Wypowiedzenie umowy dla MKT i TP

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

eDragon55 pisze:A ja słyszałem, że na linii 43 ma być tramwaj dwuwagonowy lub GT. Co do 46 słyszałem, że 1 wagon lub GT ale tramwaj typu 805Na będzie kursować w weekendy a GT w tygodniu bo inaczej byłby jakiś koszmar i fajnie jak tramwaje typu M6S też wyjadą.



Cytat: Linia 9: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - KONSTANTYNÓW ŁÓDZKI (PARK MIEJSKI). Kursować będą dwuwagonowe tramwaje typu 805N.

Linia 16: KURCZAKI - Rzgowska, Paderewskiego, Pabianicka, Piotrkowska, Żwirki, Kościuszki, Zachodnia, Zgierska, Łódzka, 1 Maja - PLAC KILIŃSKIEGO (ZGIERZ). Kursować będą dwuwagonowe tramwaje typu 805N.

Linia 43: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Konstantynowska, Konstantynów Łódzki - LUTOMIERSK (PL. JANA PAWŁA II). Kursować będą dwuwagonowe tramwaje typu 805N lub tramwaje typu GT.

Linia 43 bis: zostanie zlikwidowana

Linia 46: OZORKÓW (CEGIELNIANA) - Zgierz, Zgierska, Nowomiejska, plac Wolności, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE. Kursować będą jednowagonowe tramwaje typu 805N lub tramwaje typu GT.

Linia 46N: OZORKÓW (CEGIELNIANA) - Zgierz, Zgierska, Nowomiejska - PLAC WOLNOŚCI. Kursować będą jednowagonowe tramwaje typu 805N.

Linia 46A: zostanie zlikwidowana

Linia 97: DWORZEC ŁÓDŹ KALISKA - Włókniarzy, Konstantynowska, Unii Lubelskiej, Srebrzyńska, Biegunowa, Spadochroniarzy, Fizylierów, Podchorążych, Szczecińska, Niesięcin, Rąbień, Aleksandrów Łódzki, Aleksandrowska, Rydzowa, Rojna - ROJNA

Dodatkowe połączenia w mieście

Dodatkowo w związku z likwidacją linii 43 bis i 46A, na odcinku miejskim, w celu wzmocnienia pojawią się linie nowe 9A i 15A. Natomiast linia 15 zmieni swoją dotychczasową trasę.

Linia 9A: AUGUSTÓW - Rokicińska, Piłsudskiego, Kopcińskiego, Narutowicza, Zielona, Legionów, Konstantynowska - ZDROWIE

Linia 15: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Pabianicka - CHOCIANOWICE/IKEA

Linia 15A: TELEFONICZNA - działki, Pomorska, Legionów, Gdańska, Kopernika, Żeromskiego, Politechniki, Paderewskiego, Rzgowska - KURCZAKI

http://www.mmlodz.pl/407678/2012/3/27/mpk-przejmuje-tramwaje-podmiejskie-od--kwietnia-zmiany-tras?category=drogowe


Ciekawe co z kontynuacją ŁTR na trasie Pabianice - Ozorków czy to w końcu wypali? Wtedy można byłoby skasować 41 i 46 a linię 11 wydłużyć z Pabianic do Ozorkowa co 7,5 minuty połowe kursów skierować do Zgierza a połowe do Ozorkowa, a linię 16 z IKEI przez Politechniki np. na Zdrowie i 15 na obecnej (Kurczaki - Telefoniczna) trasie z częstotliwością co 7,5 minuty.[/i]

Gazeta na którą się powołujesz pisze bzdury, wagon 805N na 43 będzie jeden. Tak samo jak piszą, że 15A pojedzie na Kurczaki, a 15 do Ikei. Wiarygodnym jest dokument na stronie Urzędu Miasta Łodzi http://uml.lodz.pl/miasto/aktualnosci/?news=20688
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Jednak już poprawili błędy:
na 43 będzie jeden wagon lub wagon GT
15 pojedzie na Kurczaki a 15A na Chocianowice.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

Może to w całym burdelu mało istotne, ale co za głupek nazywa linie jeżdżące różnymi trasami tym samym numerem? Może w ogóle zrezygnujmy z numerów linii, skoro opanowanie sensu ich stosowania jest zadaniem wykraczającym poza potencjał intelektualny wszystkich pracowników ZDiT i MPK razem wziętych?
eDragon55
Megagaduła
Posty: 2080
Rejestracja: pn 23:16, 05 wrz 2011
Lokalizacja: Łódź

Post autor: eDragon55 »

