[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Post autor: basutsuaa »

Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu ogłosiły 24 grudnia przetarg na obsługę linii 1, 3, 3A, 4, 5, 6, 8.
Czas trwania umowy: 10 lat (120 miesięcy)
Ilość autobusów potrzebnych do wykonania zadania: 28+2 rezerwa
Ilość wozokilometrów wykonywanych rocznie 1 900 000 (-10%; +20%)
Do tego pojazdy muszą być standardowe, niskopodłogowe, 90% pojazdów musi być trzydrzwiowe, 10% dwudrzwiowych.
Wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnej wymiany taboru na autobusy klimatyzowane tak aby po 5 latach od zawarcia umowy 50% taboru ją posiadało i dalej corocznie minimum 10% tak aby w ostatnim roku świadczenia usług wszystkie pojazdy były wyposażone w klimatyzacje.
Termin składania ofert: do 03.02.2014r.

Jak na razie Markab posiada ok. 8 pojazdów z podwójnymi drzwiami, tak więc inne firmy również mają szanse (wozy z podwójnymi drzwiami: 0662, 0763, 0764, 0865, 0866, 1077, 1078, 1385).
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Czyli de facto muszą w 5 lat wymienić połowę floty i w kolejne 5 drugą połowę i do tego od razu kupić 7 3-drzwiowych wozów z klimatyzacją (lub o 2 mniej jeśli założyć, że rezerwy mogą być 2-drzwiowe i są liczone osobno, wtedy mogliby mieć 5 dwudrzwiowych autobusów), nieźle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Re: [Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Post autor: kafar »

basutsuaa pisze:inne firmy również mają szanse
Jeśli przetarg jest na wszystkie linie, nie na pojedyncze to żadna inna firma nie ma szans (ewentualnie MPK ale oni chyba nie będą się w to mieszać).
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Re: [Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Post autor: M. Kaźmierczak »

kafar pisze:
basutsuaa pisze:inne firmy również mają szanse
Jeśli przetarg jest na wszystkie linie, nie na pojedyncze to żadna inna firma nie ma szans (ewentualnie MPK ale oni chyba nie będą się w to mieszać).
Przecież jest Arriva czy Mobilis. Oni tylko czekają na takie okazje.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Pytanie czy są w stanie odpowiednio szybko ogarnąć jakiś teren na bazę, znaleźć 30 autobusów, załatwić personel i zrobić to wszystko szybciej niż Markab, który ma już bazę, większość autobusów (i pewnie zaklepane te 7 brakujących O405N3/Citar, nie sądzę żeby ogłaszano przetarg bez konsultacji) i personel.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

px33 pisze:Pytanie czy są w stanie odpowiednio szybko ogarnąć jakiś teren na bazę, znaleźć 30 autobusów, załatwić personel i zrobić to wszystko szybciej niż Markab, który ma już bazę, większość autobusów (i pewnie zaklepane te 7 brakujących O405N3/Citar, nie sądzę żeby ogłaszano przetarg bez konsultacji) i personel.
W Elblągu jakoś się dało, więc myślę, że tu też nie będzie problemu. W przypadku Arrivy wystarczy, że na chwilę pościągają miejskie autobusy ze swoich polskich i zagranicznych oddziałów. Teren wystarczy wynająć od jakiegoś innego przewoźnika. Mobilis ma swój oddział w Piotrkowie, więc poważne usterki mogliby tam naprawiać, a reszta jw.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

A propos terenu na bazę to zapomniałem dodać, że są pewne warunki:
- zajezdnia musi znajdować się w odległości do 4 km od pętli
- musi być wyposażona w myjnie oraz warsztaty naprawcze na swoim terenie
Jest też zapis że wykonawca musiał w przeciągu ostatnich trzech lat wykonywać podobną usługę o łącznej wielkości pracy przewozowej minimum 3 000 000 wkm.

Co do firm które mogą brać udział w przetargu to moim zdaniem śmiało mógłby startować KORO (chociaż nie wiem czy z tymi wozokilometrami spełniają wymogi).
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

basutsuaa pisze:A propos terenu na bazę to zapomniałem dodać, że są pewne warunki:
- zajezdnia musi znajdować się w odległości do 4 km od pętli
- musi być wyposażona w myjnie oraz warsztaty naprawcze na swoim terenie
Jest też zapis że wykonawca musiał w przeciągu ostatnich trzech lat wykonywać podobną usługę o łącznej wielkości pracy przewozowej minimum 3 000 000 wkm.

Co do firm które mogą brać udział w przetargu to moim zdaniem śmiało mógłby startować KORO (chociaż nie wiem czy z tymi wozokilometrami spełniają wymogi).
Samo KORO nie dałoby rady, za mały obrót. Natomiast mógłby powstać jakiś alians KORO + potentat przewozowy. Chociaż myślę, że powyższe warunki faworyzują Markab, który będzie zmuszony pozbyć się wreszcie tych 20-letnich gruchotów.
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

MPK jako podmiot wewnętrzny (rozporządzenie WE1370/2007), działający na podstawie umowy powierzenia (bezprzetargowe zlecenie komunikacji na terenie gminy oraz gmin, z którymi Miasto Łódź zawarło porozumienia) nie może startować w takich przetargach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Cudne są te pytania, na pewno bardzo poważne firmy szykują się na ten kontrakt Obrazek
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

Kwota zupełnie niewspółmierna do przewinienia!!!!!!!!!
Ach te wykrzykniki :)

Ciekawy jestem jakie to firmy chcą wystartować ;)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Po pierwsze, co to ma być za typ autobusu O405N3? Nigdy takich nie było od Mercedesa! Nigdy!
A własciwie, dlaczego uważacie, że akurat nowe autobusy będą Mercedesy a nie np. MAN/Volvo/Scania itp.?

