[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Przed puszczeniem 9 do Konstantynowa MPK, a raczej władze Łodzi i Konstantynowa powinni zainwestować w nową pętlę tramwajową w Parku Miejskim. Trójkątne pętle w obecnych czasach to jakieś nieporozumienie. Wielkiej pętli nie trzeba budować wystarczy jedno kółko i jakiś ślepy tor na awarie, albo kasujemy trójkąt i puszczamy jakiś autobus np. linii 94 kursujący Park Miejski Konstantynowska Legionów Pl. Wolności - Łódź.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Tommba, łącznie zmieniany 3 razy.
Dlaczego? W Polsce kilka trójkątów, również używanych liniowo, funkcjonuje. A jeśli chodzi o obecne czasy, to raczej odchodzi się od pętli i wraca do wagonów dwukierunkowych.Tommba pisze:Trójkątne pętle w obecnych czasach to jakieś nieporozumienie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Na Wikipedii do hasła o MPK niejaki Kafar999000 wpisał, że MPK przejęło od MKT również GT8ZR. Całkiem możliwe, że to @kafar z tego forum. Tylko jeśli tak rzeczywiście jest, to mamy zagadkę, dlaczego MPK ich nie wypuszcza na linie, a za to na 46 wyjeżdżają solówki 805Na.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Jak się uprzeć, to i mijanki nie potrzeba. Dojedzie do Ignacewa i na przystanku zmieni kierunek jazdy. Tylko trzeba odpowiednio rozkład ułożyć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Postawili pomnik linii 43
W centrum Konstantynowa Łódzkiego stanął pomnik tramwajowej linii 43 łączącej Łódź z Konstantynowem i Lutomierskiem. Zabytkowy tramwaj 2N2 to jedyny w kraju wagon ustawiony, by upamiętniać... istniejącą linię tramwajową.
Pod koniec grudnia na pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim ustawiony został odremontowany i przemalowany w barwy historyczne wagon typu 2N2, który służył wczśniej jako wagon techniczny łódzkiego MPK. Wóz, który po wycofaniu z eksploatacji liniowej stał się pojazdem gospodarczym Zakładu Remontu Taboru, odzyskał dawny blask: blachę ponownie zastąpiły okna, a do wnętrza wróciło wyposażenie związane z prowadzeniem ruchu z pasażerami.
Wagon-pomnik ma uzupełniać układ architektoniczny wyremontowanego placu i podkreślać związek miasta z tramwajem, o czym świadczy okrągła tarcza z numerem linii i wsadzona w kasetę tablica z przebiegiem trasy.
Pusty wagon na odciętym torze
Odnowiony pojazd stoi na krótkim fragmencie toru ustawionym kilka metrów od trasy tramwajowej. Odnowiony wagon można jednak oglądać tylko z zewnątrz – na co dzień drzwi do środka są zamknięte. Nie zdecydowano się bowiem nie tylko na pozostawienie wagonu jako zabytku czynnego, ale i na wykorzystanie przestrzeni tramwaju np. w celu organizacji w nim punktu informacji turystycznej albo kawiarni – taka forma adaptacji niejeżdżących wagonów tramwajowych jest często spotykana w miastach, w których sieci zostały zlikwidowane, np. w Jeleniej Górze, Słupsku czy w fińskim Turku. Niezagospodarowany wagon nie jest więc na bieżąco dozorowany.
43 kursuje obok pomnika
Konstantynowska „enka” jest jedynym w kraju pomnikiem istniejącego połączenia tramwajowego – linia 43 funkcjonuje do dziś. Choć jest jedynym w aglomeracji łódzkiej wagonem tramwajowym w tej roli, nie jest pierwszym pomnikiem związanym z miejską komunikacją szynową. Pamiątkowe odcinki torów pozostawiono bowiem w Aleksandrowie Łódzkim (upamiętnia linię podmiejską zlikwidowaną w 1991 roku) i pod wiaduktem przy dworcu Łódź Kaliska (przypomina o dawnym przebiegu torów miejskich w węźle). Na skrzyżowaniu ulicy Retkińskiej i alei Wyszyńskiego w Łodzi stoi też pomnik w formie wmurowanej w 2006 roku osi tramwajowej, który ma być śladem po pierwotnym przebiegu trasy na Retkinię.
