[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu
[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu
Miejskie Usługi Komunikacyjne w Zgierzu ogłosiły 24 grudnia przetarg na obsługę linii 1, 3, 3A, 4, 5, 6, 8.
Czas trwania umowy: 10 lat (120 miesięcy)
Ilość autobusów potrzebnych do wykonania zadania: 28+2 rezerwa
Ilość wozokilometrów wykonywanych rocznie 1 900 000 (-10%; +20%)
Do tego pojazdy muszą być standardowe, niskopodłogowe, 90% pojazdów musi być trzydrzwiowe, 10% dwudrzwiowych.
Wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnej wymiany taboru na autobusy klimatyzowane tak aby po 5 latach od zawarcia umowy 50% taboru ją posiadało i dalej corocznie minimum 10% tak aby w ostatnim roku świadczenia usług wszystkie pojazdy były wyposażone w klimatyzacje.
Termin składania ofert: do 03.02.2014r.
Jak na razie Markab posiada ok. 8 pojazdów z podwójnymi drzwiami, tak więc inne firmy również mają szanse (wozy z podwójnymi drzwiami: 0662, 0763, 0764, 0865, 0866, 1077, 1078, 1385).
Czas trwania umowy: 10 lat (120 miesięcy)
Ilość autobusów potrzebnych do wykonania zadania: 28+2 rezerwa
Ilość wozokilometrów wykonywanych rocznie 1 900 000 (-10%; +20%)
Do tego pojazdy muszą być standardowe, niskopodłogowe, 90% pojazdów musi być trzydrzwiowe, 10% dwudrzwiowych.
Wykonawca jest zobowiązany do sukcesywnej wymiany taboru na autobusy klimatyzowane tak aby po 5 latach od zawarcia umowy 50% taboru ją posiadało i dalej corocznie minimum 10% tak aby w ostatnim roku świadczenia usług wszystkie pojazdy były wyposażone w klimatyzacje.
Termin składania ofert: do 03.02.2014r.
Jak na razie Markab posiada ok. 8 pojazdów z podwójnymi drzwiami, tak więc inne firmy również mają szanse (wozy z podwójnymi drzwiami: 0662, 0763, 0764, 0865, 0866, 1077, 1078, 1385).
Czyli de facto muszą w 5 lat wymienić połowę floty i w kolejne 5 drugą połowę i do tego od razu kupić 7 3-drzwiowych wozów z klimatyzacją (lub o 2 mniej jeśli założyć, że rezerwy mogą być 2-drzwiowe i są liczone osobno, wtedy mogliby mieć 5 dwudrzwiowych autobusów), nieźle.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: [Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu
Jeśli przetarg jest na wszystkie linie, nie na pojedyncze to żadna inna firma nie ma szans (ewentualnie MPK ale oni chyba nie będą się w to mieszać).basutsuaa pisze:inne firmy również mają szanse
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Re: [Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu
Przecież jest Arriva czy Mobilis. Oni tylko czekają na takie okazje.kafar pisze:Jeśli przetarg jest na wszystkie linie, nie na pojedyncze to żadna inna firma nie ma szans (ewentualnie MPK ale oni chyba nie będą się w to mieszać).basutsuaa pisze:inne firmy również mają szanse
Pytanie czy są w stanie odpowiednio szybko ogarnąć jakiś teren na bazę, znaleźć 30 autobusów, załatwić personel i zrobić to wszystko szybciej niż Markab, który ma już bazę, większość autobusów (i pewnie zaklepane te 7 brakujących O405N3/Citar, nie sądzę żeby ogłaszano przetarg bez konsultacji) i personel.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
W Elblągu jakoś się dało, więc myślę, że tu też nie będzie problemu. W przypadku Arrivy wystarczy, że na chwilę pościągają miejskie autobusy ze swoich polskich i zagranicznych oddziałów. Teren wystarczy wynająć od jakiegoś innego przewoźnika. Mobilis ma swój oddział w Piotrkowie, więc poważne usterki mogliby tam naprawiać, a reszta jw.px33 pisze:Pytanie czy są w stanie odpowiednio szybko ogarnąć jakiś teren na bazę, znaleźć 30 autobusów, załatwić personel i zrobić to wszystko szybciej niż Markab, który ma już bazę, większość autobusów (i pewnie zaklepane te 7 brakujących O405N3/Citar, nie sądzę żeby ogłaszano przetarg bez konsultacji) i personel.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.
