Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czyli Łódź ma zwracać Zgierzowi za bilety? Nie wiem czy na to się zgodzą. Najlepszym rozwiązaniem byłby tu po prostu związek taryfowy. Dlaczego żadna z gmin nie proponuje takiego rozwiązania?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Co tu jest grane i jakie są oficjalne stanowiska? Tego chyba nie wie nikt.

Dla mnie najważniejsze jest żeby pozostało MKT. Zapewnia zdecydowanie większy standard niż MPK i dziś miałem okazję się bezpośrednio o tym przekonać. Obrazek
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

kafar pisze:Co tu jest grane i jakie są oficjalne stanowiska? Tego chyba nie wie nikt.
I tak już chyba będzie do końca, na tym też polegają w niektórych przypadkach negocjacje...
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Kradną na tą swoją śmieszną taryfę (jeśli rzeczywiście Łódź dopłaca chociaż grosz do zgierskiego(miasto) odcinka bo tego mi nikt nie potwierdził) i są na tyle bezczelni żeby jeszcze kazać Łodzi dopłacać więcej. Optymalny podział opracował się w większości umów na poziome 50%-50% i łódzka taryfa. Przy innej taryfie to oczywiście musi być 0%-100% (i nie do końca dlatego, że Łódź ma z takiego połączenia 0% zysków)
Bamil
Czasem wpada
Posty: 62
Rejestracja: sob 23:32, 05 cze 2010

Post autor: Bamil »

Tak z innej beczki to zmiany dadzą różnorodność Konstatynowowi.
Pojawi się, poza możliwością dojazdu w okolicę Placu Wolności, możliwość dotarcia na ulicę Zieloną i Narutowicza.
Co do linii 17, o ile takowa powstanie, to ciekawe czy będąc powiązana z 43, będzie wbijała się w takt, kiedy 43 nie będzie kursować czy może będzie miała swój osobny stały takt.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Przede wszystkim, jeśli jej trasa będzie pokrywać się z 43, dostanie numer 43A. Bo bez sensu byłoby wprowadzać bałagan w numeracji.

Konstantynów otrzyma możliwość dotarcia na Narutowicza, ale za to możliwość dojazdu do Placu Wolności zostanie ograniczona. Do cogodzinnych kursów pełnego 43. Chyba że wprowadzą to 43A vel 17 i zsynchronizują z 9 na Konstantynowskiej. To by było dobre rozwiązanie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

kafar pisze:Dla mnie najważniejsze jest żeby pozostało MKT. Zapewnia zdecydowanie większy standard niż MPK i dziś miałem okazję się bezpośrednio o tym przekonać. ;)
Większy standard, bo poniemieckie wagony? Gdy przejmie to MPK to też będą, tyle że z innym szyldem. Sentymenty lepiej odłożyć na bok.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

I przez to możliwe, że na innych liniach, więc dla osoby korzystającej z linii 46 to strata, bo w tym momencie ma bardziej komfortowy tramwaj, poza konstalem.
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: raddrum »

SEC pisze:
kafar pisze:Dla mnie najważniejsze jest żeby pozostało MKT. Zapewnia zdecydowanie większy standard niż MPK i dziś miałem okazję się bezpośrednio o tym przekonać. ;)
Większy standard, bo poniemieckie wagony? Gdy przejmie to MPK to też będą, tyle że z innym szyldem. Sentymenty lepiej odłożyć na bok.

A skąd ta pewność jaki tabor będzie na 46?
No i jest jeszcze pytanie co z 46A, w ramach oszczędności poleci? Ale tego narazie się pewnie nie dowiemy.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

SEC pisze:
kafar pisze:Dla mnie najważniejsze jest żeby pozostało MKT. Zapewnia zdecydowanie większy standard niż MPK i dziś miałem okazję się bezpośrednio o tym przekonać. ;)
Większy standard, bo poniemieckie wagony? Gdy przejmie to MPK to też będą, tyle że z innym szyldem. Sentymenty lepiej odłożyć na bok.
Jakie sentymenty do cholery?! Sentymentem darzę klasyczne 803N i kanciaki, mógłbym płakać że "och, moje ukochane wagoniki odstawiają ;(", jeździłem nimi w dzieciństwie, ale wiadomo że już nie mają racji bytu z powodu stanu. Nie jest to tragedią że stare odchodzi, więc nie pierdziel mi tu o sentymencie!
Drugie - nie chodzi o to że poniemieckie. Ilekroć trafił się kanciak to w nim też było ciepło, trochę mniej niż helmutach, ale było. A w 805Na nie grzeją. Wczoraj jechałem 46A i 16. W tym pierwszym (GT6) było ciepło, były miejsca siedzące, tymczasem gdy wsiadłem potem do 16 to byłem szczęściarzem że siedziałem i drogę do Zgierza, nie długą ale zawsze, jechałem w zimnie. Myślisz że gdy helmuty pójdą pod opiekę MPK to nagle zaczną grzać?
Pytanie do Ciebie: uważasz że MPK będzie lepiej sprawować pieczę na linią 46 i taborem?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Nie wiem jak będzie wyglądała "opieka" MPK nad linią 46, ale jeśli nadal będą jeździły tam obecne wagony to przecież ogrzewania nie wyłączą.

