[Andrespol] Linie 201 202
Re: MPK Bedoń/Justynów
Jak tak, to ludzie wybiorą to co do tej pory. Gdyby napisano, że po zmianach pasażerowie będą jeździć autobusami o wyższym standardzie, może by było inaczej.
Pozdrawiam - Marek
Re: MPK Bedoń/Justynów
Czyli zapewne zostanie tak jak jest, stare śmierdzące graty jeżdżące poza rozkładem bez wygodnej przesiadki na tramwaj i koniecznością kupowania dwóch migawek. Już chyba nie muszę pisać, że start linii na nowych zasadach to lepsze autobusy, które będą trzymać się rozkładów (sterowniki z GPS), brak konieczności kupowania dwóch migawek, krótsza trasa to mniejsze opóźnienia - Piłsudskiego na odcinku od Śmigłego-Rydza do Niciarnianej to w szczycie jeden wielki korek, ciekawe że na skrócone 82B prawie nikt nie narzeka, może dlatego że na początkowym odcinku trasy jeździ punktualnie (na korki na Rokicińskiej już nic się nie poradzi). Ciekawe jest jeszcze to, że opublikowano rozkłady z trasą przez Rokicińską, która przecież niebawem zostanie zamknięta.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Lepsze pewnie by nie były.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
W końcu by były, na warszawskich liniach lokalnych standard rósł z czasem
Re: MPK Bedoń/Justynów
Nawet kilkunastoletnie Citaro Bursiaka zaoferowałyby lepszy komfort od obecnej złomiarni Kris-Toura.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Jest przetarg http://andrespol.bip.cc/index.php?p=tender&det=708
Linie będą funkcjonować na nowych zasadach i ze skróconymi trasami, wymagane są autobusy minimum z 2006 roku w jednolitym malowaniu z przynajmniej dwoma wejściami, nie ma wymogu niskiej podłogi. Kryteria oceny to 60% cena, 30% czas podstawienia autobusu zastępczego i co ciekawe, 10% klimatyzacja Co mi się nie podoba, niestety wygląda na to, że sprzedaży biletów w pojazdach nie będzie, a z łódzkich kretynizmów warto wspomnieć zapis o konieczności zatrzymywania się na wszystkich przystankach na trasie we wzorze umowy
Linie będą funkcjonować na nowych zasadach i ze skróconymi trasami, wymagane są autobusy minimum z 2006 roku w jednolitym malowaniu z przynajmniej dwoma wejściami, nie ma wymogu niskiej podłogi. Kryteria oceny to 60% cena, 30% czas podstawienia autobusu zastępczego i co ciekawe, 10% klimatyzacja Co mi się nie podoba, niestety wygląda na to, że sprzedaży biletów w pojazdach nie będzie, a z łódzkich kretynizmów warto wspomnieć zapis o konieczności zatrzymywania się na wszystkich przystankach na trasie we wzorze umowy
Re: MPK Bedoń/Justynów
"Zamawiający nie wskazuje natomiast na konieczność wyposażenia autobusów w automaty sprzedające bilety (które znajdują się w każdym wozie łódzkiego MPK) ani w moduł GPS, na którym oparta jest dynamiczna informacja pasażerska w Łodzi. Jak zapewnia nas jednak Tomasz Andrzejewski, rzecznik prasowy Zarządu Dróg i Transportu Urzędu Miasta Łodzi, w negocjacjach pomiędzy samorządami obie te kwestie zostały uregulowane. – W porozumieniu międzygminnym zawarliśmy nasze wymagania do zawarcia umowy z przewoźnikiem, a wśród nich konieczność wyposażenia pojazdów w autokomputery z GPS kompatybilne z systemem Municom/ITS obowiązującym w pojazdach Lokalnego Transportu Zbiorowego w Łodzi. Zaleciliśmy też montaż biletomatów oraz pomalowanie pojazdów w jednolite barwy – mówi.
– Wymagania dotyczyły również kasowników, oznaczenia pojazdów czy kwestii formalnych związanych z realizacją rozkładu i jego uaktualnianiem – dodaje nasz rozmówca. – Przeglądamy zapisy przetargu i w razie nieścisłości będziemy się kontaktować z gminą Andrespol – zapewnia(...)"
