[Łęczyca] Czy w mieście będzie więcej przystanków?

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

[Łęczyca] Czy w mieście będzie więcej przystanków?

Post autor: basutsuaa »

Być może w przyszłym roku mieszkańcy osiedla Waliszew i tzw. działek będą mogli dostać się szybciej do centrum miasta i na targowisko. Plany są takie, aby powstało więcej przystanków. Póki co trwają rozmowy z zarządem PKSu który ma być w tym przypadku przewoźnikiem.
-Myślimy o tym od dłuższego czasu. Rozmowy z zarządem PKSu trwają od ponad pół roku. Chcemy, aby istniejące już i przejeżdżające przez miasto linie autobusowe miały większą liczbę przystanków - mówi burmistrz.
-Chcemy ułatwić życie mieszkańcom, którzy mają daleką drogę do centrum. Zwiększenie ilości tych połączeń usprawniłoby też organizację ruchu w mieście.
Urzędnicy sceptyczniej podchodzą do tematu.
-Trwają rozmowy z PKSem, ale na razie badamy czy jest zasadność organizowania takich przejazdów - mówi Krzysztofa Łuczak z referatu rozwoju i promocji miasta.
Głosy mieszkańców w tej kwestii są podzielone.
-To duże ułatwienie zwłaszcza dla osób starszych i chorych, które nie musiałyby chodzić kilka kilometrów po zakupy - twierdzi Anna Morawska.
-Nie wiem czy to dobrze. Dopiero będą korki jak do miasta wjadą jeszcze autobusy. Już teraz ciężko jest przejechać - dodaje Michał Siedlecki.

Artykuł pochodzi z tygodnika regionalnego "Reporter" z dn. 18 listopada 2013r.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Najlepszym wyjściem byłoby utworzenie okrężnej linii obsługiwanej minibusem bądź 9-10-metrowym autobusem. Oczywiście ideałem byłoby skomunikowanie jej z pociągami, a w przyszłości integracja taryfowa z ŁKA.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Linia okrężna to rozwiązanie znane z Głowna. Ale rozwiązanie proponowane przez władze Łęczycy - czyli dodatkowe przystanki na trasie linii do Łodzi (i ew. skierowanie jej nieco okrężną trasą) na podstawie umowy między miastem a przewożnikiem - jest lepsze. Dlaczego? Przede wszystkim autobusy kursować będą siłą rzeczy przez cały dzień - a nie tylko przez 8 godzin w ciągu dnia. Poza tym poprawi się dojazd do Łodzi, Ozorkowa i Zgierza. Wadą jest znacznie większa podatność za opóźnienia, ale coś za coś.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

No tak, ale z drugiej strony mamy nie tylko opóźnienia, ale też typowy rozkład PKS-u z całą litanią oznaczeń. Poza tym, linia z Łodzi powinna kończyć bieg na dworcu autobusowym (chociażby ze względu na punkt socjalny dla kierowców), który znajduje się na południowo-wschodnim obrzeżu centrum miasta.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nic nie stoi na przeszkodzie, by autobus w drodze na dworzec okrążał miasto. A te mało czytelne oznaczenia PKS to chyba jakaś legenda. Oznaczenia są dlatego, że są dni, w które prawie nikt nie jeździ i zgodnie z prawami rynku ogranicza się kursy. Kursów po mieście też to powinno dotyczyć - co jest całkowicie logiczne. Poza tym lepiej jeśli autobus w weekendy i święta jeździ nawet okrojonym rozkładem, niż tak jak komunikacja miejska w Głownie nie kursuje w ogóle (z wyjątkiem 1 listopada, kiedy wprowadzany jest specjalny rozkład, a do niedawna zmieniano również nieco trasę, by ułatwić dojazd do cmentarza przy ul. Piaskowej - obecnie ta zmiana jest zaaplikowana do zwykłych codziennych kursów).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