Z powodu, że będzie trzeba się pozbyć starych Mercedesów O405N1 ja bym się nie cieszył aż tak..
Dobra, mają może 20 lat, ale co z tego? Ten typ autobusu jest najbardziej wytrzymały i niezawodny jak Ikarus! Od momentu wprowadzenia "Shitaro" do ruchu problemy się zaczeły. Te autobusy nie mają już tej jakości, co 405N1.
Dodatkowe zalety są, że autobus ma dużą ilość miejsc siędzących, nawet jak posiada 3 parę drzwi.

A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Powiedzmy sobie szczerze - większość tych pytań to zadali ludzie posiadający jakieś niewielkie firmy przewozowe w okolicach Zgierza - no 7 pytanie to już jest hicior totalny - podali tyle zmian, że ta firma, która o to poprosiła, to chyba ma 30 autobusów, z czego każdy innej marki i innego rodzaju xD

Mam nadzieję, że jednak zgłosi się Mobilis np... zostało im sporo dobrych autobusów po tym jak przegrali w Bydgoszczy - a Markab.... jakoś nie wierzę, żeby firma, która ma same 15-20 letnie wozy nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów, chyba że kredyt, ale od lat jest gadane, że na wszystko im brakuje kasy (choć i tak pomimo tego ten stary tabor często wygląda niebo lepiej niż niejeden kupę nowszy wóz MPK Łódź)
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

za typ autobusu O405N3
Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Jak twoim zdaniem ogrzewanie też, masz duże szanse na pracę w MPK. Przypuszczam, że MARKAB ma na oku kilka sztuk, może po prostu zwiększą poprzednie zamówienia.
nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów
Kilka już mają. Potrzebują siedmiu wozów (z czego kilka, a najlepiej wszystkie to powinny być klimatyzowane O405N3/Citaro, a wszystkie mieć troje drzwi) i kilkunastu w trakcie trwania umowy.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

px33 pisze:
za typ autobusu O405N3
Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Jak twoim zdaniem ogrzewanie też, masz duże szanse na pracę w MPK. Przypuszczam, że MARKAB ma na oku kilka sztuk, może po prostu zwiększą poprzednie zamówienia.
nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów
Kilka już mają. Potrzebują siedmiu wozów (z czego kilka, a najlepiej wszystkie to powinny być klimatyzowane O405N3/Citaro, a wszystkie mieć troje drzwi) i kilkunastu w trakcie trwania umowy.

W Niemczech nigy, podkreślam nigdy, te autobusy nie były określone jako N3.
Od momentu, jak "EVOBUS" zaczęło funkcjionować, byly dostępne O405N także z szarym wnętrzem. Była też możliwość między klasycznym stanowiskiem kierowcy lub zmodernizowanym od VDO.
Nazwa była nadal O405N. Nawet tą "2" nigdy nie miały napisane w tych cyarno-białych szablonach na przodzie.

No, nawet w Niemczech jeszcze sporo przewoźników uważa, że klimatyzacja w ruchu miejskim jest głupotą. A ilość uchylanych okien to też nie za spora, bo mamy ich wyjątkowo (od momentu kupowania Citaro C2) aż 4 (na solo) lub 6 (na przegubowca). Przed wprowadzeniem tego nowego modelu było ich o 2 mniej..

Nie wiem jakie są dokładne wymagania, ale nowe pojazdy nie miały być przypadkiem na 100% niskopodłogowe? Jeżeli tak, to O405N odpada..
Jeżeli nie, to może w najbliższym czasie bedą jakies O405N2 na sprzedaż właśnie z klimatyzacją: Firma VHH Hamburg napewno, oraz może Firma STARS Hamburg (autobusy lotniskowe) pozbędą się tych autobusów..
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

px33 pisze:
za typ autobusu O405N3
Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
ZTCP jako O405N3 oznaczano wersję eksportową dla Francji w późniejszym okresie, a nieoficjalnie, tak jak piszesz, przejściówkę między O405N2 a O530.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
kasiakan
Początkujący
Posty: 16
Rejestracja: pn 13:06, 10 lut 2014
Lokalizacja: Łódź

Post autor: kasiakan »

Czy ktoś zna zasadę przetargów?? To trochę uświadomię ( ze względu iż w poprzedniej pracy bałam udział w przetargach ) przetargi pisze się tak aby wygrała firma na której nam zależy.
Wszystkim biorącym udział życzę Powodzenia Obrazek
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

"Niestety" nie zawsze się to udaje. Poza tym czasami da się wskazać faworyzowanie pewnych przedsiębiorstw, które teoretycznie miały wygrać.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Jeśli do przetargu stanęły firmy, którym zależy na wygraniu, a im to się nie uda pozostaje Krajowa Izba Odwoławcza. Często tak się dzieje przy przetargach na dostawę taboru.
ODPOWIEDZ