[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Co do nocnego 46, to przydałoby się je przenumerować na N8 i zmienić trasę. N8 mogłoby jechać zaraz za N9, później Zachodnią i Zgierską.Od niedzieli do nocy z czwartku na piątek wystarczyłaby nawet tylko para kursów o 0:30 z Piotrkowskiej Centrum i później z Ozorkowa do DTC, bo od 2:38 mamy już wyjazdowe dzienne tramwaje. Z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę dwie pary kursów o 0:30 i 2:30.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Na N46, dla jasności. Ale jak najbardziej do Stajni
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czemu N46? Mamy aż 46 linii nocnych? Bez sensu. Przeskoczyli numer N8, więc wypadałoby go wykorzystać.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Żeby było spójne z tramwajem dziennym. Nie sądzę żeby ktoś wpadł na to, że numery muszą być po kolei i mamy 46 linii nocnych, za to całkiem sporo osób może wpaść na to, że N46 jedzie do Ozorkowa, bo ma taki sam numer jak linia dzienna.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

N9 by kojarzyło się z 9. Obsługa solówką.
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

W sumie pojedynczy wagon na linii nocnej wystarczy, fajnie byłoby utworzyć tramwaje nocne podmiejskie z Piotrkowska Centrum do Pabianic (zamiast przedłużonego N4), do Konstantynowa oraz do Zgierza i Ozorkowa N46 (przez Zgierską, Zachodnią, Kościuszki) i oczywiście odpowiednio ułożyć rozkłady, żeby można bez problemu się przesiąść ale to już zależy w dużej części od miast do, których dojeżdżają te linie.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Po co tramwaj nocny do Pabianic, jak najwyraźniej bardziej opłacało się wydłużyć tam N4?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Fajnie by było z kursującego obecnie od czapy nocnego 46 zrobić N8 do DTC razem ze skomunikowaniem na inne nocne - mogłoby z DTC odjeżdżać o 23:30, 0:30, 1:30 przy okazji poprawiając regularność kursowania, N9 wtedy np. o 0:00 i 2:00.
Tramwaj nocny do Pabianic nie ma racji bytu bo dublowałby się na długim odcinku z N4 a to niestety są koszty. Chyba, że skracamy N4.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez mig, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Tramwaj nocny do Pabianic nie ma sensu, ponieważ N4 ma większy obszar obsługi. Robi praktycznie koło przez całe miasto i obsługuje Bugaj.
Obrazek
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Wiadomo, że kursowanie jednocześnie nocnego tramwaju do Pabianic i N4 nie ma sensu. Tam gdzie mógłby pojechać tramwaj można zmienić trasę autobusu na południu miasta ale jak takie rozwiązanie miałoby być tylko w weekendy to mija się z celem bo raz trzeba byłoby jechać tramwajem a raz autobusem. Poza tym kiedyś była linia P, która kursowała też w nocy do Pabianic ale chyba tylko na trasie Pabianice (Wiejska) - Chocianowice.
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

eDragon55 pisze:[...] Poza tym kiedyś była linia P, która kursowała też w nocy do Pabianic ale chyba tylko na trasie Pabianice (Wiejska) - Chocianowice.
Ale to było zanim wydłużono N4 ;).
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Mat, łącznie zmieniany 1 raz.
Mateusz

EA-1 8-)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przecież to jest kompletnie, ale to kompletnie bez sensu, żeby gdzieś jechał i autobus i tramwaj nocny. Linie nocne prowadzi się zawsze tak, żeby obsługiwały jak największy obszar niekoniecznie najkrótszą trasą. Bo jeździ mało pasażerów, ciężko więc zapełnić pojazd, raczej nikomu się nie spieszy, w części przypadków nie ma konkurencji (z imprezy gdzie piło się alkohol samochodem wrócić nie można, chyba że taksówką, ale to kosztuje - oczywiście nie mówię tu o ludziach jadących wcześnie do pracy bądź późno z niej wracających, mimo wszystko komunikacja nocna to siłą rzeczy usługa socjalna, a nie realna alternatywa dla własnego samochodu), a angażowanie dużej liczby brygad jest kosztowne.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Dlatego napisałem, że albo tramwaj nocny pojechałby taką trasą albo autobus jedno z nich a nie obydwa ale ogólny pomysł na zrobienie dworca przesiadkowego Piotrkowska Centrum dla tramwajów nocnych podmiejskich to fajny pomysł.
Co ciekawe linia N9 do Konstantynowa od przystanku Zielona/Kościuszki jedzie tylko o 5 minut szybciej niż linia 9 w ciągu dnia, więc trochę za wolno jak na noc.

