[Andrespol] Linie 201 202
Re: MPK Bedoń/Justynów
Wracając do przetargu - jest informacja z otwarcia ofert na linię 201.
http://andrespol.bip.cc/attach_tender/7 ... 0ofert.pdf
Sytuacja analogiczna - wpłynęła tylko jedna oferta, która nadal przewyższa limit przeznaczony przez gminę. Jest to oferta Kris-Toura. Najwyraźniej Plus Tour nie jest zainteresowany obsługą tej linii, gdyż nie stanął do przetargu.
W przeliczeniu na wzkm gmina w dalszym ciągu przewiduje stawkę 3,54 zł/wzkm, natomiast Kris-Tour nieco obniżył swoją cenę i zamiast 4,85 zł/wzkm teraz proponuje 4,74 zł/wzkm.
Myślałem, że po poprzednim przetargu gmina dorzuci trochę kasy na wozokilometrze, albo że Plus Tour się zdecyduje złożyć ofertę. Jednak ani jedno, ani drugie... Pytanie czy gmina znowu unieważni postępowanie z powodu za wysokiej ceny?
---------------------------------------------
Natomiast co do linii 202 do Janówki gmina oficjalnie opublikowała, iż za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Plus Tour.
http://andrespol.bip.cc/attach_tender/7 ... 0ofert.pdf
Sytuacja analogiczna - wpłynęła tylko jedna oferta, która nadal przewyższa limit przeznaczony przez gminę. Jest to oferta Kris-Toura. Najwyraźniej Plus Tour nie jest zainteresowany obsługą tej linii, gdyż nie stanął do przetargu.
W przeliczeniu na wzkm gmina w dalszym ciągu przewiduje stawkę 3,54 zł/wzkm, natomiast Kris-Tour nieco obniżył swoją cenę i zamiast 4,85 zł/wzkm teraz proponuje 4,74 zł/wzkm.
Myślałem, że po poprzednim przetargu gmina dorzuci trochę kasy na wozokilometrze, albo że Plus Tour się zdecyduje złożyć ofertę. Jednak ani jedno, ani drugie... Pytanie czy gmina znowu unieważni postępowanie z powodu za wysokiej ceny?
---------------------------------------------
Natomiast co do linii 202 do Janówki gmina oficjalnie opublikowała, iż za najkorzystniejszą uznana została oferta firmy Plus Tour.
-
- Megagaduła
- Posty: 2395
- Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017
Re: MPK Bedoń/Justynów
Wygląda na to, że odpowiedź na to pytanie jest oczywista. Jednak w tej sytuacji lepiej byłoby przespać się z problemem do po Świętach, a ewentualny nowy termin otwarcia nowego rozkładu jazdy ustalić na początek maja...
Re: MPK Bedoń/Justynów
Na końcowym odcinku w Wiśniowej Górze są drzewa praktycznie przy samej jezdni, problemem może być też dość ciasne skrzyżowanie Feliksińska/Tuszyńska.Kpc21 pisze:Odcinek Feliksińskiej bliżej stacji towarowej, po drugiej stronie autostrady, jest szerszy, że tam mogą jeździć autobusy, a bliżej Wiśniowej Góry nie? Bo na Street View wygląda na tak samo szeroki.
To też jest jakiś pomysł.82, jak już będzie jechać zaproponowaną przez ciebie trasą, może pojechać dalej do Bedonia. I wtedy 201 będzie można całkowicie zawiesić, czy też połączyć 201 i zlecić wykonawcy część kursów na 82. Wtedy nie będzie problemu z zawracaniem w Andrespolu.
Tylko ten dojazd do pętli w Bedoniu chyba też jest dosyć ciasny - ewentualnie musieliby wycofać z 82 przegubowce. I tak prawdopodobnie dużo ludzi przesiądzie się na ŁKA i w autobusach będzie ich mniej.
