[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

MKM2010 pisze:(po trasie obecnej "6").

Niezupełnie. 94 jeździło na trasie Kaliski-Boruta, a 6 na trasie Parzęczewska-Szczecińska. Linie połączono i oddano Zgierzowi w zamian za podobny manewr z połączeniem 51 i (chyba) 3 i oddanie tej trasy Łodzi.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

MKM2010 napisał dobrze. Przy torze kolejowym na Konstantynowskiej są dwie pętle, jedna dla 2, 3 i 6 a druga (po stronie Łodzi) dla 252, a potem 94. a 51 wynikło z połączenia 51 i 7.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jeśli chcielibyśmy być dokładni to "94" miało trochę krótszą trasę na Teofilowie Przemysłowym, tj. kursowało prosto Szczecińską, później Wersalską i Szparagową. "6" zahacza dodatkowo o Kaczeńcową Obrazek Jeszcze można by się rozwodzić na temat różnych tras "6" w Łodzi w różnych okresach czasu Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

No tak, 6 miała już różne wersje na terenie Teofilowa. Na planach Łodzi były różne kuriozalne trasy, być może niezgodne z rzeczywistością (nie przytoczę dokładnie, ale wiadomo jak to na planach miast często wygląda). Natomiast do Łagiewnik kojarzę, że jeździla "3", natomiast "7" skręcała jakoś w kier. lasu na Chełmach.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

3 faktycznie miała kilka kursów do Łagiewnik ale zlikwidowano je przed przedłużeniem 51.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

a czy można prosić jakiejś zdjęcie autobusu na linii 94?
Pytam, bo chciałbym przypomnieć sobie dawne czasy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Dobra, koniec, to jest temat o Lutomiersku, a nie o Zgierzu
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Czy ja dobrze zauważyłem, że z przystanku Legionów/Włókniarzy odjazdy tramwajów w stronę Konstantynowa będą o godzinach 5:54 i 5:56?

To samo z Konstantynowa, przystanek Moniuszki w stronę Łodzi:
5:26 i 5:30...
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

px33 pisze:97 na taborze niskopodłogowym (i to jeszcze możliwe, że pojawią się przeguby) straci jakieś 100% swojego pekaesowego klimatu (chociaż do końca pekaesowy to on nie był bo jednak H9 nigdy tam nie zajrzała, tylko kiedyś PR110D)

Jeszcze byś się zdziwił co tam swego czasu zawitało. H9 jak najbardziej i to klasyczny sklepowóz w pomarańczowym malowaniu łódzkiego pksu.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kiedy? PR110D pamiętam (chociaż niestety nie jechałem), jechałem dwoma turystykami, Solbusem, obydwoma MAN-ami, kiedyś jakąś lokalną Setrą, ale Autosan to tam się chyba w prehistorii pojawił.
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

Jak było to jeszcze 259* obsługiwane przez PKS Łódź na trasie jeździła głównie H10.

*259 kursowało na trasie Złotno - Niesięcin.
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Kiedy dokładnie nie pamiętam, było to przez kilka zimowych miesięcy we wczesnej fazie kursowania linii (może 2003-4?). To co wymieniłeś, to może połowa taboru goszczącego na linii, oczywiście mówię o 97 już pod egidą TP.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Ventlan, łącznie zmieniany 1 raz.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ciekawe, co zrobią z zajezdnią na Brusie. Wątpię, żeby chcieli tam upychać liniowe 805-tki. Zdaje się, że zajezdnia jest zabytkiem, więc nie powinna pójść (jak Dąbrowskiego) w nieodpowiednie ręce:/
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

dobrze się zdaje panu Kazik Brus jest zabytkiem
To nie jest sprawdzone info:


i ma zostać najprawdopodobniej zajezdnią zabytków
MPK-owskich, KMST-owskich oraz dla pojazdów Tomka Adamkiewicza
zachi64
Czasem wpada
Posty: 50
Rejestracja: wt 20:43, 27 lis 2007
Lokalizacja: Grudziądz
Kontakt:

Post autor: zachi64 »

Dotrus: "najprawdopodobniej", to wersja może się jeszcze zmienić Obrazek
Biletomat
Stały bywalec
Posty: 319
Rejestracja: wt 18:01, 03 sty 2012
Lokalizacja: ŁÓDŹ

Post autor: Biletomat »

ależ ja wiem o tym
dlatego napisałem to nie sprawdzone info Obrazek
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Dlaczego po przejęciu lini do Konstantynowa i Lutomierska ograniczenia prędkości które wprowadziło MPK nadal są zasłonięte czarną folią?
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Problem motorniczych! Nie wiedzą, jak jeździć „dzi

Post autor: domino »

Motorniczowie MPK, którzy od 1 kwietnia jeżdżą do Konstantynowa Łódzkiego tramwajami linii 9, skarżą się, że firma nie zapewniła im odpowiednich szkoleń.

– Nie podano nam informacji, gdzie są przystanki tramwajowe, nie przekazano także, w jaki sposób zawracać skład na jednotorowej krańcówce – skarży się jeden z motorniczych, pracujący w zajezdni przy ul. Telefonicznej.

Krańcówka w Konstantynowie Łódzkim jest inna niż łódzkie, bo nie ma tam pętli, na której składy mogą zawracać. Jest tylko boczny tor. Aby zmienić kierunek jazdy, tramwaj musi wjechać na niego tyłem.

– To trudne zadanie, bo nie wolno go wykonać z kabiny motorniczego, gdyż wówczas jest zbyt mała widoczność, tylko trzeba przejść na tył drugiego wagonu, gdzie pod tylną szybą znajduje się awaryjny pulpit sterowniczy – mówi jeden z motorniczych. – Trudno wykonać taki manewr, gdy nikt wcześniej nie objaśnił, jak się go przeprowadza.
Motorniczowie skarżą się też, że nikt im nie powiedział, jak poruszać się po tzw. mijankach (do Konstantynowa składy w obu kierunkach poruszają się po jednym torze), zwłaszcza że nie działają na nich sygnalizatory świetlne.

Bogumił Makowski z MPK dziwi się, że pracownicy mają taki problem.
– Do przełożonych motorniczych wysłane były komunikaty od dyrekcji, w których bardzo dokładnie opisano procedury postępowania – mówi. – Jeśli któryś z pracowników ma trudności, niech zgłosi się do swojego przełożonego.

http://expressilustrowany.pl/problem-motorniczych-nie-wiedza-jak-jezdzic-dziewiatka,artykul.html?material_id=4f85c5869a22dd1627000000
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

– Do przełożonych motorniczych wysłane były komunikaty od dyrekcji, w których bardzo dokładnie opisano procedury postępowania – mówi. – Jeśli któryś z pracowników ma trudności, niech zgłosi się do swojego przełożonego.
To może te procedury powinny być wydrukowane i wydawane razem z kompletem dekoracji na linie podmiejskie? Wtedy na pewno nie można by zwalić winy na MPK bo wszystko byłoby dostępne dla każdego motorniczego.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

@px33 instrukcje i procedury były wydrukowane i przekazane na zajezdnie w celu wydania motorniczym.

Aleksej
ODPOWIEDZ