[Zgierz] Kształt linii tramwajowej do Placu Kilińskiego

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

[Zgierz] Kształt linii tramwajowej do Placu Kilińskiego

Post autor: SEC »

A obecne linie podmiejskie wjeżdżają do centrum i jadą przez całe miasto (w przeciwieństwie do P, która wprowadzałaby chaos na odcinku do PlN, zresztą dość silnym), więc prawdopodobieństwo jakichś potworków (jeśli uda się uzyskać porozumienie z Łodzią) jest raczej wątpliwe.

Silnym ze względu na wystaraczającą, czy niewystarczającą obsługę Pabianickiej? IMO to pierwsze.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W opcji 11 na 10 minut i 46 na 10 minut wystarczającym (chociaż oczywiście 11 na 7,5 byłoby lepsze). W opcji letnio-niedzielnej oczywiście niewystarczającym, ale tutaj nic nie jest wystarczające. Ale bardziej chodzi mi o to, że całkiem nieregularne P zupełnie rozwaliłoby takt, a znowu odczekanie maksymalnie kilku minut (w dni robocze) na przesiadkę to też nie jest jakaś kara boska (w dodatku rozkład jest teoretycznie zoptymalizowany)
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Gdyby tramwaj do Zgierza kursował na trasie Helenówek - plac Kilińskiego, można by pokusić się o całkowitą likwidacje 16 na terenie Łodzi i przywrócić 7,5 minutową częstotliwość na innych liniach. Ilość kursów i brygad łącznie na wszystkich tych liniach byłaby podobna (czyli ZDiT nie musiałby płacić więcej za kursy), a byłby to bardzo duży plus dla zapomnianych osiedli.

Po zmniejszeniu częstotliwości 16 do 20 min. w dzień roboczy, linia nie cieszy się takim wzięciem na Rzgowskiej, jak wcześniej. Wszyscy jeżdzą 6 tak, jak powinno z resztą być (bo szybciej). Dowodzi to tego, że pasażerom niekoniecznie pasowała 16, tylko wsiadali w co pierwsze, tracąc przy okazji pieniądze na 10-minutowe bilety i czas lub wychodząc z nim na zero (trasa przez rondo Lotników, dla posiadaczy migawek trasowanych na linię 6).
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

Mnie powyższe rozwiązanie odpowiada. Plusem jest to, że całkiem liczne zatrzymania / przestoje na odcinku łódzkim '16' nie będą miały wpływu na kursowanie tramwaju do Zgierza. Obawiam się jednak, że nie po to władze Zgierza chciały połączenia tramwajowego z centralem, żeby teraz z niego łatwo zrezygnować - poza tym pasażerom takie skracania raczej się nie podoba. Tylko czy można tak zakrańcować 16 w Helenówku, żeby możliwa była łatwa przesiadka 16 -> 11 w kierunku centrum?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W ogóle się nie da.

Najsensowniejszą opcją byłoby wywalenie 16 w diabły i posłanie do Zgierza 4, z gwarantowaną przesiadką na 11 (czyli 11 jadącą planowo 3 minuty po 4).
Adamix
Gaduła
Posty: 1829
Rejestracja: sob 17:58, 10 sty 2009
Lokalizacja: Łódź-Chojny

Post autor: Adamix »

SEC pisze:Gdyby tramwaj do Zgierza kursował na trasie Helenówek - plac Kilińskiego, można by pokusić się o całkowitą likwidacje 16 na terenie Łodzi i przywrócić 7,5 minutową częstotliwość na innych liniach. Ilość kursów i brygad łącznie na wszystkich tych liniach byłaby podobna (czyli ZDiT nie musiałby płacić więcej za kursy), a byłby to bardzo duży plus dla zapomnianych osiedli.
Obstawiam raczej powrót 16A skróconego do pl. Niepodległości. O częstotliwości 7,5 min. na ŁTR możemy zapomnieć. Przed wakacjami na Kościuszki przy Zielonej (kier. południowy) 2 zawsze przyjeżdżała praktycznie pusta. 6 dość luźna. 3 zależnie od tego, ile wcześniej nie było. 11 i 16 zawsze załadowane po sufit.

Nie zdziwię się nawet jeśli jesienią zostaniemy zupełnie bez 16 i z częstotliwością bazową 10 min. Dlaczego? -oszczędności; -argument upłynnienia ruchu, który blokuje się ze względu na pojedyncze przystanki. Mniej tramwajów-> mniejsze korki tramwajowe przed światłami.

