[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: prof_klos »

Deklaracje nowych władz są niebywale podobne, jak reakcja gminy Zgierz. Nie ma kasy, z pustego nie nalejemy.
Dlatego też, moim zdaniem, o tramwaju do Lutomierska można zapomnieć. Może jakimś cudem kikut do Konstantynowa pozostanie przy udziale wsparcia Marszałka Województwa, ale wątpię w to.
Szkoda, bo tor do Lutomierska, między Konstantynowem a celem trasy, jest w miarę dobry.
Linia lutomierska była wielokrotnie zamykana. czy to w latach 80., czy niedawno. Wygląda jednak na to, że tym razem cuda już się nie wydarzą, a fanaberia, jaką przez lata był jakimś cudem wciąż funkcjonujący tramwaj na wieś dobiega końca.

Minie rok, ludzie zapomną.
Gorzej, że wciąż na ferelnym odcinku stoi zajezdnia Brus. Jak wyłączą napięcie w sieci, a na pewno to nastąpi, to... odpowiedzcie sobie sami. ;)
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kpc21 »

Tu może da się wywalczyć jakiś remont z funduszy na odbudowę zabytków?

Co do podstacji – jest może możliwe, by odcinek do samego Brusa, dla jakichś pojedynczych przejazdów pojazdów zabytkowych (oczywiście po remoncie samej sieci, by nie narażać ludzi na niebezpieczeństwo), zasilać z podstacji zasilającej tory do Zdrowia?

Pewnie będą duże spadki napięcia, ale dla starych tramwajów to nie powinno być problemem, a wjechanie tam pojedynczego tramwaju – to tak, jakby jeden dodatkowy tramwaj wyjechał na fragment sieci miejskiej zasilany z tej podstacji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: prof_klos »

Odbudowa w charakterze unikalności zabytku techniki byłaby zapewne wiele droższa, niż zwykły remont.
Władze Lutomierska powiadają, że na ich terenie tor jest dobry i remontu wymaga tylko krótki odcinek szyn, a także mijanka w Mirosławicach oraz wymiana drutu jezdnego, a zatem teoretycznie koszta bardzo niewielkie względem całej wymiany torów z siecią.
Zdecydowanie gorzej sprawa się ma z Konstantynowem Łódzkim. Szkoda, bo naprawdę znaczna część trasy jest w miarę wyremontowana, no ale... :(

Nie wiem jak ma się mapa podstacji, tj. jaki odcinek zasilany jest z podstacji na zajezdni.
O ile pamiętam Zdrowie zasila jeszcze podstacja linii... na Złotno. Jest wciąż czynna i zasila ten odcinek, opowiadał o tym kiedyś Wojtek:
http://gtlodz.eu/img-jedyna_czynna_pami ... 893779bcac

EDIT: Brus zasila od granicy z Łodzią do Konstantynowa-trójkąta, dalej zasila podstacja w Żabiczkach.
Czyli pewnie po prostu nie wyłączą Brusa, no ale kto wówczas będzie płacił za utrzymanie tego odcinka, formalnie nieczynnego? Miasto Łódź pewnie w ramach jakiegoś tam utrzymania bieżącego?
Podejrzewam, że tor zostanie jeżdżony na zasadzie jazd służbowych z Brusa, bo przecież chłopaki nie pozwolą na likwidację zasilania w zajezdni. :D
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: BB93 »

Co do Kazimierza to autobusy w kierunku Lutomierska mają wjeżdżać na rynek w tej miejscowości, czyli pewnie szykują się na likwidację linii PKS.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: mig »

prof_klos pisze:Najbardziej bawią mnie grafiki MPK, które wręcz biją po ochach wychwaleniem porażki, tj. "będzie autobus! Będzie niska podłoga, będzie dwa razy szybciej! Woow! Do tego przystanki na żądanie! Suuper"
Jakiej porażki? Problem polega na tym, że patrzysz na to wszystko z perspektywy miłośnika, tymczasem dla przeciętnego pasażera są to zalety. W komunikatach jeszcze nie wspomniano o kolejnej zalecie jaką będzie poprawa regularności, dziś z uwagi na jednotory zdarzają się w ciągu dnia dziury w rozkładzie wynoszące ponad 40 minut.
Podejrzewam, że będzie tak jak z Ozorkowem - po roku od zawieszenia o tramwaj upominają się tylko miłośnicy/społecznicy. Taka jest brutalna prawda.
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: SzK »

