Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP
Przekwalifikuje paru kanarów?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Stały bywalec
- Posty: 371
- Rejestracja: czw 17:26, 11 lut 2010
- Lokalizacja: PKP Łódź-Niciarniana
Dzisiaj już byli Widziani w GT6 nr 1042(ex 42), na trasie Sienkiewicza(Konstantynów) - Lutomiersk - Sienkiewicza(Konstantynow) od ok. 14.40 do ok. 15.50
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez MKM2010, łącznie zmieniany 1 raz.
Enika pisze:Dali by paru miłośników do tego i taniej by było niż kanarów przeszkalać. Ta byli ale nie wiedzieli gdzie się kończy kanzas a gdzie Łódź. A ranica strefy to już cyrk nawed była na kranicowej.
Taniej to na pewno
Poradzę Ci nawet, byś korzystał ze słownika, nie ma ulicy kranicowej, tylko Krańcowa (nazwy ulic piszemy z wielkiej litery)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez zachi64, łącznie zmieniany 1 raz.
artem (radny gminy Andrespol) pisze:Nie bardzo rozumiem w którym momencie wprowadziłem zamieszanie skoro sam pan potwierdził panie Quantas że N1 ma pojechać do Justynowa-Janówki i jeśli o mnie chodzi to mnie jako mieszkańca nie interesuje czy będzie to 1 kurs czy 5 kursów ważne jest to że do Justynowa pojedzie N1 a reszta to nie zasłużyła sobie na przywilej komunikacji całodobowej tylko musi dymać do domu piechotą nie ważne czy jest to 1km czy 5km, liczy się sam fakt. Powiem więcej idąc pańskim tokiem rozumowania spójrzmy na mape Andrespola i Wiśniowej Góry oraz Stróży i gęstość zaludnienia na tym obszarze i porównajmy to z Justynowem i Janówką i w tej sytuacji prosze sobie odpowiedzieć na pytanie gdzie jest większa opłacalność wysłania linii autobusowej... A co do moich słów to nie zamierzam się z nich wycofywać z kilku powodów - najpierw było psioczenie że pks jest taki siaki owaki i coś z tym zróbcie bo dłużej tak nie można, teraz sprowadziliśmy normalną komunikację nowoczesną punktualną i mimo wszystko tańszą dla pasażera i co? Teraz sie nagle okazuje że są durne jednostki które stwierdziły że jednak pks to było to bo do Centralu jeździł i tyle to ich jedyny argument... Nie powie mi pan że to normalne postępowanie a pikanterii dodaje fakt że kilku naszych reprezentantów we władzach gminy poleciało i dolało oliwy do ognia powodując jeszcze większy zamęt próbując stworzyć doraźne rozwiązanie... I przypuśćmy że się to uda a za rok pks znowu zniknie - zgodnie z postanowieniem Rady Miejskiej w Łodzi 1 stycznia 2013 roku MPK obejmie monopol przewozowy w obrębie miasta Łódź co w praktyce oznacza także monopol w dowozach w ramach aglomeracji i co oni wtedy zrobią żaden nie był w stanie mi odpowiedzieć... A przypomne tylko że ten proces jest już wdrażany - przystanek podmiejski "Bazarowa" jest już zlikwidowany i autobusy z Ozorkowa dojeżdżają do Helenówka, MPK przejęło już trasy od spółek Tramwaje Podmiejskie i MKT na liniach 43 i 46 oraz 97, od 1 lipca także przejmie linie 58... Wszelkie zmiany w przyzwyczajeniach ludzi zawsze będą powodować opór społeczny ale jeśli będziemy tylko na przyzwyczajenia ludzi patrzeć to nie ruszymy z miejsca... Mamy wybór albo idziemy z Łodzią i się rozwijamy albo w dalszym ciagu mamy chaos w komunikacji - 55 przewoźników bez nadzoru i nikt za nic nie odpowiada i jak to sam pan podkreślał apteki zarabiają na realizacji recept na leki uspokajające dla pasażerów komunikacji zbiorowej, tudzież leki nasercowe jak zobaczą ile wydają miesięcznie na bilety płacąc za 55 biletów... Skoro mamy możliwość zapewnić jednolitą komunikację z miastem, jeden bilet, na jednolitych przejrzystych i równorzędnych dla wszystkich zasdach to nie bardzo rozumiem czemu lansuje pan teze że to rozwiązanie jest złe... Wbrew pozorom uchwała Rady Miejskiej jest pożyteczna i może bardzo wiele rzeczy ułatwić, oczywiście ma i swoje minusy bo defakto o komunikacji będzie decydowała Łódź, ale odpowiedzmy sobie szczerze czy już teraz tak nie jest? Wszelkie linie komunikacyjne które teraz jeżdżą do nas i tak zanim ruszą operatorzy muszą wystąpić do Łodzi o zezwolenia i albo Łódź takie zezwolenie da albo nie...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Na 15A się nie nadają. Ciasno by w nich było np. na Pomorskiej. Po wprowadzeniu 15A w Konstalach tam jest już znośnie, ale Konstal (dwuskład) jest większy i ma tylko dwa rzędy siedzeń. M6S na 15 trzeba by było łączyć w dwuskłady. Efekt byłby taki, że mielibyśmy całe 3 takie pojazdy. Poza tym nie wiem, czy one w ogóle mają opcję jazdy ukrotnionej.