W miejscu pierwszej „krańcówki”
Konstantynów Łódzki uzyskał połączenie tramwajowe ze stolicą aglomeracji w 1910 roku. Pierwotnie linia kończyła się na tzw. Małym Rynku, czyli dzisiejszym placu Kościuszki – tym samym, na którym stanął pomnik. Funkcjonująca tam mijanka stanowiła kraniec w formie tzw. weksla do 1954 roku, kiedy wybudowano trójkąt manewrowy w Parku Miejskim.
Linia konstantynowska została przedłużona na zachód w 1929 roku. Tramwaj dotarł wtedy do Kazimierza, a w dwa lata później przez Ner przerzucono metalowy most kratownicowy, dzięki któremu została doprowadzona do Lutomierska, gdzie kończy się do dziś. Połączenie uzyskało numer 43 w styczniu 1956 roku, kiedy wszystkim liniom podmiejskim nadano jednolitą numerację. Do 2012 roku skrócone kursy w relacji Łódź – Konstantynów oznaczane były jako 43bis. Choć po zmianie przewoźnika „bis” został zastąpiony przez tramwaje linii 9, kursy jadące przez Konstantynów do Lutomierska zachowały swój dotychczasowy numer.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/konstantynow-postawili-pomnik-linii-43-1469.html
Pod koniec grudnia na pl. Kościuszki w Konstantynowie Łódzkim ustawiony został odremontowany i przemalowany w barwy historyczne wagon typu 2N2, który służył wczśniej jako wagon techniczny łódzkiego MPK. Wóz, który po wycofaniu z eksploatacji liniowej stał się pojazdem gospodarczym Zakładu Remontu Taboru, odzyskał dawny blask: blachę ponownie zastąpiły okna, a do wnętrza wróciło wyposażenie związane z prowadzeniem ruchu z pasażerami.
Wagon-pomnik ma uzupełniać układ architektoniczny wyremontowanego placu i podkreślać związek miasta z tramwajem, o czym świadczy okrągła tarcza z numerem linii i wsadzona w kasetę tablica z przebiegiem trasy.
Pusty wagon na odciętym torze
Odnowiony pojazd stoi na krótkim fragmencie toru ustawionym kilka metrów od trasy tramwajowej. Odnowiony wagon można jednak oglądać tylko z zewnątrz – na co dzień drzwi do środka są zamknięte. Nie zdecydowano się bowiem nie tylko na pozostawienie wagonu jako zabytku czynnego, ale i na wykorzystanie przestrzeni tramwaju np. w celu organizacji w nim punktu informacji turystycznej albo kawiarni – taka forma adaptacji niejeżdżących wagonów tramwajowych jest często spotykana w miastach, w których sieci zostały zlikwidowane, np. w Jeleniej Górze, Słupsku czy w fińskim Turku. Niezagospodarowany wagon nie jest więc na bieżąco dozorowany.
43 kursuje obok pomnika
Konstantynowska „enka” jest jedynym w kraju pomnikiem istniejącego połączenia tramwajowego – linia 43 funkcjonuje do dziś. Choć jest jedynym w aglomeracji łódzkiej wagonem tramwajowym w tej roli, nie jest pierwszym pomnikiem związanym z miejską komunikacją szynową. Pamiątkowe odcinki torów pozostawiono bowiem w Aleksandrowie Łódzkim (upamiętnia linię podmiejską zlikwidowaną w 1991 roku) i pod wiaduktem przy dworcu Łódź Kaliska (przypomina o dawnym przebiegu torów miejskich w węźle). Na skrzyżowaniu ulicy Retkińskiej i alei Wyszyńskiego w Łodzi stoi też pomnik w formie wmurowanej w 2006 roku osi tramwajowej, który ma być śladem po pierwotnym przebiegu trasy na Retkinię.