40 minutowe dziury w rozkładzie nie wynikają z jednotorów. Obecnie linia umożliwia prowadzenie ruchu z częstotliwością 22 minut (Kiedyś była możliwa jazda co 15 minut do K.Ł przy częstotliwości 60 minut do Lutomierska..., a za czasów mijanki w Konstantynowie na pl. Kościuszki dało się zrobić rozkład jazdy co 10 minut).
Skoro gminy kontraktują tyle połączeń ile kontraktują to gdzieś muszą być dziury... Pewnie gdyby nieco więcej uwagi przyłożono do kształtu rozkładu jazdy, to posiadałby mniej takich dziur....
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kazik »

mig pisze:Jakiej porażki?
Doprowadzenia infrastruktury do kompletnej ruiny. Przez kogo? Porażka jak wiadomo jest sierotą.
Ciekawe, czy gdyby MPK odmówiło jazdy np. po Cmentarnej albo Przybyszewskiego/Kilińskiego też byłoby tak zabawnie.
Chociaż, co tu strzępić język. Może za jakiś czas się dowiemy, że zamknięcie wiaduktu na Przybyszewskiego to też sukces. Uspokojenie ruchu i ciekawe wycieczki krajoznawcze na objazdach.
nowy1212
Megagaduła
Posty: 2430
Rejestracja: pt 15:16, 24 mar 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: nowy1212 »

^^No tak zamknąc można Warszawską i powiedzieć, ze autobusem będzie szybciej - sukces!
Wojska Polskiego tez zamknijmy, bo autobusem nawet w korku będzie szybciej i bezpieczniej - kolejny sukces!

Na dodatek zamiast Konstali niskacze i to z klimą no cud miód.

A na poważnie - zamkniecie linii to jest porażka (która ma wielu ojców) i to, ze po doprowadzeniu do ruiny sa alternatywne rozwiązania które są trochę lepsze od wolnego tramwaju nie jest powodem do ogłaszania sukcesu. Sukcesem to będzie wyremontowane torowiska, puszczenie tramwaju z sensowną częstotliwością i zaoferowanie atrakcyjnego czasu przejazdu bez stania w korkach.
Tymczasem teraz doprowadzono do ruiny środek transportu i zaoferuje się coś troche lepszego twierdząc, ze to jest świetne i osiagnieto szczyt marzeń - autobus z przesiadką.
Yakuzzi
Sympatyk forum
Posty: 629
Rejestracja: czw 16:45, 07 lip 2016

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Yakuzzi »

mig pisze:
prof_klos pisze: Podejrzewam, że będzie tak jak z Ozorkowem - po roku od zawieszenia o tramwaj upominają się tylko miłośnicy/społecznicy. Taka jest brutalna prawda.
Znam kilka osób podróżujących tą trasą i nikt nie jest zachwycony z przesiadki na Zgierskiej przy Brzoskwiniowej, rzadko skoordynowanej z tramwajem. Dodatkowo, linie Z45 i Z46 nie są zbyt punktualne w szczycie. Owszem, czas przejazdu i standard jest generalnie chwalony ale do sukcesu to jednak daleko.
Awatar użytkownika
prof_klos
Megagaduła
Posty: 3415
Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
Lokalizacja: Pabianice | Piaski

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: prof_klos »

BB93 pisze:Co do Kazimierza to autobusy w kierunku Lutomierska mają wjeżdżać na rynek w tej miejscowości, czyli pewnie szykują się na likwidację linii PKS.
Dwie pieczenie przy jednym ogniu. :twisted:
mig pisze:Jakiej porażki? Problem polega na tym, że patrzysz na to wszystko z perspektywy miłośnika.
Problem w tym, że remont linii na wieś nie ma sensu. Wielkie środki pieniężne dla... fanaberii? Niemniej tramwaj do Konstantynowa Łódzkiego byłby sensowny. Będzie jak z Ozorkowem i Zgierzem, jak wspominasz - minie kilka miesięcy, ludzie zapomną. Tyle, że na temat Z45/Z46 zdania, przynajmniej w sieci, są nadal podzielone. Ludzi drażnią korki w określonych porach, a także brak synchronizacji z resztą Łodzi (autobus dojeżdża do Świtezianki, nie ma gwarancji przesiadki, jak kiedyś pomiędzy liniami 11 i P).
Kazik pisze: Chociaż, co tu strzępić język. Może za jakiś czas się dowiemy, że zamknięcie wiaduktu na Przybyszewskiego to też sukces. Uspokojenie ruchu i ciekawe wycieczki krajoznawcze na objazdach.
No no, właśnie to drażni. Nie ma czegoś takiego jak w Pabianicach czy nawet pierwotnie w Zgierzu, że "zrobimy tramwaj, będzie dobrze, dajcie nam czas". Jest jawne mówienie, że autobus jest lepszy, a to jest cofnięciem o 80 lat, do mody, kiedy propagowano takie podejście z tej samej właśnie przyczyny!
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: TramMomentyStudenta »

