Strona 22 z 50

: pt 19:38, 07 mar 2014
autor: kafar
Wczoraj na Proboszczewicach był wypadek i samochód wjechał pod tramwaj. To było na skrzyżowaniu z ulicą Romantyczną bodaj.

Obecnie w przewadze są niemce, 805tki się zdarzają - jedna, dwie brygady zazwyczaj, chyba że jest jakiś gorszy dzień. W weekend często składy stanowią połowę obsady.

: ndz 18:47, 18 maja 2014
autor: domino
Władze Zgierza i Ozorkowa rozpoczęły starania o pozyskanie środków unijnych na remont linii tramwajowej 46.

W ozorkowskim magistracie odbyło się spotkanie robocze w tej sprawie. Włodarze gmin mają nadzieję, że o pieniądze będzie łatwiej dzięki zawiązaniu się tak zwanego łódzkiego obszaru metropolitalnego. - Samorządy nie są w stanie utrzymać tej linii. Potrzebny jest remont i to natychmiastowy. Nawet jeśli złączylibyśmy budżety naszych małych miast to i tak byłoby za mało - mówi Władysław Sobolewski, wójt gminy Ozorków.

Natomiast w poniedziałek w południe w zgierskim urzędzie, odbędzie się spotkanie dziewięciu samorządów naszego województwa. Rozmowy mają dotyczyć przyszłości innych podmiejskich linii tramwajowych w regionie. - Samorządy wspólnie zabiegają o rewitalizację linii: 46,43 i 41. Musimy zastanowić się skąd wziąć środki na remont - mówi Bohdan Bączak, wiceprezydent Zgierza.

Nie wiadomo czy na spotkaniu pojawi się któryś z prezydentów Łodzi, z naszych informacji wynika, że zaproszenie otrzymali Hanna Zdanowska i wiceprezydent Marek Cieślak.

https://www.radiolodz.pl/posts/4607-wladze-szukaja-pieniedzy-na-remont-linii-46

: pt 08:46, 23 maja 2014
autor: STUDI
To spotkanie i wniosek że nie ma kasy pokazuje jak idiotycznym jest obecny model samorządów i podziału administracyjnego kraju. Gmin jest o wiele za dużo i są za słabe, powiaty są całkowicie zbędne zaś województwa w niektórych przypadkach zbyt duże by się zająć należycie swoim terenem .

Nic z tego nie wyniknie bo to tylko czcze gadanie przedwyborcze. Zas te linie po prostu wkrótce umrą śmiercią techniczna ku uldze wszystkich gmin.

: pt 11:01, 23 maja 2014
autor: Kpc21
STUDI pisze:To spotkanie i wniosek że nie ma kasy pokazuje jak idiotycznym jest obecny model samorządów i podziału administracyjnego kraju. Gmin jest o wiele za dużo i są za słabe, powiaty są całkowicie zbędne zaś województwa w niektórych przypadkach zbyt duże by się zająć należycie swoim terenem .
I dlatego właśnie powstaje ŁOM.

: pt 20:37, 23 maja 2014
autor: STUDI
A po co jeszcze większa liczba darmozjadów?
Po co kolejne stołki urzędnicze?
Nic to nie zmieni, tylko jeszcze mniej kasy zostanie na remonty, utrzymanie infrastruktury.

: czw 18:07, 30 cze 2016
autor: Kpc21
Od jutra 46 nie będzie już dojeżdżać do Cegielnianej, a jedynie do przystanku Wyszyńskiego. MPK nie planuje komunikacji zastępczej, zrzucając odpowiedzialność na Ozorków.

Ponoć stan torowiska na moście przez Bzurę grozi wykolejeniem.

Z ciekawości, kiedy ostatnim razem remontowano te tory? Bo nie są chyba aż tak stare, by pamiętać czasy, gdy jeździła po nich kolej krośniewicka do obecnego trójkąta.

: czw 19:09, 30 cze 2016
autor: BB93
Podejrzewam, że tory są z lat 1985-1986, bo przecież musiano je przekuć z rozstawu wąskotorowego. Później nie było żadnych remontów w Ozorkowie, ewentualnie jakieś doraźne naprawy. Może się okazać, że to rzeczywiście definitywny koniec linii do ul. Cegielnianej. Nawet jeśli miasto uwzględni komunikację zastępczą to koszty wynajmu chociażby 2 czy 3 autobusów z dowolnej firmy będą dużo niższe od remontu.

: pt 10:34, 01 lip 2016
autor: STUDI
Kpc21 pisze:Z ciekawości, kiedy ostatnim razem remontowano te tory? Bo nie są chyba aż tak stare, by pamiętać czasy, gdy jeździła po nich kolej krośniewicka do obecnego trójkąta.

No właśnie sęk w tym, że te tory pamiętają rok kiedy przez ten most przestała jeździć wąskotorówka.

Ale to nieważne już. Zaklepano de facto likwidację tego odcinka na "Nowe Miasto". Następny krok to demontaż najpierw trakcja a potem szyny.... Raczej zostanie ślad na Południowej (na wzór Rzgowa) resztę rozbiorą i to całkiem prawdodobne, że jeszcze przed tegoroczną zimą - choć te szyny i tak się nadają na ew. odzyska na jakiś biedaremont w Łodzi.

