[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
MKM2010
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana

Post autor: MKM2010 »

Marcell pisze:Jak widzicie N805 cofającą się do pętli w Kanzas? czujnik cofania?

No jeśli 805N miałby do Kanzas jeździć to wg. mnie należałoby zlikwidować trójkąt manewrowy i zastąpić go zwykłą pętlą ;)
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Z tą budową pętli to troszkę chory pomysł bo miasto nie ma kasy..Może tak lepiej niech tramwaj do Lutomierska 30 min.kursuje?Tylko znów jest kilka problemów.Po pierwsze na trasie Konstantynów- Lutomiersk jest za słabe napięcie i jak by sobie radziły 805N na tych wszystkich podjazdach pod góre.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Marcell pisze:Jak widzicie N805 cofającą się do pętli w Kanzas? czujnik cofania?
A jak w ogóle wygląda cofanie w 805Na?
burza pisze:na trasie Konstantynów- Lutomiersk jest za słabe napięcie i jak by sobie radziły 805N na tych wszystkich podjazdach pod góre.
M8S sobie radził. GT6 też dają radę. Czy 805Na (wyłączając Eliny i Eniki) mają większe wymagania co do napięcia od nich?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

M8S sobie radził.
Przynajmniej raz przetwornica się spaliła.
A jak w ogóle wygląda cofanie w 805Na?
Bez pulpitu manewrowego to przestawia się nastawnik do tyłu i cofa. Ale MPK chyba jest w stanie zrobić kilka wagonów z pulpitem manewrowym
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

burza pisze:Z tą budową pętli to troszkę chory pomysł bo miasto nie ma kasy..Może tak lepiej niech tramwaj do Lutomierska 30 min.kursuje?Tylko znów jest kilka problemów.Po pierwsze na trasie Konstantynów- Lutomiersk jest za słabe napięcie i jak by sobie radziły 805N na tych wszystkich podjazdach pod góre.

Dokładnie o tym samym pomyślałem, tj. o słabym napięciu.
Mijanka w Mirosławicach jeszcze jest, ale o zwiększeniu częstotliwości raczej nie ma co marzyć. Raz na godzinę na razie wystarcza, aczkolwiek mogliby przy okazji jakoś "wyprostować" godziny odjazdów.

Przy okazji: w piątek jest pikieta przed UMŁ i zbieranie podpisów przeciwko likwidacji, zaczyna się od 14ej. Więcej info jest na FB - wystarczy wpisać "Społeczny sprzeciw - nie dla likwidacji linii 46, 43, 16".
Marcell
Niemowa
Posty: 4
Rejestracja: wt 20:28, 28 cze 2011

Post autor: Marcell »

Wychodzi na to, że MPK nie wie jak wygląda pętla w Kanzas lub że linia 9 będzie jeździła do Lutomierska. A np do Kanzas jakiś autobus.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Zawsze można zatrudnić dodatkową osobę do pomocy przy manewrach.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

W MPK to nic nie wiedząObrazek
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Do Lutomierska dwuskład nie dojedzie, bo podstacja jest za słaba. 803N GT mają niższy pobór mocy i mogą ruszyć przy niższym napięciu w sieci.
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

Marcell pisze:Wychodzi na to, że MPK nie wie jak wygląda pętla w Kanzas lub że linia 9 będzie jeździła do Lutomierska. A np do Kanzas jakiś autobus.
W MPK doskonale wiedzą, że w Konstantynowie, jest trójkąt. Gdy kilka lat temu pierwszy raz mówiło się o przejęciu linii 43 przez łódzkie MPK pojawił się plan budowy pętli w Ignacewie.
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

W Ignacewie cały czas ten plac jest wolny gdzie miał być pętla.Ale te plany chyba są nie aktualne.Bo kiedyś Lutomiersk nie chciał tramwajów dlatego ktoś wpadł na pomysł aby na końcu Konstantynowa wybudować pętle tramwajową.A teraz wszystko jest na odwrót Lutomiersk za tramwajami a Konstantynow nie dokońca za.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Problemy tramwajów MPK na trasie linii 43

2011-07-18, Aktualizacja: dzisiaj 04:17

Express Ilustrowany (gb)
Czy tramwaje MPK byłyby w stanie dojechać do Konstantynowa i Lutomierska (obecnie tę trasę obsługują Tramwaje Podmiejskie), gdyby spółka, zgodnie z planami miasta, przejęła od stycznia 2012 roku linię 43?

Zdaniem Macieja Wiśniewskiego, który pracuje w Tramwajach Podmiejskich - nie. Pochodzące z lat 50. i 60. podstacje na Brusie i w Żabiczkach sprawiają, że spadki napięcia w trakcji są tak duże, iż tramwaje typu 805 (najpopularniejszy w łódzkim MPK) mogą mieć problemy z kursowaniem na trasie linii 43.

- MPK przeprowadzało takie testy dwa lata temu - mówi Maciej Wiśniewski, dyspozytor zajezdni na Brusie i członek związku zawodowego motorniczych w Tramwajach Podmiejskich. - Byłem ich świadkiem. Spadki napięcia są tak duże, że skład z dwoma wagonami typu 805 jechał z dużymi problemami i musiał zakończyć podróż w Konstantynowie. Na tej trasie mógłby kursować jedynie tramwaj z jednym wagonem, ale to byłoby zdecydowanie za mało, bo pasażerów na tej linii jest bardzo wielu.

