[Zgierz] Racjonalizacja transportu zbiorowego
No to mamy racjonalizację:
Najpierw od 14 marca uruchomiono przystanek na Parzęczewskiej przy kościele a od 15 (?) kwietnia szóstka pojedzie przez Piłsudskiego, 1 Maja i plac Kilińskiego.
O ile to pierwsze to dla mnie przesada - od TBS-ów daleko nie jest, to z "6" pomysł niegłupi - w sumie to centrum przesiadkowe nawet na linie podmiejskie prywatne (Aleksandrów, Szczawin).
Najpierw od 14 marca uruchomiono przystanek na Parzęczewskiej przy kościele a od 15 (?) kwietnia szóstka pojedzie przez Piłsudskiego, 1 Maja i plac Kilińskiego.
O ile to pierwsze to dla mnie przesada - od TBS-ów daleko nie jest, to z "6" pomysł niegłupi - w sumie to centrum przesiadkowe nawet na linie podmiejskie prywatne (Aleksandrów, Szczawin).
Nie sądzę, na Popiełuszki ma zostać kursująca raz na godzinę (w porywach trzy!) trójka a na Piątkowskiej tylko busy do Dąbrówki? 51 na Piłsudskiego i 4, 5 i 8 na 1-go Maja wystarczą.
Nie wiem co pisali ludzie w ankietach. Kiedy się zorientowałem że jest coś takiego w autobusach już ich nie było (tempo informowania w EI Bliżej Ciebie...). Są ważniejsze rzeczy do zreformowania niż takie bzdury jak powyżej. Autobusy jeżdżą stadami i czasem trzeba czekać 10-15 minut na następny. Pomijam malowanie ale o stan powłoki lakiernicze można zadbać lepiej. Pomarańcz nie pasuje do autobusów i nie jest jednym z trzech kolorów miasta. Masakra...
Nie wiem co pisali ludzie w ankietach. Kiedy się zorientowałem że jest coś takiego w autobusach już ich nie było (tempo informowania w EI Bliżej Ciebie...). Są ważniejsze rzeczy do zreformowania niż takie bzdury jak powyżej. Autobusy jeżdżą stadami i czasem trzeba czekać 10-15 minut na następny. Pomijam malowanie ale o stan powłoki lakiernicze można zadbać lepiej. Pomarańcz nie pasuje do autobusów i nie jest jednym z trzech kolorów miasta. Masakra...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Przystanek przy kościele niech sobie stoi, w niedzielę widziałem na nim kilkunastu chętnych po mszy wieczornej - przed południem na mszy jest kilka razy więcej osób, więc chyba zmiana trafiona.
Ale 6 to jest masakra... dobrze że do szkoły jadę 51, bo okrążanie całego miasta to debilizm. Jak dla mnie, to 6 należy dać na Rudunki, osłabić wtedy 5 kosztem 1 (żeby na Rudunkach i Osiedlu była taka sama podaż + równe częstotliwości bez stad) i skomunikować 1 i 5 z nową "6". Wolałbym się raz przesiadać niż okrążać pół miasta jeszcze pewnie jadąc wcześniejszym kursem.
Ale 6 to jest masakra... dobrze że do szkoły jadę 51, bo okrążanie całego miasta to debilizm. Jak dla mnie, to 6 należy dać na Rudunki, osłabić wtedy 5 kosztem 1 (żeby na Rudunkach i Osiedlu była taka sama podaż + równe częstotliwości bez stad) i skomunikować 1 i 5 z nową "6". Wolałbym się raz przesiadać niż okrążać pół miasta jeszcze pewnie jadąc wcześniejszym kursem.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Zgierzanin, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Jeśli chodzi o szóstkę to trasa ma wyglądać dokładnie tak: Parzęczewska...Piątkowska - Piłsudskiego - 1 Maja - Długa - Popiełuszki...Łódź Kaliska. W sumie straci tylko przystanek w parku, myślę, że dojście do Piłsudskiego nie będzie jakimś wielkim problemem.
