Każdy wóz może spłonąć. Tutaj nie ma jakiejś zasady.Graficzny pisze:M. Kaźmierczak pisze: Patrząc na wkład, który musi włożyć przedsiębiorstwo, żeby zamontować układ klimatyzacji w 20-letnim złomie, jest to niezwykle nieekonomiczne, bo cena układu zdecydowanie przewyższa wartość pojazdu.
Może i O405N jest wytrzymały, ale wiecznie te konstrukcje jeździć nie będą. Niedługo nastąpi ich kres liniowy. Nie rozśmieszaj mnie, że Ikarus jest tak samo wytrzymały.
No to trochę dziwne, że MARKAB kupiło kolejny O405N(2) z 1996r., BEZ klimatyzacji.
O405N będzie dużej jechać, bo Shitaro 15-letnie w następnym okresie letnim doszczętnie spłonie, bo motor się za mocno rozgrzał..
[Zgierz] Racjonalizacja transportu zbiorowego
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
W każdym autobusie masz plastik, czy to O405N, czy O405, czy nawet O305. Jeśli twierdzisz, że osprzęt silnika, elektrykę i inne elementy robi się całkowicie metalu, to o czym my w ogóle rozmawiamy.Graficzny pisze:M. Kaźmierczak pisze: Każdy wóz może spłonąć. Tutaj nie ma jakiejś zasady.
O jest, jest!
O405N tak łatwo się nie spali, bo jakość się zgadza. Nie bez powodu mówi się na ten nowocześniejszy złom Shitaro a la Plastico..
Wiadomo, że plastik się pali szybciej, niż metal itp.
Jeśli autobus się zapali i pożar nie zostanie opanowany w początkowej fazie, to bez względu na to czy to jakiś archaiczny pojazd jak Ikarus, czy supernowoczesny autobus jak Citaro C2, wszystko co może się spalić pójdzie z dymem.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Prawda jest taka, że na samozapłon autobusu wpływa wiele czynników. I nie chodzi tu tylko o jakość jego wykonania, ale także o serwis i intensywność jego eksploatacji. Wszystko zależy też od miejsca zapłonu: czy to piec, czy zwarcie, czy awaria osprzętu silnika.Graficzny pisze:No to popatrz sobię w jakim stopniu te autobusy się palą.
Przeważnie w O405N spalą się, jak już, okolice silnika. Shitaro w ciągu paru minut jest CAŁY spalony.
Najlepszy przykład to pożar Ikarusa 280 z numerem 3290 i Shitaro z numerem 2035..
Kiedyś na jakiejś angielskiej stronie internetowej znalazłem doszczętnie spalonego O405N, a przecież mówisz, że te autobusy nie ulegają całkowitemu spaleniu. Wszystko zależy od tego, czy ognień zostanie stłumiony w odpowiednim momencie. Dlatego obejrzyj sobie wnętrze 2521, którego ćwiczebnie podpalono. Wygląda o wiele gorzej niż 3290 i 2035. Podobno to tylko Citaro po paru minutach jest całe spalone. Co więcej, akurat tak się składa, że oglądałem wrak 3290 w Koluszkach i był we wnętrzu doszczętnie spalony, więc z porównaniem nie trafiłeś. Brawo za brak argumentów.
M. Kaźmierczak pisze: Prawda jest taka, że na samozapłon autobusu wpływa wiele czynników.
Dlatego obejrzyj sobie wnętrze 2521, którego ćwiczebnie podpalono.
Wygląda o wiele gorzej niż 3290 i 2035.
Co więcej, akurat tak się składa, że oglądałem wrak 3290 w Koluszkach i był we wnętrzu doszczętnie spalony, więc z porównaniem nie trafiłeś.
W 2521 były włożone stogi siana do wnętrza.. Sam się nie zapalił..
Ikarus spalił się dokładnie na środku pojazdu. Ma też trochę więcej łatwopalnych detaili jak grube obite fotele, guma przy szybach itp.
Jednak ocenić tego nie można do końca, bo brak dokumentających zdjęć.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Przecież wyraźnie napisałem, że "podpalono go". Włożone były stogi siana, owszem, i co z tego? Plastikowe i gumowe elementy w środku się wyjarały.Graficzny pisze:W 2521 były włożone stogi siana do wnętrza.. Sam się nie zapalił...
