Strona 3 z 51

: pn 12:26, 07 lis 2011
autor: Kuba
Przetarg na obsługę linii do Bedonia i Justynowa na okres 01.01.2012 - 31.12.2012 wygrała firma Kris-Tour.

: pn 21:47, 07 lis 2011
autor: berger.m
Kto organizował przetarg? Nie będzie taryfy łódzkiej? Obrazek

: pn 21:52, 07 lis 2011
autor: MKM2010
berger.m pisze:Kto organizował przetarg? Nie będzie taryfy łódzkiej? Obrazek

Przetarg organizował najprawdopodobniej Urząd Gminy Andrespol. Co do taryfy - skoro wygrał Kris to raczej nie należy jej się spodziewać....

: pn 21:59, 07 lis 2011
autor: Kpc21
berger.m pisze:Kto organizował przetarg?Obrazek
Chyba Urząd Gminy Andrespol.

Dość sporo o komunikacji w gminie Andrespol (powinni z tego zrobić miasto) jest na tym forum:
http://forum.andrespol.com.pl/viewtopic.php?p=9560#9560

Wygląda na to, że MPK na linie nocne zdarza się wysłać... Ikarusy.

Nie rozumiem argumentacji, której tam użyto. Rozumiem, że MPK boi się wysyłać na nocne Solarisy, ale mało ma długich Volv? I z jakiej przyczyny pojazd jeżdżący w dzień nie może się pojawić na brygadzie nocnej?

: pn 22:05, 07 lis 2011
autor: Kuba
MKM2010 pisze:MPK tam niestety nie będzie. Powodem jest że sołectwo nie zgadza się na MPK, widząc co się dzieje na Wisniowej Górze(ciągłe protesty, narzekania na 82 itp.)
W związku z tym zdecydowano o rozpisaniu otwartego przetargu na obsługę linii do Bedonia i Justynowa. W przetargu oferty złożyli PKS Łódź i Kris-Tour, wiec tak czy inaczej nie byłoby taryfy łódzkiej (nawet gdyby wygrał PKS).

: pn 22:08, 07 lis 2011
autor: px33
Wygląda na to, że MPK na linie nocne zdarza się wysłać... Ikarusy.
No, zdarza. W Warszawie też Ikarusy jeżdżą na nocnych i raczej mało kogo to razi. Duża kabina, względnie wandaloodporny, jak coś się rozwali to nie szkoda, w dodatku niepełnosprawnego czy osobę starszą na nocnych uraczyć raczej trudno (zwłaszcza, że dzienne jeżdżą praktycznie do 23.30, a średnio wyobrażam sobie emeryta, który będzie się kręcił o tej porze, nie wezwie taryfy i jednocześnie nie będzie sobie w stanie poradzić z metrowym wejściem). Poza tym na nocnych mało kto zwraca uwagę na tabor, na dziennych widać czym się jedzie i potem może nawet się pamięta, że codziennie przyjeżdża wysoka podłoga ;)
Już bardziej bym się zastanawiał nad:
"Wygląda na to, że MPK na linie dzienne zdarza się wysłać... Ikarusy i conecto. "

: pn 22:15, 07 lis 2011
autor: Berlietowicz
"Wygląda na to, że MPK na linie dzienne zdarza się wysłać... Ikarusy i conecto. "

A no zdarza się,ale co do Ikarusów to nie mam nic przeciwko,bardzo je lubie,wręcz ubóstwiam to już klasyka KM,zaś co do Conecto ,to jak już jeżdżą to niech sobie jeżdżą...

: pn 23:16, 07 lis 2011
autor: Adamix
px33 pisze:Już bardziej bym się zastanawiał nad:
"Wygląda na to, że MPK na linie dzienne zdarza się wysłać... Ikarusy i conecto. "
Nie rozumiem tej nagonki na Conecto. Przyzwoite wozy, pojemne, praktycznie bezawaryjne. Na oblężonych liniach lepsze przegubowe Conecto ze schodkiem niż krótki nowy Solaris/Citaro/cokolwiek innego testowanego.

: pn 23:22, 07 lis 2011
autor: px33
Idąc takim tokiem myślenia, przegubowy Ikarus też jest lepszy od krótkiego Solarisa na mocnych liniach (i jest bo jak już się człowiek wdrapie i nie będzie zwracał uwagi na hałas to jest fajnie i wygodnie, ale w lewarkach było fajniej :> ). Tylko że zakup conecto cofnął nas o jakieś 10 lat, do epoki pojazdów wysokopodłogowych, a zakup aż 30 to w ogóle katastrofa (opcja 15 Citaro + 10 conecto + 15 GN-ów w tym samym roku byłaby znacząco lepsza, a tańsza lub porównywalna cenowo jeśli trzeba było tanio wymienić sporo taboru)

: pn 23:23, 07 lis 2011
autor: Kpc21
Ja też nie mam nic przeciwko, ale z punktu widzenia marketingu Ikarusy powinny jeździć tylko wtedy, gdy nie ma innego wyjścia, po prostu nie sprawiają dobrego wrażenia.

: pn 23:43, 07 lis 2011
autor: Adamix
px33 pisze:Idąc takim tokiem myślenia, przegubowy Ikarus też jest lepszy od krótkiego Solarisa na mocnych liniach (i jest bo jak już się człowiek wdrapie i nie będzie zwracał uwagi na hałas to jest fajnie i wygodnie, ale w lewarkach było fajniej :> ).

