[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

97 na taborze niskopodłogowym (i to jeszcze możliwe, że pojawią się przeguby) straci jakieś 100% swojego pekaesowego klimatu (chociaż do końca pekaesowy to on nie był bo jednak H9 nigdy tam nie zajrzała, tylko kiedyś PR110D)

Za to ciekawostka - na planowanym rozkładzie 97 nie ma nic o strefach taryfowych

A jeśli chodzi o tabor to konstale na 9 są raczej przesądzone.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Konstale na 9 tak, pytanie co z 43.

Ciekawe, jak będzie wyglądało zawracanie 9 w Konstantynowie. Czy część Konstali zostanie wyposażona w pulpity manewrowe, czy na trójkącie będzie dyżurować pracownik MPK.

Właściwie, to chyba i tak musi się tam znaleźć jakieś zaplecze socjalne dla motorniczych.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

px33 pisze:97 na taborze niskopodłogowym (i to jeszcze możliwe, że pojawią się przeguby) straci jakieś 100% swojego pekaesowego klimatu (chociaż do końca pekaesowy to on nie był bo jednak H9 nigdy tam nie zajrzała, tylko kiedyś PR110D)

Tragedia.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Znasz kogoś kto tym regularnie jeździ (podobno jeszcze nie zatrzymuje się na najpopularniejszym przystanku w Aleksandrowie, może gdyby to jeszcze trochę wygiąć zyskałaby trochę klienteli)? Frekwencja jest bliska zeru (jechałem prawie cały kurs niedawno, w dzień roboczy po 16, przewinęło się może z 10-12 osób), przynajmniej była taniutka i bardzo klimatyczna linia, a tak będzie muchowóz bez wartości miłośniczych Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ja jechałem w sobotę wieczorem i było pół autobusu (Srebrzyńska). Niekiedy gdy jestem na Kaliskim i to przyjedzie, autobus jest pełny (wybiegają ludzie na/z 52). Raz się przejechać to nie znaczy, że taka frekwencja jest zawsze. Linia ma typowe obłożenie jak na autobus podmiejski. Bywa ścisk rano, poza tym luźno. Identycznie, jak 88 albo 91. A, że 97 nic istotnego nie obsługuje to nie można powiedzieć. Przynajmniej parę gęsto zaludnionych miejscowości.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Ciekawostka - zamieszczony rozkład 43 zawiera czas przejazdu wydłużony o prawie 10 minut w stosunku do obecnego Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Zapewne chodzi o dostosowanie trasy do nowoczesnych tramwajów 805Na. Jeśli chcemy mieć nowoczesność na liniach podmiejskich, musimy się liczyć z takimi błachostkami, jak 10 min.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Podejrzewam, że w tej sytuacji mieszkańcy woleliby wagony 803N. Od 805Na pod względem komfortu się nie różnią. Jedyna różnica w stosunku do 805Na jest taka, że zawierają więcej szpachli niż blachy, a to dla pasażera żadna różnica.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

43 - na początek pewnie pojadą Konstale z uwagi na potrzebę dostosowania taboru MKT/TP do warunków łódzkich. Pytanie czy będzie to solówka.
Dlaczego naniesiono w rozkładzie podobnie jak na linii 9 granicę strefy taryfowej, skoro mają obowiązywać łódzkie bilety?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

potrzebę dostosowania taboru MKT/TP do warunków łódzkich.
Tzn? Jeździć po Łodzi mogą bo już od dawna jeżdżą, a na samym początku radiotelefony nie są jakoś strasznie potrzebne (bywają autobusy bez radiotelefonów, nawet przez dłuższy czas), zresztą w Ozorkowie to pewnie już nie ma zasięgu (jak w Brzezinach). Jestem ciekaw jak zostanie rozwiązana kwestia mijanek, czy zostanie zainstalowany jakiś nowoczesny system czy kanały linii podmiejskich (a propos - 9 na 42, 9A na 42A) zostaną otwarte.
Dlaczego naniesiono w rozkładzie podobnie jak na linii 9 granicę strefy taryfowej, skoro mają obowiązywać łódzkie bilety?
Bo od następnej obniżki wchodzą dwie strefy. Ale nawet przy biletach strefowych wzrostu kosztów nie będzie - na 90 dni koszt miesięczny strefowego to 76 zł przy obecnych 88.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

Bo od następnej obniżki wchodzą dwie strefy. Ale nawet przy biletach strefowych wzrostu kosztów nie będzie - na 90 dni koszt miesięczny strefowego to 76 zł przy obecnych 88.