Rzecz w tym, że skład złożony z dwóch wagonów 805 pobiera więcej prądu niż tramwaje przegubowe, obsługujące linie 43.

Tymczasem Marcin Małek z MPK zaprzecza, by testy, o których mowa, wypadły źle.

-Tramwaje dojechały do Lutomierska i wróciły - mówi.

Po naszym zainteresowaniu się tematem, testy - jak twierdzi Małek

- powtórzono w minionym tygodniu, również z dobrym skutkiem. MPK nie wyklucza kolejnych, także na trasie linii 46 do Ozorkowa.

Jeśli linie 43 i 46 rzeczywiście zostaną przejęte przez MPK, tak jak planują władze Łodzi, spółki dotychczas je obsługujące zostaną rozwiązane, a zatrudnieni w nich stracą pracę.

Skoro się pewnie lansuje pomysł solówki, to nie dziwne, że coś dojechało i odjechało.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

błedy w rozkladach lini 43 na stronie MPK czy TP ?

Post autor: bombardier »

http://tramwajepodm.lodz.pl/serwis/_plik.php?plik=rozklady_jazdy/do_lutomierska_1.pdf
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/start.jsp

porownajcie rozklad lini 43 ze strony Mpk i ze strony tramwajow podmiejskich
odjazdy ze stokow :
na stronie Mpk brak kursu 13.47 w dzien roboczy ( na stronie TP taki kurs jest )
( tez mi sie wydawalo ze za dluga przerwa miedzy kursami )
na stronie TP nie ma kursu o 19.59 w dzien roboczy zjazdowego ( na stronie Mpk jest )
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Dziś Panowie Z Mpk mierzyli roztaw szyn i rozjazdów od ul. Krakowskiej w strone Brusa.Ciekawe jaką opnie wydadzą?
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Czy ktoś jest mi w stanie podać lokalizacje mijanek na linii Konstantynowskiej? Nie znam tej linii na pamięć, a chciałbym sobie coś sprawdzić.
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Podaje kolejność mijanek od strony Łodzi w kierunku Lutomierska.1.mijanka za ulicą Krańcową.2 w Brusie,3 w Srebnej,4 nie daleko ul.Gdańskiej,5 pl.Wolności,6 w Mirosławicach i 7 nie używana w Kazmierzu.
Darek 805Na
Coś mówi
Posty: 35
Rejestracja: wt 11:19, 15 lis 2011
Lokalizacja: Łódź os.Rogi

Post autor: Darek 805Na »

MPK-Łódź Sp.zo.o. z dniem 1 Kwietnia 2012r. przejmuje zajezdnie Brus i Helenówek. W związku z tym faktem na Linie 43, 46, pojadą tramwaje typu 803N, GT6 Duwag,GT8 Duwag, GT8N Duwag, M6S Siemens. A co do lini 9 prawdo podobnie GT6 z brusa. 805 obsługują linie miejskie wewnątrz Łodzi oraz dwie linie podmiejskie z Łodzi do Zgierza i z Łodzi do Pabianic i nic w tej materji się nie zmieni.
szymon5444
Gaduła
Posty: 1246
Rejestracja: wt 07:20, 12 lip 2005
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: szymon5444 »

9 do Konstantynowa będą obsługiwane 805Na. Po to te wagony są przerabiane w tej chwili do jazdy na odcinkach podmiejskich. Pisałem wcześniej na forum o tym już...
Jestem dumny z tego, że mogłem być motorniczym Zajezdni Dąbrowskiego.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

burza pisze:Podaje kolejność mijanek od strony Łodzi w kierunku Lutomierska.1.mijanka za ulicą Krańcową.2 w Brusie,3 w Srebnej,4 nie daleko ul.Gdańskiej,5 pl.Wolności,6 w Mirosławicach i 7 nie używana w Kazmierzu.

Cóż, narysowałem sobie prosty wykres ruchu dla szczytu porannego i w ten sposób wykryłem mijanki. Zdecydowanie brakuje zlikwidowanej mijanki na Pl.Kościuszki. Gdyby istniała to dałoby się na upartego jeździć nawet co 10 minut.

A teraz mamy 8 minutowy odcinek między mijanką Spółdzielcza/Gdańska a Parkiem. Ale generalnie takt 15 minutowy jest w zasięgu ręki.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Po to te wagony są przerabiane w tej chwili do jazdy na odcinkach podmiejskich.
Tylko nowe bulwy z szarymi pulpitami (bo widziałem ze dwie z przełącznikami, koło kierunkowskazów) czy gorsze też? Bo jeszcze się okaże, że na 9 trafią same wagony najlepsze z najgorszych - bulwy z szarymi pulpitami, ewentualnie jakieś GT6/GT8. Reszta znośnych wagonów (chyba tylko 1007 ma Rapida spośród nowych bulw z ET1) pójdzie na ŁTR, a na resztę (a reszta to takie linie jak 10, 12, 14, 15) zostaną najgorsze złomy. A remont WZ i szansa na jakieś nowoczesne tramwaje (jeśli nie kupią tych M8C, może jednak kupią...) w najlepszym razie w 2014
ODPOWIEDZ