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57912.html
– Wymagania dotyczyły również kasowników, oznaczenia pojazdów czy kwestii formalnych związanych z realizacją rozkładu i jego uaktualnianiem – dodaje nasz rozmówca. – Przeglądamy zapisy przetargu i w razie nieścisłości będziemy się kontaktować z gminą Andrespol – zapewnia(...)"
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 57912.html
Re: MPK Bedoń/Justynów
Jest już informacja z otwarcia ofert: http://andrespol.bip.cc/attach_tender/7 ... 0ofert.pdf
Na linię 201 wpłynęła 1 oferta, a na linię 202 - 2 oferty. Niestety wszystkie przewyższają budżet przeznaczony przez gminę. Z prostej matematyki wychodzi mi, że gmina przewidziała sobie stawkę na poziomie ok. 3,54 zł/wzkm (swoją drogą trochę niska jak na wymagania stawiane wykonawcom).
Natomiast Wykonawcy zadeklarowali następujące stawki:
Kris-Tour
201 - 4,85 zł/wzkm
202 - 4,71 zł/wzkm
Plus Tour
201 - (brak oferty)
202 - 3,56 zł/wzkm
Ciekawy jestem co w tej sytuacji zrobi gmina. Tak jak już wspominałem wcześniej - dla mnie to gmina za późno zabrała się za to wszystko i mam duże obawy co do tego czy linie na 1 kwietnia w ogóle ruszą...
Na linię 201 wpłynęła 1 oferta, a na linię 202 - 2 oferty. Niestety wszystkie przewyższają budżet przeznaczony przez gminę. Z prostej matematyki wychodzi mi, że gmina przewidziała sobie stawkę na poziomie ok. 3,54 zł/wzkm (swoją drogą trochę niska jak na wymagania stawiane wykonawcom).
Natomiast Wykonawcy zadeklarowali następujące stawki:
Kris-Tour
201 - 4,85 zł/wzkm
202 - 4,71 zł/wzkm
Plus Tour
201 - (brak oferty)
202 - 3,56 zł/wzkm
Ciekawy jestem co w tej sytuacji zrobi gmina. Tak jak już wspominałem wcześniej - dla mnie to gmina za późno zabrała się za to wszystko i mam duże obawy co do tego czy linie na 1 kwietnia w ogóle ruszą...
Re: MPK Bedoń/Justynów
No Linia 202 to powinna raczej powstać bez większych problemów, bo praktycznie mieszczą się w budżecie. Natomiast z 201 to rzeczywiście spory problem, bo gdyby oferta wyniosła z 400tys to pewno by dołożyli, ale tu jest 500tys. Pytanie czy jest jakaś alternatywa?
Dla linii 202 tylko jeden pojazd z klimatyzacją, ale nie wiadomo ile ma ich być.
Dla linii 202 tylko jeden pojazd z klimatyzacją, ale nie wiadomo ile ma ich być.
- prof_klos
- Megagaduła
- Posty: 3415
- Rejestracja: czw 23:10, 21 gru 2006
- Lokalizacja: Pabianice | Piaski
Re: MPK Bedoń/Justynów
Pewnie okroją kursy, albo zaniżą specyfikację wymagań.
Chyba, że Kris poleciał trochę z cenami.
Chyba, że Kris poleciał trochę z cenami.
Wszystko co dobre skończyło się w 2008 roku...
Re: MPK Bedoń/Justynów
Kris ostro poleciał z ceną. Plus nie dość, że dość wyraźnie tańszy, to zapewnia minimum 1 autobus z klimą. Kris pewno znowu jakieś złomy z 01.01.2006 by wrzucił...
Ciekawe co oni tam w Plusie z swojej floty by puścili. Chyba mają coś na oku, bo Sprintery są za małe, a turystyczne to tak średnio na taką krótką trasę.
Ciekawe co oni tam w Plusie z swojej floty by puścili. Chyba mają coś na oku, bo Sprintery są za małe, a turystyczne to tak średnio na taką krótką trasę.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Moim zdaniem to gmina się przeliczyła. W 2016 przetarg na obsługę obu linii przez 12 miesięcy wygrał Kris-Tour ze swoją złomiarnią za prawie 730 tys. złotych (na 10 m-cy to wychodzi ok. 608 tys. zł), ktoś tu chciał wyhaczyć jelenia który jeździłby 12-letnimi autobusami przez 10 miesięcy za 850 tys. ?