^^ tylko wtedy (w latach 80.) to wszędzie te autobusy jeździły ze stosunkowo sporą częstotliwością, nawet tam, gdzie dziś tego dojazdu właściwie nie ma i nie będzie. A teraz - jeszcze na domiar złego ta nieszczęsna ustawa o PTZ, nad którą prace zostały przełożone na po wyborach - będzie raczej na pewno tylko gorzej, a odbudowa transportu publicznego - załóżmy, że ustawa wejdzie w życie w '21 r. - potrwa nie dwa-trzy, ale jakieś pięć lat i to nie wiadomo, czy wszędzie przyniesie tak samo pozytywny skutek. Tym bardziej, że samochodów w bród i tu oczywiście będzie jeszcze gorzej (w aspekcie zbiorkomu).
Woronin
Stały bywalec
Posty: 292
Rejestracja: sob 21:07, 21 kwie 2018

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Woronin »

Ta ustawa o PTZ jest tak wspaniała że najpewniej dobije ostatnie istniejące PKSy...
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: domino »

mig pisze:7B także do pl. Niepodległości.
Czy będzie ZN9 i na jakiej trasie pojedzie?
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kpc21 »

Woronin pisze:Ta ustawa o PTZ jest tak wspaniała że najpewniej dobije ostatnie istniejące PKSy...
Te, które nie potrafią w ogóle o siebie zadbać – pewnie tak, ale to chyba dobrze. Jak jakiś PKS potrafił jeździć tylko rozlatującymi się hadziewiątkami (nie, bym miał coś przeciwko H9, ale jednak w obecnych czasach to pojazd nadający się raczej np. do muzeum na Brusie, a nie do obsługi regularnych linii), którymi na liniach woził po kilka osób w szczycie bez dopłat od gminy czy powiatu, co nijak nie mogło się zamknąć finansowo, to dobrze o nim nie świadczyło.

Póki co nie wiadomo, jaką ta ustawa będzie mieć formę. Było już tyle jej wersji, że z czasem wiadomo nie coraz więcej, lecz coraz mniej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: mig »

SzK pisze:40 minutowe dziury w rozkładzie nie wynikają z jednotorów. Obecnie linia umożliwia prowadzenie ruchu z częstotliwością 22 minut (Kiedyś była możliwa jazda co 15 minut do K.Ł przy częstotliwości 60 minut do Lutomierska..., a za czasów mijanki w Konstantynowie na pl. Kościuszki dało się zrobić rozkład jazdy co 10 minut).
Skoro gminy kontraktują tyle połączeń ile kontraktują to gdzieś muszą być dziury... Pewnie gdyby nieco więcej uwagi przyłożono do kształtu rozkładu jazdy, to posiadałby mniej takich dziur....
Nieprecyzyjnie się wyraziłem. Jasne, że przepustowość linii pozwala na takt większy niż 40, jednakże jednotory i długie czasy przejazdu między mijankami nie pozwalają w międzyszczycie na lepszą niż dziś REGULARNOŚĆ kursowania. Odstępy między odjazdami wahają się między 30 a 50 minutami.

Jeszcze a propos trasy zetki, niektórzy tutaj postulują trasę przez Włókniarzy zamiast przez Krzemieniecką. Bardzo wygodną przesiadkę na 10, 14 i 18 proponujecie...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: px33 »

Przez włókniarzy byłyby nieliche korki w szczycie. Ale drugi raz zapytam o opcje przez Al Unii. Da możliwość niezłej przesiadki na 9 przy zoo, pojedzie szybko i zapełni dziurę komunikacyjną. A po Krzemienieckiej już jest 6 (chociaż taka trasa jak jest w planach da całkiem wygodną przesiadkę w stronę Retkini)
Marecky
Stały bywalec
Posty: 304
Rejestracja: pt 15:20, 12 sty 2018

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Marecky »

