Czy chcecie reaktywacji linii 41 i 45

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Można ucywilizować obecny system ograniczając się do co najwyżej literki A (dawne Bis) (czyli zmieniając coś z 69 [moze darować sobie podjazd na Nowy Józefów, podobnie jak 99?] i z 60). Poza tym wariant A tylko jeśli kursów poza miasto jest sporo. Oznaczenie np. 92A jest bez sensu.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Bardziej bez sensu byłoby oznaczenie kursów do Ludwikowa jako 92A.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Dlatego można ograniczyć się do informacji na rozkładzie i wyświetlaczu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Mimo wszystko warto by było oznaczać 'A' rzadsze kursy danej linii bo np. w przypadku '70', gdzie jest kilka kursów do Ptaka dziennie, a pozostałe są oznaczone literą, paskudnie wpływa to na czytelność rozkładów
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

W przypadku, gdy jest to zaledwie kilka kursów nie warto moim zdaniem ich oznaczać. Wtedy automatycznie czytelność się poprawi. Jest zasada mówiąca, że literkę "A" otrzymuje krótszy wariant i to wprowadza pewien porządek. Uzależnienie tego od częstotliwości wprowadziłoby tylko dodatkowy chaos.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Na rozkładzie kursy do Ptaka mogą być w wyraźnej ramce, odjazdy napisane pogrubioną czcionką (akurat pod rubryczkę z czasem przejazdu). Możliwości jest wiele i są proste.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

I przede wszystkim sprawdzone.
BTW - Najgorzej wygląda chyba rozkład 54/54A; gdzie zgodnie z logiką oznaczeń, kursy z literką "A" powinny dotyczyć 54A, a jest odwrotnie.
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Możliwości jest dużo. I wcale nie trzeba znakować linii literami A lub B. Np. niektóre kursy N6 które zawracają na Dąbrowie nie mają oznaczenia N6A. Tak samo jest z linią N1 która ma praktycznie 4 warianty trasy, a oznaczone są jedynie na wyświetlaczach i w rozkładzie.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

W zasadzie tylko jeden kurs zawraca na Dellu, chyba że masz na myśli "kółko" przez ZET-2.
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

No właściwie ilość "dłuższych" kursów N6 można porównać do linii 92 która dziennie ma 5 kursów do Ludwikowa.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

SEC pisze:Na rozkładzie kursy do Ptaka mogą być w wyraźnej ramce
Ramka jest tradycyjnie dla zjazdów, nie sensu tego zmieniać.
M.C.
Gaduła
Posty: 1958
Rejestracja: sob 16:08, 01 gru 2007

Post autor: M.C. »

Ostatnio różnie z tym bywa. Ramka jest m.in. stosowana do oznacznia kursów 54A do P.O.D. "Polanka" i któregoś wariantu 60-tki. Z kolei zjazdy do zajezdni są na niektórych liniach (np 53) oznaczane literką "A".
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ratunku! Obrazek

W wielu miastach zjazdy są oznaczone "z" na rozkładach. Może to jest rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Z na rozkładach 43 to podajże Zdrowie. X to zajezdnia (albo odwrotnie) Obrazek
adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Nie, nie odwrotnie. Jest tak jak napisałeś.
SNCF
Początkujący
Posty: 18
Rejestracja: ndz 21:10, 26 lip 2009
Lokalizacja: aglomeracja łódzka

Post autor: SNCF »

adam-k96
Bywalec
Posty: 156
Rejestracja: pn 18:32, 20 kwie 2009
Lokalizacja: Łódź Janów

Post autor: adam-k96 »

Przepraszam, pomyliłem się.
rover1423
Coś mówi
Posty: 45
Rejestracja: pt 12:21, 30 sty 2009
Lokalizacja: Łódź Dąbrowa

Post autor: rover1423 »

Ale dla mnie rozkład 43 też nie jest najczytelniejszy. Nad rozkładem w rubryce "trasa" jest Łódź - .... - Lutomiersk
Natomiast w legendzie " L - dojeżdża do Lutomierska "
To gdzie do cholery jadą pozostałe? Dla nas odp oczywista. A dla innych?
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Gdzie jadą pozostałe? Wystarczy zajrzeć do ramki z czasami przejazdu i zorientować się, że kursy pogrubione (czyli nieoznaczone literą L) kończą się w Konstantynowie, a pochylone na Zdrowiu.

Aczkolwiek powinno być oczywiście na odwrót, czyli powiedzmy A - dojeżdża do Konstantynowa.
kunio
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob 21:49, 25 sie 2007

Post autor: kunio »

Nie zapominajmy również o palącej potrzebie przywrócenia linii na 300 jak 317 (zamiast D1) i 356 (zamiast D2) Obrazek

Dla mnie sprawa jest megaprosta. Samo oznaczenie "A" ma sens jedynie w przypadku gdy trasa linii wariantowej w 100% pokrywa się z trasą linii głównej. Dlaczego? Gdyż jeśli wsiądę do pojazdu linii "A" i ona skończy trasę przed miejscem do którego chcę dojechać, będę mógł bez problemu przesiąść się na pojazd o pełnej trasie jadący do mojej destynacji.

Zresztą nie da się ukryć że obecnie działający u nas system jest mylący i zamieszany, np. 69 A i B. W przypadku tej linii wystarczyłby jedynie dodatkowy opis na wyświetlaczu; np:

69 -> NOWY JÓZEFÓW

przez NOWE SADY

to samo 60, która jest chyba najbardziej zagmatwaną linią w przypadku MPK

60 -> STRYKÓW

przez CORNING

i już wiadomo o co chodzi

Albo mapka na rozkładach jazdy z zaznaczonymi wszystkimi wariantami trasy.
ODPOWIEDZ