Re: MPK Bedoń/Justynów
Czy to będzie debiut Plus Toura na liniach regularnych (publicznie dostępnych, nie pracowniczych)?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Jeżeli Plus Tour wygra - to tak, będzie debiut, dlatego nie wiem czego się spodziewać. Na pewno nic z dotychczasowej ich floty nie spełnia wymagań przetargu, więc byłby też jakiś nowy tabor,
A co do samego przetargu to jak dla mnie to na wstępie błędem był podział zamówienia na 2 części przy takim ułożeniu rozkładu. Obecnie Kris-Tour łączy brygady i wóz jeździ trochę na jednej linii, trochę na drugiej. Dzięki temu można bardziej optymalnie wykorzystać tabor, a może nawet i zaoszczędzić np. jeden wóz (jedną brygadę). Przy podziale na 2 części już tego się nie da zrobić.
Rozkład linii 201 jest na tyle głupi, że najprawdopodobniej rano byłby na dwie brygady, a potem już do końca dnia jedna brygada. Do tego przewoźnik musi mieć jeden wóz rezerwowy (taki sam jak pozostałe). Może więc dojść do sytuacji, że po południu będzie jeden wóz w ruchu, a dwa na zajezdni. Jest to kompletnie nieopłacalne ekonomicznie... Niestety takie wszystkie mankamenty przewoźnicy biorą również pod uwagę, dlatego sądzę, że stawka zaproponowana przez Kris-Toura nie jest jakoś specjalnie wygórowana. Gmina z kolei w mojej ocenie za nisko skalkulowała cenę wozokilometra.
A co do samego przetargu to jak dla mnie to na wstępie błędem był podział zamówienia na 2 części przy takim ułożeniu rozkładu. Obecnie Kris-Tour łączy brygady i wóz jeździ trochę na jednej linii, trochę na drugiej. Dzięki temu można bardziej optymalnie wykorzystać tabor, a może nawet i zaoszczędzić np. jeden wóz (jedną brygadę). Przy podziale na 2 części już tego się nie da zrobić.
Rozkład linii 201 jest na tyle głupi, że najprawdopodobniej rano byłby na dwie brygady, a potem już do końca dnia jedna brygada. Do tego przewoźnik musi mieć jeden wóz rezerwowy (taki sam jak pozostałe). Może więc dojść do sytuacji, że po południu będzie jeden wóz w ruchu, a dwa na zajezdni. Jest to kompletnie nieopłacalne ekonomicznie... Niestety takie wszystkie mankamenty przewoźnicy biorą również pod uwagę, dlatego sądzę, że stawka zaproponowana przez Kris-Toura nie jest jakoś specjalnie wygórowana. Gmina z kolei w mojej ocenie za nisko skalkulowała cenę wozokilometra.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Co do debiutu, to coś mi się kojarzy, że przez jakiś czas obsługiwali linię z Fabrycznego na lotnisko na zlecenie lotniska, chyba po tym, jak MPK wycofało L. Więc absolutny debiut by to nie był.
Jak ja patrzyłem w wymogi przetargu, to w zasadzie jedyne, co tam było (i wykluczało busy), to wymóg, by pojazd miał dwoje drzwi, przy czym drugie były w połowie pojazdu.
I chyba cała flota turystyczna Plus Toura to spełnia.
Nie znalazłem tam żadnych wymogów co do liczby siedzeń czy wysokości podłogi.
Nie wiem, czy jeżdżenie turystykami do Andrespola będzie dla nich ekonomiczne, raczej nie, i z tego powodu pewnie zaopatrzą się w bardziej dostosowane do komunikacji podmiejskiej wozy - ale i tymi turystykami mogą jeździć.
Bo co do jednolitego malowania, to chyba nie ma wymogu, by było ujednolicone z Łodzią (a nawet z drugą andrespolską linią - pewnie nie zakładali w ogóle, że przetargi na obie linie mogą wygrać różni przewoźnicy), ma być po prostu jednolite.
Jak ja patrzyłem w wymogi przetargu, to w zasadzie jedyne, co tam było (i wykluczało busy), to wymóg, by pojazd miał dwoje drzwi, przy czym drugie były w połowie pojazdu.
I chyba cała flota turystyczna Plus Toura to spełnia.
Nie znalazłem tam żadnych wymogów co do liczby siedzeń czy wysokości podłogi.
