Strona 4 z 51

: czw 00:01, 12 sty 2012
autor: msq
Kpc21 pisze:Dla narzekających na to, że MPK ze Stróży nie jedzie Rokicińską. Czyli chyba tylko dla osób pracujących w Selgrosie.
A ja myślałem, że raczej dla tych którzy chcą jechać szybko i do centrum. Bez atrakcji typu Tour de Olechów i przystanku końcowym na takim zadupiu jak Wydawnicza.

: czw 00:30, 12 sty 2012
autor: Kpc21
Pytanie tylko, czy ten Tour de Olechów trwa rzeczywiście dłużej niż przejazd Rokicińską.

Przesiadka na tramwaj kursujący co chwilę lub ew. alternatywny do niego autobus na tym samym bilecie to żaden problem. Trasa kończąca się na Wydawniczej daje dodatkowo możliwość przesiadki w linie jadące Tuwima. Poza tym bilety są tańsze, szczególnie jeśli jedzie się gdzieś indziej niż na Rokicińską czy w rejon Centralu.

Dla tych, którzy potrzebują dojazdu na Rokicińską, zawsze można zsynchronizować rozkłady 82 i 90.

: czw 01:15, 12 sty 2012
autor: SEC
Kpc21 pisze:Pytanie tylko, czy ten Tour de Olechów trwa rzeczywiście dłużej niż przejazd Rokicińską.
Kilka razy pisałem, że czas jazdy jest taki sam.

Połączenie 90 + tramwaj z Andrzejowa do szpit. Korczaka to jedynie 5 minut szybciej niż 82, przy czym nie wliczając czasu na przesiadkę na Rokicińskiej, czyli wychodzi na 0. Szpital Korczaka to dla niektórych już miejsce docelowe, Wydawnicza jest tylko przy okazji, żeby było gdzie zawrócić. Mieszkańcom gm. Andrespol brakuje zapewne bezpośredniego połączenia z Centralem, tylko że nawet gdy MPK jeździło po trasie 90 to trasa na terenie Łodzi byłaby zapewne jeszcze krótsza (do Puszkina zamiast szpit. Korczaka).

Zastanawiam się po co w takim razie było to rozeznanie wśrod mieszkańców. Woleli połączenie z Olechowem, szkołami na Widzewie i zakładami na Dąbrowie Przemysłowej i nagle im się odwidziało? Być może gmina chce po prostu oszczędzić (PKS jest tańszy), a przy okazji pod hasłem przywrócenia linii do Centralu ma to poparcie wśród garstki krzykaczy.

: czw 01:44, 12 sty 2012
autor: Kpc21
Podejrzewam, że Central w większości sytuacji jest punktem przesiadkowym. Ale w wielu sytuacjach przy obecnej trasie można przesiąść się np. na Przybyszewskiego, czy nawet na tej Wydawniczej i do celu dotrzeć szybciej. Z pewnością będą jakieś osoby "poszkodowane", które muszą przesiąść się przy Kilińskiego albo ŁTR-ze, ale na pewno nie są to wszyscy, pewnie i nie większość.

: czw 02:00, 12 sty 2012
autor: SEC
Po prostu nie dorośli do linii MPK (brzmi, jakby to był nie wiadomo jak większy standard, ale tak jest, choćby ze względu na tabor, jednolitą taryfę i przestrzeganie rozkładu jazdy). Chcą bezpośredniego połączenia z Centralem to proszę bardzo - niech od razu zrezygnują z MPK. To samo pewnie by było gdyby 53 jeździło do Brzezin regularnie i jednocześnie zniknęłyby busy - odezwałyby się głosy, że jest gorzej, bo nie ma połączenia z Galerią Łodzką. O ile bezpośredność połączenia jest dla wielu pasażerów czynnikiem najważniejszym i na przykładzie Łodzi - niezgranych przesiadek i przestarzałych, nieprzyjeżdzających wiecznie tramwajów, wcale nie ma czemu się dziwić to niektórzy trochę przesadzają. Inne lokalne linie PKS w stylu Tuszyn nie mają połączenia z Centralem i jakoś to funkcjonuje.