Bo błagam, chyba nie stawiasz na równi komfortu jazdy wysłużonym Ikarusem i Conecto...
Wystarczy porównać: głośność, temperaturę we wnętrzu, szczelność okien, dostępność, estetykę wnętrza, awaryjność.

Ale szczerze mówiąc - tak, wolę pojechać Ikarusem na 57 niż nie zmieścić się do autobusu, bo ktoś postanowił puścić krótki wóz w godzinach szczytu.

: czw 19:56, 01 gru 2011
autor: Kpc21
Witam Serdecznie
Zgodnie z zapowiedziami informuje o ustaleniach jakie padły podczas rozmów z władzami Łodzi w sprawie funkcjonowania linii 82. Udało się wypracować zmiane porozumienia dotyczącą zmiany trasy autobusu linii 82 w relacji do i z Ludwikowa polegającą na pominięciu wjazdu w ulicę Szaniawskiego we wszystkich kursach zamówionych przez Urząd Gminy Andrespol. W godzinach porannego i popołudniowego szczytu w godzinach 6:00-8:30 i 14:00-17:00 linia 82 w relacji do i z Ludwikowa będzie obsługiwana wyłącznie taborem przegubowym, w sobote pierwszy kurs będzie o godzinie 4:26 z Ludwikowa oraz pierwszy autobus w dzień roboczy rozpocznie bieg z Ludwikowa o godzinie 3:55 w kierunku Wydawniczej, pozostałe godziny odjazdów nie zmieniają się. Wszystkie zmiany obowiązywać będą od 1 stycznia 2012 roku dotyczące zmiany trasy,obsady taborowej oraz dodatkowy kurs sobotni, ponieważ konieczna jest zmiana obecnie obowiązującej umowy przewozowej oraz konieczna jest zmiana obsady brygad na linii 82 która leży w gestii MPK i tego nie przeskoczymy. Jednakże podkreśle raz jeszcze, z dniem 1 stycznia 2012 roku autobusy linii 82 będą omijać pętle Szaniawskiego-Andrzejów, w tamtym rejonie pozostaną wyłącznie autobusy oznaczone jako 82A.
Pozdrawiam Serdecznie

Na Urzędzie Gminy Andrespol inni mogliby się wzorować.

: pt 19:58, 30 gru 2011
autor: MKM2010
Są juz znane rozkłady KT na liniach do Bedonia i Justynowa(podaję razem z rozkładem PKS):

Bedoń:
http://andrespol.eu/index.php?przystan=bedon


Justynów:
http://andrespol.eu/index.php?przystan=justynow


Żałosne. PKS według mnie po kilku miesiącach zrezygnuje ze względu na konkurencje i nieopłacalność kursów.

: pt 20:02, 30 gru 2011
autor: px33
Gdyby tu było normalniej to można by było włączyć te linie do ŁLTZ na zasadach linii lokalnej (jak Lxx w Warszawie)

: pt 20:30, 30 gru 2011
autor: Kuba
Rozkład PKS ulegnie zmianie od 1 stycznia (będzie mniej kursów niż obecnie, w wybranych godzinach), więc to się jeszcze zmieni, ale i tak te kursy co będą to zawsze minutę lub dwie po Krisie.

Ponoć migawki na linię do Justynowa mają być także honorowane w busach Krisa do Borowej, tak więc jak np. komuś ucieknie autobus to zawsze będzie to jakieś alternatywne połączenie w cenie migawki. Obrazek

: śr 17:09, 11 sty 2012
autor: MKM2010
Niepokojąca wiadomość napłyneła z gminy Andrespol:
Otóż trzej radni z gminy starają się o .... przywrócenie PKS na trasie Stróża - Central na zasadzie jak obecne linie do Bedonia i Justynowa Obrazek Pomysł wypłynął z tego że do gminy zgłaszają się liczni mieszkańcy z negatywnymi opiniami na temat trasy linii 82. Jak twierdzą miałoby by być to doraźnie rozwiązanie do czasu wprowadzenia MPK na terenie całej gminy - czyli w roku 2013

Więcej w tym wątku: http://forum.andrespol.com.pl/viewtopic.php?t=557&start=225

: śr 18:09, 11 sty 2012
autor: pawelczyk
Nie podejrzewam, żeby w tym momencie było to możliwe, ze względu na umowę z MPK i raczej brak środków na dodatkową komunikację w budżecie gminy. Chyba, że PKS pojedzie jako linia komercyjna.

: śr 20:44, 11 sty 2012
autor: Kpc21
Była tam wzmianka o kursach PKS-u "bez umowy", więc raczej tak właśnie będzie.

Ciągle jednak może się to skończyć utratą wiarygodności gminy w oczach MPK, bo przecież to właśnie gmina wydaje zgody na zatrzymywanie się na przystankach w jej obrębie.

: śr 20:51, 11 sty 2012
autor: pawelczyk
Bez umowy czyli bez dopłat do biletów dla dzieci, młodzieży, emerytów. I generalnie swoboda cenowa. Czyli dla kogo ten PKS?

: śr 20:58, 11 sty 2012
autor: Kpc21
Dla narzekających na to, że MPK ze Stróży nie jedzie Rokicińską. Czyli chyba tylko dla osób pracujących w Selgrosie.