Nie wiem, czy jeżdżenie turystykami do Andrespola będzie dla nich ekonomiczne, raczej nie, i z tego powodu pewnie zaopatrzą się w bardziej dostosowane do komunikacji podmiejskiej wozy - ale i tymi turystykami mogą jeździć.
Bo co do jednolitego malowania, to chyba nie ma wymogu, by było ujednolicone z Łodzią (a nawet z drugą andrespolską linią - pewnie nie zakładali w ogóle, że przetargi na obie linie mogą wygrać różni przewoźnicy), ma być po prostu jednolite.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Były wymogi co do minimalnej liczby miejsc siedzących i stojących (nie pamiętam dokładnie, ale chyba odpowiednio 25 i 15). Wówczas turystyki nie spełniają tych kryteriów.
W kwestii jednolitego wymogu gmina nie narzucała zbyt dużo - teoretycznie więc na linii 201 mogą być niebieskie, a na linii 202 różowe.
Był tylko wymóg, że nie mogą być na pojeździe żadne napisy niezatwierdzone przez gminę (pewnie chodziło o to, aby wozy nie jeździły np. z niemieckimi napisami, jak obecnie).
W kwestii jednolitego wymogu gmina nie narzucała zbyt dużo - teoretycznie więc na linii 201 mogą być niebieskie, a na linii 202 różowe.
Był tylko wymóg, że nie mogą być na pojeździe żadne napisy niezatwierdzone przez gminę (pewnie chodziło o to, aby wozy nie jeździły np. z niemieckimi napisami, jak obecnie).
Re: MPK Bedoń/Justynów
Faktycznie.
To znaczy jest wymóg, by dysponował takimi pojazdami, nie ma wymogu, by obsługiwał nimi linię.
Czyli wozem rezerwowym może być turystyk.
To znaczy jest wymóg, by dysponował takimi pojazdami, nie ma wymogu, by obsługiwał nimi linię.
Czyli wozem rezerwowym może być turystyk.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Przeczytaj dobrze zapisy przetargu i potem się wypowiadaj.
W jednym miejscu jest napisane jak byk:
Pojazd zastępczy musi odpowiadać swoimi parametrami wymogom dla pojazdów świadczących usługę.
W innym z kolei:
Pojazd zastępczy ma posiadać parametry nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego i określone w SIWZ
W jednym miejscu jest napisane jak byk:
Pojazd zastępczy musi odpowiadać swoimi parametrami wymogom dla pojazdów świadczących usługę.
W innym z kolei:
Pojazd zastępczy ma posiadać parametry nie gorsze niż wymagane przez Zamawiającego i określone w SIWZ
Re: MPK Bedoń/Justynów
Tak, ale nie ma wymogu co do liczby miejsc wobec pojazdów, którymi będzie świadczona usługa.
Jest tylko wymóg, że przewoźnik musi posiadać pojazdy o określonej liczbie miejsc.
Ale nie jest nigdzie napisane, że akurat tymi pojazdami ma jeździć.
Co do pojazdów, którymi będzie świadczona usługa, są wśród nich różne wymogi, np. właśnie co do układu drzwi - ale nie ma wymogu co do liczby miejsc.
Jest tylko wymóg, że przewoźnik musi posiadać pojazdy o określonej liczbie miejsc.
Ale nie jest nigdzie napisane, że akurat tymi pojazdami ma jeździć.
Co do pojazdów, którymi będzie świadczona usługa, są wśród nich różne wymogi, np. właśnie co do układu drzwi - ale nie ma wymogu co do liczby miejsc.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Ale takie co najmniej dwa pojazdy musi umieścić w wykazie załączonym do oferty. Są też zapisy, które dopuszczają zmianę pojazdów w wykazie i ich aktualizację, jak również przewiduje się kary za brak aktualizacji wykazu taboru.
Ja z tego rozumiem, że to co wykonawca złoży w ofercie jest więc pewniakiem i tym musi jeździć. Inaczej byłoby to bez sensu i w ofercie można by wpisać dosłownie cokolwiek, a w praktyce jeździć zupełnie czymś innym.
Ja z tego rozumiem, że to co wykonawca złoży w ofercie jest więc pewniakiem i tym musi jeździć. Inaczej byłoby to bez sensu i w ofercie można by wpisać dosłownie cokolwiek, a w praktyce jeździć zupełnie czymś innym.