[Ozorków] Linie 46/Z46/10
A jeszcze jak jakieś nie przyjedzie, czeka się dodatkowe 20 minut. Sam ostatnio tak miałem, potrzebując dostać się do Zgierza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
@prof_klos: Linia 46 ma powodzenie tylko dlatego że autobusy prywatne nie zatrzymują się na przystankach wzdłuż DK91 (brak przystanków autobusowych) i to głownie mieszkańcy wsi Lućmierz, Rosanów, Emilia, Słowik, Aleksandria oraz mieszkańcy zgierskiej dzielnicy Proboszczewice są głownie pasażerami tejże linii. Tu nie chodzi o cenę bo, np. jeden z przewoźników od poniedziałku wprowadza kolejną obniżkę cen biletów gdzie bilet z Ozorkowa do Łodzi kosztować będzie jedynie 3 zł a do Zgierza 2,50 zł, podobnie ma PKS od listopada oraz Gemar od grudnia.
Większość firm prywatnych dojeżdża to przystanku Lutomierska/Zachodnia, firma City-bus dojeżdża do Placu Wolności, natomiast niektóre kursy PKSu realizowane są aż na pl. Dąbrowskiego.
A teraz kwestia autobusów/busów. Faktycznie są też Mercedesy Sprintery/VW LT, ale oczywiście są też pełnowymiarowe autobusy: Setra S215, Mercedes O405, Renault FR1, Iveco/Indcar Mago, Scolabus Vehixel, Mercedes O303.
Większość firm prywatnych dojeżdża to przystanku Lutomierska/Zachodnia, firma City-bus dojeżdża do Placu Wolności, natomiast niektóre kursy PKSu realizowane są aż na pl. Dąbrowskiego.
A teraz kwestia autobusów/busów. Faktycznie są też Mercedesy Sprintery/VW LT, ale oczywiście są też pełnowymiarowe autobusy: Setra S215, Mercedes O405, Renault FR1, Iveco/Indcar Mago, Scolabus Vehixel, Mercedes O303.
Sand-Bus z Kutna dojeżdża pod hotel Centrum.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ale obecna obniżka wcale nie jest zastosowana dlatego że właściciele firm obawiają się odpływu pasażerów do tramwaju. Standardowa opłata za przejazd na trasie Ozorków-Łódź do tej pory wynosiła 6zł (ulgowy 3,00; 3,50; 3,80; 4,00 w zależności od przewoźnika), a na trasie Ozorków-Zgierz 5zł (ulgowy 2,50; 3,00; 3,10 w zależności od przewoźnika). Tak więc ta 'wojna cenowa' wcale nie dotyczy tramwaju, tylko przewoźników między sobą.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
px33 pisze:Pamiętajcie, że jak zniknie dotowany tramwaj to busiarze najprawdopodobniej jak jeden mąż podwyższą ceny
Dokładnie.
Ale pamiętać też należy, że obecne stawki biletów MPK są czasowe - na czas prac związanych z remontami w Łodzi. Właściwie komunikacja miejska powinna zapewniać dobry komfort jazdy (szybki, płynny i czysty przejazd) w maksymalni obniżonej cenie. To jest celem sukcesu istnienia "komzbioru".
Na trasie Zgierz - Ozorków cena jest dobra, gorzej z jakością obsługi (chociaż przyznać trzeba, że tu chodzi tylko o czas bo niemieckie wagony są w miarę wygodne).
Znów pojawia się pytanie: czy warto inwestować miliony dla pasażerów jadących np. z Lućmierza do Słowika?
To się okaże.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Linia 46
A od czego sa wahadła ? Do granic końcowych Zgierza mogły by jezdzić .Nie wiem od którego momentu tory sa do wymiany ale moze warto pomyslec o wahadłowych wagonach ?
Zważywszy na obecny rozkład jazdy, gdzie przez sporą część dnia - w tym w godzinach szczytu - 46 jeździ tuż po 16, 46 można by było całkowicie zawiesić i zwiększyć na 16 częstotliwość.
A swoją drogą śmieszne jest, że 46 na odcinku podmiejskim ma równe takty, a 16 nie, choć 16 jest linią kursującą po Łodzi, w tym po ŁTR-ze, gdzie równy takt jest rzeczą zdecydowanie wskazaną.
A swoją drogą śmieszne jest, że 46 na odcinku podmiejskim ma równe takty, a 16 nie, choć 16 jest linią kursującą po Łodzi, w tym po ŁTR-ze, gdzie równy takt jest rzeczą zdecydowanie wskazaną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
tornado pisze:Właściwie nie byłoby źle skrócić 46 do Pl.Kilińskiego, a dalej
Z9.
Pętla jest zbyt mała by pomieścic i 16 i 46
Najrozsadniej jest dac 46 w relacji Helenówek - Zdrowie na czas remontu, o ile do niego dojdzie. A zetka z najbliższej pętli czyli ze Świtezianek, juz tak było podczas remontu torowiska na Helenówku w 2008 roku.
Skracajac 46 do Północnej pozbawiasz kolejnych 3 kursow mieszkańców Zgierskiej i okolic....
