[Ozorków] Linie 46/Z46/10

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jeszcze jak jakieś nie przyjedzie, czeka się dodatkowe 20 minut. Sam ostatnio tak miałem, potrzebując dostać się do Zgierza.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

@prof_klos: Linia 46 ma powodzenie tylko dlatego że autobusy prywatne nie zatrzymują się na przystankach wzdłuż DK91 (brak przystanków autobusowych) i to głownie mieszkańcy wsi Lućmierz, Rosanów, Emilia, Słowik, Aleksandria oraz mieszkańcy zgierskiej dzielnicy Proboszczewice są głownie pasażerami tejże linii. Tu nie chodzi o cenę bo, np. jeden z przewoźników od poniedziałku wprowadza kolejną obniżkę cen biletów gdzie bilet z Ozorkowa do Łodzi kosztować będzie jedynie 3 zł a do Zgierza 2,50 zł, podobnie ma PKS od listopada oraz Gemar od grudnia.
Większość firm prywatnych dojeżdża to przystanku Lutomierska/Zachodnia, firma City-bus dojeżdża do Placu Wolności, natomiast niektóre kursy PKSu realizowane są aż na pl. Dąbrowskiego.

A teraz kwestia autobusów/busów. Faktycznie są też Mercedesy Sprintery/VW LT, ale oczywiście są też pełnowymiarowe autobusy: Setra S215, Mercedes O405, Renault FR1, Iveco/Indcar Mago, Scolabus Vehixel, Mercedes O303.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Sand-Bus z Kutna dojeżdża pod hotel Centrum.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Pamiętajcie, że jak zniknie dotowany tramwaj to busiarze najprawdopodobniej jak jeden mąż podwyższą ceny
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

Ale obecna obniżka wcale nie jest zastosowana dlatego że właściciele firm obawiają się odpływu pasażerów do tramwaju. Standardowa opłata za przejazd na trasie Ozorków-Łódź do tej pory wynosiła 6zł (ulgowy 3,00; 3,50; 3,80; 4,00 w zależności od przewoźnika), a na trasie Ozorków-Zgierz 5zł (ulgowy 2,50; 3,00; 3,10 w zależności od przewoźnika). Tak więc ta 'wojna cenowa' wcale nie dotyczy tramwaju, tylko przewoźników między sobą.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

px33 pisze:Pamiętajcie, że jak zniknie dotowany tramwaj to busiarze najprawdopodobniej jak jeden mąż podwyższą ceny

Dokładnie.
Ale pamiętać też należy, że obecne stawki biletów MPK są czasowe - na czas prac związanych z remontami w Łodzi. Właściwie komunikacja miejska powinna zapewniać dobry komfort jazdy (szybki, płynny i czysty przejazd) w maksymalni obniżonej cenie. To jest celem sukcesu istnienia "komzbioru".

Na trasie Zgierz - Ozorków cena jest dobra, gorzej z jakością obsługi (chociaż przyznać trzeba, że tu chodzi tylko o czas bo niemieckie wagony są w miarę wygodne).
Znów pojawia się pytanie: czy warto inwestować miliony dla pasażerów jadących np. z Lućmierza do Słowika?

To się okaże.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Ja bym zamknął tramwajową linię 46 do
czasu uzyskania kasy z UE. Na odcinku Zdrowie-Północna
utworzyłbym 17, z dotychczasową częstotliwością 46.
Natomiast na odcinek Ozorków Zgierz Zgierska Nowomiejska
Plac Wolności puściłbym na stałe Z9 na przegubach 28..
Zatoki autobusowe niech zbudują gminy.
Josek101
Stały bywalec
Posty: 312
Rejestracja: wt 05:45, 30 lip 2013
Lokalizacja: Łódź

Linia 46

Post autor: Josek101 »

A od czego sa wahadła ? Do granic końcowych Zgierza mogły by jezdzić .Nie wiem od którego momentu tory sa do wymiany ale moze warto pomyslec o wahadłowych wagonach ?
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Ogólnie? Od Helenówka Obrazek
tornado
Bywalec
Posty: 138
Rejestracja: sob 18:32, 31 sie 2013

Post autor: tornado »

Właściwie nie byłoby źle skrócić 46 do Pl.Kilińskiego, a dalej
Z9.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zważywszy na obecny rozkład jazdy, gdzie przez sporą część dnia - w tym w godzinach szczytu - 46 jeździ tuż po 16, 46 można by było całkowicie zawiesić i zwiększyć na 16 częstotliwość.

