[Zgierz] Racjonalizacja transportu zbiorowego

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

W związku z tym, że Park (Przemysłowy) jest obecnie jednym z największych zakładów pracy w Zgierzu, przygotowujemy koncepcję uruchomienia miejskiej komunikacji autobusowej na tym terenie.

Czyli w perspektywie najbliższych lat mamy szanse na uruchomienie/reaktywację/przedłużenie (niepotrzebne skreślić) linii autobusowych. Trochę za wcześnie na domysły, ale jeśli sytuacja będzie taka sama jak z M-ką, czyli powierzeniu ich obsługi prywatnym firmom takim jak: NJ, Gemar czy Koro to daleko tymi liniami nie zajedziemy.

Swoją drogą, to o uruchomieniu komunikacji do Boruty mówi się już od dawna.

Co sądzicie?
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Ale mówimy o wprowadzeniu komunikacji między zakłady w serce Parku Przemysłowego? Najlepsza by chyba była obsługa busikami dowożąca do Ronda Sybiraków i skomunikowanie z 3,4,6,8. No i kwestia, czy poza godzinami zmian będzie wystarczający popyt na takie rozwiązanie.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

@Kafar: to Koro takie złe jest? Na 58 radzą sobie całkiem dobrze.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

@Zgierzanin: Nie mam pojęcia. Mowa jest o komunikacji miejskiej, a nie wewnętrznej. Więc chyba przekierowanie linii 3, utworzenie wariantu 3A z dobrym dojazdem do centrum (albo tam gdzie pracuje najwięcej osób z zakładu), albo jakiejkolwiek innej linii: równie dobrze może być 2, 9 albo idąc po nowych doświadczeniach - B.

@o3r: Wcale nie mówię że Koro jest złe, ale na razie sprawdza się tylko na jednej linii (dwóch wliczając 58A). Prężnie się rozwija, nie powiem, ale wątpię żeby ich dwudrzwiowy tabor dał radę obsługiwać dodatkową, taką linię.
BTW to mam przykre doświadczenia z tą spółką (a dokładnie z ich turystycznym Mercedesem).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 2 razy.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Wiesz, każdy autobus może się zepsuć.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Nie zdziwiłbym się gdyby powstało jakieś B. MARKAB raczej na jakieś nowe linie/brygady chyba nie przystanie - możliwe, że mają tylko tyle taboru żeby obsługiwać obecne linie (przykład e-M-ki). Moim zdaniem powinno się uruchomić kursy linii 3, 4/8 i 6 - tak aby "cały" Zgierz mógł jeździć do pracy. Pozostaje kwestia trasy, jaką miałyby jeździć te linie. Jedynymi ulicami z dobrą nawierzchnią są A.Struga i Kwasowa - pozostałe to dziurawy bruk i piach. Miejmy nadzieję, że nie będzie kursować tam tylko "trójka" - tak jak na Sadową.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Moim osobistym zdaniem, to wolałbym żeby to Markab obsługiwał nowe linie miejskie, a nie jakiś prywaciarz który specjalizuje się w wycieczkach krajowych i zagranicznych i mający z komunikacją zbiorową tyle wspólnego, że posiada jakąś Renówkę lub Merca O405N.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Tym bardziej, że w Markabie można chociaż liczyć na jakąś rezerwę w postaci autobusu miejskiego, a taki prywaciarz to wystawi, jak się jedyny miejski zepsuje, jakiegoś turystyka (dopiero EI będzie miał co opisywać Obrazek )
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Dokładnie! EI potrafi zrobić aferę z niczego, a jak to już coś ważnego, to zapomina o tym, bo czy w EI znalazł ktoś rozwiązanie sprawy z wąskim wejściem w Mce? Bo ja nie. A problemu jakby nie ma.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

No ale EI jest brukowcem, a rolą brukowca jest krytykowanie i szukanie afer na siłę.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

kafar pisze:[...]przecież to EI, nie mieli jakiegoś innego skandalu, a czymś trzeba gazetę wypełnić.
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

No i z forum komunikacyjnego zrobiło się forum prasowe. A może by tak wybudować ulicę Miroszewską i tamtędy "puścić" 4 i 8 do Struga zamiast ul Aleksandrowską. Moim zdaniem byłoby po sprawie, a park przemysłowy nieżle skomunikowany.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Nie zapominajmy że linie 4 i 8 pomagają liniom 1 i 5 przy skomunikowaniu placu targowego. Zwłaszcza w tzw. dni targowe ruch na tych liniach jest dużo większy. Zostawienie 1 i 5 na pastwę klientów rynku byłoby samobójstwem, bo i w normalne dni jest tłok, a w dni targowe ludzie chodzą po sobie, nie ma miejsca nawet na oddychanie. Może - 8 tą trasą, ale zdecydowanie nie czwórka.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Można pomyśleć nad zmianami tras w godzinach zmian w zakładach.
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

Nie zapominajmy, że park przemysłowy to nie tylko zakłady pracy, ale również urzędy np. Zgierska Spółka Wodna. Petenci korzystaJący z usług w/w też mogliby mieć dogodny dojazd, a nie tylko powiedzmy o "6.00, 14.00 i 22.00" czyli w godzinach zmian, a jeśli chodzi o ul. Aleksandrowską to już dawno mówi się o wycofaniu z niej autobusów, budowie ronda na skrzyżowaniu z Gałczyńskiego itd. Słyszałem także o budowie ulicy Irysowej i uruchomieniu tam komunikacji /pewnie chodzi o dowóz pracowników do ADRIANY/. A swoją drogą linia kursująca ul. Wiosny Ludów, Irysową i Aleksandrowską do centrum byłaby chyba nieźle przyjęta przez okolicznych mieszkańców i klientów rynku - szczególnie w dni targowe.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

W Zgierzu od zawsze dużo się słyszy o przeróżnych zmianach, innowacjach itp. ale mało z tego wynika Obrazek Jakiś autobus kursujący po Wiosny Ludów na pewno by się przydał, szczególnie w godzinach szkolnych.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Bądźmy realistami. Każdy z nas wie, że taka linia by się przydała, ale to zależy od mocy włodarzy (czyt.: ich chęci). Według niektórych jeden bus do Grotnik jeżdżący co dwie godziny (w szczycie co jedną) wystarczy.
kierownik
Początkujący
Posty: 15
Rejestracja: wt 13:10, 29 wrz 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kierownik »

Włodarzy??? To mafia Obrazek
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

He he, "nie nazywajmy szamba perfumerią..."
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

Mam kilka pytań zupełnie z innej beczki.
1. Ile Miasto Zgierz placi Markabowi/MUKowi za wkm komunikacji miejskiej?
2. Ile kosztuje wkm na linii 51 za autobus przegubowy a ile za stadardowy?
3. Ile miasto płaci za wkm dla linii 46 spółce MKT?
ODPOWIEDZ