Kpc21 pisze:Czy linia pabianicka jest objęta tym monitoringiem, o którym była mowa wcześniej?
EDIT:
W ŁWD był materiał o kradzieżach. Kradzież nastąpiła na dwóch odcinkach i z tego co zrozumiałem, na odcinkach Lutomiersk-Konstantynów i Brus-Legionów kursuje KZ. KZ obsługują autobusy klasy turystycznej.
Monitoring jest na zasadzie łączności radiowej podstacja - dyspozytornia ZTiS. To że mają łączność można poznać po antenkach zamontowanych na dachu podstacji trakcyjnej (wygląda identycznie jak te na budkach Lotto). W momencie gdy masz zanik napięcia z powodu przeciążenia, zwarcia lub też masz wejście na podstacje czyli otwarcie drzwi wysyłany jest komunikat droga radiowa do dyspozytora ZTiS. Przy wyłączeniu i zablokowaniu wyłącznika jest konieczna interwencja pogotowia podstacji czyli muszą jechać na miejsce i profilaktycznie wysyłany jest też wóz sieciowy (gdy nie wiadomo co jest powodem wyłączenia) i bankowo jest wysyłany gdy jest to sygnał z CR. Tak samo jest gdy przychodzi sygnał "drzwi otwarte" na danej podstacji i jest to nieautoryzowane przez nikogo czyli żadna z ekip nie jest na miejscu natychmiast jest wysyłane pogotowie podstacji by to sprawdzili. Z tego co wiem jeszcze nie zdarzyło się włamanie a przeważnie były to fałszywe alarmy na zasadzie zwarcia na czujnikach przy drzwiach. No i gdyby chcieli coś ukraść na odcinkach we władaniu MPK to dosyć szybko podjechał by ktoś sprawdzić co się dzieje. A z tego co wiem to odcinek Konstantynowskiej za Zdrowiem jest już zasilany z Brus-a więc nie ma z nim łączności i tak samo jest w MKT czyli mniej więcej za Zgierzem przedmieście gdzie jest izolator za którym zasilanie jest już z podstacji bodajże w Lućmierzu z która jest poza obsługa MPK.
Słuchaj oni maja większa wiedzę niż my. Wycwanili się bo wiedza gdzie atakować i zanim zabierają się za cięcie to odcinają zasilanie poprzez zrobienie zwarcia. Nie dziwi Cie dlaczego nie ruszają linii Pabianickiej? Od ronda przy Ikea do Małego Skrętu jest odludzie i to samo na przecięciu DK14. A szczegóły które podaje jak ktoś poczyta odpowiednie strony też się dowie. Są całkiem fajne stronki w necie na temat podstacji trakcyjnych PKP (podstacja Wstowo koło Szczecina) oraz tramwajowych na przykładzie Krakowa (jeżeli chodzi o tramwajowe). Tam masz tyle szczegółów że mógłbyś swoja podstacje zbudować. A to że łączności nie maja to gołym okiem widać po stanie infrastruktury radiowej (anteny są na zewnątrz budynku). Z tego co na tych stronkach znalazłem Kraków korzysta tez z sytemu radiowego bo każda podstacja trakcyjna która jest na zdjęciach ma identyczne anteny jak i nasze. Dla ciekawych oto linki:
Podstacja PKP Wstowo: http://www.podstacja.internet.v.pl/index.htm
A tutaj wszystko o transporcie szynowym między innymi podstacje trakcyjne, przyłącza, budowa sieci itd. Jak się dogłębnie pogrzebie są tez fotki podstacji trakcyjnych na terenie Krakowa które mają czerwone tablice typu "Zarząd dróg i komunikacji w Krakowie Podstacja Trakcyjna 01 Czyżyny". U nas trochę mniej okazale informują o tym i czasami trzeba się domyślać który budynek to właśnie ona. www.transportszynowy.prv.pl
Ps. Co do lokalizacji podstacji właśnie nie byłem do końca pewien. Wiedziałem który budynek i poglądowo teren tylko nie kojarzyłem miejscowości.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SZAUTER, łącznie zmieniany 2 razy.
Tramwaje Podmiejskie pisze:Po naprawie sieci trakcyjnej na ul. Konstantynowskiej w Łodzi, ruch wagonów został przywrócony na odcinku Konstantynów Ł. (Park Miejski/Pętla) - Stoki Łódź. Nadal kursuje komunikacja zastępcza z Konstantynowa Ł. Park Miejski/Pętla do Lutomierska.
Kierowca zapewne ma stawke podobna do stawki motorniczego a do tego dochodza koszty paliwa ktore na pwno są niższe od zużycia energii elektrycznej przez wagon który na rozruchu przy starcie z miejsca ma kolosalny pobór prądu.
Gdyby nie ta kradzież w okolicach Lutomierska pewnie 43 by już jeżdziło do Lutomierska.A tak znów nie wiadomo kiedy pojedzie.A co do Kz na trasie Park Miejski-Lutomiersk.To na początku było przegwizdane jak jeżdził mały busik i mogło wsiąść do niego 10 osób a czekało ponad 30 osób.Teraz widzę że duża część osób przesiadła się do PKS-u.
Narzędzia to już coś, są na nich na pewno odciski palców, jeżeli byli notowani to łatwo będzie ich namierzyć, po narzędziach można też spróbować dojść gdzie były kupione, używane itp. W każdym razie, na jakiś czas pewnie będzie spokój.
Jedni próbują spółkę ratować, a drudzy jak widać zniszczyć. Cel? Zarobienie kasy, a nie obchodzi tych drugich to, że ileś tam tysięcy ludzi nie będzie miało tramwaju.
Brawa dla tej osoby co zauważyła cos nie dobrego dzieje się w okolicach mostu i powiadomiła Policję.Mam nadzieję że w końcu ich złapią i będziemy mieli spokój.
Z tego co widziałem jak przejeżdżałem tam samochodem to chcieli ukraść trakcję od przystanku w Kazimierzu w stronę Lutomierska. Czy tramwaje do Lutomierska już jeżdżą? Bo jak wczoraj wracałem z pracy po 22.00 minąłem między Łodzią a Konstantynowie najpierw tramwaj sieciowy, a później pogotowie sieciowe.
Mam takie pytanie? Dlaczego na ostatni kurs do Lutomierska ludzie prawie cały tydzień musieli się przesiadać do innego tramwaju podstawionego w Brusie? Wie może ktoś dlaczego tak się działo?