[Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Re: Konstantynów Reaktywacja - Pytania
Co do pytania 4 to może być problem z rzędnymi terenu. Spadek w kierunku wiaduktu kolejowego zaczyna się praktycznie za skrzyżowaniem. Mogłoby się okazać, że budowa łuków wiązałaby się z czaso- i kosztochłonną przebudową całego układu drogowo-torowego.
Re: Konstantynów Reaktywacja - Pytania
Już któryś raz widzę taki argument o rzędnym terenu - no i jak się powiela takie informacje to może warto sprawdzić, na geoportalu można sobie to sprawdzić w kilka chwil. I tak istniejące łuki północ - wschód zaczynają się na wysokości ponad poziomem morza 198,9 m (wlot od strony północnej na al. Włókniarzy), na Legionów jest już 199,9 m. - metr różnicy.
Teraz hipotetyczne łuki południe zachód, zaczynamy łuk przed przejście dla pieszych na Włókniarzy a kończymy za przejście na Legionów (pi razy drzwi wchodzi identyczny łuk jak te istniejące w relacji północ-wschód) i mamy odpowiednio - 199,1 i 198 m - ten 10 cm aż takiej różnicy nie zrobi - więc rzeźba terenu w tym miejscu to nie będzie żaden problem.
Teraz hipotetyczne łuki południe zachód, zaczynamy łuk przed przejście dla pieszych na Włókniarzy a kończymy za przejście na Legionów (pi razy drzwi wchodzi identyczny łuk jak te istniejące w relacji północ-wschód) i mamy odpowiednio - 199,1 i 198 m - ten 10 cm aż takiej różnicy nie zrobi - więc rzeźba terenu w tym miejscu to nie będzie żaden problem.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: Konstantynów Reaktywacja - Pytania
Więc gdzie jest problem?
Czy w ratuszu pracują same miernoty i nie wpadną na to, że to może uzdrowić duży fragment łódzkiej sieci?
Na Zdrowiu jest tak szumnie i z pompą otwarte ZOO - to wstyd, że tam nie można dojechać tramwajem z centrum miasta.
Budowa łuku umożliwiłaby utworzenie linii tramwajowej np z pętli ulicznej Kościuszki/Mickiewicza/Piotrkowska do pętli Zdrowie.
Re: Konstantynów Reaktywacja - Pytania
Bo Łódź nie ma pieniędzy na całość. Pula dofinansowań unijnych tez jest ograniczonawojciech-epa pisze: ↑pt 10:06, 10 cze 20221) Dlaczego rozpisano przetarg na remont torowiska w Konstantynowie i Łodzi, jedynie do pętli Zdrowie?
Też nie wiem, trudno stwierdzić. Kwestia priorytetów, widac UMŁ uznał ze to nie jest ważne torowisko2) Dlaczego podczas szumnie ostatnio ogłaszanego w mediach przetargu na remont ul. Legionów, nie uwzględniono odcinka Żeligowskiego-Kasprzaka-Włókniarzy?
Nie wiadomo. Miasto nie opublikowało planów na najbliższą perspektywe, np taki Wrocław juz to zrobił (co nie znaczy, ze wszystko zrealizuje). Realnie nastapi to w ciagu najblizszych 5 lat3) Kiedy planuje się rozpisać konkurs na remont pokrzywionego torowiska na Zielonej między 28 Pułku, a Legionów?
Bo wlot zachodni tego skrzyżowania jest mocno pochylony gdyż musi iśc pod torami kolejowymi i podobno nie dałoby rady zrobic tego bez jakiejś kompleksowej przebudowy.4) Ostatnie pytanie jest bardzo ważne, a postulat chyba najprostszy i najtańszy do wykonania:
Dlaczego władze Łodzi nie wybudują łuku torowego na skrzyżowaniu Włókniarzy/Konstantynowska, w relacji południe-wschód?
Umożliwiłoby to ponowną reaktywację degradowanego torowiska tramwajowego na Konstantynowskiej do pętli Zdrowie i umożliwiło szybkie włączenie linii Konstantynowskiej po jej remoncie, do łódzkiej sieci.
Natomiast wiesz tak niektórzy twierdzą, a jaka prawda? Nietety nie raz bylismy karmieni bzdurnymi informacjami, więc tak moze być i tym razem.
