[Tuszyn] Linia Tuszyn-Łódź

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Dlaczego mało prawdopodobne? Przecież oprócz tego, ZDiT ma kasę z biletów. I to razem stanowi opłatę ZDiT dla MPK.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Z tym przedłużaniem 50 to dziwny pomysł, bo przecież od strony Rzgowskiej też ludzie jadą do Tuszyna. Najlepiej byłoby stworzyć osobną linię z Broniewskiego lub Chojen, a ludzie z 50 przesiedliby się w Rzgowie na autobus do Tuszyna.
Obrazek
RifRaf1988
Bywalec
Posty: 162
Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
Lokalizacja: Łódź-Śródmieście

Post autor: RifRaf1988 »

Ale po co tworzyć nową linie jak można spokojnie wydłużyć 93
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Spokojnie tego nie da się zrobić. Nowa linia to najlepsze rozwiązanie. Od strony Chojen jest największe obłożenie.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

DŁ pisze:Zaprzecza natomiast, że przedłużeniu ulec mogłaby linia nr 70.

- To linia komercyjna, utworzona na mocy porozumienia z prywatną osobą. W obecnym kształcie nie jest możliwa zmiana jej przebiegu - dodaje.

70 linią komercyjną? Rozumiem, że to skrót myślowy i chodzi tylko o odcinek CZMP - CH Ptak?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To chyba oczywiste. Gdyby gmina Tuszyn chciała sobie przedłużyć 70 to by musieli płacić za cały odcinek z Łodzi do nich, a w wariancie z 50 tylko ze Rzgowa.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

A ja się wczoraj dowiedziałem - nieoficjalnie rzecz jasna - że kwota jaką Tuszyn miałby zapłacić za 50 to 700 000 zł i że władze miasta nie zgodziły się na to.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: domino »

Gmina chce wnioskować o środki na uruchomienie nowego połączenia. Autobusy miałyby jeździć z Łodzi m.in. przez Tuszynek i docierać do Głuchowa.

http://www.expressilustrowany.pl/lodz/a ... ,11897567/
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: kuba_bed »

O czymś podobnym mówili podczas konsultacji w ramach nowego modelu transportowego.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: prof_klos »

I taka jest rozsądna przyszłość. Gmina słusznie kombinuje.
Ile można jeździć zdezelowanym PKS Łódź w relacjach, które gmina musi zabezpieczać?
Łódź - Rzgów, Łódź - Rzgów - Tuszyn, (Guzew -) Rzgów - Kalinko (- Romanów), Rzgów - Czyżeminek powinni obsługiwać samodzielnie taborem niskopodłogowym.
I wyrzucić raz na dobre PKS ze swojego rewiru. Swoją drogą, gdy już PKS Łódź "poleci" z okolic Rzgowa (ostatnia enklawa ich bytu) to nadejdzie nieuchronny kres istnienia tej spółki.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: kuba_łódź »

Dodajmy jeszcze żenujący poziom prezentowany przez PKS - od osób codziennie korzystających z linii do Tuszyna i Czyżeminka słyszę o za wcześnie odjeżdżających, starych, brudnych i psujących się po drodze autobusach prowadzonych przez gburowatych kierowców. Z tych samych powodów UG Andrespol wykopał PKS że swoich linii, teraz czas na resztę.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: BB93 »

Nawet chyba w nowym planie transportowym mamy przymiarki pod Tuszyn właśnie. Bo nowe 56 idelanie pasuje na zastąpienie PKS-u. Tworzymy 56C do Tuszyna i mamy po latach powrót MPK do tego miasta ;)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: Kpc21 »

prof_klos pisze:I wyrzucić raz na dobre PKS ze swojego rewiru. Swoją drogą, gdy już PKS Łódź "poleci" z okolic Rzgowa (ostatnia enklawa ich bytu) to nadejdzie nieuchronny kres istnienia tej spółki.
Są jeszcze:
- połączenia dalekobieżne - całkiem sporo z Łodzi, chyba drugi przewoźnik po PolskimBusie
- linie o charakterze regionalnym - wojewódzkim czy ponadwojewódzkim (np. Konin, Koło, Nowe Miasto, Wieluń)
- nadal utrzymują Lutomiersk, choć tu może się okazać, że jako następstwo kłopotów z tramwajem do Lutomierska, gmina wymyśli np. wydłużenie 94, i to będzie miało szansę wyprzeć PKS, bo pojedzie w zasadzie tą samą trasą
- busy do Brzezin