Jednak pierwsza noc, w którą kursowała linia N9 była obsługiwana składem a nawet Woltanem 1604 + 1605 a to był wyjątek na inaugurację czy tak będzie stale? Wiadomo czy dużo osób nim podróżowało?

MPK wstawiło zdjęcie: http://ifotos.pl/z/swrwwse
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze:pomysł na zrobienie dworca przesiadkowego Piotrkowska Centrum dla tramwajów nocnych podmiejskich to fajny pomysł.

Nie, to nie jest fajny pomysł. Wszystkie linie nocne (poza nocnym 46, ale to chore) mają przystanek przesiadkowy na Zachodnia/Zielona i tak powinno zostać. Wszystko powinno być w jednym miejscu. A N9 dojeżdża pod Stajnię, bo na Zachodnia/Zielona nie ma pętli, i Stajnia to chyba najbliższe miejsce, gdzie można zawrócić we w miarę cywilizowany sposób (nie cofając po łuku na dużym skrzyżowaniu).

Jedyne co bym zmienił, to zbliżenie do siebie stanowisk dla wszystkich autobusów (nie ma potrzeby, by autobus stojący jako np. trzeci od Zielonej miał możliwość ruszenia jako pierwszy), mogą one więc zatrzymywać się po prostu bezpośrednio jeden za drugim i zlokalizowanie ich przy samej Zielonej.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Zawsze N9 można dostosować, żeby w podobnym czasie co inne N-ki była na przystanku Kościuszki/Zielona i nawet tam może poczekać chwilę bo wtedy inne tramwaje nie jeżdżą a w przyszłości może dadzą linię nocną do dworca Fabrycznego i chyba tam byłby najlepszy dworzec dla tramwajów nocnych (N9 i nocne 46 albo coś jeszcze)
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

eDragon55 pisze:Jednak pierwsza noc, w którą kursowała linia N9 była obsługiwana składem a nawet Woltanem 1604 + 1605 a to był wyjątek na inaugurację czy tak będzie stale? Wiadomo czy dużo osób nim podróżowało?

Frekwencja była niezła, ale z 1/3 to fani KM byli. Myślę, że jeden wagon by wystarczył. Wyjątki bym robi) na Sylwester takie tam inne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

eDragon55 pisze:Zawsze N9 można dostosować, żeby w podobnym czasie co inne N-ki była na przystanku Kościuszki/Zielona
Przecież tak właśnie jest... Co prawda N9 tam nie czeka, ale to kwestia tego, że jest linią jadącą z centrum Łodzi w tylko jednym kierunku, więc nie ma takiej potrzeby. Zamiast czekać na Zachodnia/Zielona, wykorzystuje ten czas na dojazd do DTC i zawrócenie.

Przystanek przesiadkowy dla tramwajów nocnych w miejscu innym niż Kościuszki/Zielona to po prostu kompletnie bezsensowny pomysł. Na DTC czy na Fabrycznym mogą one mieć krańcówkę, ale przystankiem przesiadkowym powinien pozostawać przystanek Zachodnia/Zielona.

A linią nocną do Fabrycznego jest N7. Gdy otworzą Fabryczny, pewnie zmieni się jej trasa, tak by podjeżdżała pod sam dworzec. I tyle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
Mat
Megagaduła
Posty: 2234
Rejestracja: śr 15:18, 20 sie 2014
Lokalizacja: Łódź - MOJE miasto

Post autor: Mat »

Jordi pisze:Frekwencja była niezła, ale z 1/3 to fani KM byli. [...]
A zrobił któryś z tych fanów jakieś zdjęcia i jest jakaś szansa, że wrzuci na gtlodz ;)?
Mateusz

EA-1 8-)
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

@edragon: wyjątkowo był skład ze względu na spodziewaną wysoką frekwencję. A N9 jest przecież skomunikowane z autobusami i to nawet lepiej niż pozostałe nocki (większy czas na przesiadkę, w razie opóźnienia może się przydać).
W ogóle tak na marginesie należy się chyba zastanowić czy nie warto zwiększyć czasu na przesiadkę na nocnych np. do 10 minut, ale to już dyskusja nie w tym wątku.
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Druga noc już dużo słabiej tak jak myślałem. Pierwszy kurs przy Włókniarzy miał kilka osób.

Starczy zwykle 1 wagon. 2 w Sylwestra i np podczas Festiwalu Światła itp itd.
ODPOWIEDZ