Przegubowce na 82B przy trasie przez Feliksińską nie wchodzą w grę, jak wcześniej wspomniałem mogą mieć problem na skrzyżowaniu z Tuszyńską.
Krzywa odpada nawet przy ruchu jednokierunkowym, problemem znowu jest Tuszyńska, a konkretniej skrzyżowanie Krzywa/Tuszyńska/Żytnia. Pełnowymiarowy autobus może mieć problemy.A jak nie Bedoń, to...
- pętla uliczna w Andrespolu przez Krzywą (trzeba by zrobić na niej ruch jednokierunkowy)?
- pętla, gdzie zawraca linia do Justynowa w Kraszewie?
- skierowanie 82 do Justynowa? (tylko jest problem z Janówką, tam jest chyba za ciasno, skoro problem był nawet z przedłużeniem tam linii do Justynowa)
Pętla w Kraszewie może się nadawać, ale tylko po jej utwardzeniu. Obecnie to dziurawy placyk, na którym może radzą sobie O407 z Kris-Toura, ale Solaris z MPK raczej nie przejedzie. Ruch przegubów raczej jest niemożliwy, ale podobno dawniej zawracały tam Ikarusy 280 z PKS.
82 do Justynowa to słaby pomysł ze względu na przejazd kolejowy po drodze, gdzie autobusy łapią kolosalne opóźnienia.
Re: MPK Bedoń/Justynów
No tak, ale 82 i tak może jechać przez Kolumny, bo musi dojechać na skraj Stróży - granicę z Ludwikowem.
Jest jeszcze jedna opcja. Pasażerów z całej gminy dowozić do stacji Bedoń, ew. Justynów w przypadku linii Justynów-Janówka, i skomunikować autobusy z ŁKA. Ale tu też problemem są przejazdy. Jak taki autobus utknie w korku do przejazdu (np. podczas przejazdu pociągu towarowego, lub dalekobieżnego), to skomunikowanie może szlag trafić.
Pętlę w Kraszewie można utwardzić jakimś kruszywem, to nie musi być nic permanentnego. Albo skierować na 82 te wysokopodłogowe Conecta, ale tu z kolei problemem będzie brak obsługi Stróży niską podłogą.
Co do Feliksina, to jakby ktoś się uparł, autobus (nazwijmy go Z90) można skierować trasą:
STACJA ANDRZEJÓW - Gajcego - Rokicińska - Puszkina - Dąbrowskiego - Tomaszowska - Jędrzejowska - Dworcowa - Feliksińska - Wieńcowa - PRZYLESIE
Z jednej strony plus ma to taki, że dorośli z Feliksina chcący dostać się do Łodzi (niekoniecznie na Andrzejów, po prostu do Łodzi, np. do centrum, albo w dowolne miejsce, gdzie można zrobić jakieś większe zakupy w supermarkecie typu Biedronka) nie będą musieli robić zbędnej wycieczki przez Andrzejów. Z drugiej strony minus taki, że dzieciom dojeżdżającym do szkoły w Andrzejowie zafunduje się niepotrzebną wycieczkę przez Rondo Inwalidów.
A z drugiej strony - jeśli mówimy o dorosłych, którzy chcą dostać się do jakiegoś sklepu pokroju Biedronki, to dużo bardziej przyda się tu połączenie... z Andrespolem. Bo jadąc taką trasą, supermarket mają dopiero przy rondzie Sybiraków.
Inną kwestią jest jeszcze to, czy w ogóle wtedy Tomaszowska będzie na obecnie zamkniętym odcinku przejezdna. O ile można chyba wyjść z założenia, że zarządzający ruchem będą na tyle inteligentni, by nie zamykać równocześnie skrzyżowania Tomaszowska/Jędrzejowska (gdzie ma być budowane rondo) i Rokicińskiej od Gajcego do granic miasta, to odcinek Tomaszowskiej od Ofiar do Olechowskiej też ma być remontowany, i już ten remont może wypaść w tym samym czasie (bo trzeba go przeprowadzić, a to mniejsze zło, niż robienie w tym czasie ronda przy Jędrzejowskiej - bo w takiej sytuacji alternatywą do pokonywania przejazdów byłaby już tylko jazda Kolumny aż do Rzgowskiej przy Matce Polce). Wtedy problem sam się rozwiąże, bo autobusy i tak będą musiały skręcać w al. Ofiar.