Jedyny problem to pasażerowie, którzy zostaną ściśnięci jak sardynki. Ale... kogo obchodzą pasażerowie?
SEC pisze:Po zmniejszeniu częstotliwości 16 do 20 min. w dzień roboczy, linia nie cieszy się takim wzięciem na Rzgowskiej, jak wcześniej. Wszyscy jeżdzą 6 tak, jak powinno z resztą być (bo szybciej). Dowodzi to tego, że pasażerom niekoniecznie pasowała 16, tylko wsiadali w co pierwsze, tracąc przy okazji pieniądze na 10-minutowe bilety i czas lub wychodząc z nim na zero (trasa przez rondo Lotników, dla posiadaczy migawek trasowanych na linię 6).
Dziwisz się? Linia co 20 min. nie jest żadną przyzwoitą ofertą.
Trzeba dodać fakt, że część osób jedzie prosto do Manufaktury, gdzie 6 ich bezpośrednio nie dowiezie. Jest mnóstwo ludzi, którzy nienawidzą się przesiadać, nawet w tak wygodnych miejscach jak pl. Niepodległości. Chcą wsiąść i spokojnie dojechać na miejsce. Widać to zwłaszcza wieczorami, kiedy przy jednoczesnych odjazdach z Kurczaków 16 często ruszała pełniejsza, jak również po trasie powrotnej, gdy na odcinku południowym w 6 panowały większe luzy.
Zgierzanin pisze:Obawiam się jednak, że nie po to władze Zgierza chciały połączenia tramwajowego z centralem, żeby teraz z niego łatwo zrezygnować - poza tym pasażerom takie skracania raczej się nie podoba. Tylko czy można tak zakrańcować 16 w Helenówku, żeby możliwa była łatwa przesiadka 16 -> 11 w kierunku centrum?
Myślę, że korzystniejsze byłoby przywrócenie linii na kształt dawnego 45 do Północnej. Korzyści: wzmocnienie Zgierskiej; bezpośredni dojazd do Manufaktury i generalnie wgłąb Łodzi, gdzie sporo osób pracuje/uczy się oraz możliwość wygodnej przesiadki na linie jadące po trasie ŁTR.
A co myślicie o pomyśle 46 Północna-Ozorków i 46A Północna-Zgierz pl. Kilińskiego? Tak co 10 min, więc Ozorków miałby swój tramwaj co 20 jak dotychczas i Zgierz tak samo.

P.S.
Przenieśmy się z tą rozmową do odpowiedniego tematu, bo robi się straszny bajzel na forum...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

1. Północna jako krańcówka linii podmiejskich ma bardzo dobrą lokalizację, nie zostawia pasażerów na przedmieściach dając dużo możliwości przesiadek na terenie Łodzi a jednocześnie nie wciąga dodatkowych linii do samego centrum, dlatego właśnie tam powinny dojeżdżać tramwaje ze Zgierza.

2. Jedna linia na trasie Północna - Pl.Kilińskiego, jedna na trasie Północna - Ozorków, obie co 20 minut w równym takcie co 10 skutecznie zastąpią obecną 16 na Zgierskiej. Docelowo jeszcze jedna linia na os.650-lecia (jeżeli kiedykolwiek Zgierz się zdecyduje)

3. Obecne 46a na odcinku Ikea-Północna i 16 Kurczaki-Północna powinny zastąpić linie szczytowe kursujące w czasie największego zapotrzebowania ale to już zupełnie inny temat.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

@Adamix. Nie przesadzajmy z tą Manufakturą. Można sobie dojść od 6 albo 15 od Gdańskiej, tak jak robią to pasażerowie 46 spod Łodzi wysiadajac na Nowomiejskiej. Wiesz, teoretycznie w okolice CZMP dojeżdza również 75, a jednak mało kto sie na to decyduje, bo większość ma migawkę na 70 i dodatkowo nie chcą tracić czasu (jak mają na wszystkie linie to tylko czasu). Z 16 jest podobnie tyle, że duża część pasazerow to młodzież i inni imprezowicze z Chojen, którzy dojeżdzają często grupami do centrum i mało ich obchodzi czym tam dojadą, bo i tak kasują bilety jednorazowe (albo nie robią tego w ogóle). 16 to taka głupia prowizorka, która ogranicza kursowanie m.in. 3 czy 15 (gdzie bardziej potrzeba wzmocnień) i z którą to prowizorką trzeba jak najszybciej skończyć.

Z frekwencją na 2 może byc tak, bo teraz jest trasa objazdowa, dłuższa i prowadzi przez mniej popularne miejsca.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 2 razy.
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

Adamix pisze: Obstawiam raczej powrót 16A skróconego do pl. Niepodległości. O częstotliwości 7,5 min. na ŁTR możemy zapomnieć. Przed wakacjami na Kościuszki przy Zielonej (kier. południowy) 2 zawsze przyjeżdżała praktycznie pusta. 6 dość luźna. 3 zależnie od tego, ile wcześniej nie było. 11 i 16 zawsze załadowane po sufit.

2 jeździ luźna, bo nie jeździ Limanowskiego, tylko Legionów. Wobec tego wszyscy którzy korzystali z tej linii z okolic Limanki jadą albo 11, 3, 16 do Dolnej/Limanowskiego lub do Lutomierskiej i tam przesiadają się na Z3 lub 96.