-
- Megagaduła
- Posty: 2391
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: Konstantynów Reaktywacja - Pytania
Ale jak otworzą całe S14, to spokojnie mogliby z tą przebudową ruszać. Ja wiem, kwestia pieniędzy oraz wszystko drożeje, ale przynajmniej będzie to dobrze wykorzystany czas. Tak samo jak nieodzowne do zachowania elastyczności sieci byłyby łuki Włókniarzy-Srebrzyńska N/S-E. Tylko znowu kwestia pieniędzy i wszystko drożeje, a hajs na przebudowę torowiska na samej Srebrzyńskiej niestety trzeba mieć. I to chyba większy niż gdyby przebudować Włókniarzy/Legionów. A weksli wszędzie się nie posadowi, bo dwukierunków jest iście mało.
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
No więc tak:
1. po prostu kasa - dogadane był odcinek Zdrowie - Konstantynów bo na tyle było kasy z UE i z dotacji od państwa / województwa i tak cud że na to kasa się znalazła. Odcinek do Włókniarzy też jest ostro zdegradowany, ale to może samo MPK ogarnąć (łącznie z pętlą).
2. bo taki jest zakres obszarów rewitalizacji, a odcinek od Żeligowskiego do Kasprzaka też MPK może samo ogarnąć (podobnie Srebrzyńską, gdzie dodatkowo parę lat temu całą sieć wymieniono). Sam węzeł Włókniarzy - Legionów - Kasprzaka z pętlą można zrobić później bo jest w całkiem niezłym stanie.
3. Na razie kasy nie ma, a do zakończenia prac przy tunelu to ten odcinek i tak nie będzie eksploatowany - można w przyszłej perspektywie zrobić.
4. O tym łuku od dawna się mówiło, ale nigdy kasy na to nie było, tak czy inaczej cały węzeł Włókniarzy - Legionów - Kasprzaka ma iść do przebudowy, nie koniecznie teraz, torowisko na samym skrzyżowaniu też do wymiany jest - i szansa że ten łuk powstanie są obecnie większe niż jeszcze rok czy dwa temu. Szczególnie że oprócz dojazdu do ZOO i objazdów w razie w z Konstantynowa to taki łuk znacznie ułatwi kierowanie tramwajów w przypadku awarii czy wypadku na Retkinii.
1. po prostu kasa - dogadane był odcinek Zdrowie - Konstantynów bo na tyle było kasy z UE i z dotacji od państwa / województwa i tak cud że na to kasa się znalazła. Odcinek do Włókniarzy też jest ostro zdegradowany, ale to może samo MPK ogarnąć (łącznie z pętlą).
2. bo taki jest zakres obszarów rewitalizacji, a odcinek od Żeligowskiego do Kasprzaka też MPK może samo ogarnąć (podobnie Srebrzyńską, gdzie dodatkowo parę lat temu całą sieć wymieniono). Sam węzeł Włókniarzy - Legionów - Kasprzaka z pętlą można zrobić później bo jest w całkiem niezłym stanie.
3. Na razie kasy nie ma, a do zakończenia prac przy tunelu to ten odcinek i tak nie będzie eksploatowany - można w przyszłej perspektywie zrobić.
4. O tym łuku od dawna się mówiło, ale nigdy kasy na to nie było, tak czy inaczej cały węzeł Włókniarzy - Legionów - Kasprzaka ma iść do przebudowy, nie koniecznie teraz, torowisko na samym skrzyżowaniu też do wymiany jest - i szansa że ten łuk powstanie są obecnie większe niż jeszcze rok czy dwa temu. Szczególnie że oprócz dojazdu do ZOO i objazdów w razie w z Konstantynowa to taki łuk znacznie ułatwi kierowanie tramwajów w przypadku awarii czy wypadku na Retkinii.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Ad. 4
Trzymam kciuki za przebudowę Włókniarzy/Legionów. Szkoda, że podczas remontu Włókniarzy sprzed kilkunastu lat, nie pomyślano o budowie tych łuków w Legionów oraz, że uwalono łuki na Srebrzyńską. Poraża krótkowzroczność transportowa władz.
Miasto Łódź ogłosiło przetarg na wybór podmiotu nadzorującego przebieg prac remontowych.
Otwarcie ofert ma nastąpić 01.07.2022 więc domyślam się, że wówczas ruszą zapowiadane prace rozbiórkowe.
(do moderatora: ta informacja jest na temat, proszę nie odrzucać posta)
Trzymam kciuki za przebudowę Włókniarzy/Legionów. Szkoda, że podczas remontu Włókniarzy sprzed kilkunastu lat, nie pomyślano o budowie tych łuków w Legionów oraz, że uwalono łuki na Srebrzyńską. Poraża krótkowzroczność transportowa władz.
Miasto Łódź ogłosiło przetarg na wybór podmiotu nadzorującego przebieg prac remontowych.
