Strona 1 z 34

[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

: pn 20:42, 26 kwie 2010
autor: Ciuchajka
Dzisiaj od mechaników z Brusa doszły mnie słuchy, że Lutomiersk nie chce tramwajów i linia ma być niedługo (cokolwiek by to znaczyło) skrócona do Kansas city. Wiem, źródło mało wiarygodne, ale myślę że sprawa jest na tyle poważna że warto tą plotkę zweryfikować i jeżeli okazała by się prawdą nagłośnić.

: pn 21:15, 26 kwie 2010
autor: o3r
Inne plotki mówią o tym, że Lutomiersk właśnie chce tramwaju.

: pn 23:54, 26 kwie 2010
autor: Kpc21
Dziwne. Przecież dotychczas tramwaj był dla nich świętością.

: wt 23:31, 27 kwie 2010
autor: prof_klos
Czekamy na rozwój sprawy.

: śr 11:41, 28 kwie 2010
autor: gothmucha
Może po prostu napiszcie pismo do gminy? Myślę, że to wiarygodniejsze źródło niż mechanik na zajezdni.

: pt 21:36, 30 kwie 2010
autor: przemeqq
Pierwsze słyszę szczerze mówiąc.
Nie sądzę, by władze podjęły się takich kroków - ludzie w Lutomiersku są bardzo zżyci z tramwajem (a już było tak 20 lat temu, że tramwaje nie jeździły) - a wiem to z autopsji, bo cała moja rodzina stamtąd pochodzi.
I zdaje się, że wójt ten sam jest tam drugą kadencję o ile pamięć mnie nie myli.
Inną kwestią jest stan techniczny linii.

Dodam, że w 2010 na usługi przewozowe gmina Lutomiersk przewiduje wydanie 216 000 zł.

: sob 14:41, 01 maja 2010
autor: o3r
W Aleksandrowie też byli zżyci. Po zawiedzeniu ruchu nawet tłumnie odwiedzili magistrat. I co? Jak się władze uprą, to zlikwidują.

: sob 20:11, 01 maja 2010
autor: przemeqq
Jak Lutomiersk dał sobie radę do dziś, to da sobie radę dalej. Wydaje mi się, że to plotka (chyba, że zdecydują się zamknąć z powodu złego stanu torowiska Obrazek)

: ndz 10:27, 02 maja 2010
autor: basutsuaa
A jaka taryfa obowiązuje na trasie 43 i kto czerpie z tego zyski? TP?

: ndz 10:30, 02 maja 2010
autor: adam-k96
Obowiązują bilety TP, zyski zapewne czerpie TP i udziałowcy.

: ndz 11:08, 02 maja 2010
autor: o3r
Dokładna taryfa powinna być na stronie przewoźnika: www.tramwajepodm.lodz.pl

: pt 20:21, 30 lip 2010
autor: przemeqq
Miejski Zakład Komunikacji sprzedał 6 wozów tramwajowych GT6 firmie Tramwaje Podmiejskie z Łodzi za łączną kwotę 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon.

- W związku ze stopniowym wycofywaniem z eksploatacji tramwajów GT6 po zakupie niemieckich wozów GT8 ogłosiliśmy przetarg na sprzedaż pojazdów. Otrzymaliśmy 2 oferty, najkorzystniejszą złożyła łódzka spółka międzygminna przewożąca pasażerów na trasach podmiejskich – mówi Paweł Maniszewski, Prezes MZK.

Pierwsze 2 tramwaje wyjadą do Łodzi jeszcze w sierpniu br., kolejne w miarę włączania do eksploatacji GT8. Warto zaznaczyć, że sprzedane GT6 są sprawne, uzyskały w ubiegłym tygodniu aktualne badania techniczne.

Przypomnijmy, sprowadzone z Niemiec tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK Sp. z o.o. 79, 80 i 83 otrzymały już bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i gt6_2.jpgMieszkalnictwa. Tramwaje spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. W tej chwili odbywają się szkolenia motorniczych. Trwa przygotowanie kolejnej pary wagonów do badań, które odbędą się na przełomie sierpnia i września br. GT8 jest wagonem trójczłonowym, znacznie dłuższym niż wagony GT6, zatem w szczycie komunikacyjnym umożliwi on podróżowanie większej ilości pasażerów w lepszych warunkach. Pierwszy tramwaj Duwag GT8 zakupiony w Krefeld dotarł do Grudziądza pod koniec marca br. Koszt zakupu jednego pojazdu wyniósł 140 tys. zł.

: pt 20:26, 30 lip 2010
autor: px33
Jak o zmianach mowa to by mogli wzorem Pabianic zmienić taryfę wreszcie, likwidując ostatniego taryfowego potworka w aglomeracji.

: pt 21:06, 30 lip 2010
autor: przemeqq
Z tego co mówił dziś wicepr. Magin to rozmawiają, a potworek jest jeszcze jeden - Zgierz i Ozorków.

: pt 21:09, 30 lip 2010
autor: Marcin
W Zgierzu i Ozorkowie już nie taki potworek, bo mają wspólną taryfę dla tramwajów i autobusów. Jak ktoś kupi sobie migawkę MUK, to może korzystać i z autobusów i z tramwajów.
W Pabianicach nie było w tym zakresie konsekwencji, a w Konstantynowie i w Lutomiersku 43 to właściwie jedyna linia komunikacji miejskiej.

: pt 21:13, 30 lip 2010
autor: px33
To de facto nie jest potworek tylko osobna sieć więc jeśli się bardzo bardzo mocno uprzeć mają prawo stosować swoją taryfę (chociaż bilet powinien być jeden a nie dwa na "strefę").

Chociaż oczywiście powinniśmy dążyć do wpięcia pod ŁLTZ całej aglomeracji więc wszystkich przewozów na terenie Łodzi, Zgierza i Pabianic, razem z koleją (i wtedy cena 88 zł za miesięczną migawkę będzie jak najbardziej uzasadniona, można nawet myśleć o podwyżce do powiedzmy 100 zł). Dzięki temu można by było zagęścić sieć połączeń między tymi miastami

: pt 22:02, 30 lip 2010
autor: Karol
Taka skąpa częstotliwość może doprowadzić do likwidacji połączenia tramwajowego. Ludzi zniechęci taka niekomfortowa podróż i przesiądą się do innego typu komunikacji, a tramwaje będą świecić pustkami.

: pt 23:08, 30 lip 2010
autor: o3r
No ale skoro dokupują 6 tramwajów, to będzie można zwiększyć częstotliwość, zakładając, że nie zezłomują za dużo 803N.

: sob 13:09, 31 lip 2010
autor: kafar
Chyba sam w to nie wierzysz. TP tylko czekało na możliwość kasacji kilku wagonów, na przykład takiego wagonu numer 8, który stoi już kilka miesięcy i nic przy nim nie robią. A poza tym to przydałyby się części zamienne, skasowano dopiero 2 z 12 wozów.

: sob 13:52, 31 lip 2010
autor: adam-k96
Jakie 2 z 12? Skasowano 2 wagony, ale z 15-stu (11 i 44).