[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Dzisiaj od mechaników z Brusa doszły mnie słuchy, że Lutomiersk nie chce tramwajów i linia ma być niedługo (cokolwiek by to znaczyło) skrócona do Kansas city. Wiem, źródło mało wiarygodne, ale myślę że sprawa jest na tyle poważna że warto tą plotkę zweryfikować i jeżeli okazała by się prawdą nagłośnić.
Dziwne. Przecież dotychczas tramwaj był dla nich świętością.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Pierwsze słyszę szczerze mówiąc.
Nie sądzę, by władze podjęły się takich kroków - ludzie w Lutomiersku są bardzo zżyci z tramwajem (a już było tak 20 lat temu, że tramwaje nie jeździły) - a wiem to z autopsji, bo cała moja rodzina stamtąd pochodzi.
I zdaje się, że wójt ten sam jest tam drugą kadencję o ile pamięć mnie nie myli.
Inną kwestią jest stan techniczny linii.
Dodam, że w 2010 na usługi przewozowe gmina Lutomiersk przewiduje wydanie 216 000 zł.
Nie sądzę, by władze podjęły się takich kroków - ludzie w Lutomiersku są bardzo zżyci z tramwajem (a już było tak 20 lat temu, że tramwaje nie jeździły) - a wiem to z autopsji, bo cała moja rodzina stamtąd pochodzi.
I zdaje się, że wójt ten sam jest tam drugą kadencję o ile pamięć mnie nie myli.
Inną kwestią jest stan techniczny linii.
Dodam, że w 2010 na usługi przewozowe gmina Lutomiersk przewiduje wydanie 216 000 zł.
Dokładna taryfa powinna być na stronie przewoźnika: www.tramwajepodm.lodz.pl
Miejski Zakład Komunikacji sprzedał 6 wozów tramwajowych GT6 firmie Tramwaje Podmiejskie z Łodzi za łączną kwotę 240 tys. zł, czyli 40 tys. zł za wagon.
- W związku ze stopniowym wycofywaniem z eksploatacji tramwajów GT6 po zakupie niemieckich wozów GT8 ogłosiliśmy przetarg na sprzedaż pojazdów. Otrzymaliśmy 2 oferty, najkorzystniejszą złożyła łódzka spółka międzygminna przewożąca pasażerów na trasach podmiejskich – mówi Paweł Maniszewski, Prezes MZK.
Pierwsze 2 tramwaje wyjadą do Łodzi jeszcze w sierpniu br., kolejne w miarę włączania do eksploatacji GT8. Warto zaznaczyć, że sprzedane GT6 są sprawne, uzyskały w ubiegłym tygodniu aktualne badania techniczne.
Przypomnijmy, sprowadzone z Niemiec tramwaje GT8 oznaczone numerami inwentarzowymi MZK Sp. z o.o. 79, 80 i 83 otrzymały już bezwarunkowe dopuszczenie do ruchu wydane przez Zakład Komunikacji Miejskiej Instytutu Gospodarki Przestrzennej i gt6_2.jpgMieszkalnictwa. Tramwaje spełniają wszystkie warunki techniczne, szczególnie w zakresie bezpieczeństwa, jakie wymagane są przez polskie prawo. W tej chwili odbywają się szkolenia motorniczych. Trwa przygotowanie kolejnej pary wagonów do badań, które odbędą się na przełomie sierpnia i września br. GT8 jest wagonem trójczłonowym, znacznie dłuższym niż wagony GT6, zatem w szczycie komunikacyjnym umożliwi on podróżowanie większej ilości pasażerów w lepszych warunkach. Pierwszy tramwaj Duwag GT8 zakupiony w Krefeld dotarł do Grudziądza pod koniec marca br. Koszt zakupu jednego pojazdu wyniósł 140 tys. zł.
W Zgierzu i Ozorkowie już nie taki potworek, bo mają wspólną taryfę dla tramwajów i autobusów. Jak ktoś kupi sobie migawkę MUK, to może korzystać i z autobusów i z tramwajów.
W Pabianicach nie było w tym zakresie konsekwencji, a w Konstantynowie i w Lutomiersku 43 to właściwie jedyna linia komunikacji miejskiej.
W Pabianicach nie było w tym zakresie konsekwencji, a w Konstantynowie i w Lutomiersku 43 to właściwie jedyna linia komunikacji miejskiej.
To de facto nie jest potworek tylko osobna sieć więc jeśli się bardzo bardzo mocno uprzeć mają prawo stosować swoją taryfę (chociaż bilet powinien być jeden a nie dwa na "strefę").
Chociaż oczywiście powinniśmy dążyć do wpięcia pod ŁLTZ całej aglomeracji więc wszystkich przewozów na terenie Łodzi, Zgierza i Pabianic, razem z koleją (i wtedy cena 88 zł za miesięczną migawkę będzie jak najbardziej uzasadniona, można nawet myśleć o podwyżce do powiedzmy 100 zł). Dzięki temu można by było zagęścić sieć połączeń między tymi miastami
Chociaż oczywiście powinniśmy dążyć do wpięcia pod ŁLTZ całej aglomeracji więc wszystkich przewozów na terenie Łodzi, Zgierza i Pabianic, razem z koleją (i wtedy cena 88 zł za miesięczną migawkę będzie jak najbardziej uzasadniona, można nawet myśleć o podwyżce do powiedzmy 100 zł). Dzięki temu można by było zagęścić sieć połączeń między tymi miastami
Chyba sam w to nie wierzysz. TP tylko czekało na możliwość kasacji kilku wagonów, na przykład takiego wagonu numer 8, który stoi już kilka miesięcy i nic przy nim nie robią. A poza tym to przydałyby się części zamienne, skasowano dopiero 2 z 12 wozów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.