Otwarcie ofert ma nastąpić 01.07.2022 więc domyślam się, że wówczas ruszą zapowiadane prace rozbiórkowe.
(do moderatora: ta informacja jest na temat, proszę nie odrzucać posta)
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Na łamach portalu rynek-kolejowy.pl
ukazał się wczoraj bardzo ciekawy artykuł nt. przebudowy węzła Włókniarzy/Legionów/Konstantynowska oraz reaktywacji linii do Konstantynowa.
Polecam lekturę:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 74104.html
ukazał się wczoraj bardzo ciekawy artykuł nt. przebudowy węzła Włókniarzy/Legionów/Konstantynowska oraz reaktywacji linii do Konstantynowa.
Polecam lekturę:
https://www.transport-publiczny.pl/wiad ... 74104.html
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Kursowanie tramwajów tylko do Zdrowia to palenie pieniędzy. Szkoda strzępić klawiaturę...
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Oczywiście, to bez sensu. Mieszkam w Konstantynowie, a pracuję w Łodzi.
Co mi to da że pojadę sobie tramwajem na Zdrowie? Co dalej? Na pieszo do Włókniarzy by wsiąść w ósemkę?
Autobus zastępczy by niepotrzebnie tracić czas na przesiadkę?
Niestety dzięki nieudolnym władzom Łodzi zbiorkom z każdym rokiem staje się coraz mniej przystępny i przegrywa z samochodem.
Owszem, władze Łodzi muszą do 2025 wprowadzić zakaz wjazdu do centrum autami spalinowymi (wymogi KPO) więc wtedy pozostanie mi elektryczny rower, a zimą ciepła kurtka.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Jutro otwarcie ofert na nadzór nad inwestycją... Ciekawe co dalej.
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
A co może być? Robić projekt i zabrać się do roboty (tej fizycznej)
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
No raczej inspektor nadzoru to przecież jakiś się znajdzie.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Czy chodzi o otwarcie ofert, które miało miejsce 20.06?
https://platformazakupowa.pl/transakcja/623944
Ile pieniędzy miał na to zamawiający?
W przypadku łódzkiej części termin składania ofert to 7.07:
https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowieni ... lekso.html
https://platformazakupowa.pl/transakcja/623944
Ile pieniędzy miał na to zamawiający?
W przypadku łódzkiej części termin składania ofert to 7.07:
https://zim.lodz.bip-e.pl/zim/zamowieni ... lekso.html
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Nadal cisza medialna na temat remontu torowiska Łódź-Konstantynów.
Żadne prace rozbiórkowe jeszcze nie ruszyły. Ktoś coś wie? Kiedy?
Nie spieszy im się i to mnie martwi, sierpień za pasem.
Żadne prace rozbiórkowe jeszcze nie ruszyły. Ktoś coś wie? Kiedy?
Nie spieszy im się i to mnie martwi, sierpień za pasem.
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Tez mnie to dziwi. Niby ZiZ, ale czasu mało - na stronie ZIM nie widze by było uniewaznienie z jakiegos powodu, więc trudno stwierdzić. Może MPK czeka aż skońćzą Aleksandrowską i wtedy szybko rzuca siły na Konstantynów? Ale no prace rozbiórkowe mogliby zaczac
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Pytanie czy w ogóle zakończyło się projektowanie? Niby mieli 7 miesięcy od dnia podpisania umowy na jej opracowanie i w tym czasie powinni złożyć wnioski o wydanie decyzji administracyjnych - może na rozbiórki też są potrzebne zgody, jeśli nie jest to typowy remont i nie wystarczy zgłoszenie do właściwego organu architektoniczno-budowlanego.
-
- Początkujący
- Posty: 24
- Rejestracja: pt 09:37, 10 cze 2022
- Lokalizacja: Konstantynów Łódzki
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Tymczasem propagandowa tuba rady miejskiej w Łodzi lodz.pl - milczy.
Na witrynie konstantynow.pl również zero newsów na ten temat.
rynek-kolejowy.pl - cisza
transport-publiczny.pl cisza
Na witrynie konstantynow.pl również zero newsów na ten temat.
rynek-kolejowy.pl - cisza
transport-publiczny.pl cisza
Re: [Konstantynów/Lutomiersk] Linia 43 A/B
Za to jest tekst D.Siwaka w łódzkim dodatku GW (nie ma jeszcze na www, jest za to dostęp przez czytnik).
Prace mają się zacząć - rzekomo - w drugiej połowie sierpnia.
Prace mają się zacząć - rzekomo - w drugiej połowie sierpnia.