: czw 18:59, 12 sty 2012
autor: Tomasz.bu
SEC pisze:
Kpc21 pisze:Pytanie tylko, czy ten Tour de Olechów trwa rzeczywiście dłużej niż przejazd Rokicińską.
Kilka razy pisałem, że czas jazdy jest taki sam.

Czas jazdy Gwarna - Niciarniana 82: 25 min, 90+64 13+5min. Ergo różnica między tour de Olechów a jazdą na wprost wynosi 7 minut. Dużo, nawet bardzo.

: czw 19:28, 12 sty 2012
autor: SEC
Nie wliczyłeś czasu na przesiadkę.

Gwarna - szpital Korczka
90 + tramwaj: 12-13 min. + 11 min. = 23-24 min.
82: 27-29 min.

szpital Korczaka - Gwarna
tramwaj + 90: 12 min. + 12-14 min. = 24-26 min.
82: 28-31 min.

Różnice są rzędu 4-5 minut nie wliczając czasu na przesiadkę między 90 i tramwajem i odwrotnie.

: śr 06:11, 18 sty 2012
autor: MKM2010
Najnowsze wieści odnośnie Andrespola i okolic(PS. Może lepiej zmienić nazwę tematu na np. "MPK w gminie Andrespol"Obrazek ):
Wczoraj odbyło się spotkanie przedstawicieli gminy Andrespol z Zarządem Dróg i Transportu. Bardzo dobrą informacja jest to że najpóźniej od roku 2013 MPK zacznie obsługiwać pozostałą część gminy: Bedoń i Justynów.
Wstępnie:
1) Na trasie do Ludwikowa pozostaje 82
2) Do Bedonia pojedzie linia 90 - proponowana ilość kursów: 15 w dni robocze i 12 w weekendy
3) Do Justynowa pojedzie linia 90A - proponowana ilośc kursów: 16 w dni robocze i 14 w weekendy
4) Na Feliksin będzie kursował trzeci wariant 90 oznaczony jako "B"
5) Co bardzo dobre linie 82, 90 i 90A będą skoordynowane w takcie 5 min na przystanku -Andrespol O.S.P co pozwoli na łatwą i szybką przesiadkę.

Link: http://forum.andrespol.com.pl/viewtopic.php?t=568&start=855

: śr 06:40, 18 sty 2012
autor: pawelczyk
Z tej informacji znacznie ciekawsze jest to, co ZDiT szykuje w Łodzi - wywalenie "obcych" przewoźników do pierwszego węzła przesiadkowego i likwidacja dubli autobusowo-tramwajowych.

: śr 16:14, 18 sty 2012
autor: Adamix
A na tym pierwszym węźle przesiadkowym... tramwaj co 12 min. Obrazek

: śr 20:23, 18 sty 2012
autor: Kpc21
Pytanie, czy "rogatki miasta" zostały tutaj użyte w przenośni, czy rzeczywiście pasażerom z Głowna czy Łowicza Łódź zafunduje przesiadkę do 60 na Imielniku. Mam nadzieję, że chodzi tutaj o to pierwsze Obrazek

: śr 20:25, 18 sty 2012
autor: SEC
A na tym pierwszym węźle przesiadkowym... tramwaj co 12 min.

Przecież nie jest to aż taka tragedia, tymbardziej w godzinach międzyszczytowych. Co innego w szczycie, albo gdyby wieczorne kursy miałby się odbywać, np. co 30 minut.