Jeśli coś z Helmutów mamy skierować na 15, to GT8. Na razie jest problem z obsadzeniem 46, gdzie mają przecież priorytet. A najlepiej Cityrunnery z 16A, bo w tej chwili obsługują one trasę, gdzie już jest niska podłoga. A 15A jest chyba jedyną linią poza 16A, gdzie mogą one jeździć.
Jeśli coś z Helmutów mamy skierować na 15, to GT8. Na razie jest problem z obsadzeniem 46, gdzie mają przecież priorytet. A najlepiej Cityrunnery z 16A, bo w tej chwili obsługują one trasę, gdzie już jest niska podłoga. A 15A jest chyba jedyną linią poza 16A, gdzie mogą one jeździć.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
I 2 z 3 będzie się dublować na dużym odcinku.
Zresztą i na 2 i na 3 po stronie Widzewa są niewyremontowane odcinki. Jeśli dobrze się orientuję, to tylko Przybyszewskiego między pl. Reymonta a Rydza i Dąbrowskiego od Rydza do pętli na Dąbrowie są wyremontowane, choć nie mam co do tego pewności. Ale żadna na całej długości. Niska podłoga mogłaby ewentualnie jechać z pl. Reymonta Przybyszewskiego - Rydza - Dąbrowskiego na Dąbrowę. I w sumie można tak puścić 3, a z Przybyszewskiego do Lodowej tramwaje wycofać, bo w obecnej postaci tam są niepotrzebne. I puścić zetkę z pl. Niepodległości na Czajkowskiego czy do Ronda Inwalidów (w tej drugiej sytuacji raczej wydłużyć D1). Wtedy 8 na Lodową (trzeba dobudować łuk), a 98 można puścić Augustów - po przeciwnej stronie osiedla, gdzie teraz mają tylko 64.
Zresztą i na 2 i na 3 po stronie Widzewa są niewyremontowane odcinki. Jeśli dobrze się orientuję, to tylko Przybyszewskiego między pl. Reymonta a Rydza i Dąbrowskiego od Rydza do pętli na Dąbrowie są wyremontowane, choć nie mam co do tego pewności. Ale żadna na całej długości. Niska podłoga mogłaby ewentualnie jechać z pl. Reymonta Przybyszewskiego - Rydza - Dąbrowskiego na Dąbrowę. I w sumie można tak puścić 3, a z Przybyszewskiego do Lodowej tramwaje wycofać, bo w obecnej postaci tam są niepotrzebne. I puścić zetkę z pl. Niepodległości na Czajkowskiego czy do Ronda Inwalidów (w tej drugiej sytuacji raczej wydłużyć D1). Wtedy 8 na Lodową (trzeba dobudować łuk), a 98 można puścić Augustów - po przeciwnej stronie osiedla, gdzie teraz mają tylko 64.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Ten, który wymyślił samą 3 na Przybysza to geniusz. A remont Przybysza dla 1 linii to bezsens. Tak samo Łagiewnicka i perspektywa pętli już na Rondzie Powstańców (tu pewnie szykują zastępstwo dla Julianowa). Albo do 3 dodać np. 41 na Lodową, albo jak to w Łodzi bywa z zaoranymi torami - puścić jakiś autobus.