Zważywszy na obecny rozkład jazdy, gdzie przez sporą część dnia - w tym w godzinach szczytu - 46 jeździ tuż po 16, 46 można by było całkowicie zawiesić i zwiększyć na 16 częstotliwość.
A to z kolei sprawia że na Legionów pomiędzy Włókniarzy a Cmentarna zostaje tramwaj raz na 70 minut. No chyba że zostaloby uruchomione 43A do Zdrowia, to wtedy faktycznie 46 staje sie zbędne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 2 razy.
UE znane jest z tego, że bardzo chętnie daje kasę na rewitalizację takich linii tramwajowych - jak się podkreśli że istnieje od kilkudziesięciu lat to juz w ogóle - tylko wniosek musi być dobrze zrobiony.
Jeżeli już dojdzie do remontu, na co liczę, to po co kombinować?? 46 do Helenówka i już. Dać Z46 czy inną tam liczbę albo od Świtezianki, albo 11 listopada (Okulickiego puścić) i do Ozorkowa trasą 46...
Jeżeli już dojdzie do remontu, na co liczę, to po co kombinować?? 46 do Helenówka i już. Dać Z46 czy inną tam liczbę albo od Świtezianki, albo 11 listopada (Okulickiego puścić) i do Ozorkowa trasą 46...
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Dobry moment, by w końcu spróbować "wyciągnąć" ŁTR poza granice Łodzi, przynajmniej do Zgierza i Pabianic.
Poczekajmy jeszcze moment a także Konstantynów się posypie technicznie (zwłaszcza odcinek od Zdrowia do Brusa, chociaż z oczywistych względów w razie czego odbudowa tej trasy byłaby znacznie tańsza, niż remont całego "46"). Lutomiersk to już zupełnie inna bajka.
Poczekajmy jeszcze moment a także Konstantynów się posypie technicznie (zwłaszcza odcinek od Zdrowia do Brusa, chociaż z oczywistych względów w razie czego odbudowa tej trasy byłaby znacznie tańsza, niż remont całego "46"). Lutomiersk to już zupełnie inna bajka.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Akurat odcinek od Zdrowia do Brusa należy do Łodzi, więc tutaj zapewne sama Łódź w końcu to wyremontuje. O ile nie wyniknie jakaś wspólna inwestycja dofinansowana z UE, tzn. ŁTR2.
A poza granicami Łodzi to akurat na tej linii sporo odcinków jest już chyba wyremontowanych - zgadza się?
A poza granicami Łodzi to akurat na tej linii sporo odcinków jest już chyba wyremontowanych - zgadza się?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Dziś rano (tuż przed 7) na mijance Zgierz-Przedmieście awarii uległ wagon na linii 46. Po 20 minutach Komunikacja Zastępcza była dopiero na Helenówku (kierunek: Ozorków).
Spóźniających się pasażerów z opresji wyciągnęły prywatne firmy autobusowe. Dodam jeszcze że firma Dynamic Travel w ogóle nie zatrzymywała się na prośbę pasażerów - zapewne nie chcieli się narazić na ewentualną kontrolę i spore mandaty (nie kalkulowało by im się to po ostatniej obniżce cen biletów).
Spóźniających się pasażerów z opresji wyciągnęły prywatne firmy autobusowe. Dodam jeszcze że firma Dynamic Travel w ogóle nie zatrzymywała się na prośbę pasażerów - zapewne nie chcieli się narazić na ewentualną kontrolę i spore mandaty (nie kalkulowało by im się to po ostatniej obniżce cen biletów).
- michalzgierz1989
- Bywalec
- Posty: 136
- Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
- Lokalizacja: Zgierz
- Kontakt:
wczoraj też Tramwaj stanął na przejeździe, i zablokował wjazd na Mijankę na Ozorkowskiej oraz ulicę, samochody po chodniku jeździły
Michał
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
Łódzka Grupa Akwarystów Morskich na FB --> https://www.facebook.com/groups/1841306 ... 3/?fref=ts
https://www.instagram.com/pasjonatakwarystyki/
https://www.youtube.com/channel/UCBQRyI ... Q/channels
DX Radio DAB+
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Będę baaardzo złośliwy i ironicznie powiem:
"Linia 46? Łaaał! Ale kliiimat!".
Taki tabor, takie spektakularne awarie...
Powiedzcie mi co obecnie jeździ na 46 w przewadze? "Niemce" czy 805Na? Ostatnio widuję dość często polskie składy na tej linii, chociaż nie monitoruję tego dzień w dzień i może jest to jedynie zgieg okoliczności, że tak "trafiam" mijając przebieg tej klimatycznej linii.
"Linia 46? Łaaał! Ale kliiimat!".
Taki tabor, takie spektakularne awarie...
Powiedzcie mi co obecnie jeździ na 46 w przewadze? "Niemce" czy 805Na? Ostatnio widuję dość często polskie składy na tej linii, chociaż nie monitoruję tego dzień w dzień i może jest to jedynie zgieg okoliczności, że tak "trafiam" mijając przebieg tej klimatycznej linii.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...