Co do gadania że MPK olało KZ. Nie, nie olało. Bowiem minęły te 4 lata kiedy to MPK musiało utrzymać na całej trasie usługi przewozowe. Po prostu Ozorków postawił krzyżyk na tramwaju. Busiarze z chęcią przejmą byłych pasażerów 46 a gmina zaoszczedzi na wydatkach na transport zbiorowy.

P.S. Stan tego trójkąta jest również zły. Dojdzie i to niedługo do kilku wykolejeń i tak się skończy historia linii trmajowej 46.

: pt 11:15, 01 lip 2016
autor: estimate85
W takim układzie należy się zastanowić, czy istnieje sens dalszego funkcjonowania linii 46 w ogóle. Jak by nie patrzeć, największe osiedle Ozorkowa zostało odcięte od tramwaju bo raczej nie sądzę, by pasażerowie z buta wędrowali z Cegielnianej do Wyszyńskiego na 46.

46

: pt 15:14, 01 lip 2016
autor: Josek101
Ze strony Ozorków.net "Jeszcze dziś, tj. 1 lipca, od godz. 16-ej, zostaną przywrócone kursy tramwajów linii 46 na całej trasie, czyli do ul. Cegielnianej. To efekt rozmów władz Miasta Ozorkowa z dyrekcją MPK w Łodzi, podczas których przewoźnik zapewnił, że zostaną przywrócone zawieszone dziś w nocy kursy tramwajów od ul. Wyszyńskiego do Cegielnianej.


Jednocześnie podczas rozmów ustalono, że w okresie wakacyjnym zostaną przeprowadzone niezbędne prace remontowe torowiska tramwajowego na moście na Bzurze w Ozorkowie.

: pt 15:59, 01 lip 2016
autor: Mat
Nie wiem, na ile stan torowiska jest tam dramatyczny, ale choćby w samej Łodzi są chyba równie tragiczne fragmenty. Wojska Polskiego, Gdańska przy 6 Sierpnia, Dąbrowskiego itd. Co prawda były one raczej remontowane później niż w Ozorkowie, ale za to ruch po nich był i jest większy. MPK nie zlikwiduje tam tramwajów z dnia na dzień. Tak jak się okazało, najpierw będą próbowali je kosmetycznie remontować. Tak samo jest w Łodzi.

46

: pt 16:56, 01 lip 2016
autor: Josek101
A dofinansowania nie wchodzą w grę ?

: pt 19:21, 01 lip 2016
autor: M. Kaźmierczak
Właściciele Aury już zacierają ręce Obrazek

: pt 20:33, 01 lip 2016
autor: Kpc21
Czyli MPK wyszantażowało naprawę torowiska.

Re: [Ozorków] Linia 46

: czw 15:59, 07 lip 2016
autor: prof_klos
Szantaż - to było do przewidzenia. Powiem uczciwie, uśmiechnąłem się, kiedy w sobotę, drugiego lipca, jechałem samochodem przez Ozorków i zauważyłem tramwaj na ulicy Cegielnianej. ;-)
Podejrzewam, że problem z wiaduktem leży w tym, że torowisko przed i za nim okropnie się obniżyło, co sprawia, że wiadukt jest wyżej, niż ciąg szyn i stanowi niejako "próg zwalniający" dla wagonów; łatwo może tutaj dojść do wybicia i wykolejenia, a skutki mogły by byś opłakane.
Warto przypomnieć sobie, że przecież jakiś rok czy dwa temu wykonano remont nawierzchni na moście w Lutomiersku.
Zastanawia mnie jednak, czy deklarowana kwota 90 tys. zł jest realną przy tego typu inwestycji.

Re: [Ozorków] Linia 46

: śr 16:33, 27 lip 2016
autor: Josek102
Dzis ok.13 jechał 1038 na Żabieniec ulicą Limanowskiego i 20 minut później 515 i jeszcze kilka jechało -wracało Al.Włókniarzy

Re: [Ozorków] Linia 46

: śr 17:43, 27 lip 2016
autor: kamlox
Objazd z powodu remontu wiaduktu na Konstantynowskiej.

Re: [Ozorków] Linia 46

: śr 18:34, 27 lip 2016
autor: Josek102
Tonie mogły konczyć trasy Zielona-Al.Włókniarzy?

Re: [Ozorków] Linia 46

: śr 19:21, 27 lip 2016
autor: Intermodalny
Josek102 pisze:Tonie mogły konczyć trasy Zielona-Al.Włókniarzy?
Z tej krańcówki jest wyjazd tylko na ulicę Zieloną. Można wjechać od Legionów jak i od Zielonej, ale wyjazd jest tylko na Zieloną.
Chyba, że masz na myśli formę weksla, ale nie wiem, czy opłacałoby się go montować na kilka dni, a poza tym chyba mamy za mało tramwajów dwukierunkowych.

Re: [Ozorków] Linia 46

: czw 00:53, 28 lip 2016
autor: Josek102
A no tak.Zapomniałem