Z tą budową pętli to troszkę chory pomysł bo miasto nie ma kasy..Może tak lepiej niech tramwaj do Lutomierska 30 min.kursuje?Tylko znów jest kilka problemów.Po pierwsze na trasie Konstantynów- Lutomiersk jest za słabe napięcie i jak by sobie radziły 805N na tych wszystkich podjazdach pod góre.
burza pisze:Z tą budową pętli to troszkę chory pomysł bo miasto nie ma kasy..Może tak lepiej niech tramwaj do Lutomierska 30 min.kursuje?Tylko znów jest kilka problemów.Po pierwsze na trasie Konstantynów- Lutomiersk jest za słabe napięcie i jak by sobie radziły 805N na tych wszystkich podjazdach pod góre.
Dokładnie o tym samym pomyślałem, tj. o słabym napięciu.
Mijanka w Mirosławicach jeszcze jest, ale o zwiększeniu częstotliwości raczej nie ma co marzyć. Raz na godzinę na razie wystarcza, aczkolwiek mogliby przy okazji jakoś "wyprostować" godziny odjazdów.
Przy okazji: w piątek jest pikieta przed UMŁ i zbieranie podpisów przeciwko likwidacji, zaczyna się od 14ej. Więcej info jest na FB - wystarczy wpisać "Społeczny sprzeciw - nie dla likwidacji linii 46, 43, 16".
Marcell pisze:Wychodzi na to, że MPK nie wie jak wygląda pętla w Kanzas lub że linia 9 będzie jeździła do Lutomierska. A np do Kanzas jakiś autobus.
W MPK doskonale wiedzą, że w Konstantynowie, jest trójkąt. Gdy kilka lat temu pierwszy raz mówiło się o przejęciu linii 43 przez łódzkie MPK pojawił się plan budowy pętli w Ignacewie.
W Ignacewie cały czas ten plac jest wolny gdzie miał być pętla.Ale te plany chyba są nie aktualne.Bo kiedyś Lutomiersk nie chciał tramwajów dlatego ktoś wpadł na pomysł aby na końcu Konstantynowa wybudować pętle tramwajową.A teraz wszystko jest na odwrót Lutomiersk za tramwajami a Konstantynow nie dokońca za.
Express Ilustrowany (gb)
Czy tramwaje MPK byłyby w stanie dojechać do Konstantynowa i Lutomierska (obecnie tę trasę obsługują Tramwaje Podmiejskie), gdyby spółka, zgodnie z planami miasta, przejęła od stycznia 2012 roku linię 43?
Zdaniem Macieja Wiśniewskiego, który pracuje w Tramwajach Podmiejskich - nie. Pochodzące z lat 50. i 60. podstacje na Brusie i w Żabiczkach sprawiają, że spadki napięcia w trakcji są tak duże, iż tramwaje typu 805 (najpopularniejszy w łódzkim MPK) mogą mieć problemy z kursowaniem na trasie linii 43.
- MPK przeprowadzało takie testy dwa lata temu - mówi Maciej Wiśniewski, dyspozytor zajezdni na Brusie i członek związku zawodowego motorniczych w Tramwajach Podmiejskich. - Byłem ich świadkiem. Spadki napięcia są tak duże, że skład z dwoma wagonami typu 805 jechał z dużymi problemami i musiał zakończyć podróż w Konstantynowie. Na tej trasie mógłby kursować jedynie tramwaj z jednym wagonem, ale to byłoby zdecydowanie za mało, bo pasażerów na tej linii jest bardzo wielu.
Rzecz w tym, że skład złożony z dwóch wagonów 805 pobiera więcej prądu niż tramwaje przegubowe, obsługujące linie 43.
Tymczasem Marcin Małek z MPK zaprzecza, by testy, o których mowa, wypadły źle.
-Tramwaje dojechały do Lutomierska i wróciły - mówi.
Po naszym zainteresowaniu się tematem, testy - jak twierdzi Małek
- powtórzono w minionym tygodniu, również z dobrym skutkiem. MPK nie wyklucza kolejnych, także na trasie linii 46 do Ozorkowa.
Jeśli linie 43 i 46 rzeczywiście zostaną przejęte przez MPK, tak jak planują władze Łodzi, spółki dotychczas je obsługujące zostaną rozwiązane, a zatrudnieni w nich stracą pracę.
Skoro się pewnie lansuje pomysł solówki, to nie dziwne, że coś dojechało i odjechało.
porownajcie rozklad lini 43 ze strony Mpk i ze strony tramwajow podmiejskich
odjazdy ze stokow :
na stronie Mpk brak kursu 13.47 w dzien roboczy ( na stronie TP taki kurs jest )
( tez mi sie wydawalo ze za dluga przerwa miedzy kursami )
na stronie TP nie ma kursu o 19.59 w dzien roboczy zjazdowego ( na stronie Mpk jest )
Podaje kolejność mijanek od strony Łodzi w kierunku Lutomierska.1.mijanka za ulicą Krańcową.2 w Brusie,3 w Srebnej,4 nie daleko ul.Gdańskiej,5 pl.Wolności,6 w Mirosławicach i 7 nie używana w Kazmierzu.
MPK-Łódź Sp.zo.o. z dniem 1 Kwietnia 2012r. przejmuje zajezdnie Brus i Helenówek. W związku z tym faktem na Linie 43, 46, pojadą tramwaje typu 803N, GT6 Duwag,GT8 Duwag, GT8N Duwag, M6S Siemens. A co do lini 9 prawdo podobnie GT6 z brusa. 805 obsługują linie miejskie wewnątrz Łodzi oraz dwie linie podmiejskie z Łodzi do Zgierza i z Łodzi do Pabianic i nic w tej materji się nie zmieni.
9 do Konstantynowa będą obsługiwane 805Na. Po to te wagony są przerabiane w tej chwili do jazdy na odcinkach podmiejskich. Pisałem wcześniej na forum o tym już...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
burza pisze:Podaje kolejność mijanek od strony Łodzi w kierunku Lutomierska.1.mijanka za ulicą Krańcową.2 w Brusie,3 w Srebnej,4 nie daleko ul.Gdańskiej,5 pl.Wolności,6 w Mirosławicach i 7 nie używana w Kazmierzu.
Cóż, narysowałem sobie prosty wykres ruchu dla szczytu porannego i w ten sposób wykryłem mijanki. Zdecydowanie brakuje zlikwidowanej mijanki na Pl.Kościuszki. Gdyby istniała to dałoby się na upartego jeździć nawet co 10 minut.
A teraz mamy 8 minutowy odcinek między mijanką Spółdzielcza/Gdańska a Parkiem. Ale generalnie takt 15 minutowy jest w zasięgu ręki.
Po to te wagony są przerabiane w tej chwili do jazdy na odcinkach podmiejskich.
Tylko nowe bulwy z szarymi pulpitami (bo widziałem ze dwie z przełącznikami, koło kierunkowskazów) czy gorsze też? Bo jeszcze się okaże, że na 9 trafią same wagony najlepsze z najgorszych - bulwy z szarymi pulpitami, ewentualnie jakieś GT6/GT8. Reszta znośnych wagonów (chyba tylko 1007 ma Rapida spośród nowych bulw z ET1) pójdzie na ŁTR, a na resztę (a reszta to takie linie jak 10, 12, 14, 15) zostaną najgorsze złomy. A remont WZ i szansa na jakieś nowoczesne tramwaje (jeśli nie kupią tych M8C, może jednak kupią...) w najlepszym razie w 2014