Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP
Na 51 i 6 (autobus) też powinna być taryfa LTZ. Z tych samych przyczyn.
No i jeśli w Zgierzu na liniach miejskich ciągle będzie obowiązywać taryfa MUK, to nie ma sensu wyłączać z niej linii podmiejskich w granicach Zgierza. Tam pasażer powinien mieć wybór, czy kasuje bilet zgierski, czy łódzki. Inaczej zgierzanie na część linii będą musieli kupować specjalne bilety. Zapas biletów zgierskich ani zgierska migawka sieciowa nie wystarczy, aby móc korzystać ze wszystkich linii. A najlepiej po prostu cały Zgierz włączyć do LTZ, ewentualnie wprowadzić podział migawek na strefy.
No i jeśli w Zgierzu na liniach miejskich ciągle będzie obowiązywać taryfa MUK, to nie ma sensu wyłączać z niej linii podmiejskich w granicach Zgierza. Tam pasażer powinien mieć wybór, czy kasuje bilet zgierski, czy łódzki. Inaczej zgierzanie na część linii będą musieli kupować specjalne bilety. Zapas biletów zgierskich ani zgierska migawka sieciowa nie wystarczy, aby móc korzystać ze wszystkich linii. A najlepiej po prostu cały Zgierz włączyć do LTZ, ewentualnie wprowadzić podział migawek na strefy.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Zerwanie umowy na tramwaj do Ozorkowa nielegalne?
Gazeta Łódź:
Prezydent Hanna Zdanowska niezgodnie z prawem wypowiedziała porozumienia międzygminne na organizację połączeń tramwajowych do Ozorkowa i Lutomierska. Takie stanowisko przyjęła komisja rewizyjna rady miejskiej
Tramwajami tymi codziennie dojeżdżają do pracy i szkoły w Łodzi tysiące mieszkańców okolicznych miejscowości. Skargę na likwidację połączeń złożyli do komisji rewizyjnej pracownicy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej (obsługują linię nr 46 do Ozorkowa). Uważają, że prezydent Hanna Zdanowska nie mogła wypowiedzieć umów Zgierzowi i Ozorkowowi. Radni poparli ich ocenę. - Umowę zatwierdziła 19 lat temu rada miejska i tylko ona mogła ją wypowiedzieć - mówi radny Władysław Skwarka (SLD), przewodniczący komisji rewizyjnej. - Na najbliższym posiedzeniu komisji przygotujemy odpowiedni projekt uchwały. Gdy rada ją przyjmie, zerwanie porozumień będzie nieważne. A jeśli radni PO zablokują uchwałę, pracownicy MKT będą mogli zaskarżyć radę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i, moim zdaniem, wygrają.
Źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10549908,Zerwanie_umowy_na_tramwaj_do_Ozorkowa_nielegalne_.html
Niszczyć i likwidować też trzeba potrafić
Prezydent Hanna Zdanowska niezgodnie z prawem wypowiedziała porozumienia międzygminne na organizację połączeń tramwajowych do Ozorkowa i Lutomierska. Takie stanowisko przyjęła komisja rewizyjna rady miejskiej
Tramwajami tymi codziennie dojeżdżają do pracy i szkoły w Łodzi tysiące mieszkańców okolicznych miejscowości. Skargę na likwidację połączeń złożyli do komisji rewizyjnej pracownicy Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej (obsługują linię nr 46 do Ozorkowa). Uważają, że prezydent Hanna Zdanowska nie mogła wypowiedzieć umów Zgierzowi i Ozorkowowi. Radni poparli ich ocenę. - Umowę zatwierdziła 19 lat temu rada miejska i tylko ona mogła ją wypowiedzieć - mówi radny Władysław Skwarka (SLD), przewodniczący komisji rewizyjnej. - Na najbliższym posiedzeniu komisji przygotujemy odpowiedni projekt uchwały. Gdy rada ją przyjmie, zerwanie porozumień będzie nieważne. A jeśli radni PO zablokują uchwałę, pracownicy MKT będą mogli zaskarżyć radę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i, moim zdaniem, wygrają.
Źródło: http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,10549908,Zerwanie_umowy_na_tramwaj_do_Ozorkowa_nielegalne_.html
Niszczyć i likwidować też trzeba potrafić
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez raddrum, łącznie zmieniany 1 raz.
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35134,10649082,Tramwaj_46_zostaje__Bedzie_jezdzil_tak_jak_dotychczas.html
Cud. 46 zostaje w obecnej postaci, ale obsługiwane przez MPK, z integracją taryfową.