: pn 20:46, 16 kwie 2012
autor: Kpc21
No to porównajmy rozkład PKS-u i MPK na odcinku Dobra Nowiny (ostatni przystanek poza Łodzią)-Doły. PKS jedzie 12 minut, MPK - 20/21 minut. To jednak spora różnica. Jeżdżę często z Łodzi PKS-em z 15:20 (z Dołów odjeżdża o 15:25) i zwykle w granicach Łodzi, ew. zaraz za Imielnikiem, zdąży wyprzedzić 60 do Strykowa z 15:18 (odjazd z Dołów). Rzadko spotykam się z sytuacją, kiedy aż do Strykowa PKS nie wyprzedzi 60-ki i na przystanek na pl. Łukasińskiego podjadą razem. A z Dołów PKS odjeżdża 7 minut później. Do tego dochodzi jeszcze konieczność przesiadki. O ile w stronę Łodzi nie jest to wielki problem, to jeśli coś się stanie z 60, albo po prostu będą korki (np. ze względu na wypadek, co się przecież zdarza), można spóźnić się na PKS, który jeździ dużo rzadziej. W obecnej sytuacji stojąc w korku jesteśmy już w PKS-ie i nie musimy czekać na Imielniku na następny albo płacić za busa. Albo jesteśmy w busie i do celu dojeżdżamy planowo, bo bus zamiast Strykowską, odcinek na wysokości miejsca wypadku pokonuje Wycieczkową.


----------------------------------------------


Dziś widziałem jeden z wozów Kris-Toura na linii Łódź-Justynów z działającym wyświetlaczem zewnętrznym.

Ciekawe, że Kris-Tour czy MKT jakoś są w stanie uruchomić wyświetlacze w sprowadzonych pojazdach, a PKS na wyświetlaczu wyświetla stale 620, czy migające XXX na wewnętrznym.

: sob 00:32, 21 kwie 2012
autor: nav
Czy ktoś z Was się orientuje, czy w tych autobusach Kris-Tour są bilety ulgowe dla studentów, a jeśli tak to czy obowiązują w weekendy?

: sob 19:14, 21 kwie 2012
autor: Kuba
Z tego co podaje urząd gminy udzielane są wszystkie zniżki ustawowe oraz zniżki do których dopłaca gmina. Dzień tygodnia chyba nie ma tutaj znaczenia, aczkolwiek może ktoś bardziej zorientowany będzie mógł jeszcze to potwierdzić lub temu zaprzeczyć.

: śr 18:01, 28 lis 2012
autor: Kuba
Dzisiaj ogłoszony został przetarg na usługi przewozowe na liniach Łódź (Central) - Bedoń oraz Łódź (Central) - Justynów/Janówka na okres od stycznia do grudnia 2013 r.
http://andrespol.bip.cc/index.php?p=tender&det=356

Tym samym kwestia skomunikowania Bedonia i Justynowa przez MPK została ponownie odsunięta w czasie.

: czw 02:46, 29 lis 2012
autor: SEC
Przecież to wszystko gotowe pod PKS. Rozkład, trasa, itd. Ciekawe co zrobi gmina, jak... wygra MPK Obrazek. Wiem, niemożliwe.

Przetarg pod prawo robiony i tyle.

: czw 09:03, 29 lis 2012
autor: Kuba
Dlaczego pod PKS? Ten rozkład po prostu się nie zmienia od lat w zapisach przetargowych, a jakoś od roku Kris-Tour daje na nim radę jeździć. Obrazek Najgorszy w tym względzie jest rozkład Bedonia, bo teoretycznie nie może go obsługiwać jedna brygada (np. w międzyszczycie lub wieczorem), a czasem niewielkimi minutowymi przesunięciami dałoby radę. Rozkład Justynowa jest lepiej rozpisany.

Pewnie PKS i Kris-Tour wystartują w tym przetargu, a czy ktoś jeszcze - zobaczymy.

Poza tym w tym roku jakoś dość późno rozpisany. W ub.r. (pomimo nawet przesunięcia terminu składania ofert) było już po rozstrzygnięciach.