W miejscu pierwszej „krańcówki”
Konstantynów Łódzki uzyskał połączenie tramwajowe ze stolicą aglomeracji w 1910 roku. Pierwotnie linia kończyła się na tzw. Małym Rynku, czyli dzisiejszym placu Kościuszki – tym samym, na którym stanął pomnik. Funkcjonująca tam mijanka stanowiła kraniec w formie tzw. weksla do 1954 roku, kiedy wybudowano trójkąt manewrowy w Parku Miejskim.
Linia konstantynowska została przedłużona na zachód w 1929 roku. Tramwaj dotarł wtedy do Kazimierza, a w dwa lata później przez Ner przerzucono metalowy most kratownicowy, dzięki któremu została doprowadzona do Lutomierska, gdzie kończy się do dziś. Połączenie uzyskało numer 43 w styczniu 1956 roku, kiedy wszystkim liniom podmiejskim nadano jednolitą numerację. Do 2012 roku skrócone kursy w relacji Łódź – Konstantynów oznaczane były jako 43bis. Choć po zmianie przewoźnika „bis” został zastąpiony przez tramwaje linii 9, kursy jadące przez Konstantynów do Lutomierska zachowały swój dotychczasowy numer.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/konstantynow-postawili-pomnik-linii-43-1469.html
Po raz pierwszy w historii MPK – Łódź uruchomi weekendową nocną linię tramwajową do Konstantynowa Łódzkiego. Do naszego miasta będą przyjeżdżały tramwaje N9 w noce z piątku na sobotę i z soboty na niedzielę. Pierwszy kurs już w najbliższą noc z piątku na sobotę (4 marca). Z Łodzi, z przystanku Piotrkowska Centrum tramwaj odjedzie o godzinie 0.30 i na krańcówkę na placu Wolności dotrze po 41 minutach. Komunikacja nocna z Łodzią jest pierwszym, już realizowanym projektem edycji Budżetu Obywatelskiego
https://www.facebook.com/henryk.brzyszcz/posts/1900613856831608
Na stronie ZDiT już udostępnili rozkłady będą kursy o 0:30 i 2:30 przez 40 minut jadą do Konstantynowa spowrotem są o 1:47 i o 3:14 do zajezdni na Telefonicznej przez Narutowicza.
Ciekawe czy będzie obsługiwane składem czy pojedynczym wagonem.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1974/Nocny_tramwaj_do_Konstantynowa
Ciekawe czy będzie obsługiwane składem czy pojedynczym wagonem.
http://zdit.uml.lodz.pl/pl/news/pokaz/1974/Nocny_tramwaj_do_Konstantynowa
O 0:30? A gdzie synchronizacja z pozostałymi N-kami na przystanku przesiadkowym?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
To właśnie jest synchronizacja. Dojeżdżający z Konstantynowa dojadą do punktu odpowiednio wcześnie żeby się przesiąść, z kolei jadący do Konstantynowa będą mieli kurs chwile po odjeździe wszystkiego innego. Czego chcieć więcej?
Gorszy jest ten kurs zjazdowy, który dojeżdża do punktu dokładnie w chwili odjazdu wszystkich linii, warto by go przesunąć chociaż o 5 minut.
Gorszy jest ten kurs zjazdowy, który dojeżdża do punktu dokładnie w chwili odjazdu wszystkich linii, warto by go przesunąć chociaż o 5 minut.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Racja, ta linia nie jest przelotowa przez Łódź, więc to co jest wystarczy.
A tak w ogóle, to dziwne że pominięto numer N8 i przeskoczono od razu do N9. Chyba że może planują zmienić na N8 oznaczenie nocnych kursów 46.
Kurs zjazdowy dojeżdża do punktu o 3:50, więc wszystko jest w porządku.
A tak w ogóle, to dziwne że pominięto numer N8 i przeskoczono od razu do N9. Chyba że może planują zmienić na N8 oznaczenie nocnych kursów 46.
Kurs zjazdowy dojeżdża do punktu o 3:50, więc wszystko jest w porządku.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)