Cud. 46 zostaje w obecnej postaci, ale obsługiwane przez MPK, z integracją taryfową.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Hola hola, najpierw wszyscy zainteresowani muszą się zgodzić i podpisać umowę. Interesy są częściowo zbieżne (wszyscy chcą normalnej taryfy, jeśli gminy nie będą naciskać na obsługę przez MKT to powinno pójść). To są na razie deklaracje Łodzi, a i tak załatwianie linii podmiejskich trwa u nas długie miesiące (Pabianie, Rzgów, niedoszłe Brzeziny)
px33 pisze:Hola hola, najpierw wszyscy zainteresowani muszą się zgodzić i podpisać umowę. Interesy są częściowo zbieżne (wszyscy chcą normalnej taryfy, jeśli gminy nie będą naciskać na obsługę przez MKT to powinno pójść). To są na razie deklaracje Łodzi, a i tak załatwianie linii podmiejskich trwa u nas długie miesiące (Pabianie, Rzgów, niedoszłe Brzeziny)
No tak ale w tekście napisano, że było spotkanie przedstawicieli gmin i miast. Czyli można zakładać, że to wspólne uzgodnienia.
Linia 43 bez zmian, zamiast 43bis do Konstantynowa Łódzkiego pojedzie 9
We wtorek, 15 listopada podczas spotkania przedstawicieli władz Łodzi, Konstantynowa Łódzkiego i Lutomierska wszyscy uczestnicy zadeklarowali wolę utrzymania komunikacji tramwajowej na dotychczasowej trasie linii 43 w niezmienionej formie (linię 43bis zastąpić ma linia 9 wydłużona do Konstantynowa Łódzkiego, do pl. Wolności).
W najbliższych 3-5 latach linie te (43 i 9) miałaby kursować z taką samą częstotliwością, jak do tej pory linie 43 i 43bis.
Warunki funkcjonowania każdej z tych linii (43 i 9) powinny być ujęte w oddzielnych porozumieniach międzygminnych pomiędzy zainteresowanymi gminami.
Przedstawiciele władz Łodzi i Konstantynowa Łódzkiego uznali, że porozumienie dotyczące linii autobusowej 97 powinno zostać skwitowane również w oddzielnym dokumencie, ale podpisanym jednocześnie z dwoma wspomnianymi już porozumieniami.
Najistotniejszym warunkiem zadeklarowanym przez strony jest ponoszenie kosztów na komunikację na dotychczasowym poziomie przy utrzymaniu tych samych tras i częstotliwości kursowania tramwajów. Zmiany kosztów energii elektrycznej będą uwzględniane w weryfikacji rozliczeń kosztów komunikacji.
W najbliższych dniach zostaną zmodyfikowane projekty porozumień uwzględniające powyższe deklaracje stron.
Przejście pracowników Tramwajów Podmiejskich do MPK ma gwarantować porozumienie między związkami zawodowymi i powinno być podpisane przed porozumieniami międzygminnymi w sprawie komunikacji.
Swoją drogą, to do miesięcznych powinni w tej sytuacji wprowadzić jakieś strefy taryfowe. Bo dziwna będzie sytuacja, gdy migawka trasowana na 2 km po Łodzi będzie kosztować tyle samo co na 30 km z Ozorkowa. A sieciowa będzie tańsza niż dotychczas, choć będzie można na niej wyjechać dalej poza miasto.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21 pisze:http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35134,1064 ... hczas.html
Cud. 46 zostaje w obecnej postaci, ale obsługiwane przez MPK, z integracją taryfową.
Zacytuje sam siebie, czyli przekopiuje własny komentarz, który zamieściłem na portalu Gazety Wybiórczej zwanej też G...o Prawdą:
Propagandowe informacje z Gazety Wyborczej głoszone przez Wiceprezydenta Łodzi, Marka Cieślaka, zawarte w notatce "Tramwaj 46 zostaje! Będzie jeździł tak jak dotychczas" nijak mają się do rzeczywistości:
http://www.wirtualnyzgierz.pl/aktualnosci/2004
Moim zdaniem głównym celem władz Łodzi jest w tej chwili przejęcie zajezdni Helenówek. Gdy nie będzie już MKT, w przyszłości powrócą negocjacje dotyczące cięć na linii 46. Tyle, że wówczas będą to negocjacje po rosyjsku "co nasze to nasze, a o waszym możemy podyskutować".
W dobie kryzysu można pomyśleć o pewnych ograniczeniach ilości kursów na podstawie najlepiej niezależnych badań potoków pasażerskich. Ale jeden niedogrzany wagon 805N ze znikomą liczbą miejsc siedzących, na tak długiej trasie to porażka. No i pytanie, czy jak nie będzie już MKT, za jakiś czas nie wrócą pomysły skrócenia linii do Helenówka...
