, że z Radogoszcza Wsch. (i Zach.) daleko jest do wszelkiej cywilizacji, choćby Bałuckiego Rynku. I co? jechać na zakupy z przesiadką, czy tłoczyć się w '65'?

'95' ludzie z os.Chojny-Dąbrowa jeździli dalej niż obecnie i jakoś teraz też żyją. A na dodatek mają autobus ciut częściej.

: pt 12:31, 03 paź 2008
autor: Tomasz.bu
Koncepcja zastąpienia 59 dowozówką do tramwaju jak najbardziej słuszna, ale trzeba ją zrobić tak (i jest to wykonalne), żeby przesiadka była zawsze na wspólnym przystanku - bez biegania po skrzyżowaniu).

Co do argumentu, że ludzie się tłoczą w 65 - niech więc 65 jeździ częściej.

: pt 17:01, 03 paź 2008
autor: Kazik
Wspólny przystanek ("intermodalny") wymagałby przebudowy układu drogowo-torowego, ale samą trasę autobusu można ułożyć tak, żeby przy przesiadce nie przechodzić przez jezdnię.

: pt 18:31, 03 paź 2008
autor: Tomasz.bu
Można bez większej przebudowy zrobić trasę z przesiadką w obrębie przystanku tramwajowego - w ramach jednej platformy przystankowej lub z przejściem tylko przez tory.

: wt 12:22, 07 paź 2008
autor: Piotr Ossowski
Jak pamiętam reforma tras z 1 I 2001 roku zakładała, że linie miejskie tramwajowe miały otrzymywać numery od 1 do 20. I jak to ma się do linii 46A? Nie można by stworzyć 17 lub 18. Musi być koniecznie to 46A?
Podobne sugestie nasuwają się wobec linii 43bisbis (Stoki-Zdrowie).

Ps. Mam pretensje do nazewnictwa linii, a nie do ich przebiegu czy częstotliwości.

: wt 13:54, 07 paź 2008
autor: Marcin
Tak, na pewno 17 będzie dla pasażerów czytelniejsze niż 46A. Gratuluję.

: wt 14:37, 07 paź 2008
autor: Piotr Ossowski
Aha. Czyli najlepiej robić bałagan niż przestrzegać zasad, które wcześniej zostały ustalone?

: wt 14:46, 07 paź 2008
autor: ukalo
Zwłaszcza 43bisczerwone jest przykładem czytelności...

: wt 14:54, 07 paź 2008
autor: Marcin
Piotr Ossowski pisze:Aha. Czyli najlepiej robić bałagan niż przestrzegać zasad, które wcześniej zostały ustalone?

Bałaganem byłoby wprowadzenie zupełnie nowego oznaczenia dla linii, która na całym miejskim odcinku pokrywa się z trasą linii 46.
Zwłaszcza 43bisczerwone jest przykładem czytelności...

Akurat to trzeba zmienić.

: wt 15:07, 07 paź 2008
autor: ukalo
Marcin pisze:
Akurat to trzeba zmienić.
Na?

: wt 15:11, 07 paź 2008
autor: Marcin
Strzelam 43A. Przynajmniej na razie.
43bis jest na razie mocno zakorzenione w tradycji Konstantynowa Łódzkiego, więc tego na razie nie trzeba ruszać.
Ale to oczywiście nie jest rozwiązanie, które mi się podoba. Logika nakazywałaby 43 do Lutomierska, 43A do Konstantynowa i 43B na Zdrowie. Tak?

: wt 15:11, 07 paź 2008
autor: J.S.
Piotr Ossowski pisze:Jak pamiętam reforma tras z 1 I 2001 roku zakładała, że linie miejskie tramwajowe miały otrzymywać numery od 1 do 20. I jak to ma się do linii 46A?

Zwyczajnie. Podział na linie miejskie i podmiejskie nie obowiązuje od dawna. Polecam poczytac przepisy
§ 5.

1. Linie komunikacyjne funkcjonujące w systemie lokalnego transportu zbiorowego, winny być oznakowane numerami:
a. linie dzienne:
- tramwajowe - od 1 do 20 oraz od 41 do 49,
- autobusowe - od 21 do 40 oraz od 50 do 99,
b. linie autobusowe nocne - od 1 do 15, poprzedzonymi dużą literą N.
2. Numeracja linii dziennych może uwzględniać dodatkowe oznaczenie literowe.
3. Linie o charakterze specjalnym oznacza się literami alfabetu.