A propos terenu na bazę to zapomniałem dodać, że są pewne warunki:
- zajezdnia musi znajdować się w odległości do 4 km od pętli
- musi być wyposażona w myjnie oraz warsztaty naprawcze na swoim terenie
Jest też zapis że wykonawca musiał w przeciągu ostatnich trzech lat wykonywać podobną usługę o łącznej wielkości pracy przewozowej minimum 3 000 000 wkm.
Co do firm które mogą brać udział w przetargu to moim zdaniem śmiało mógłby startować KORO (chociaż nie wiem czy z tymi wozokilometrami spełniają wymogi).
- zajezdnia musi znajdować się w odległości do 4 km od pętli
- musi być wyposażona w myjnie oraz warsztaty naprawcze na swoim terenie
Jest też zapis że wykonawca musiał w przeciągu ostatnich trzech lat wykonywać podobną usługę o łącznej wielkości pracy przewozowej minimum 3 000 000 wkm.
Co do firm które mogą brać udział w przetargu to moim zdaniem śmiało mógłby startować KORO (chociaż nie wiem czy z tymi wozokilometrami spełniają wymogi).
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Samo KORO nie dałoby rady, za mały obrót. Natomiast mógłby powstać jakiś alians KORO + potentat przewozowy. Chociaż myślę, że powyższe warunki faworyzują Markab, który będzie zmuszony pozbyć się wreszcie tych 20-letnich gruchotów.basutsuaa pisze:A propos terenu na bazę to zapomniałem dodać, że są pewne warunki:
- zajezdnia musi znajdować się w odległości do 4 km od pętli
- musi być wyposażona w myjnie oraz warsztaty naprawcze na swoim terenie
Jest też zapis że wykonawca musiał w przeciągu ostatnich trzech lat wykonywać podobną usługę o łącznej wielkości pracy przewozowej minimum 3 000 000 wkm.
Co do firm które mogą brać udział w przetargu to moim zdaniem śmiało mógłby startować KORO (chociaż nie wiem czy z tymi wozokilometrami spełniają wymogi).
Wygląda na to, że nie tylko Markab jest zainteresowany udziałem w przetargu:
http://www.muk.zgierz.pl/images/dokumenty/przetargi/5/Zmiana_Og%C5%82oszenia_24-01-2014/PYTANIA_I_ODPOWIEDZI_SIWZ_24_01_2014-1.pdf
http://www.muk.zgierz.pl/images/dokumenty/przetargi/5/Zmiana_Og%C5%82oszenia_24-01-2014/PYTANIA_I_ODPOWIEDZI_SIWZ_24_01_2014-1.pdf
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Po pierwsze, co to ma być za typ autobusu O405N3? Nigdy takich nie było od Mercedesa! Nigdy!
A własciwie, dlaczego uważacie, że akurat nowe autobusy będą Mercedesy a nie np. MAN/Volvo/Scania itp.?
Z powodu, że będzie trzeba się pozbyć starych Mercedesów O405N1 ja bym się nie cieszył aż tak..
Dobra, mają może 20 lat, ale co z tego? Ten typ autobusu jest najbardziej wytrzymały i niezawodny jak Ikarus! Od momentu wprowadzenia "Shitaro" do ruchu problemy się zaczeły. Te autobusy nie mają już tej jakości, co 405N1.
Dodatkowe zalety są, że autobus ma dużą ilość miejsc siędzących, nawet jak posiada 3 parę drzwi.
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
A własciwie, dlaczego uważacie, że akurat nowe autobusy będą Mercedesy a nie np. MAN/Volvo/Scania itp.?
Z powodu, że będzie trzeba się pozbyć starych Mercedesów O405N1 ja bym się nie cieszył aż tak..
Dobra, mają może 20 lat, ale co z tego? Ten typ autobusu jest najbardziej wytrzymały i niezawodny jak Ikarus! Od momentu wprowadzenia "Shitaro" do ruchu problemy się zaczeły. Te autobusy nie mają już tej jakości, co 405N1.
Dodatkowe zalety są, że autobus ma dużą ilość miejsc siędzących, nawet jak posiada 3 parę drzwi.