W rozkładzie 97 jest błąd czy będzie wyłącznie miejska taryfa, bo nie ma oznaczonej strefy?
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Szczerze mówiąc z 97 to trochę dziwna sprawa bo jako jedyna obsługuje Zielony Romanów - czyli administracyjnie część Łodzi i de facto jego mieszkańcy chcąc dojechać do centrum Łodzi autobusem zmuszeni się jechać przez wieś i pakować się w drugą strefę.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Kpc21 pisze:Podejrzewam, że w tej sytuacji mieszkańcy woleliby wagony 803N. Od 805Na pod względem komfortu się nie różnią. Jedyna różnica w stosunku do 805Na jest taka, że zawierają więcej szpachli niż blachy, a to dla pasażera żadna różnica.
No bez przesady. W osiemsetpiątkach światło nie przygasa przy iskrze z pantografu / izolatorze, nie trzeba się schylać, żeby wyjrzeć przez okno, są krzesła a nie leżaki, a drzwi nie wyglądają jakby miały zaraz odpaść.
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

Akurat te leżaki były całkiem wygodne Obrazek Wygodniejsze niż to co wstawiono w kanciakach.
Ale tabor 43 i 46 to nie tylko 803N. A jako pasażer zdecydowanie wolę GT8 lub GT6 z miękkimi siedzeniami niż 805-kę.
burza
Czasem wpada
Posty: 71
Rejestracja: czw 18:04, 06 sty 2011

Post autor: burza »

Z tym rozkładem jazdy lini 43 który ma być od 01.04.2012 jest troszke lipa.Szkoda że nie można zrobić aby tramwaj wyjezdzał z Lutomierska np.4 25 i tak co godzine.Wielu pasażerom ten rozkład by pasował,a tak ani do pracy ani do szkoły.Tym bardziej że na PKS nie ma co liczyć coraz więcej kursów wypada.A tak wogóle mogli by zrobić tą podstacje w Żabiczkach, żeby tramwaje mogły śmigać do Lutomierska co pół godziny.Nie było by problemu z pętlą w Konstantynowie przy Pl.Wolności,rozkład 9 nie był by ruszany i 43 na Konstantynów i Lutomiersk co 30 min wystarczył by.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Nie no, zayebisty rozkład. Odjazdy z Konstantynowa: 9.05, 9.50, 10.05, 11.05, 11.23, 12.05, 12.26 13.05. W soboty: 7.04, 7.20, 8.03, 8.40, 9.09, 9.59, 10.38, 10.58, 11.32, 11.58, 12.58, 13.12, 13.58, 14.14. Dziury w rozkładzie sięgające godziny w miejsce obecnych - max. 30-40 minut. Czas jazdy o 8 minut dłuższy.
Ostatni kurs do Lutomierska pół godziny wcześniej, pierwszy kurs z Konstantynowa 40 minut później.
bombardier
Czasem wpada
Posty: 99
Rejestracja: czw 18:27, 05 lut 2009

Post autor: bombardier »

Po tym co jest przedstawione w dokumencie tramwaje do konstantynowa w szczycie będą kursowały rzadziej- wystarczy spojrzec na rozkład - teraz w szczycie najwiekszy odstep miedzy jednym a drugim kursem wynosi 20 minut , po zmianie będzie nawet 30 minut , gdyby jeszcze wprowadzono 43A na skroconej trasie Konstantynów- Telefoniczna , mozna by było zrobic rowny takt co 15 minut ( 43 -co 30 min , 9 - co 30 min )
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Tomasz.bu pisze:Nie no, zayebisty rozkład. Odjazdy z Konstantynowa: 9.05, 9.50, 10.05, 11.05, 11.23, 12.05, 12.26 13.05. W soboty: 7.04, 7.20, 8.03, 8.40, 9.09, 9.59, 10.38, 10.58, 11.32, 11.58, 12.58, 13.12, 13.58, 14.14. Dziury w rozkładzie sięgające godziny w miejsce obecnych - max. 30-40 minut. Czas jazdy o 8 minut dłuższy.
Ostatni kurs do Lutomierska pół godziny wcześniej, pierwszy kurs z Konstantynowa 40 minut później.

Tak to jest, kiedy rozkład jazdy układa MPK, którego zadaniem jest wyjeżdżenie wozokilometrów, a pasażerowie są gdzieś na dalszym planie. :twisted: Ułożyli rozkład jazdy tak, żeby im było wygodniej.
citaro
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 21:18, 14 lis 2006

Post autor: citaro »

na linii 97 zawsze obowiązywały bilety łódzkie
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Tak, ale teraz teoretycznie pewien odcinek tej linii znajdzie się w strefie aglomeracyjnej.

Nawet jeśli w rozkładzie nie będzie zaznaczonej granicy strefy, to nadgorliwy kanar będzie mógł się przyczepić, bo według nowych przepisów taryfowych strefa miejska obowiązuje w granicach miasta Łodzi.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