Jeśli uważasz, że Ikarus ma więcej łatwopalnych detali niż O405N, które jest w całości obłożone plastikiem w środku, chyba świadczy to o tym, że nigdy w życiu nie jechałeś Ikarusem. W 3290 zjarał się cały ciągnik i połowa doczepy.Graficzny pisze:Ikarus spalił się dokładnie na środku pojazdu. Ma też trochę więcej łatwopalnych detaili jak grube obite fotele, guma przy szybach itp.
Jednak ocenić tego nie można do końca, bo brak dokumentających zdjęć.
http://buslodz.pl/temat/172/splonal-ikarus-280-37-3290# Jak się umie szukać, to i zdjęcia się znajdą.
M. Kaźmierczak pisze: Włożone były stogi siana, owszem, i co z tego?
Jeśli uważasz, że Ikarus ma więcej łatwopalnych detali niż O405N, które jest w całości obłożone plastikiem w środku, chyba świadczy to o tym, że nigdy w życiu nie jechałeś Ikarusem. W 3290 zjarał się cały ciągnik i połowa doczepy.
Serio się pytasz, co z tego, że było włożone siano i co z tego?
O405N i w całości (!) obłożone plastikiem? Chyba świadczy to o tym, że nigdy w życiu nie jechałeś O405N i Shitaro. W O405N były ściany boczne z drewna, w Shitaro - oczewiście - z plastiku.. Tak samo jak dodatkowe obudowy silnika, zbiornika Diesel itd.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Włożono siano, żeby łatwiej było autobus podpalić. Siano się wypaliło, łącznie z elementami wnętrza, na które ogień się przeniósł. Jakby nie było siana i zajął się silnik, np. podczas jazdy, elementy te również uległyby spaleniu.Graficzny pisze:M. Kaźmierczak pisze: Włożone były stogi siana, owszem, i co z tego?
Jeśli uważasz, że Ikarus ma więcej łatwopalnych detali niż O405N, które jest w całości obłożone plastikiem w środku, chyba świadczy to o tym, że nigdy w życiu nie jechałeś Ikarusem. W 3290 zjarał się cały ciągnik i połowa doczepy.
Serio się pytasz, co z tego, że było włożone siano i co z tego?
O405N i w całości (!) obłożone plastikiem? Chyba świadczy to o tym, że nigdy w życiu nie jechałeś O405N i Shitaro. W O405N były ściany boczne z drewna, w Shitaro - oczewiście - z plastiku.. Tak samo jak dodatkowe obudowy silnika, zbiornika Diesel itd.
Po pierwsze to nie jest drewno, tylko imitacja drewna czyli tworzywo, albo sklejka (w zależności od opcji wykończenia). Nawet jeśli to byłoby drewno, to już mi ręce opadają. Drewno się nie pali!?
O405N jest w całości obłożone tworzywami - obudowa sufitu, boczki, obudowy okien, fotele, kabina, deska itp. Do tego dochodzą wszelakie uszczelnienia.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Nigdzie nie napisałem, że Citaro ma mniej plastiku. Jednakże, podając argument, że w O405N jest go bardzo mało, byłeś w błędzie. W produkcji każdego autobusu, bez względu na to czy to Citaro, czy 2xx, czy Urbino, czy Lion's albo NL wykorzystuje się tworzywa. Zatem w przypadku pożaru, każdy, ale to każdy autobus będzie się jarał jak z nut jeśli pożar nie zostanie opanowany we wstępnej fazie.Graficzny pisze:Może ma, Shitaro ma owiele więcej plastiku, a mniej metalu itp.
Siano pali się szybko i daje względnie niską temperaturę iniewiele energii cieplnej. Tu trzeba solidnie "rozhajcować" a więc trzeba czymś polać palnym i to nie super lotnym płynem. Samo siano to za mało. W pojazdach za to jest sporo łatwopalnych materiałów które jednak wymaga jednak nagrzania do odpowiedniej temperatury ale potem to już ....Graficzny pisze: Serio się pytasz, co z tego, że było włożone siano i co z tego?