: czw 23:12, 29 lis 2012
autor: Kpc21
Kuba pisze:Tym samym kwestia skomunikowania Bedonia i Justynowa przez MPK została ponownie odsunięta w czasie.
Wystarczy zajrzeć na forum gminy, by dowiedzieć się, że rozmowy ze ZDiT-em są cały czas prowadzone, a przetarg to plan awaryjny.
artem pisze:Witam, po dłuższej nieobecności, ale obowiązków coraz więcej a czasu coraz mniej. Miło mi poinformować iż na dzisiejszej sesji Rady Gminy Andrespol jednogłośnie opowiedziano się za skomunikowaniem całej Gminy Andrespol za pomocą sieci lokalnego transportu zbiorowego w Łodzi, to niejako mnie jako pełnomocnikowi Pana Wójta (myślę, że mogę to powiedzieć także z nadania przez Radę Gminy) otworzyło drogę do rozpoczęcia finalnych negocjacji z władzami Miasta Łódź dotyczących uruchomienia obsługi komunikacyjnej pozostałych sołectw pojazdami należącymi do MPK-Łódź sp. z o.o. Na chwilę obecną także mogę wbrew podnoszącym się głosom zapewnić iż na trasie do Stróży-Ludwików przez Wiśniową Górę i Andrespol nieodwołalnie i ostatecznie pozostaje obsługa liniowa autobusami linii "82" i to nie ulegnie już zmianie, nawet w przypadku fiaska rozmów o pozostałe dwie linie i ich warianty oraz ogłoszenia procedury przetargowej na obsługę dwóch pozostałych tras. Nadmieniam iż taka procedura jest rozważana i traktowana jako ostateczność gdyby nie udało się dojść do porozumienia gdyż niestety czasu rzeczywiście pozostawiono mi już bardzo niewiele, nie mniej jestem dobrej myśli iż uda się aby wszyscy pasażerowie korzystający z transportu zbiorowego w obszarze Gminy Andrespol byli obsługiwani za pomocą jednego przewoźnika dodam tu miejskiego łódzkiego przewoźnika. Otrzymałem w dniu dzisiejszym zielone światło od Rady Gminy Andrespol więc mogę rozpocząć wdrażanie przygotowanych projektów w życie wraz z całą dokumentacją.
Pozdrawiam
artem pisze:Propozycje zostaną przedstawione po rozmowach z wiceprezydentem Łodzi, gdyż nie chciałbym nadmiernie rozbudzać apetytów i żeby nie podniósł się huk że tamta linia czy jeszcze inna linia komuś bardziej odpowiada albo dlaczego bierzemy pod uwage takie rozwiązanie a nie inne z czyjegoś punktu widzenia lepsze. Nie wycofujemy się z danego słowa i przedstawimy koncepcje kiedy już będziemy wiedzieli które mają szanse realizacji i na jakich warunkach. Sądzę że konkretne rozwiązania będę mógł przedstawić w ciągu najbliższych kilkunastu dni. Zdajemy sobie sprawe że zmiany mogą wywołać sprzeciw jak było na początku w przypadku linii "82" i pasażerowie je zaakceptują z czasem, nie mniej wiedziony nauczką żeby nie wyskakiwać przed szereg z jakimiś rozwiązaniami które w ostatecznym rozrachunku nie znajdą racji bytu wstrzymam się z publikacjami do spotkania z wiceprezydentem Stępniem. Chyba, że ktoś z Państwa Radnych przybliży jaka została wypracowana koncepcja dominująca wówczas będziecie mogli się do niej odnieść. Z mojej strony poczekam na decyzję władz miasta.
Pozdrawiam
Najwyraźniej przetarg trzeba było otworzyć już, bo inaczej, gdyby nie dogadali się ze ZDiT-em, od Nowego Roku nie jeździłoby nic.

: sob 00:30, 01 gru 2012
autor: Kpc21
Jednak po "dłuższej" jednodniowej nieobecności radnego @artem pojawił się komunikat o odłożeniu sprawy do marca, za to w ciągu najbliższych dni ma się zwiększyć częstotliwość 82 do Stróży.
http://forum.andrespol.com.pl/viewtopic.php?p=11943#11943

Do marca, a w rzeczywistości pewnie na za rok, bo przetarg jest na obsługę do 31.12.2013.