[Zgierz] Racjonalizacja transportu zbiorowego

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Zgierzanin pisze:Żaden 18- a tym bardziej 15-metrowiec na linii 5 nie skręci z Armii Krajowej w Długą ;). Chyba żeby jechał koło Urzędu Miasta, ale mogłyby być też problemy przy przeciskaniu się z ul. Sieradzkiej w ul. Głowackiego między puszkami.
Zgierz jest tak ciasny, że nawet obecne autobusy mają problem z przeciśnięciem się między domami.
Co do ul. Głowackiego to jakby wyremontować asfalt, wyznaczyć strefę parkowania to autobusy 1 i 5 mogłyby wrócić tam na trasę (do 2001 jeździły tam normalnie, po 2001 skierowano obowiązkowo al. AK, teraz zależy od kierowcy).
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

kafar pisze:Co do ul. Głowackiego to jakby wyremontować asfalt, wyznaczyć strefę parkowania to autobusy 1 i 5 mogłyby wrócić tam na trasę (do 2001 jeździły tam normalnie, po 2001 skierowano obowiązkowo al. AK, teraz zależy od kierowcy).

Jesteś pewny co do daty 2001? :) Jeżdżąc jako dzieciak do szkoły muzycznej od 1999 pamiętma, że autobus wtedy jechał zawsze Armii Krajowej. Chociaż mogę się mylić oczywiście.
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

1 i 5 nigdy nie miały trasy poprowadzonej ul. Głowackiego od czasu reorganizacji ruchu w tym rejonie. Na w/w ulicy wyznaczony był tylko przystanek dla 8. A tak swoją drogą Zgierz jest rzeczywiście ciasnym miastem - podziwiam kierowców 51, którzy solniczkami i volviakami barują się na pl.Kilińskiego Obrazek.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jedynka i piątka od czasu reorganizacji ruchu na Starym Mieście zawsze jeździły i miały jeździć przez Armii Krajowej i tak jest do dziś. Po prostu kierowca "1" lub "5" gdy widzi korek na ul.Krótkiej Obrazek omija go Głowackiego i przez Pl.Jana Pawła II (ex-Stary Rynek). A oficjalnie przez Głowackiego kursuje tylko "8".
Więc taboru nie zmieniam.

PS.
15-metrowce mogłyby się połamać, dopiero by było...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez BB93, łącznie zmieniany 1 raz.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Zgierzanin pisze:Jesteś pewny co do daty 2001?
Tak, bo to było tuż po postawieniu McDonalda, czyli około 2000/'01
Awatar użytkownika
1888
Czasem wpada
Posty: 86
Rejestracja: czw 12:07, 21 gru 2006
Lokalizacja: Zgierz
Kontakt:

Post autor: 1888 »

Chłopaki, piszecie to wszystko w taki sposób, jakby za chwilę ta racjonalizacja i te zmiany miały nastąpić Obrazek
Jesteście osobami decyzyjnymi w tej kwestii? Jeżeli tak, to rewelacja Obrazek Obrazek Obrazek , jeżeli nie - to pewno skończy się tylko na snuciu marzeń Obrazek
Sam mam kilka pism z MUK, gdzie z reguł negatywnie odnoszono się do moich propozycji np.: wprowadzenia komunikacji na Dubois czy Dąbrowskiego, wybudowania skrętu tramwajowego 1-go Maja / Łódzka relacji wsch.-płn., wybudowania drugiego toru na Pl. Kilińskiego lub na 1-go Maja itp. itd. W innym pisano mi o bliskiej już realizacji planu uruchomienia linii autobusowej MUK do Strykowa.
I co? I nic, tak jak było - tak jest. Obrazek
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

Pomarzyć zawsze można Obrazek A co powiecie o reaktywacji 260 i 263 a w sezonie 354 na Malinkę ObrazekObrazekObrazek
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

I kto by to obsługiwał? Markab? Zlikwidowali by te linie po miesiącu.
Olu$
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

Exspress Ilustrowany pisze: Autobusy do poprawki - czy Zgierz czeka komunikacyjna rewolucja?
Zgierzanie mają dość niepunktualnych, brudnych i rozklekotanych autobusów.

Dali temu wyraz podczas zleconego przez Urząd Miasta audytu działania miejskiej komunikacji, który przeprowadziła zewnętrzna firma. Lista postulatów i zastrzeżeń pasażerów jest długa.

Ankieterzy przez dwa miesiące jeździli zgierskimi autobusami. Notowali skrzętnie dane dotyczące liczby pasażerów, rejonów ich wsiadania i wysiadania, zgodności kursów z rozkładem jazdy. Pytali też osoby korzystające z komunikacji o to, co ich zdaniem powinno zostać poprawione, aby podróżowało się sprawniej i wygodniej.

- Najwięcej uwag dotyczyło niezgodności z rozkładem jazdy oraz złego stanu samych autobusów - mówi Dorota Jankiewicz, rzecznik zgierskiego magistratu. - Pasażerowie zwracali uwagę na brak koordynacji między odjazdami poszczególnych linii z przystanków przesiadkowych, na brak możliwości zakupu biletów u kierowców oraz na małe zróżnicowanie ich rodzajów, na przykład brak biletów 24-godzinnych.

