Nowy rozkład 43/43bis

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Nowy rozkład 43/43bis

Post autor: BB93 »

Od 1 lipca obowiązuje nowy rozkład jazdy 43/43bis z nową częstotliwością, i tak:
*43 kursuje co 1h 20 minut (dawniej co około 1h 5 minut)
*43bis do Konstantynowa również co 1h 20 minut /codziennie/ (dawniej co ok. 25 min. w szczycie i 1h 5 min. w dni wolne)
*43bis (czerwone) na Zdrowie jak pozostałe co 1h 20 codziennie, kursuje cały dzień.
Rozkład jazdy roboczy i na wolne jest bardzo podobny. Niestety 43/43bis również nie ominęły cięcia. Rozkład zmieniono prawdopodobnie z powodu zmniejszenia się frekwencji. Od pewnego czasu, gdy jestem w Łodzi obserwuję rzeczywisty jej spadek. Oby plany budowy łącznika z Retkini na Brus nie były początkiem końca linii 43 Obrazek .
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Jestem ciekaw, czy faktycznie chodzi o frekwencję, czy o stan taboru i brak motorniczych. Jeśli to drugie to przecież TP może się skupić na linii do Lutomierska/Konstantynowa, natomiast MPK na trasie Telefoniczna - Zdrowie jakąś '17'.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Nie wiem jak jest z frekwencją na odcinku podmiejskim, ale czasem wracam ze szkoły od Ronda Solidarności do Placu Wolności i tam 43 bardzo się przydaje. Sama 15 co 10 minut nie dałaby rady.

Mam nadzieję, że to nie z powodu fatalnego stanu taboru. TP już ledwo trzyma, jak to napisał BB93, oby to nie był początek końca linii 43 i tramwaju do Konstantynowa / Lutomierska.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Podobno faktycznie TP upada:/. Co jak co 43 dużo osób jeździ do szkoły, więc może to tylko wakacyjny rozkład.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Był ładny takt co godzinę do Lutomierska i domyślam się, że teraz jest to problem dla mieszkańców. Pozostaje PKS przez Retkinie i Central (!).
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

ta linia jest zapchana po cięciach Obrazek
nastąpiło lato, więc zaczął się ruch działkowców, którzy jeżdżą na działki do Żabiczek
a co do Lutomierska - oni mają aspiracje miasta, więc raczej będą się starali tą linię utrzymać Obrazek dla nich to po prostu wyznacznik miejskości
imho, to MKT powinno przejąć TP
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

SEC pisze:Jeśli to drugie to przecież TP może się skupić na linii do Lutomierska/Konstantynowa, natomiast MPK na trasie Telefoniczna - Zdrowie jakąś '17'.
Tyle że TP chyba lepiej zarabia na odcinku łódzkim (gdzie płaci im ZDiT) niż dalej (gdzie sami muszą sciągać kasę z własnych biletów), więc więcej kursów po Łodzi to ratunek dla firmy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To oni całkiem prywatnie na '43' jeżdżą (jak MPK na 'P')? Nie dopłaca im gmina? To rozumiem, że i na płacenie ZDiT-owi gminy Konstantynów i Lutomiersk są za ubogie?
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

Płacą gminy na pewno za tramwaj.
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Adam Alex(ex1022)
Sympatyk forum
Posty: 814
Rejestracja: pn 21:18, 15 maja 2006
Lokalizacja: Aleksandrów Ł.

Odp

Post autor: Adam Alex(ex1022) »

Gminy jako udziałowcy spółki
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

TP nie może upaść, bo przecież nie wydaje pieniędzy Obrazek
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

bo przecież nie wydaje pieniędzy
Niestety trzeba raz na rok ubezpieczyć wagon (OC). Ale one nie mają już stawki jak za zabytek? ;)
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

a to przypadkiem nie są po prostu cięcia wakacyjne? BTW szacunek dla TP za wywieszenie komunikatów także _wewnątrz_ wagonów.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 8 sierpnia 2009 r. pisze:Tramwaje kursują zbyt rzadko

Nawet ponad godzinę wynoszą rano przerwy wkursowaniu tramwaju 43 bis na trasie Lutomiersk–Łódź. Dla mieszkańców tej miejscowości, a także Konstantynowa, to duże utrudnienie. Skarżą się, że wakacyjny rozkład jazdy ma się nijak do potrzeb.


Przed 5 mamy aż dwa tramwaje, a później, do 6, kiedy mnóstwo ludzi udaje się do pracy, jest godzinna przerwa – irytuje się Antoni Wojciechowski, który zadzwonił do naszej redakcji. – A jeżeli jeszcze któryś „wypadnie” z powodu awarii, trzeba czekać w nieskończoność.

