[Andrespol] Linie 201 202
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Śmieszne, że Solbus jesienią nie jeździł, bo było za mokro, a teraz zimą Solaris nie jeździ, bo jest zbyt zimno.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Po prostu nagrzewnice w kabinie kierowcy słabo grzeją więc jeśli wyjeżdża to na krótkie prace gdy temperatura jest powyżej 0 stopni.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Solaris wrócił na 202!
Re: [Andrespol] Linie 201 202
W związku z ostatnim zaniżaniem stawek w przetargach przez Kris-Toura istnieje pewne ryzyko że tym razem zgarnie również 202...
Re: [Andrespol] Linie 201 202
A o jakich ostatnich przetargach mówisz (bo nie kojarzę, aby w czymś startowali)? Jakiś przykład zaniżonych stawek?
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Przetarg powinien pojawić się od nowego tygodnia.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
No ale to opłaca im się jeździć na zaniżonej stawce, zwłaszcza w momencie kiedy ciężko o kierowców?
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Kuba : Carrefoury - tam ciągle słychać że Kris zaproponował naprawdę niską stawkę byle tylko wygrać przetarg.
px33 : Jak widać opłaca im się...
px33 : Jak widać opłaca im się...
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Carrefour jako prywatna firma chyba nie musi ogłaszać na nic przetargów ? Zgłosił się Kris-Tour chętny do jeżdżenia za grosze, więc podpisali z tą firmą umowę. Sytuacja w przypadku przetargu na 201/202 może być zupełnie inna, przypomnę że rok temu oferta Kris-Toura na 202 była o ponad 150 tysięcy wyższa od tej złożonej przez obecnego przewoźnika. Zresztą teraz możemy sobie gdybać, wszystko wyjaśni się po otwarciu ofert w przetargu
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Poza tym na Carrefourze może mają tak sformułowaną umowę, że mogą ją w razie czego szybko renegocjować albo wypowiedzieć (np. w ciągu dwóch tygodni - posypią się kierowcy to szybko wypowiedzą, przez chwilę połatają dziury a potem będą mieli święty spokój), a tu będą musieli dojeździć do końca umowy.
Sklep w zamian za niższą stawkę zapewne jest gotowy pogodzić się z np. tygodniową przerwą w obsłudze czy czasowym zawieszeniem jakiejś linii.
Ciekawe czy Bursiak będzie próbował wystartować, mógłby sobie spróbować zoptymalizować obiegi.
Sklep w zamian za niższą stawkę zapewne jest gotowy pogodzić się z np. tygodniową przerwą w obsłudze czy czasowym zawieszeniem jakiejś linii.
Ciekawe czy Bursiak będzie próbował wystartować, mógłby sobie spróbować zoptymalizować obiegi.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Bursiak się nie zamierza bawić w takie linie - ich interesują głównie przewozy pracownicze.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Przede wszystkim jeżeli wiek autobusów znowu będzie ograniczony do 2006, to Bursiak nie ma po co startować, bo najnowszy pojazd w ich flocie jest chyba z 2004 roku. Zresztą to ograniczenie wieku taboru jest dosyć mgliste, bo bardzo często na 201 można spotkać Citaro z 2000, a na 202 Renaulta z 1999.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Kupno odpowiednich pojazdów przez przewoźnika nie jest raczej problemem
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Przede wszystkim na Carrefourze nie było przetargu. Po prostu dyrekcja wysłała do kilku przewoźników w okolicy maile z zapytaniem ofertowym. Myślę, że oferty przewoźników oparte są na jakichś kalkulacjach i raczej każdy chce coś zarobić. Pytanie na ile też to chodziło o kwestię ceny, a na ile np. Bursiak uznał, że nie chce się bawić w "busiarstwo" i ustąpił pola innym przewoźnikom. Kris-Tourowi udało się ponadto zakupić tabor jaki market chciał mieć (czyli Jelcze Vero), więc oferta została zaakceptowana.
Także nie używałbym argumentów o zaniżonej stawce jeśli nie ma co do tego pewności. W tym przypadku reguły nie są takie sztywne jak w typowych przetargach, więc mogło pójść o coś innego.
Natomiast wracając do wątku o liniach 201 i 202 - osobiście uważam, że linie powinna obsługiwać jedna firma, bo to co jest teraz jest bez sensu. Obecnie zgodnie z umową obydwaj przewoźnicy powinni mieć po 3 wozy spełniające wymagania (czyli teoretycznie 6 wozów - 4 podstawowe i 2 rezerwy). Formalnie więc na takim 201 po południu dwa wozy byłyby niewykorzystane, co jest mało efektywne (być może dlatego gmina poszła na drobne ustępstwa w kwestii wozu rezerwowego). Przy takich rozkładach 201 i 202 jeden przewoźnik mógłby lepiej wykorzystywać posiadany tabor (myślę, że wystarczyłoby 5 pojazdów - 4 podstawowe i 1 rezerwa) i być może lepiej ułożyć obiegi.
Także nie używałbym argumentów o zaniżonej stawce jeśli nie ma co do tego pewności. W tym przypadku reguły nie są takie sztywne jak w typowych przetargach, więc mogło pójść o coś innego.