Podróżujący autobusami zgłosili kilka konkretnych postulatów, na przykład skierowanie linii 6 przez plac Kilińskiego, czy wjazd linii 1 na krańcówkę przy ul. Parzęczewskiej (obecnie "jedynka" okrąża osiedle 650-lecia omijając krańcówkę).

- Większość z tych postulatów jest słuszna, ale aby je zrealizować potrzebna jest zgoda radnych, bo wiążą się one ze zwiększeniem wydatków - mówi Grzegorz Kowalski, szef Miejskich Usług Komunikacyjnych. - My ze swojej strony robimy wszystko, aby reagować na wnioski pasażerów.

Na przykład uruchomiliśmy dodatkowy przystanek na ul. Konstantynowskiej obok firmy "Brenntag", zwiększyliśmy częstotliwość linii 4 i 8 w soboty, ale na jakieś radykalne zmiany musimy mieć zgodę miasta, które finansuje komunikację. Sam tylko wjazd linii 1 na krańcówkę przy osiedlu 650-lecia, kosztuje rocznie dodatkowe 20 tysięcy złotych!

Radni Zgierza zajmą się miejskimi autobusami na październikowej sesji. Nieoficjalnie mówi się nawet o rozpisaniu przetargu na świadczenie usług przez zupełnie nową firmę, np. łódzkie MPK. Posiada ono nowocześniejszy tabor, który kursuje bardziej punktualnie od zdezelowanych autobusów zgierskich. Ostateczne decyzje co do przyszłości komunikacji mają zapaść jeszcze w tym roku.

Tekst i fot. (JAZ)
Na podst. "Bliżej Ciebie - Express Ilustrowany" Nr 40 z dnia 10.10.2009 r.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Te zdezelowane zgierskie autobusy to zdaje się 100% LF poza jedną czy dwiema zabudowami gazoMAN-a (to jeszcze jeździ? Dawno na '6' nie widziałem). Za to fuzja w ramach aglomeracji na jeden wspólny bilet (na początek chociażby podwójne bilety na całej trasie '6', '51', '16', '46', tak żeby można było jeździć i na zgierskich i na łódzkich)
Olu$
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

px33 pisze:to jeszcze jeździ?
Jedna jeździ ale tylko na 4 i 8 :)
jan_defecto
Megagaduła
Posty: 2286
Rejestracja: wt 13:22, 16 cze 2009
Lokalizacja: Łódź-Retkinia

Post autor: jan_defecto »

px33 pisze:Te zdezelowane zgierskie autobusy to zdaje się 100% LF
Jechałem którymś turkusowym O405N [6] 097x i on ma bardzo wytłuczone zawieszenie i coś skrzypiało, ale O405N to bardzo solidne autobusy a ten egzemplarz miał 18-19 lat.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez jan_defecto, łącznie zmieniany 6 razy.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Olu$ pisze:Jedna jeździ ale tylko na 4 i 8

No i to moim zdaniem błąd, bo 4 i 8 mają małą częstotliwość i tam wszystkie kursy powinny być niskopodłogowe. Arna powinna jeździć na 5, bo ta linia kursuje najczęściej, i tam osoby nie będące w stanie wspiąć się do wysokopodłogowca mogą poczekać te trochę ponad 10 minut na LF, a na 4 lub 8 takiej możliwości nie ma.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

jan_defecto pisze:Jechałem którymś turkusowym O405N [6] 097x i on ma bardzo wytłuczone zawieszenie i coś skrzypiało
To 0972. A co do Arn to powinny jeździć na 4 i 8, bo na 5 ludzie by się nie zmieścili, MB i Man'y są pojemniejsze. Jechałem parę razy 0026 i #0028 na 4 i te autobusy pasują na tę linię.

Może i są wysoko-podłogowe, ale kiedyś luksusów nie było i się żyło dalej :P
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

kafar pisze:Może i są wysoko-podłogowe, ale kiedyś luksusów nie było i się żyło dalej :P

Ba, nie ma to jak czerwona Peera ;)
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

albo ha dziewiątki Obrazek
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Rzeczywiście nie wziąłem pod uwagę pojemności. Na 5 #0026 się nie nadaje, ale zamiast na 4/8 można go wysłać na szczytowe 3. Tam jest lepsza częstotliwość, no i nawierzchnia na Łagiewnickiej jest śmiercionośna dla niskiej podłogi.
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

Z tego co wiem i widziałem to na Łagiewnickiej juz częściowo położyli nowy dywanik, A może już na całości.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

kierownik pisze:albo ha dziewiątki ;)
Ale chodzi o Zgierz?
Olu$
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: ndz 10:17, 11 paź 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Olu$ »

kafar pisze:
kierownik pisze:albo ha dziewiątki ;)
Ale chodzi o Zgierz?
Przecież w Zgierzu nigdy takie nie jeździły :D
ODPOWIEDZ