A swoją drogą śmieszne jest, że 46 na odcinku podmiejskim ma równe takty, a 16 nie, choć 16 jest linią kursującą po Łodzi, w tym po ŁTR-ze, gdzie równy takt jest rzeczą zdecydowanie wskazaną.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

tornado pisze:Właściwie nie byłoby źle skrócić 46 do Pl.Kilińskiego, a dalej
Z9.

Pętla jest zbyt mała by pomieścic i 16 i 46
Najrozsadniej jest dac 46 w relacji Helenówek - Zdrowie na czas remontu, o ile do niego dojdzie. A zetka z najbliższej pętli czyli ze Świtezianek, juz tak było podczas remontu torowiska na Helenówku w 2008 roku.
Skracajac 46 do Północnej pozbawiasz kolejnych 3 kursow mieszkańców Zgierskiej i okolic....
Zważywszy na obecny rozkład jazdy, gdzie przez sporą część dnia - w tym w godzinach szczytu - 46 jeździ tuż po 16, 46 można by było całkowicie zawiesić i zwiększyć na 16 częstotliwość.

A to z kolei sprawia że na Legionów pomiędzy Włókniarzy a Cmentarna zostaje tramwaj raz na 70 minut. No chyba że zostaloby uruchomione 43A do Zdrowia, to wtedy faktycznie 46 staje sie zbędne.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 2 razy.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

UE znane jest z tego, że bardzo chętnie daje kasę na rewitalizację takich linii tramwajowych - jak się podkreśli że istnieje od kilkudziesięciu lat to juz w ogóle - tylko wniosek musi być dobrze zrobiony.

Jeżeli już dojdzie do remontu, na co liczę, to po co kombinować?? 46 do Helenówka i już. Dać Z46 czy inną tam liczbę albo od Świtezianki, albo 11 listopada (Okulickiego puścić) i do Ozorkowa trasą 46...
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Dobry moment, by w końcu spróbować "wyciągnąć" ŁTR poza granice Łodzi, przynajmniej do Zgierza i Pabianic.
Poczekajmy jeszcze moment a także Konstantynów się posypie technicznie (zwłaszcza odcinek od Zdrowia do Brusa, chociaż z oczywistych względów w razie czego odbudowa tej trasy byłaby znacznie tańsza, niż remont całego "46"). Lutomiersk to już zupełnie inna bajka.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Akurat odcinek od Zdrowia do Brusa należy do Łodzi, więc tutaj zapewne sama Łódź w końcu to wyremontuje. O ile nie wyniknie jakaś wspólna inwestycja dofinansowana z UE, tzn. ŁTR2.

A poza granicami Łodzi to akurat na tej linii sporo odcinków jest już chyba wyremontowanych - zgadza się?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Tak jest, tam od Brusa po tor węgierski sporo "połatali" podczas ostatniego remontu.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

Dziś rano (tuż przed 7) na mijance Zgierz-Przedmieście awarii uległ wagon na linii 46. Po 20 minutach Komunikacja Zastępcza była dopiero na Helenówku (kierunek: Ozorków).
Spóźniających się pasażerów z opresji wyciągnęły prywatne firmy autobusowe. Obrazek Dodam jeszcze że firma Dynamic Travel w ogóle nie zatrzymywała się na prośbę pasażerów - zapewne nie chcieli się narazić na ewentualną kontrolę i spore mandaty (nie kalkulowało by im się to po ostatniej obniżce cen biletów).
kasiakan
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: pn 13:06, 10 lut 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kasiakan »

Najgorsze jest o że na liniach po za miejscowych większości jeździ "zdechły" tabor więc o awarie nie trudno a cóż pasażer niech czeka.
Awatar użytkownika
michalzgierz1989
Bywalec
Posty: 136
Rejestracja: śr 13:05, 13 lut 2013
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: michalzgierz1989 »

wczoraj też Tramwaj stanął na przejeździe, i zablokował wjazd na Mijankę na Ozorkowskiej oraz ulicę, samochody po chodniku jeździły
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Post autor: prof_klos »

Będę baaardzo złośliwy i ironicznie powiem:
"Linia 46? Łaaał! Ale kliiimat!".
Taki tabor, takie spektakularne awarie... Obrazek
Powiedzcie mi co obecnie jeździ na 46 w przewadze? "Niemce" czy 805Na? Ostatnio widuję dość często polskie składy na tej linii, chociaż nie monitoruję tego dzień w dzień i może jest to jedynie zgieg okoliczności, że tak "trafiam" mijając przebieg tej klimatycznej linii.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
ODPOWIEDZ