Poza tym jest jeszcze taka kwestia, że według obecnego projektu ustawy o transporcie zbiorowym, wszystkie gminy i powiaty od 2019 roku będą musiały robić przetargi na linie na swoim terenie, nie będzie połączeń komercyjnych innych niż międzywojewódzkie i międzynarodowe. Nie wiadomo, czy to przejdzie, ale jeśli tak - to PKS Łódź będzie miał swoją szansę w przetargach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: kuba_bed »

prof_klos pisze:Łódź - Rzgów, Łódź - Rzgów - Tuszyn, (Guzew -) Rzgów - Kalinko (- Romanów), Rzgów - Czyżeminek powinni obsługiwać samodzielnie taborem niskopodłogowym.
I wyrzucić raz na dobre PKS ze swojego rewiru. Swoją drogą, gdy już PKS Łódź "poleci" z okolic Rzgowa (ostatnia enklawa ich bytu) to nadejdzie nieuchronny kres istnienia tej spółki.
Moja wiedza o tym jest zbyt mała, ale na ostatnim spotkaniu w Rzgowie, na które miałem okazję być zaproszony, burmistrz i inni "władcy" wypowiadali się na temat samodzielnych autobusów. W Rzgowie już tego próbowali i dopóki autobus był względnie nowy to jeździł, jak się zaczął psuć to pojawił się problem i najwidoczniej nikt nie chciał wziąć za niego odpowiedzialności. W ten sposób własnych pojazdów gmina się pozbyła na rzecz PKS-ów. Niestety nie mam chyba zdjęcia ile PKS liczy sobie za każdy kilometr z tych kilku tylko linii kursujących po terenie gminy Rzgów, bo trzeba zaznaczyć że do tego do Tuszyna, gmina Rzgów nie dopłaca ani grosza - zabawna sytuacja swoją drogą.

Też bym chciał wyrzucenia, ale mam wrażenie że ze względu na koszty ponoszone stricte przez JST, szybko PKS-ów się nie pozbędziemy - stawka za wzkm PKS wynosi 3,29 zł netto, a jeśli się nie mylę (nie zrobilem zdjęcia) około 8,4 zł netto za przegubowy autobus i chyba 2 zł mniej za solo w ramach LTZ. O ile w przypadku linii działających w ramach LTZ, władze tłumaczyły się (zresztą słusznie), że wolą więcej dopłacić żeby efekt końcowy dla pasażera był korzystniejszy (jedna migawka zamiast dwóch) to w przypadku PKS-ów to nie działa. Chociaż przyznam szczerze, że jako mieszkaniec tej gminy nie spodziewałem się że tu jest tyle linii obsługiwanych przez tę patologię przewoźniczą o.O
BB93 pisze:Nawet chyba w nowym planie transportowym mamy przymiarki pod Tuszyn właśnie. Bo nowe 56 idelanie pasuje na zastąpienie PKS-u. Tworzymy 56C do Tuszyna i mamy po latach powrót MPK do tego miasta ;)
O dodatkową odnogę obsługującą Starową Górę był podobno wielki bój ze ZDiT-em, a koszty były jakieś koszmarne. Początkowo był pomysł wjazdu kieszeniowego 93, co jeden z (bez)radnych skomentował jako jakiś potwór i wymysły jakichś tam dziwnych ludzi. Zamiast tego ma być 19 kursów 75B w tygodniu i 8 kursów 56B w weekendy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: Kpc21 »

Samodzielnych autobusów, to znaczy uruchomienia, po prostu, komunikacji miejskiej/gminnej przez Rzgów, coś w stylu Głowna?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: prof_klos »

PKS Łódź "przerżnął" mnóstwo linii. Obecnie jest to w istocie coś na wzór spółki pracowniczej. Jak coś jeździ - to przeważnie z dzierżawy kierowców. Linie regionalne pozostały w szczątkowej ilości, wystarczy spojrzeć na rozkład do Nowego Miasta - kiedyś wachlarz połączeń, dzisiaj jakaś marna para na dobę. I tak "wypadło" większość relacji.
A gm. Rzgów/Tuszyn były punktem, który najpłynniej "dotował" PKS, bo łączne roczne koszta wozokm szły w miliony złotych.
Pomimo tego jeżdżą byle czym, nie inwestują w tabor i się chwalą, że "przewozy to dodatkowa działalność", bo zarobek czerpią z najmu powierzchni i obrotu paliwami płynnymi...
Gmina wyrzuci PKS - to zostanie to, co sami utrzymają pracownicy. Ot, taka prawda.
Przetarg w 2019 roku - OK. Ale czym jeździć? W nieskończoność szrotem 20-30 letnim?