Jest jeszcze jedna opcja. Pasażerów z całej gminy dowozić do stacji Bedoń, ew. Justynów w przypadku linii Justynów-Janówka, i skomunikować autobusy z ŁKA. Ale tu też problemem są przejazdy. Jak taki autobus utknie w korku do przejazdu (np. podczas przejazdu pociągu towarowego, lub dalekobieżnego), to skomunikowanie może szlag trafić.
Pętlę w Kraszewie można utwardzić jakimś kruszywem, to nie musi być nic permanentnego. Albo skierować na 82 te wysokopodłogowe Conecta, ale tu z kolei problemem będzie brak obsługi Stróży niską podłogą.
Co do Feliksina, to jakby ktoś się uparł, autobus (nazwijmy go Z90) można skierować trasą:
STACJA ANDRZEJÓW - Gajcego - Rokicińska - Puszkina - Dąbrowskiego - Tomaszowska - Jędrzejowska - Dworcowa - Feliksińska - Wieńcowa - PRZYLESIE
Z jednej strony plus ma to taki, że dorośli z Feliksina chcący dostać się do Łodzi (niekoniecznie na Andrzejów, po prostu do Łodzi, np. do centrum, albo w dowolne miejsce, gdzie można zrobić jakieś większe zakupy w supermarkecie typu Biedronka) nie będą musieli robić zbędnej wycieczki przez Andrzejów. Z drugiej strony minus taki, że dzieciom dojeżdżającym do szkoły w Andrzejowie zafunduje się niepotrzebną wycieczkę przez Rondo Inwalidów.
A z drugiej strony - jeśli mówimy o dorosłych, którzy chcą dostać się do jakiegoś sklepu pokroju Biedronki, to dużo bardziej przyda się tu połączenie... z Andrespolem. Bo jadąc taką trasą, supermarket mają dopiero przy rondzie Sybiraków.
Inną kwestią jest jeszcze to, czy w ogóle wtedy Tomaszowska będzie na obecnie zamkniętym odcinku przejezdna. O ile można chyba wyjść z założenia, że zarządzający ruchem będą na tyle inteligentni, by nie zamykać równocześnie skrzyżowania Tomaszowska/Jędrzejowska (gdzie ma być budowane rondo) i Rokicińskiej od Gajcego do granic miasta, to odcinek Tomaszowskiej od Ofiar do Olechowskiej też ma być remontowany, i już ten remont może wypaść w tym samym czasie (bo trzeba go przeprowadzić, a to mniejsze zło, niż robienie w tym czasie ronda przy Jędrzejowskiej - bo w takiej sytuacji alternatywą do pokonywania przejazdów byłaby już tylko jazda Kolumny aż do Rzgowskiej przy Matce Polce). Wtedy problem sam się rozwiąże, bo autobusy i tak będą musiały skręcać w al. Ofiar.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Trasa przez Kolumny to w sumie lepszy pomysł niż przez Feliksińską.Kpc21 pisze:No tak, ale 82 i tak może jechać przez Kolumny, bo musi dojechać na skraj Stróży - granicę z Ludwikowem.
To raczej nie wchodzi w grę. Ruch na linii do Warszawy jest zbyt duży, skomunikowanie szlag trafi przy pierwszym kursie.Jest jeszcze jedna opcja. Pasażerów z całej gminy dowozić do stacji Bedoń, ew. Justynów w przypadku linii Justynów-Janówka, i skomunikować autobusy z ŁKA. Ale tu też problemem są przejazdy. Jak taki autobus utknie w korku do przejazdu (np. podczas przejazdu pociągu towarowego, lub dalekobieżnego), to skomunikowanie może szlag trafić.