Widocznie linie muszą mieć numerację od 1 do 16 i mogą dodać do nich literkę. Jedyną linią, którą mają utwórzyć do której nie pasuje litera A to linia 15A bo jest sporo różnicy chociaż na większości się powtarzają. Najwyżej będziemy mieć 9A, 15A i 16A
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ale jak powszechnie wiadomo, linie nie muszą mieć numeracji do 16. Dopuszczalny zakres dla tramwajów to 1-20 i 41-49. Gdy wprowadzano 16 do Zgierza, nie było żadnych problemów. Gdy przywracano numer 41 - również.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 1 raz.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Generalnie linie podmiejskie (tak tramwajowe jak autobusowe) powinny mieć nieco inne numery. W przypadku tramwajów jest to całkiem jasne (41-49), w przypadku autobusów może to być 21-40 albo powyżej 100. No, ale takie zmiany dopiero przy jakiejś reformie autobusowej... Obrazek
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Tak, tylko że zanim taki tramwaj/autobus wyjdzie poza miasto to objeżdza je w poprzek, a dodając do tego kursy wariantowe to żadnego pożytku poza zamieszaniem z takich zmian nie będzie.
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

SEC pisze:Tak, tylko że zanim taki tramwaj/autobus wyjdzie poza miasto to objeżdza je w poprzek, a dodając do tego kursy wariantowe to żadnego pożytku poza zamieszaniem z takich zmian nie będzie.

Pożytek mógłby być taki, że informuje pasażera, że wcześniej czy później musi się wyposażyć w bilet aglomeracyjny.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Jak ktoś wsiada do autobusu by pojechać gdzieś poza Łódź to powinien mieć świadomość tego, że będzie mu potrzebny bilet aglomeracyjny. Numer nie ma tu nic to rzeczy. To tak jak z 43 czy 46, jak wsiadam i jadę tylko po Łodzi to nie zastanawiam się czy powinienem mieć bilet łódzki czy niełódzki bo to linia podmiejska.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

Mnie się nasunęło takie pytanie z nieco innej "beczki". Nie wiem czy była o tym jakaś mowa, ale czy przejęcie obsługi przez MPK linii 43, 46 i 97 powoduje, że spółki TP i MKT zostaną poddane w stan likwidacji? Jeśli tak to co np. z liniami autobusowymi, które obsługiwało MKT do Grotnik, Skotnik czy gdzieś tam lub TP na trasie Konstantynów-Pabianice? Co ewentualnie planuje się z taborem autobusowym tych spółek? A może jednak nadal spółki będą istniały i prowadziły sobie jakąś tam okrojoną działalność? Jeśli ktoś coś wie w tym temacie to proszę o odpowiedź.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

Linię Ustonie - Zgierz przejmuje firma City-bus.pl.
Od dziś dostępny jest rozkład w busie. Obrazek
Co z innymi liniami nie wiem.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Spółki na wniosek głównego udziałowcy zostają postawione w stan likwidacji.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Na stronie TP już od dłuższego czasu podana jest nazwa spółki: Tramwaje Podmiejskie Sp. z o.o. w likwidacji".
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Linię Konstantynów - Pabianice również przejmuje prywatny przewoźnik (z mniejszą liczbą kursów). Ale problemem może być rozpoczęcie kursowania od poniedziałku, bo z tego co wiem, przewoźnik miał błędy w dokumentacji i jeszcze nie dostał uzgodnień.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Kuba pisze:Mnie się nasunęło takie pytanie z nieco innej "beczki". Nie wiem czy była o tym jakaś mowa, ale czy przejęcie obsługi przez MPK linii 43, 46 i 97 powoduje, że spółki TP i MKT zostaną poddane w stan likwidacji? Jeśli tak to co np. z liniami autobusowymi, które obsługiwało MKT do Grotnik, Skotnik czy gdzieś tam lub TP na trasie Konstantynów-Pabianice? Co ewentualnie planuje się z taborem autobusowym tych spółek? A może jednak nadal spółki będą istniały i prowadziły sobie jakąś tam okrojoną działalność? Jeśli ktoś coś wie w tym temacie to proszę o odpowiedź.

Jeśli chodzi o połączenie Kanzas - Pabianice, to jeszcze przez kilka miesięcy ma jeździć TP w stanie likwidacji - ze strony Konstantynowa.
Tak w ogóle to:
http://www.43bis.media.pl/wiadomosci,5485,0,1,szanowni-pasazerowie,konstantynow-lodzki,wiadomosci.html
Szanowni Pasażerowie
Tramwaje Podmiejskie dziękują pasażerom