Natomiast wracając do wątku o liniach 201 i 202 - osobiście uważam, że linie powinna obsługiwać jedna firma, bo to co jest teraz jest bez sensu. Obecnie zgodnie z umową obydwaj przewoźnicy powinni mieć po 3 wozy spełniające wymagania (czyli teoretycznie 6 wozów - 4 podstawowe i 2 rezerwy). Formalnie więc na takim 201 po południu dwa wozy byłyby niewykorzystane, co jest mało efektywne (być może dlatego gmina poszła na drobne ustępstwa w kwestii wozu rezerwowego). Przy takich rozkładach 201 i 202 jeden przewoźnik mógłby lepiej wykorzystywać posiadany tabor (myślę, że wystarczyłoby 5 pojazdów - 4 podstawowe i 1 rezerwa) i być może lepiej ułożyć obiegi.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Ale może zaostrzą kryteria tak, by Plus miał większe szanse.
Np. wystawianie czegoś takiego, jak H7 dopuszczone być nie powinno.
Np. wystawianie czegoś takiego, jak H7 dopuszczone być nie powinno.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Kryteria muszą być takie aby każdy miał takie same szanse. Faworyzowanie jednego konkretnego wykonawcy nazywa się ustawianiem przetargu i jest karalne.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Wprowadzenie zapisu eliminującego malutkie dwudrzwiowe autobusy, szczególnie z ręcznymi drzwiami, nazywa się specyfikowaniem wymagań i jest wskazane. Chyba że w zamian za być może niższą cenę zamawiający zgadza się na obniżenie jakości usługi
Re: [Andrespol] Linie 201 202
No może te ręczne drzwi to faktycznie nie jest to dobre rozwiązanie, ale ogólnie pojazd typu H7 to wcale nie jest zły pomysł. Tam napełnienie średnio nie przekracza 10-15 osób (może poza pojedynczymi kursami), więc puszczanie większych pojazdów nie ma sensu. Inna sprawa, że przez ten objazd frekwencja na linii jest nieco zaburzona, bo bywają sytuacje, że jak autobus jest opóźniony i jedzie przed nim 90-ka to zabiera ludzi po drodze i mało kto potem wsiada do 201.
Re: [Andrespol] Linie 201 202
A jest już ustalone, jak będzie wyglądać układ linii do Andrespola podczas kolejnego etapu remontu Rokicińskiej? Bo przecież pod to w zasadzie trzeba układać przetarg. I ew. np. dopuścić mniejszy tabor z trochę większym taktem, żeby mógł wjechać w ciaśniejsze uliczki objazdu. Np. warto by było, by coś jeździło Rokicińską z centrum Andrespola do Kościelnej – i dalej Kościelną do Bedonia.
Ciekawą kwestią jest obsługa Stróży i Wiśniowej Góry – najsensowniejszy dojazd z Łodzi będzie tam chyba od strony Wiskitna i Feliksina (dla autobusów jest przejezdna już teraz), a z drugiej strony, musi być zachowane połączenie tych miejscowości z Andrespolem. W samym centrum Andrespola co prawda jest pętla, ale tylko w nocy, bo w ciągu dnia jest ona bodaj parkingiem przed ośrodkiem zdrowia.
Samemu Feliksinowi też przyda się połączenie z Andrespolem, bo gdy dojazd do Andrzejowa będzie mocno utrudniony, ludziom stamtąd będzie lepiej jechać np. po zakupy właśnie do Andrespola. Ma być co prawda połączenie kolejowe z Andrzejowem, ale przypuszczam, że w sprawach takich, jak zakupy ludzie będą woleli przejechać bezpośrednio do Andrespola (jeśli takie połączenie zostanie uruchomione) zamiast przesiadać się z autobusu na pociąg celem dojazdu do Andrzejowa.
Ciekawą kwestią jest obsługa Stróży i Wiśniowej Góry – najsensowniejszy dojazd z Łodzi będzie tam chyba od strony Wiskitna i Feliksina (dla autobusów jest przejezdna już teraz), a z drugiej strony, musi być zachowane połączenie tych miejscowości z Andrespolem. W samym centrum Andrespola co prawda jest pętla, ale tylko w nocy, bo w ciągu dnia jest ona bodaj parkingiem przed ośrodkiem zdrowia.
Samemu Feliksinowi też przyda się połączenie z Andrespolem, bo gdy dojazd do Andrzejowa będzie mocno utrudniony, ludziom stamtąd będzie lepiej jechać np. po zakupy właśnie do Andrespola. Ma być co prawda połączenie kolejowe z Andrzejowem, ale przypuszczam, że w sprawach takich, jak zakupy ludzie będą woleli przejechać bezpośrednio do Andrespola (jeśli takie połączenie zostanie uruchomione) zamiast przesiadać się z autobusu na pociąg celem dojazdu do Andrzejowa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: [Andrespol] Linie 201 202
Andrespol prawdopodobnie szykuje się do uruchomienia nowej linii (bodajże 203) pomiędzy Bedoniem (Bedoń Kościelna/Kościół (3381)) a Stróżą (Stróża-Ludwików (3430)).