Rzgów i Tuszyn zasługują na to, by zyskać obsługę dobrym, czystym, dostępnym dla osób starszych i niepełnosprawnych taborem. Liczę, że w przeciągu najbliższych 15 miesięcy uda się to zrealizować. W taki sposób, aby zakupili daną ilość taboru i we własnym zakresie wyprowadzili komunikację ze swoich okolic. Gmina bogata - za to, co płacą PKS-owi, a to, co PKS w zamian oferuje warto "wybulić" te 4-5 milionów na kilka wozów i mieć o niebo wyższy standard obsługi tras lokalnych.
Ewentualnie - zlecić to innym podmiotom. Tylko czy MPK Łódź ma odpowiednią ilość taboru do zabezpieczenia komunikacji na Czyżeminek (takt 60 minut), Romanów, Kalinko, Guzew, Tuszyn? Swego czasu rozmowy w tym temacie były prowadzone nawet z... MZK Pabianice (z tego co pamiętam!), co oznacza że gmina jest raczej zdeterminowana, aby komunikację postawić na nogi.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: Kpc21 »

Dopiero co niedawno bodaj Kris-Tour (chyba że Bursiak, ale wydaje mi się że Kris-Tour) był gotowy przejąć całą komunikację miejską w Zgierzu. Obsługę Andrespola przejęli parę lat temu właśnie od PKS Łódź (potem była jeszcze roczna przerwa, gdy linię obsługiwał PKS Piotrków Trybunalski). I sobie z nią radzą. Z Tuszynem też sobie poradzą.

Ewentualnie niech rozdzielą to na kilka przetargów, kilka zadań - i wtedy część będzie mógł wziąć Kris-Tour, część Bursiak, część jeszcze ktoś inny zainteresowany (Koro, któremu wyleci 58? jakiś inny PKS? Mobilis ostatnio podupada, więc on raczej już nie - choć może właśnie będą próbowali się w ten sposób ratować?).

Swoją drogą - spółka pracownicza, czyli co? Kierowcy jeżdżą na własnych działalnościach gospodarczych, a PKS jest tylko źródłem taboru i pełni rolę organizacyjną?

Ale jak dochody PKS-u są i tak głównie z nieruchomości, a transport to dla nich tylko dodatek - to utrata Tuszyna nie powinna jakoś znacząco na firmę wpłynąć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1622
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: kuba_bed »

Kpc21 pisze:Samodzielnych autobusów, to znaczy uruchomienia, po prostu, komunikacji miejskiej/gminnej przez Rzgów, coś w stylu Głowna?
Z tego co mówili i jak to zrozumiałem, bo to nie czasy kiedy mnie to interesowało, to była obsługa jakiejś wybranej linii kursującej po gminie. Niestety przez radnego, który opowiada historie sprzed 50 lat, obraz spotkania czasami się rozmywa...
prof_klos pisze:A gm. Rzgów/Tuszyn były punktem, który najpłynniej "dotował" PKS, bo łączne roczne koszta wozokm szły w miliony złotych.

Rzgów i Tuszyn zasługują na to, by zyskać obsługę dobrym, czystym, dostępnym dla osób starszych i niepełnosprawnych taborem.
Nadal idą w miliony. Łączna kwota przeznaczona na komunikację w gminie Rzgów to ponad 2,5 mln złotych jeśli sie nie mylę, z tego chyba niecałe 700 tys. to koszt linii 50. Reszta? PKS i MZK, które swoją drogą też ma dziwną partycypację w kosztach bo 97% z nich pokrywa Rzgów a tylko 3% UM Pabianice. Teraz dojdzie jeszcze linia do Starowej Góry i bodajże zmiana poziomów udziałów w kosztach za wzkm. Jak doproszę się o prezentację, którą miałem dostać to wrzucę więcej info.

Po co niskopodłogowy tabor jak sami urzędnicy mówią mi prosto w oczy, że nie będą robili chociażby peronów o odpowiednich warunkach technicznych? Dlaczego? Bo jeżdżą autobusy wysokie i nie ma to sensu... I rozmawiaj tu z takim. Tu jest czasami problem żeby zrobić obniżone przejście dla pieszych a co dopiero patrzeć długodystansowo na komunikację, ale nadal podkładam nadzieję w burmistrzu - zobaczymy.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: Kpc21 »

Nawet bez dostosowanych peronów autobusy niskopodłogowe dużo dają. Osoby starsze nie muszą wspinać się po schodkach, jest możliwość przewozu osób na wózkach inwalidzkich (wjeżdżają po rozkładanej rampie).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_łódź
Gaduła
Posty: 1474
Rejestracja: pn 15:27, 10 sie 2015
Lokalizacja: Łódź-Andrzejów

Re: [Tuszyn] Tuszyn - Łódź - przetarg

Post autor: kuba_łódź »

Ponadto autobusy niskopodłogowe mają przecież funkcję przyklęku ;)
ODPOWIEDZ