[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Świetny wywód, ale ja tylko spytałem w czym jest złe 78 i dlaczego zamiast niego powinien jeździć tramwaj.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Przypominam, że wątek dotyczy linii do Konstantynowa i Lutomierska. Następne posty o linii do Aleksandrowa będą przenoszone (lub kasowane, bo tak łatwiej Obrazek).
Pasażer
Początkujący
Posty: 12
Rejestracja: śr 09:19, 20 maja 2009

Post autor: Pasażer »

To tutaj dla poprawienia nastroju, jak można "osiemset-trójką" wyciągnąć 3 prędkość kosmiczna na odcinku z Mirosławic Obrazek.

http://www.youtube.com/watch?v=PoIaujtBxx8
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Oszustwo, było z góry Obrazek
XboXC
Coś mówi
Posty: 47
Rejestracja: pt 19:20, 05 mar 2010
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: XboXC »

o3r pisze:Oszustwo, było z góry ;)

W drugą stronę na tym odcinku wcale gorzej nie jest ;)
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Tylko pogratulować rozwagi...
anubis
Bywalec
Posty: 103
Rejestracja: wt 14:38, 13 kwie 2010

Post autor: anubis »


100 lat tramwaju 43 bis

Pierwszy tramwaj wyruszył w inauguracyjny kurs na tej trasie 17 grudnia 1910 roku. Połączył Konstantynów Łódzki z krańcówką w okolicy zbiegu dzisiejszych ul. Gdańskiej i Legionów. ''Linia konstantynowska'' właśnie obchodzi jubileusz stu lat istnienia.

- Linia funkcjonuje nieprzerwanie od stu lat. Niewielkie problemy z jej rozkładem były jedynie podczas I wojny światowej - opowiada Bartosz Stępień, prezes Klubu Miłośników Starych Tramwajów. Swą dzisiejszą nazwę, tramwaj 43 bis otrzymał w 1956 roku. W międzyczasie kilkakrotnie zmieniał pętle w Łodzi. W 1929 roku wydłużono jego trasę do Lutomierska. Kilkakrotnie zmieniał się też tabor. Począwszy od
eleganckich, długich wagonów, jakimi były ''berlinki'', przez pojazdy generacji ''N'', po służące do dziś przegubowce.

Z okazji niecodziennego jubileuszu, w sobotę Klub Miłośników Starych Tramwajów wspólnie ze spółką Tramwaje Podmiejskie oraz władzami Konstantynowa, Łodzi i Lutomierska zapraszają na występy artystyczne i wystawę dokumentującą historię linii. W programie także prezentacja pojazdu pomalowanego w specjalne, jubileuszowe graffiti. Początek obchodów o 11:20, na krańcówce przy ul. Północnej w Łodzi, skąd odjedzie jubileuszowy pojazd. O 12:00, w zajezdni na Brusie rozpoczną się oficjalne uroczystości. O godz. 13 jubileusz przeniesie się do Konstantynowa Łódzkiego.

Stulecie obchodzić też będzie sama zajezdnia, która tego dnia otworzy swoje podwoje dla zwiedzających. Co godzinę, między 12 a 15, chętnych oprowadzi przewodnik.

źródło: http://www.dzienniklodzki.pl/aktualnosci/346311,konstantynow-lodzki-100-lat-tramwaju-43-bis,id,t.html
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Tramwaje do Lutomierska od dziś nie dojeżdżają. Ktoś ukradł 60 metrów trakcji w Ignacewie. Kursują autobusy, naprawa potrwa kilka dni (info z ŁWD).
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Pewnie zrobili to złomiarze albo gówniarze z pobliskiego poprawczaka.
Obrazek
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Wytłumaczcie mi jak ukraść 60m ciężkiej trakcji pod napięciem Obrazek
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

A jak to robią na kolei? Tam masz jeszcze wyższe napięcie, a takie kradzieże zdarzają się znacznie częściej niż na tramwajach. Tutaj właściwie wystarczą odpowiednio izolowane narzędzia.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Awaria została "wykryta" przez GT6, który jadąc do Lutomierska po 5-ej rano połamał pantograf.
Wg ŁWD ewentualnego sprawcę pokrycie kosztów kradzieży wyniesie ok. 20 tys zł.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Szkoda, że tylko tyle...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jeśli złodziej się znajdzie, a to wcale nie musi być takie oczywiste.

A potem z pozwu cywilnego chyba byłoby go jeszcze można obciążyć kosztami organizacji KZ i jakąś nawiązką za straty przewoźnika spowodowane brakiem możliwości świadczenia usługi
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

px33 pisze:A potem z pozwu cywilnego chyba byłoby go jeszcze można obciążyć kosztami organizacji KZ i jakąś nawiązką za straty przewoźnika spowodowane brakiem możliwości świadczenia usługi

Po czym okazałoby się, że sprawca jest niewypłacalny, na nic go nie stać, kradł by wyżywić dzieci itp. I sprawa zakończyłaby się umorzeniem albo wyrokiem w zawieszeniu.
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

5.01.2011 znów nastąpiła kradzież trakcji na linii 43, między Ignacewem a Żabiczkami. Skradziono 200m przewodu.
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

pawelczyk pisze:Wytłumaczcie mi jak ukraść 60m ciężkiej trakcji pod napięciem Obrazek

Słuchaj to robią ludzie co mają niemałe pojęcie o tym i z tego co mi wiadomo w tym przypadku starają się najpierw doprowadzić podstacje do rozłączenia zasilania i poprzez zwarcie zablokować automat aby nie dokonywał prób załączenia. Do tego najprawdopodobniej dobrze wiedza że stacje na Żabiczkach i Lućmierzu nie mają łączności radiowej z ZTiS i dopóki ktoś nie zauważy gówno wiedza że oś się stało. Gdybyś coś takiego na mieście zrobił szybko by jechało by pogotowie podstacji na sprawdzenie oraz wóz sieciowy na odcinek gdzie jest wyłączenie napięcia. Tamte stacje niestety są poza obsługa MPK i nie maja ich w swoim centrum kontroli uwidocznionych.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Co to za łączność radiowa z ZTiS? To idzie po tej samej sieci (EDACS) co pojazdy i obsługa (tylko cyfrowo jako dane) czy po jakiejś innej?
SZAUTER
Gaduła
Posty: 1643
Rejestracja: wt 01:00, 12 lip 2005

Post autor: SZAUTER »

Z tego co wiem to ta łączność zapewniają te same radiotelefony tylko że z osprzętem do przesyłania danych. Radiotelefony na podstacji mogą służyć tak samo jak radio w pojeździe do łączności tylko że na kanale dyspozytorskim ZTiS-u zresztą tak jak wszystkie radia które maja ich pojazdy są na ogólnym kanale do rozmów. Dodatkowo te radia na podstacji mają możliwość przesyłu danych podejrzewam, że na zasadzie cyfrowych danych w systemie EDCS. Być może uda mi się kiedyś zobaczyć na żywo rozwiązanie tego ponieważ pracuje nad możliwością wejścia na stacje wraz z ekipą pogotowia lecz nie jest to łatwe do załatwienia z wiadomych względów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SZAUTER, łącznie zmieniany 1 raz.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Według relacji mojego znajomego na odcinku od Brusa do Krzemienieckiej jest znów pozrywana sieć trakcyjna. Oprócz tego na Brusie na wyjeździe z torów postojowych wykoleił się tramwaj.
ODPOWIEDZ