W dalszej perspektywie (po remoncie Rokicińskiej, pętla będzie musiała być i tak jakoś utwardzona, skoro gmina chce jeszcze bardziej podnieść standard na linii do Justynowa (czyli zapewne pojawi się niska podłoga).Pętlę w Kraszewie można utwardzić jakimś kruszywem, to nie musi być nic permanentnego. Albo skierować na 82 te wysokopodłogowe Conecta, ale tu z kolei problemem będzie brak obsługi Stróży niską podłogą.
Taka linia mogłaby funkcjonować równolegle do 90A jadącego przez Andrzejów. Uczniowie szkoły w Andrzejowie to jednak spory odsetek pasażerów obecnego 90A, oczywiście w odpowiednich godzinach.Co do Feliksina, to jakby ktoś się uparł, autobus (nazwijmy go Z90) można skierować trasą:
STACJA ANDRZEJÓW - Gajcego - Rokicińska - Puszkina - Dąbrowskiego - Tomaszowska - Jędrzejowska - Dworcowa - Feliksińska - Wieńcowa - PRZYLESIE
Z jednej strony plus ma to taki, że dorośli z Feliksina chcący dostać się do Łodzi (niekoniecznie na Andrzejów, po prostu do Łodzi, np. do centrum, albo w dowolne miejsce, gdzie można zrobić jakieś większe zakupy w supermarkecie typu Biedronka) nie będą musieli robić zbędnej wycieczki przez Andrzejów. Z drugiej strony minus taki, że dzieciom dojeżdżającym do szkoły w Andrzejowie zafunduje się niepotrzebną wycieczkę przez Rondo Inwalidów.
Taki dojazd zapewniłaby zaproponowana przeze mnie w poprzednim poście trasa 90A.A z drugiej strony - jeśli mówimy o dorosłych, którzy chcą dostać się do jakiegoś sklepu pokroju Biedronki, to dużo bardziej przyda się tu połączenie... z Andrespolem. Bo jadąc taką trasą, supermarket mają dopiero przy rondzie Sybiraków.
Wydaje mi się, że do czasu oddania Rokicińskiej nie zamkną Jędrzejowskiej. No ale, w Łodzi wszystko jest możliwe... w każdym razie, w pierwszym etapie dojazd do Andrespola i na Feliksin będzie, problemem będą permanentne korki na Zakładowej i Gajcego.Inną kwestią jest jeszcze to, czy w ogóle wtedy Tomaszowska będzie na obecnie zamkniętym odcinku przejezdna. O ile można chyba wyjść z założenia, że zarządzający ruchem będą na tyle inteligentni, by nie zamykać równocześnie skrzyżowania Tomaszowska/Jędrzejowska (gdzie ma być budowane rondo) i Rokicińskiej od Gajcego do granic miasta, to odcinek Tomaszowskiej od Ofiar do Olechowskiej też ma być remontowany, i już ten remont może wypaść w tym samym czasie (bo trzeba go przeprowadzić, a to mniejsze zło, niż robienie w tym czasie ronda przy Jędrzejowskiej - bo w takiej sytuacji alternatywą do pokonywania przejazdów byłaby już tylko jazda Kolumny aż do Rzgowskiej przy Matce Polce). Wtedy problem sam się rozwiąże, bo autobusy i tak będą musiały skręcać w al. Ofiar.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Planujecie jakieś objazdy, ale może poczekajmy na jakąś bardziej oficjalną organizację ruchu. Trzeba pamiętać, że przebudowie podlegać też będzie samo skrzyżowanie Rokicińska/Gajcego. Jeśli nie zamkną go w pierwszym etapie (a pewnie nie, skoro objazdy planowane są przez Gajcego i Zakładową), to w którejś późniejszej fazie remontu samo skrzyżowanie też będzie musiało zostać zamknięte i to znacząco wpłynie na kształt objazdów.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Zwracałem na to w którymś z postów uwagę
Być może remontować je będą tak, by zawsze połowa skrzyżowania była przejezdna, co najmniej w zakresie relacji skrętnych. Ale to jednak dosyć ciasne skrzyżowanie i może to być niemożliwe, ewentualnie będzie wymagało skręcania pod takim kątem, że nie będzie to możliwe dla autobusu przegubowego.