Zarząd firmy Tramwaje Podmiejskie Sp. z o. o. wraz z pracownikami informuje, iż kończy swoją działalność przewozową z dniem 31 marca 2012 r. Obsługę linii tramwajowych 43, 43bis na trasie Łódź Stoki - Konstantynów Łódzki – Lutomiersk od dnia 01 kwietnia 2012r. przejmuje nowy przewoźnik MPK - Łódź Sp. z o.o.
Staraliśmy się sprostać Państwa oczekiwaniom w myśl naszej misji „Działamy dla dobra naszych pasażerów a ich zadowolenie ze świadczonych usług jest dla nas najwyższą wartością”. Dziękujemy za korzystanie z naszych usług i liczymy, że będą Państwo wspominać ten czas. Dziękujemy!
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez przemeqq, łącznie zmieniany 2 razy.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jeśli chodzi o linie MKT, to dziś (przynajmniej na przystanku Łęczycka - Gałczyńskiego w Zgierzu) pojawiły się informacje o zaprzestaniu obsługi linii Zgierz - Ustronie, Dąbrówka - Zgierz - Skotniki w dniu 30.03.2012 oraz 46 bus w nocy 31.03.2012/01.04.2012.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

przemeqq pisze:Jeśli chodzi o połączenie Kanzas - Pabianice, to jeszcze przez kilka miesięcy ma jeździć TP w stanie likwidacji - ze strony Konstantynowa.

A co z Brusem? MPK go przejmuje od razu i będzie TP użyczać miejsca na autobusy (niekoniecznie na Brusie - mogą to być np. Nowe Sady), czy rozstrzygnie się to dopiero za tych kilka miesięcy? I co z taborem autobusowym TP?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

pawelczyk pisze:Jak ktoś wsiada do autobusu by pojechać gdzieś poza Łódź to powinien mieć świadomość tego, że będzie mu potrzebny bilet aglomeracyjny.

Powinien? A dlaczego?
Numer nie ma tu nic to rzeczy.

Nie ma, ale mógłby mieć. W wielu miastach linie strefowe (najczęściej autobusowe) są oznaczane oddzielnym zakresem numeracji.
To tak jak z 43 czy 46, jak wsiadam i jadę tylko po Łodzi to nie zastanawiam się czy powinienem mieć bilet łódzki czy niełódzki bo to linia podmiejska.

Nikt nie każe Ci się zastanawiać.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Tomasz.bu pisze:
pawelczyk pisze:Jak ktoś wsiada do autobusu by pojechać gdzieś poza Łódź to powinien mieć świadomość tego, że będzie mu potrzebny bilet aglomeracyjny.

Powinien? A dlaczego?

Dlatego, że mamy przepisy taryfowe, które to określają. Jak jedziesz poza Łódź to musisz wiedzieć, że jest potrzebny inny bilet. Jak jedziesz 30 minut to musisz wiedzieć, że potrzebujesz bilet inny niż 20 minutowy.
Tomasz.bu pisze:
pawelczyk pisze:Numer nie ma tu nic to rzeczy.

Nie ma, ale mógłby mieć. W wielu miastach linie strefowe (najczęściej autobusowe) są oznaczane oddzielnym zakresem numeracji.

W takim razie jeżeli to cena biletów ma być kryterium to zlikwidujmy oddzielny zakres numeracji linii nocnych bo są przecież taryfa jest taka sama jak na liniach dziennych. Do tego N1 wyjeżdża poza Łódź w wybranych kursach więc powinno mieć jeszcze inne oznaczenie.
Tomasz.bu pisze:
pawelczyk pisze:To tak jak z 43 czy 46, jak wsiadam i jadę tylko po Łodzi to nie zastanawiam się czy powinienem mieć bilet łódzki czy niełódzki bo to linia podmiejska.

Nikt nie każe Ci się zastanawiać.

Czyli idąc tropem twojego rozumowania, jeżeli 43 i 46 są w innym zakresie numeracji to z góry powinno mi to sugerować, że potrzebuję bilet aglomeracyjny nawet jeżeli jadę tylko po Łodzi.
raddrum
Czasem wpada
Posty: 87
Rejestracja: śr 19:08, 21 lut 2007
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Taniej w tramwajach

Post autor: raddrum »

Nawet sto złotych miesięcznie będzie można zaoszczędzić jeżdżąc do Łodzi „szesnastką” lub „czterdzieści sześć”! Wszystko dzięki podpisanemu 26 marca w Urzędzie Miasta Łodzi porozumieniu pomiędzy Zgierzem, Łodzią i pozostałymi gminami leżącymi wzdłuż linii 46. Umowa ta wprowadza jednocześnie na całości tras obu tramwajów łódzkie bilety, w tym aglomeracyjne. 46 będzie można dojechać do łódzkiego ZOO, Ogrodu Botanicznego czy Atlas Areny.
Więcej: http://www.itz-zgierz.pl/aktualnosci/213
ODPOWIEDZ