Decyzja Komisji Rewizyjnej unieważniająca wypowiedzenie porozumienia międzygminnego z 1993 roku:
http://bip.uml.lodz.pl/_plik.php?id=28763&PHPSESSID=6842ab703352235810ea2fb5b157b750
List otwarty związkowców z MKT:
http://www.43bis.media.pl/wiadomosci,4912,0,1,list-otwarty,konstantynow-lodzki,wiadomosci.html
http://bip.uml.lodz.pl/_plik.php?id=28763&PHPSESSID=6842ab703352235810ea2fb5b157b750
List otwarty związkowców z MKT:
http://www.43bis.media.pl/wiadomosci,4912,0,1,list-otwarty,konstantynow-lodzki,wiadomosci.html
gothmucha pisze:raddrum pisze: Zacytuje sam siebie, czyli przekopiuje własny komentarz, który zamieściłem na portalu Gazety Wybiórczej zwanej też G...o Prawdą:
Ahahahaha, jakie zabawne, hahaha, G...o prawda, no nie mogę
Nie to forum, więc kwestie inne niż komunikacyjne zostawie dla siebie, jednakże pamiętam jak przed reformą 2001 mogłem wyczytać, że po co na Stokach trzy linie 6, 12, 17 przecież wystarczą tam dwie.
Dzisiaj sprawą 46 zajęły się ŁWD i Radio Łódź. ŁWD poinformowały, że wszystkie gminy z Łodzią się dogadały (porozumienie na dniach ma zostać podpisane). Wszystkie oprócz Zgierza. Nawet związki zawodowe MKT wyszły dzisiaj zadowolone ze spotkania w UMŁ.
Zgierzowi chodzi o to, że dochody z biletów dostanie tylko ZDiT oraz o zapis w umowie dot. jej wypowiedzenia (w/g projektu w przypadku złego stanu torowiska na wypowiedzenie umowy jest miesiąc, a w pozostałych przypadkach - sześć miesięcy). Pan Leśniewicz dodał, że gminy Lutomiersk i Konstantynów też nie są zadowolone z wstępnego porozumienia. To jak dla mnie dziwna wypowiedź, bo ostatnie informacje temu przeczą.
Zgierzowi chodzi o to, że dochody z biletów dostanie tylko ZDiT oraz o zapis w umowie dot. jej wypowiedzenia (w/g projektu w przypadku złego stanu torowiska na wypowiedzenie umowy jest miesiąc, a w pozostałych przypadkach - sześć miesięcy). Pan Leśniewicz dodał, że gminy Lutomiersk i Konstantynów też nie są zadowolone z wstępnego porozumienia. To jak dla mnie dziwna wypowiedź, bo ostatnie informacje temu przeczą.
@przemeqq, wszystko co się tutaj pojawia jest sprzeczne. Jeśli została już napisana uchwała dotycząca przywrócenia poprzedniego stanu, to po co byłoby dalej ustalane nowe porozumienie? Co to Konstantynowa i Lutomierska to samo, podobno wszystkie strony były zadowolone.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
Informacje dotyczącą dalszych niepewności co do 46 podały media zgierskie. Tak więc wszystko by się zgadzało. Natomiast jeśli chodzi o Konstantynów i Lutomiersk - rzeczywiście sytuacja jest dziwna.
Mam nadzieję, że na 16, 51 i 6 też wchodzi taryfa łódzka.
Mam nadzieję, że na 16, 51 i 6 też wchodzi taryfa łódzka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Władze Zgierza nie zgadzają się na porozumienie ws. linii 46
Władze Zgierza nie zgadzają się na wstępne porozumienie dotyczące funkcjonowania linii tramwajowej 46. Dokument dotarł do nich na początku tygodnia.
Według wiceprezydenta Zgierza Grzegorza Leśniewicza, w dokumencie są dwa rażące błędy, które nie pozwalają na podpisanie umowy.
- Jeśli Łódź będzie czerpać dochody z biletów, na podstawie, których będą podróżować również mieszkańcy Zgierza, to musi nam zwrócić niedobór, który u nas się pojawi - wyjaśniał Leśniewicz.
I dodał, że druga rzeczą, która budzi niepokój jest możliwość wypowiedzenia umowy, np. w związku ze złym stanem torowiska, w okresie jednego miesiąca.
Wiceprezydent Zgierza uważa również, że w podobnej sytuacji są gminy Lutomiersk i Konstantynów Łódzki, do których kursują tramwaje 43 i 43 bis. Te gminy także nie zgodziły się na wstępne porozumienie z Łodzią.
Z tym, że na 43 jest nieco inaczej, bo kasa z biletów nie ląduje w budżetach gmin, tylko w kasie TP.