No właśnie tak.Niska podłoga mogłaby ewentualnie jechać z pl. Reymonta Przybyszewskiego - Rydza - Dąbrowskiego na Dąbrowę
A problem ze słabymi końcówkami sieci wynika tylko i wyłącznie z czyjejś genialnej decyzji o budowie zubożonych peronów na centralnym odcinku ŁTR i dziwnej umowy ze Zgierzem. 4 do Zgierza (co 20 minut), wszystkie linie ŁTR z taktem 7,5 i 15 z taktem 5 (żeby było po 10 na końcówkach) i przy podobnej liczbie pociągów (32 zamiast 30 na odcinku centralnym, przy małym osłabieniu odcinka Dolna-Helenówek) całość sieci połączeń powinna być zdecydowanie bardziej atrakcyjna
Ktoś wie czy coś się dzieje na Helenówku? Dziś z bramy wjazdowej do hali była zdjęta kłódka a kanał nr 5 był otwarty (przejeżdżałem dwa razy - około 10 i 12:40)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kafar, łącznie zmieniany 1 raz.
Komunikat nr 6 Ruchu na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej 46
Publikujemy treść komunikatu nr 6, jaki przesłany został do naszej redakcji przez Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.
"W myśl listu intencyjnego, o którym pisaliśmy poprzednio, 26 marca 2012 zawarto porozumienie, regulujące nowe warunki funkcjonowania linii 46.
Jej obsługę przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne — Łódź (MPK), a spółki Tramwaje Podmiejskie (TP) z zajezdnią Brus przy ulicy Konstantynowskiej i Międzygminna Komunikacja Tramwajowa (MKT) z zajezdnią Helenówek przy ulicy Zgierskiej zostały postawione w stan likwidacji. Linię "46" obsługuje zajezdnia MPK przy ulicy Telefonicznej, a trasa została skrócona i zamiast do Chocianowic, w Łodzi tramwaj dojeżdża tylko do pętli na Zdrowiu.
Obowiązuje taryfa Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Choć w tym celu nie było potrzeby likwidacji konkurencyjnych przewoźników (o czym świadczą przykłady pomyślnego wdrożenia — również 1 kwietnia — wspólnego biletu dla MZK i PKS w Koninie, działanie od lat podobnych systemów w Warszawie czy Górnośląskim Okręgu Przemysłowym), dzięki wprowadzeniu możliwości podróży tramwajem "46" na jednym bilecie na całej trasie, taryfa staje się atrakcyjna: tańsze niż poprzednio bilety okresowe, indywidualnie możliwość wyboru biletu czasowego lub jednoprzejazdowego.
Po wielu wnioskach, zgodnie z Państwa postulatami, w dużej części tabor na linii "46" stanowią wciąż wygodne, pojemne i przyjazne pasażerom wagony niemieckie, przejęte w ilości kilkunastu sztuk przez MPK od TP i MKT.
Nie wiadomo jednak, co z całą resztą w pełni sprawnych wozów z Niemiec i Austrii, stojących bezczynnie na Helenówku — wiemy, że grozi im sprzedaż lub zezłomowanie!
Obawiamy się też o losy zajezdni likwidowanych spółek — Brus i Helenówek, kluczowych dla podmiejskich linii tramwajowych, oraz terenów na których się znajdują.
W artykule opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta Ozorkowa http://ozorkow.info.pl/?p=3892 czytamy, że burmistrz Jacek Socha deklaruje starania o modernizację linii, a prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia zwrócenie się w tej sprawie z prośbą o dofinansowanie do Urzędu Marszałkowskiego. Mamy nadzieję, że urzędujący nas nie zawiodą i spełnią swoje obietnice. Liczymy na ścisłą współpracę.
Szanowni Państwo! Naszym celem jest troska o utrzymanie i rozwój linii "46". Ruch kończy działalność, powołując do życia stowarzyszenie. Na podpisanie protokołu założycielskiego zapraszamy w niedzielę 22 kwietnia 2012 do domu parafialnego parafii świętej Katarzyny w Zgierzu przy placu Jana Pawła II 11/13 na godzinę 12.00.
Adam Rembak
Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim"
http://www.wirtualnyzgierz.pl/aktualnosci/2516
Publikujemy treść komunikatu nr 6, jaki przesłany został do naszej redakcji przez Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim.