A poza tym zawsze mogło być gorzej np. Długa - 1 Maja - 3 Maja
A poza tym zawsze mogło być gorzej np. Długa - 1 Maja - 3 Maja
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Ale taka zmiana do niczego nie prowadzi, bo skoro szóstkę dostali ci z centrum, to np. mieszkańcy Kuraka mogą też chcieć szóstki u siebie. Wykręcanie linii autobusowych tak by krążyły po całym mieście jeszcze nikomu nic dobrego nie przyniosło, a wręcz przeciwnie. Pewnie jadąc z osiedla 4 przy Borucie będzie można złapać wcześniejszy kurs 6, szkoda tylko że taka działalność wywrotowa na pohybel decyzjom władz oznaczać będzie podwojenie kosztów dla pasażera. 6 nie lubię wracać przez kręcenie się przez Rąbieńską, a teraz to już śmiech na sali. Chyba będę wysiadał przy Śniechowskiego i wracał na osiedle z buta, czasowo podobnie a zdrowiej
[url][/url] pisze:Odwołano szefa zgierskiej komunikacji
Stanowisko stracił Grzegorz Kowalski, kierownik Miejskich Usług Komunikacyjnych w Zgierzu.
Jednostka ta odpowiada m.in. za funkcjonowanie tramwajów i autobusów w mieście, za rozkłady jazdy, bilety i rozliczenia z przewoźnikami. To następstwo przeprowadzonej niedawno kontroli w firmie. Nie bez znaczenia były także negatywne oceny wystawiane komunikacji przez samych pasażerów.
Zmiany personalne są wynikiem narastającej fali skarg mieszkańców Zgierza oraz wątpliwości co do poprawności funkcjonowania Miejskich Usług Komunikacyjnych - wyjaśnia Tomasz Zgierski, asystent prezydenta miasta.
Jak nieoficjalnie się dowiedzieliśmy, główne zarzuty wobec MUK to niekorzystny dla budżetu miasta sposób finansowania linii 46 oraz brak reakcji na postulaty pasażerów dotyczące usprawnienia podróżowania tramwajami i autobusami. Na przykład osoby korzystające z linii 6 od lat domagają się, aby autobus kursował przez plac Kilińskiego lub przynajmniej zatrzymywał się na ulicy Popiełuszki przed Długą na istniejącym już tam przystanku linii 3.
Niestety, wprowadzenie tej drobnej korekty okazało się zbyt trudne dla MUK. Podobnie jak takie skonstruowanie rozkładów jazdy, aby kursujące ulicą Długą linie 1 i 5 nie jeździły "stadami", ale naprzemiennie w równych odstępach czasu.
- Kierowanie jednostką powierzone zostanie pracownikowi Urzędu Miasta posiadającemu wykształcenie prawnicze oraz doświadczenie w pracy w administracji publicznej - dodaje Tomasz Zgierski.
Skoro ZDiT organizuje zgierską linię nr 6 na terenie Łodzi, to powinien wymóc zmianę jej numeru na 94 (tak, również na terenie Zgierza). Skoro myślimy o porządnym transporcie aglomeracyjnym, to nie powinny istnieć dwie linie komunikacji miejskiej na terenie jednego miasta o tym samym numerze. Logiczne jest, że większe miasto powinno mieć pierwszeństwo, więc MUK powinien zmienić nazwę swojej "6" na "94".
To tak jakby napisać, że np. tramwajowa 6 jest linią ZDiT-u.berger.m pisze:MUK powinien zmienić nazwę swojej "6" na "94".
ZDiT (bo w Łodzi chyba on to ustala) powinien zmienić numer linii na 94. MUK na terenie Zgierza też to zrobi, bo dla niego to żadna różnica, a bezsensowna byłaby zmiana tablicy z numerem na granicy Łodzi i Zgierza (przystanek Kocidłowska).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Bezsensowne to jest istnienie MUK Zgierz. Gdyby włączyć ten cyrk pod ZDiT (coś w rodzaju autonomii Zgierza w sprawie ustalania tras i częstotliwości, ale żeby to było organizowane i rozliczane przez Łódź), można by im było nadać numery np. w zakresie 30-39. Do tego numery taborowe 3xxx, normalne bilety (z częścią kontrolerów zatrudnianych tylko na potrzeby Zgierza żeby nie spadły dochody) i mamy względną normalność
Kpc21 pisze:To tak jakby napisać, że np. tramwajowa 6 jest linią ZDiT-u.berger.m pisze:MUK powinien zmienić nazwę swojej "6" na "94".
W pewnym sensie jest Taki skrót myślowy.
ZDiT (bo w Łodzi chyba on to ustala) powinien zmienić numer linii na 94. MUK na terenie Zgierza też to zrobi, bo dla niego to żadna różnica, a bezsensowna byłaby zmiana tablicy z numerem na granicy Łodzi i Zgierza (przystanek Kocidłowska).
Oczywiście, jak napisałem, cała trasa powinna mieć numer 94.