To dowodzi imho tylko temu, że 11 i 3 powinny jeździć prosto do Helenówka, załatwiło by to tylko dziurę po ewentualnej likwidacji linii 46 na łódzkim odcinku (takt obu linii 7,5).
Adamix pisze:Nie zdziwię się nawet jeśli jesienią zostaniemy zupełnie bez 16 i z częstotliwością bazową 10 min. Dlaczego? -oszczędności; -argument upłynnienia ruchu, który blokuje się ze względu na pojedyncze przystanki. Mniej tramwajów-> mniejsze korki tramwajowe przed światłami.

Jedyny problem to pasażerowie, którzy zostaną ściśnięci jak sardynki. Ale... kogo obchodzą pasażerowie?

To niezbyt realne. 30 składów to czasem za mało na tej linii.

Adamix pisze: Myślę, że korzystniejsze byłoby przywrócenie linii na kształt dawnego 45 do Północnej. Korzyści: wzmocnienie Zgierskiej; bezpośredni dojazd do Manufaktury i generalnie wgłąb Łodzi, gdzie sporo osób pracuje/uczy się oraz możliwość wygodnej przesiadki na linie jadące po trasie ŁTR.
A co myślicie o pomyśle 46 Północna-Ozorków i 46A Północna-Zgierz pl. Kilińskiego? Tak co 10 min, więc Ozorków miałby swój tramwaj co 20 jak dotychczas i Zgierz tak samo.

Może być, ale nie wiem czy Zgierz nie będzie chciał połączenia z Centralem.
Zgierzanin
Stały bywalec
Posty: 411
Rejestracja: ndz 11:48, 15 mar 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: Zgierzanin »

px33 pisze:Najsensowniejszą opcją byłoby wywalenie 16 w diabły i posłanie do Zgierza 4, z gwarantowaną przesiadką na 11 (czyli 11 jadącą planowo 3 minuty po 4).

To ja już od tej stojącej na Kilińskiego 4 wolę linię do Północnej. I to chyba najsensowniejsze zakrańcowanie dla linii ze Zgierza i Ozorkowa.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Adamix pisze:Obstawiam raczej powrót 16A skróconego do pl. Niepodległości.
Co tak się uwziąłeś na konieczne utrzymywanie tego potworka? Nie lepiej zlikwidować? ;).
Adamix pisze:O częstotliwości 7,5 min. na ŁTR możemy zapomnieć.
Dlaczego? Tak, jak mówiłem wcześniej - po likwidacji 16, dziurę po niej możemy załatać wprowadzając takt 7,5 minutowy. Ilość brygad i kursów łącznie podobna! Dlaczego ZDiT nagle miałby od września uciąć 6 kursów na ŁTR (z 30 do 24)? Już nie przesadzajmy. To nie Koziny, czy Chochoła.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Rozmawiając o ewentualnej likwidacji lub skróceniu łódzkiego odcinka 46 (do czego jednak, mam nadzieję, nie dojdzie), nie zapominajmy o Pabianickiej. Po pierwsze sama 11 tam to za mało, po drugie 46 łączy Pabianice, Chocianowice, Rudę Pabianicką, Rokicie i Kurak z uczelniami i liceami. Jeśli ktoś ma wątpliwości, że jest to potrzebne, zapraszam do 46 na Pabianickiej w godzinach porannego szczytu w roku akademickim.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Można zostawić 46 na obecnej trasie rozdzielając je na Helenówku na odcinek łódzki i podmiejski.

BTW. Każda linia coś tam z czymś łączy i też jest oblegana.
berger.m
Stały bywalec
Posty: 463
Rejestracja: śr 22:29, 09 kwie 2008
Lokalizacja: Łódź

Post autor: berger.m »

Po co rozdzielać? Żeby jeszcze bardziej "zachęcić" pasażerów do korzystania z tramwajów?
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

Żeby pojechali autobusem.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

berger.m pisze:Po co rozdzielać? Żeby jeszcze bardziej "zachęcić" pasażerów do korzystania z tramwajów?
Chodzi mi jedynie o to, że gdyby linia ozorkowska musiała kończyć bieg na Helenówku to można by utrzymać też obecną linię 46 na terenie samej Łodzi.
gothmucha pisze:Żeby pojechali autobusem.
Pewnie, po co się wlec starym pudłem.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

To stare pudło w wersji MKT to najwygodniejsze stare pudło w okolicy. Tak długo jak nie podjedzie konstal
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

MKT owszem, MPK - nie.
gothmucha
Sympatyk forum
Posty: 697
Rejestracja: czw 01:20, 07 gru 2006
Lokalizacja: Niższa/Śląska
Kontakt:

Post autor: gothmucha »

SEC pisze:Pewnie, po co się wlec starym pudłem.

Racja, lepiej opalać się w słońcu na DK1. Chociaż podobno opalanie się przez szybę jest mało efektywne.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Przy tylu sprzeciwach i próbach rezygnacji z inwestycji drogowych, tak właśnie będzie.
ODPOWIEDZ