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Powiedzmy sobie szczerze - większość tych pytań to zadali ludzie posiadający jakieś niewielkie firmy przewozowe w okolicach Zgierza - no 7 pytanie to już jest hicior totalny - podali tyle zmian, że ta firma, która o to poprosiła, to chyba ma 30 autobusów, z czego każdy innej marki i innego rodzaju xD
Mam nadzieję, że jednak zgłosi się Mobilis np... zostało im sporo dobrych autobusów po tym jak przegrali w Bydgoszczy - a Markab.... jakoś nie wierzę, żeby firma, która ma same 15-20 letnie wozy nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów, chyba że kredyt, ale od lat jest gadane, że na wszystko im brakuje kasy (choć i tak pomimo tego ten stary tabor często wygląda niebo lepiej niż niejeden kupę nowszy wóz MPK Łódź)
Mam nadzieję, że jednak zgłosi się Mobilis np... zostało im sporo dobrych autobusów po tym jak przegrali w Bydgoszczy - a Markab.... jakoś nie wierzę, żeby firma, która ma same 15-20 letnie wozy nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów, chyba że kredyt, ale od lat jest gadane, że na wszystko im brakuje kasy (choć i tak pomimo tego ten stary tabor często wygląda niebo lepiej niż niejeden kupę nowszy wóz MPK Łódź)
Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)za typ autobusu O405N3
Jak twoim zdaniem ogrzewanie też, masz duże szanse na pracę w MPK. Przypuszczam, że MARKAB ma na oku kilka sztuk, może po prostu zwiększą poprzednie zamówienia.A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Kilka już mają. Potrzebują siedmiu wozów (z czego kilka, a najlepiej wszystkie to powinny być klimatyzowane O405N3/Citaro, a wszystkie mieć troje drzwi) i kilkunastu w trakcie trwania umowy.nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów
px33 pisze:Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)za typ autobusu O405N3
Jak twoim zdaniem ogrzewanie też, masz duże szanse na pracę w MPK. Przypuszczam, że MARKAB ma na oku kilka sztuk, może po prostu zwiększą poprzednie zamówienia.A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Kilka już mają. Potrzebują siedmiu wozów (z czego kilka, a najlepiej wszystkie to powinny być klimatyzowane O405N3/Citaro, a wszystkie mieć troje drzwi) i kilkunastu w trakcie trwania umowy.nagle znalazła kasę na 20 czy nawet 10 nowoczesnych autobusów
W Niemczech nigy, podkreślam nigdy, te autobusy nie były określone jako N3.
Od momentu, jak "EVOBUS" zaczęło funkcjionować, byly dostępne O405N także z szarym wnętrzem. Była też możliwość między klasycznym stanowiskiem kierowcy lub zmodernizowanym od VDO.
Nazwa była nadal O405N. Nawet tą "2" nigdy nie miały napisane w tych cyarno-białych szablonach na przodzie.
No, nawet w Niemczech jeszcze sporo przewoźników uważa, że klimatyzacja w ruchu miejskim jest głupotą. A ilość uchylanych okien to też nie za spora, bo mamy ich wyjątkowo (od momentu kupowania Citaro C2) aż 4 (na solo) lub 6 (na przegubowca). Przed wprowadzeniem tego nowego modelu było ich o 2 mniej..
Nie wiem jakie są dokładne wymagania, ale nowe pojazdy nie miały być przypadkiem na 100% niskopodłogowe? Jeżeli tak, to O405N odpada..
Jeżeli nie, to może w najbliższym czasie bedą jakies O405N2 na sprzedaż właśnie z klimatyzacją: Firma VHH Hamburg napewno, oraz może Firma STARS Hamburg (autobusy lotniskowe) pozbędą się tych autobusów..
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
ZTCP jako O405N3 oznaczano wersję eksportową dla Francji w późniejszym okresie, a nieoficjalnie, tak jak piszesz, przejściówkę między O405N2 a O530.px33 pisze:Mniej lub bardziej oficjalne określenie wersji przejściowej między O405N2 a Citaro (wnętrze z Citaro, buda z 405)za typ autobusu O405N3
A z resztą klimatyzacja w autobusach miejskich to naprawde głupota. Ciekawe, gdzie takie autobusy znajdą, bo w 405N2 lub pierwszych "Shitarach" takie coś to był naprawdę rarytas..
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 1 raz.