Co do 46A to bym się zbytnio nie martwił. To jest linia łódzka i wątpie, żeby wycięli połowę kursów z Politechniki, czy Zgierskiej. Składy 805Na na 46A nie będą przeszkadzać, jeśli do Ozorkowa nadal będą jeździły helmuty.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Chyba chodzi o sentyment do spółki MKT, bo wątpię żeby ktokolwiek stawiał konstale jako (pozytywny) wzór czegokolwiek. Na 16 i tak jeżdżą te lepsze wagony
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

@SEC: 805Na mają grzejniki, ale nie grzeją. Obrazek To nie zależy od wagonu tylko przewoźnika. Polecenia idą "z góry" czy i kiedy grzać jesienią/zimą.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Ostatnie lata pokazują, że w pojazdach grzeją. Poza oczywiście drobnymi incydentami.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

2 dni z rzędu jechałem 16 (w sumie 4 razy) i jakoś nie było w nich za ciepło.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Ale całe to grzanie można o kant tyłka potłuc, jeśli motorniczy zapomni o ciepłym guziku i przewietrzy gruntownie wagon na kilku następnych przystankach. Wagony 805Na są szczególnie ciepłogubne.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Około 8:40, na krańcówce Imielnik Nowy, stało Volvo "Awaria". W stronę krańcówki jechał nowy Solaris z wygaszonymi wyświetlaczami.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Porozumienie w sprawie tramwaju

Na początku roku 2012 tramwaje 43 i 43bis bez zmian

Burmistrz Konstantynowa Łódzkiego Henryk Brzyszcz zadeklarował, że po podjęciu przez Radę Miejską w Konstantynowie Łódzkim stosownych uchwał dotyczących porozumień międzygminnych w sprawie międzygminnej komunikacji tramwajowej dotyczącej linii nr 9 i nr 43, jak również międzygminnej komunikacji autobusowej dotyczącej linii nr 97, zgodnie z wolą Rady Miejskiej, podpisze porozumienie pod warunkiem uwzględnienia w nim uzgodnionych wcześniej następujących zapisów:

1. operatorem świadczącym usługę przewozową na trasie linii tramwajowych nr 9 i nr 43 oraz linii autobusowej nr 97 będzie MPK-Łódź Sp. z o.o., która realizuje usługę transportu zbiorowego na rzecz miasta Łodzi,

2. wynagrodzenie ze strony gminy Konstantynów Łódzki na rzecz miasta Łódź za świadczone przez operatora MPK-Łódź Sp. z o.o. usługi przewozu osób na trasach linii tramwajowych i autobusowej przez najbliższe cztery lata nie przekroczy poziomu wynagrodzenia wynikającego z porozumienia komunalnego, które ma zostać zawarte pomiędzy stronami w dniu 23 grudnia 2011 r. (wyłączając wskaźnik wzrostu cen towarów i usług GUS),

3. oświadczenie przez operatora MPK-Łódź Sp. z o.o., że świadczone usługi obejmować będą dotychczasowy zakres (ilość kursów, długość trasy),

4. wszyscy pracownicy firmy „Tramwaje Podmiejskie” Sp. z o.o. zostaną przejęci przez nowego operatora MPK-Łódź Sp. z o.o.,

5. zmiana dotychczasowego przewoźnika „Tramwaje Podmiejskie” Sp. z o.o. na nowego operatora MPK-Łódź Sp. z o.o. nastąpi ze względów proceduralnych z dniem 1 kwietnia 2012 r.
Wojtek94
Weteran
Posty: 5360
Rejestracja: sob 18:55, 06 lut 2010
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Wojtek94 »

MPK na 97 ciekawe:)
Berlietowicz
Megagaduła
Posty: 2788
Rejestracja: wt 00:32, 12 lip 2011
Lokalizacja: Łódź-Bałuty

Post autor: Berlietowicz »

Powiem tyle: Będzie się działo... Obrazek
ODPOWIEDZ