Linię dla dzieci z Feliksina dowozową do szkoły w Andrzejowie można wtedy zakończyć na dawnej pętli Zakładowa/Gajcego/Przylesie. Linie obsługujące sam Andrzejów... chyba też będą musiały tam kończyć, do Andrzejowa ludzie najwyżej sobie dojdą. 90B będzie musiało pojechać przez Malowniczą i Rataja. A linie do gminy Andrespol objazdami z wykorzystaniem albo Tomaszowskiej, albo Malowniczej.
Jeśli to skrzyżowanie ma być całkowicie zamknięte, to lepiej zrobić to w II etapie.
Być może remontować je będą tak, by zawsze połowa skrzyżowania była przejezdna, co najmniej w zakresie relacji skrętnych. Ale to jednak dosyć ciasne skrzyżowanie i może to być niemożliwe, ewentualnie będzie wymagało skręcania pod takim kątem, że nie będzie to możliwe dla autobusu przegubowego.
Linię dla dzieci z Feliksina dowozową do szkoły w Andrzejowie można wtedy zakończyć na dawnej pętli Zakładowa/Gajcego/Przylesie. Linie obsługujące sam Andrzejów... chyba też będą musiały tam kończyć, do Andrzejowa ludzie najwyżej sobie dojdą. 90B będzie musiało pojechać przez Malowniczą i Rataja. A linie do gminy Andrespol objazdami z wykorzystaniem albo Tomaszowskiej, albo Malowniczej.
Jeśli to skrzyżowanie ma być całkowicie zamknięte, to lepiej zrobić to w II etapie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Całkowite zamknięcie tego skrzyżowania odcina od miasta pół Andrzejowa. Trzeba będzie je remontować etapami. Warto jeszcze wspomnieć, że w przetargu na remont Rokicińskiej jest jeszcze zawarta budowa wodociągu w ul. Gajcego od Rokicińskiej do posesji 17A (czyli do przejazdu kolejowego na łącznicy 541). Przez ten czas prawdopodobnie ten odcinek będzie zamknięty, czyli cała ulica będzie nieprzejezdna.
Edit:
Oferta Plus-Toura została już oficjalnie wybrana. Na bazie firmy w Kraszewie nic nowego się nie pojawiło (standardowo stał Axer i dwa Sprintery), a już za tydzień linia 202 ma ruszyć.
Edit:
Oferta Plus-Toura została już oficjalnie wybrana. Na bazie firmy w Kraszewie nic nowego się nie pojawiło (standardowo stał Axer i dwa Sprintery), a już za tydzień linia 202 ma ruszyć.
Re: MPK Bedoń/Justynów
W dniach 01-15.04.2018 roku linia nr 201 będzie obsługiwana przez tabor Kris Tour i MPK.
https://www.facebook.com/ug.andrespol/p ... =3&theater
https://www.facebook.com/ug.andrespol/p ... =3&theater
Re: MPK Bedoń/Justynów
MPK? Czyli tylko 1 autobus Krisa będzie, bo na 201 potrzeba 2 autobusy.
Niemniej, że MPK się zgodziło gdy jeździ wszystko co możliwe, bo taboru brakuje to jest spore zaskoczenie...
Niemniej, że MPK się zgodziło gdy jeździ wszystko co możliwe, bo taboru brakuje to jest spore zaskoczenie...