Podobnie w Pabianicach, gdzie obecnie cyrk jest jeszcze większy, bo MZK jest jednocześnie organizatorem i przewoźnikiem, ale w przypadku tramwajów organizatorem jest już łódzki ZDiT.
Trzeba pamiętać, że ZDiT to Zarząd Dróg i Transportu, a w Zgierzu za infrastrukturę drogową odpowiada inna komórka. Ale znów dzielić tego na ZDM i ZTM nie ma sensu, bo zwiększy się ilość stanowisk kierowniczych do obsadzenia.
Powinien powstać związek komunikacyjny. Wspólny nie tylko dla Zgierza, Pabianic i Łodzi, ale dla całej aglomeracji. Od Ozorkowa po Tuszyn, od Głowna po Łask.
Trzeba pamiętać, że ZDiT to Zarząd Dróg i Transportu, a w Zgierzu za infrastrukturę drogową odpowiada inna komórka. Ale znów dzielić tego na ZDM i ZTM nie ma sensu, bo zwiększy się ilość stanowisk kierowniczych do obsadzenia.
Powinien powstać związek komunikacyjny. Wspólny nie tylko dla Zgierza, Pabianic i Łodzi, ale dla całej aglomeracji. Od Ozorkowa po Tuszyn, od Głowna po Łask.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 411
- Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
- Lokalizacja: Zgierz
Kpc21 pisze:Powinien powstać związek komunikacyjny. Wspólny nie tylko dla Zgierza, Pabianic i Łodzi, ale dla całej aglomeracji. Od Ozorkowa po Tuszyn, od Głowna po Łask.
Ale na pewno nie będzie to ZDiT w takiej postaci jak teraz - potrafiący tylko wycinać kolejne brygady co pół roku. Zmiana numeru 6 na 94 to dobry pomysł, ale zostawcie MUK w spokoju
Brygad jest tyle za ile miasto jest gotowe zapłacić. Gdyby Zgierz miał budżet komunikacyjny na daną liczbę brygad to by im ZDiT tyle zorganizował (chociaż fajnie gdyby bezpośrednio zlecił to MARKABowi z fajnym parkiem taborowym - pod pewnymi względami lepszym niż MPK - 100% niskopodłogowości taboru)
Od nowego roku w Zgierzu będzie jeździło mniej autobusów i tramwajów.
To kolejny pomysł władz miasta, żeby zwiększyć wpływy do budżetu i poprawić sytuację zadłużonych na 2 miliony złotych Miejskich Usług Komunikacyjnych.
Pełniący obowiązki kierownika w zgierskim MUK-u Mariusz Miśkiewicz potwierdza, że miasto szuka oszczędności, ale chce też wyeliminować z rozkładów jazdy autobusy, które wjeżdżają na przystanek o podobnej godzinie.
- Mamy wiele zgłoszeń, że kilka autobusów przyjeżdża jeden po drugim - powiedział Miśkiewicz.
Mieszkańcom Zgierza nie podoba się ten pomysł.
- Tramwaje i autobusy są przepełnione, po likwidacji wybranych połączeń będzie jeszcze gorzej - mówili zgierzanie.
Obecnie Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu pracują nad nowym rozkładem.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=15801
To kolejny pomysł władz miasta, żeby zwiększyć wpływy do budżetu i poprawić sytuację zadłużonych na 2 miliony złotych Miejskich Usług Komunikacyjnych.
Pełniący obowiązki kierownika w zgierskim MUK-u Mariusz Miśkiewicz potwierdza, że miasto szuka oszczędności, ale chce też wyeliminować z rozkładów jazdy autobusy, które wjeżdżają na przystanek o podobnej godzinie.
- Mamy wiele zgłoszeń, że kilka autobusów przyjeżdża jeden po drugim - powiedział Miśkiewicz.
Mieszkańcom Zgierza nie podoba się ten pomysł.
- Tramwaje i autobusy są przepełnione, po likwidacji wybranych połączeń będzie jeszcze gorzej - mówili zgierzanie.
Obecnie Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu pracują nad nowym rozkładem.
http://www.radiolodz.pl/serwis/index.php?id=11&idd=15801
.Jeśli na przystanek przyjeżdża jednocześnie 1 i 5 a przez 10-15 minut nie ma nic to cięcia nic tu nie dadzą. Chyba że po zmianie rozkładów kursy byłyby tak ułożone że można by poucinać po 1 brygadzie z każdej linii, ale wątpię, jest za duże zapotrzebowanie na autobusy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 2 razy.