Jego zdenerwowaniu trudno się dziwić. Rzeczywiście, z placu Wolności w Konstantynowie pierwsze kursy do Łodzi są o 4.33 i 4.49. Następny tramwaj odjeżdża dokładnie o 5.53, czyli po... godzinie i 4 minutach. Później pasażerowie również muszą uzbroić się w cierpliwość, bo o ile następny jest o 6.09, to kolejny dopiero o 6.59.

– Jak to możliwe, żeby rozpiętość czasowa wynosiła po 50 minut albo jeszcze więcej? Wielu pracujących ludzi jeździ tramwajem, a korzystałoby z niego pewnie jeszcze więcej. Ale przy tak niekorzystnym rozkładzie lepiej próbować dostać się do Łodzi busem – dodaje Stefania Szewczyk.

Z Konstantynowa kursuje tam „43” i „43 bis”. I chociaż mieszkańcy narzekają na ich częstotliwość, są w lepszej sytuacji niż pasażerowie z Lutomierska – stąd odjeżdża do Łodzi tylko tramwaj 43. Regularnie co 1 godzinę 20 minut...

– Stanowczo za rzadko – uważa pani Krystyna (nazwisko do wiadomości redakcji). Wprawdzie mamy jeszcze busy, ale emerytom i rencistom nie opłaca się nimi jeździć, bo u takich przewoźników nie przysługują bilety ulgowe.

Bogdan Rynkiewicz, prezes spółki Tramwaje Podmiejskie, przyznaje, że zdaje sobie sprawę z niedogodności, jakie odczuwają mieszkańcy w wiązku z wprowadzeniem wakacyjnego rozkładu jazdy i w konsekwencji koniecznością bardzo długiego nieraz czekania na tramwaj. Ale...

– Zadecydowały głównie względy finansowe – w wakacje ruch pasażerów jest znacznie mniejszy niż w pozostałych miesiącach. Pozostaje też kwestia torowiska, na którym są mijanki i w związku z tym rozkładu jazdy nie można ustalać tak, jak gdy są dwa tory – mówi prezes. – Od września sytuacja na pewno się zmieni i albo z powrotem będzie obowiązywał rozkład sprzed wakacji, albo wprowadzimy inny, ale taki, który poprawi komunikację.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Express Ilustrowany Bliżej Ciebie 8 sierpnia 2009 r. pisze:Pozostaje też kwestia torowiska, na którym są mijanki i w związku z tym rozkładu jazdy nie można ustalać tak, jak gdy są dwa tory – mówi prezes.

Co to za argumentacja? ZTCW na odcinku do Lutomierska, jest wiele niewykorzystywanych mijanek.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

No, żebyś wiedział, ze jest ich kilka. Małym OT ale związanym z TP jest też wakacyjny rozkład 97, które kursuje równo co godzinę tak, że człowiek notorycznie spóźnia się do pracy, gdyz jadąc na zmiane o 6 14 czy 22 autobus mam 5-8 minut po pełnej godzinie;/. Zostaje mi albo iśc pieszo do Rąbienia z Z.Romanowa, albo jechać wcześniejszym o godzinę kursem!!
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zgierzanin pisze:Co to za argumentacja? ZTCW na odcinku do Lutomierska, jest wiele niewykorzystywanych mijanek.
Tylko, że nie są one używane, albo są bardzo rzadko. Trzeba je najpierw doprowadzić do stanu używalności.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Czy to jakiś wielki problem? Chyba taniej jest oczyścić tory, niż jakby mięli budować je od nowa lub jeśli maja tracić pasażerów, którzy przesiąda sie na busy i PKS.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Ale czy frekwencja na odcinku z Lutomierska rzeczywiście wymaga uruchomienia dodatkowych kursów? Rozkład można dopasować tak, by nie było takich dziur w godzinach dojazdów do pracy, o jakich mowa w artykule.
Mariusz J.
Stały bywalec
Posty: 415
Rejestracja: śr 12:22, 29 paź 2008
Lokalizacja: Aleksandrów

Post autor: Mariusz J. »

Czy frekwencja wymaga tego nie wiadomo, ale jeśli Lutomiersk by płacił za dodatkowe kursy to by one były bez względu czy tramwaj robi pusty przebieg czy nie. Jeśliby skrócono czas przejazdu do Łodzi (czyt. remont całej linii) na pewno chętnych byłoby znacznie więcej i wtedy by i sie opłacało dac dodatkowe kursy i byłyby one przynajmniej w szczycie oblegane.
ODPOWIEDZ