"W myśl listu intencyjnego, o którym pisaliśmy poprzednio, 26 marca 2012 zawarto porozumienie, regulujące nowe warunki funkcjonowania linii 46.
Jej obsługę przejęło Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne — Łódź (MPK), a spółki Tramwaje Podmiejskie (TP) z zajezdnią Brus przy ulicy Konstantynowskiej i Międzygminna Komunikacja Tramwajowa (MKT) z zajezdnią Helenówek przy ulicy Zgierskiej zostały postawione w stan likwidacji. Linię "46" obsługuje zajezdnia MPK przy ulicy Telefonicznej, a trasa została skrócona i zamiast do Chocianowic, w Łodzi tramwaj dojeżdża tylko do pętli na Zdrowiu.
Obowiązuje taryfa Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Choć w tym celu nie było potrzeby likwidacji konkurencyjnych przewoźników (o czym świadczą przykłady pomyślnego wdrożenia — również 1 kwietnia — wspólnego biletu dla MZK i PKS w Koninie, działanie od lat podobnych systemów w Warszawie czy Górnośląskim Okręgu Przemysłowym), dzięki wprowadzeniu możliwości podróży tramwajem "46" na jednym bilecie na całej trasie, taryfa staje się atrakcyjna: tańsze niż poprzednio bilety okresowe, indywidualnie możliwość wyboru biletu czasowego lub jednoprzejazdowego.
Po wielu wnioskach, zgodnie z Państwa postulatami, w dużej części tabor na linii "46" stanowią wciąż wygodne, pojemne i przyjazne pasażerom wagony niemieckie, przejęte w ilości kilkunastu sztuk przez MPK od TP i MKT.
Nie wiadomo jednak, co z całą resztą w pełni sprawnych wozów z Niemiec i Austrii, stojących bezczynnie na Helenówku — wiemy, że grozi im sprzedaż lub zezłomowanie!
Obawiamy się też o losy zajezdni likwidowanych spółek — Brus i Helenówek, kluczowych dla podmiejskich linii tramwajowych, oraz terenów na których się znajdują.
W artykule opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Miasta Ozorkowa http://ozorkow.info.pl/?p=3892 czytamy, że burmistrz Jacek Socha deklaruje starania o modernizację linii, a prezydent Łodzi Hanna Zdanowska zapewnia zwrócenie się w tej sprawie z prośbą o dofinansowanie do Urzędu Marszałkowskiego. Mamy nadzieję, że urzędujący nas nie zawiodą i spełnią swoje obietnice. Liczymy na ścisłą współpracę.
Szanowni Państwo! Naszym celem jest troska o utrzymanie i rozwój linii "46". Ruch kończy działalność, powołując do życia stowarzyszenie. Na podpisanie protokołu założycielskiego zapraszamy w niedzielę 22 kwietnia 2012 do domu parafialnego parafii świętej Katarzyny w Zgierzu przy placu Jana Pawła II 11/13 na godzinę 12.00.
Adam Rembak
Ruch na Rzecz Obrony Linii Tramwajowej "46" i Międzygminnej Komunikacji Tramwajowej w Regionie Łódzkim"
http://www.wirtualnyzgierz.pl/aktualnosci/2516
-
- Stały bywalec
- Posty: 451
- Rejestracja: sob 13:40, 29 mar 2008
A problem ze słabymi końcówkami sieci wynika tylko i wyłącznie z czyjejś genialnej decyzji o budowie zubożonych peronów na centralnym odcinku ŁTR i dziwnej umowy ze Zgierzem. 4 do Zgierza (co 20 minut), wszystkie linie ŁTR z taktem 7,5 i 15 z taktem 5 (żeby było po 10 na końcówkach) i przy podobnej liczbie pociągów (32 zamiast 30 na odcinku centralnym, przy małym osłabieniu odcinka Dolna-Helenówek) całość sieci połączeń powinna być zdecydowanie bardziej atrakcyjna
No niezbyt... Odcinek Dolna-Helenówek to już dosyć oberwał w tym roku od ZDiT, chyba że Twój projekt zakłada przywrócenie 46A na trasie Helenówek - Chocianowice - Ikea
4 do Helenówka powinno jeździć co 10 minut - do Zgierza co drugi kurs.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)