Re: MPK Bedoń/Justynów
Czy to:
Czy może rozstrzygnie się to dopiero na najbliższej sesji rady gminy, gdy będzie podjęta (lub nie) ewentualna decyzja o zwiększeniu budżetu na komunikację?
oznacza, że ostatecznie zdecydowali się rozstrzygnąć przetarg i wybrać Kris-Toura, czy będą go jeszcze powtarzać, a Kris-Tour nawet po 15 kwietnia będzie jeździć tylko tymczasowo?* 201 ( Łódź Rondo Inwalidów- Bedoń)
- połączenia realizowane będą przez przewoźnika KRIS TOUR.
Wyjątkowo w okresie do 15.04.2018 linia 201 będzie obsługiwana zarówno przez firmę KRIS TOUR i autobusy taboru MPK.
Czy może rozstrzygnie się to dopiero na najbliższej sesji rady gminy, gdy będzie podjęta (lub nie) ewentualna decyzja o zwiększeniu budżetu na komunikację?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Re: MPK Bedoń/Justynów
Mam pytanie, czy na liniach tych kierowcy będą nadal sprzedawali "swoje bilety" czy będzie obowiązywała wyłącznie taryfa łódzka? Bo w przypadku odcinka Rondo Inwalidów-Andrzejów bilet ulgowy wynosił 1zł a bilet łódzki kosztuje 1,40 zł. Niby niewielka różnica ale jednak jest.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Będzie obowiązywać tylko taryfa LTZ.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Oki, dzięki za odpowiedź.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Będzie jeden solo bus z Nowych Sadów
Re: MPK Bedoń/Justynów
Rozkład linii 201 został już wrzucony na stronę MPK http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/trasa.j ... 0-23:05:19
Natomiast rozkład linii 202 ponoć zawierał błędy i pojawi się tak szybko, jak to będzie możliwe.
Natomiast rozkład linii 202 ponoć zawierał błędy i pojawi się tak szybko, jak to będzie możliwe.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Na bazie Plus-Toura w Kraszewie pojawiły się autobusy prawdopodobnie do obsługi 202 - niebieski wysokopodłogowy autobus podmiejski (na tyle jest chyba znaczek Irisbusa) oraz... nie mam stuprocentowej pewności, ale sądząc po kształcie tylnych lamp Solbus SN11M w żółtym malowaniu. Zdjęcia niestety nie bardzo miałem jak zrobić, bo byłem tam tylko przejazdem.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Tak, ten żółty to Solbus - ex Stalko #47: http://phototrans.eu/15,78481,3593.html
Niebieski to nie wiem co to jest, bo nie widziałem, ale... dlaczego niebieski? Przecież wozy miały być w jednolitym malowaniu... Wątpię, by przez święta któryś z nich mieli przemalować.
Niebieski to nie wiem co to jest, bo nie widziałem, ale... dlaczego niebieski? Przecież wozy miały być w jednolitym malowaniu... Wątpię, by przez święta któryś z nich mieli przemalować.
Re: MPK Bedoń/Justynów
Tego niebieskiego autobusu nigdy wcześniej nie widziałem na bazie, więc jak przypuszczam został zakupiony do obsługi 202. Może obkleją go na szybko jakąś folią ?
Re: MPK Bedoń/Justynów
Albo wyjadą nieprzemalowane i dopiero po jakimś czasie je przemalują.
Czyli część kursów - robionych Solbusem - będzie niskopodłogowych (niskowejściowych).
Czy Kris-Tour ma coś niskopodłogowego? Nie orientuję się za bardzo, ale jeśli nie, to może właśnie dlatego na 201 początkowo pojedzie też MPK.
Czyli część kursów - robionych Solbusem - będzie niskopodłogowych (niskowejściowych).
Czy Kris-Tour ma coś niskopodłogowego? Nie orientuję się za bardzo, ale jeśli nie, to może właśnie dlatego na 201 początkowo pojedzie też MPK.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)