Kompromisem by było przez Aleje Unii. Przesiadki na 7, 9, 74, 83 a na Kaliskim to wiadomo... Ktoś to brał pod uwagę?
Pozdrawiam - Marek
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:Jak jakiś PKS potrafił jeździć tylko rozlatującymi się hadziewiątkami (…) którymi na liniach woził po kilka osób w szczycie bez dopłat od gminy czy powiatu, co nijak nie mogło się zamknąć finansowo, to dobrze o nim nie świadczyło.
Tak.
Sorry za ot, ale podam choćby reprezentatywny przykład linii przebiegającej przez moją wieś. Może nie, że kilka osób w szczycie, bo gdy szkoła, to i owszem - potrafi nawet być pełniuchny autobus na kursie porannym do Brzezin i kursie popołudniowym z Brzezin. Ale do pozostałych kursów oczywiście trzeba dopłacać. A pomijając wszelkie argumenty za H9-kami, to i tak wychodzi, że H9 we współczesnym transporcie zdecydowanie jest be...
Marecky pisze:Kompromisem by było przez Aleje Unii. Przesiadki na 7, 9, 74, 83 a na Kaliskim to wiadomo... Ktoś to brał pod uwagę?
Zgadza się. 7 na Kościuszki i Górniak, 9 na Zielony Rynek i Dw. Fabryczny oraz do kampusu UŁ, 74 na PŁ i Górniak, 83 do ścisłego centrum. No a na Kaliskim są także bardzo ważne linie, praktycznie wszystkie ważne, a przy zatrzymaniach ruchu siódemek lub dziewiątek dają także jakąś alternatywę. Taka trasa dałaby na pewno możliwość wyboru miejsca do przesiadania się. Trochę smutne, że nie udało się lepiej tego zorganizować.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kpc21 »

Chyba nie powiesz, że PKS Skierniewice działa tak, jak powinien :) Sam opisywałeś kiedyś działanie tej linii, obsługującej rejony Dmosin-Kołacin. Nawet ostatnio na sesji rady miejskiej Głowna, gdzie były szeroko omawiane kwestie dotyczące komunikacji, zostało wspomniane, że ludzie mają problem z dojazdem do Dmosina.

Ale to OT.

Co do tego Kaliskiego, to wydaje mi się o tyle bez sensu jako cel tej linii, że jest już 94. Ono wprawdzie na sam Kaliski nie dojeżdża, ale pewnie dałoby się coś z tym niewielkim kosztem zrobić, poprzez jakieś przetasowania linii autobusowych na Retkini.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Post autor: Kazik »

mig pisze:Jeszcze a propos trasy zetki, niektórzy tutaj postulują trasę przez Włókniarzy zamiast przez Krzemieniecką. Bardzo wygodną przesiadkę na 10, 14 i 18 proponujecie...
Po zrobieniu przystanków na Karolewskiej na wysokości dworca PKS i przejścia dla pieszych przez Bandurskiego, odległość do przejścia między przystankami nie jest większa niż na dużych (i nie tylko dużych) skrzyżowaniach.
Byłaby wygodna (choć z przejściem przez jedną jezdnię) przesiadka na 8. Które nb. powinno jeździć częściej (albo 14 na Żabieniec).
Po co przesiadka na 18, skoro można do Dw. Fabrycznego 9 (a przez Włókniarzy można by też 13)?

Tymczasem, obecnie z Kansas do Manufaktury i pl. Wolności jest bezpośrednio 43. Ma być 43 + 7 (z niewygodną przesiadką), 7 z małomiasteczkową częstotliwością i pewnie bez skomunikowania. Dobra przesiadka na papierze, a w praktyce wiemy jak to wygląda. Z Legionów / Włokniarzy można od biedy przespacerować się do Kasprzaka na 65. No ale widać lepiej zastąpić istniejącą relację bezpośrednią kółkiem przez Dw. Kaliski (nb. co jeździ z Dw. Kaliskiego na pl. Wolności?).

No i wreszcie, gdzie teraz jest przesiadka z 43 na 10, 14 i 18? Ludzie się przyzwyczają (w sumie, skoro ma być komuś wygodniej, to czemu nie? nie raz jest tak, że trasa tymczasowa bardziej pasuje niż stała, a tych którym bardziej pasuje obecna relacja nikt nie słucha, bo nie narzekają) i nie będą już chcieli z powrotem tramwaju i będzie go można zaorać. Chyba że o to chodzi.
ODPOWIEDZ