[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu
Citara używki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/zgierz-nerwy-w-zajezdni-czyli-historia-pewnego-przetargu-1655.htmlM. Kaźmierczak pisze:W ogóle orientuje się ktoś, jak tam wygląda sytuacja "poprzetargowa"?
Czyli wyglądałoby na to że przetarg ustawiony pod Markab wygrał Kris-Tour... Tego chyba nikt się nie spodziewał. Pewnie będzie odwołanie Markabu, ale co jeśli nie odniesie ono skutku?
Co dalej w takiej sytuacji z Markabem? Udziały w tej spółce ma miasto - co z nimi? I co z samą jej działalnością? Wyprzedadzą tabor miejski, pozwalniają pracowników i pozostaną przy wynajmach turystycznych oraz kursach na prawo jazdy? A może wejdą na jakieś linie komercyjne? Nie miałbym nic przeciwko by pokonkurowali z łódzkim PKS-em.
Ciekawe, kto jest tym trzecim.
Co dalej w takiej sytuacji z Markabem? Udziały w tej spółce ma miasto - co z nimi? I co z samą jej działalnością? Wyprzedadzą tabor miejski, pozwalniają pracowników i pozostaną przy wynajmach turystycznych oraz kursach na prawo jazdy? A może wejdą na jakieś linie komercyjne? Nie miałbym nic przeciwko by pokonkurowali z łódzkim PKS-em.
Ciekawe, kto jest tym trzecim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
http://phototrans.net/24,715,0,Kris_Tour_ABC_Sp__z_o_o_.html
Spojrzałem sobie na tabor Kris-Tour. Jeśli ta lista jest aktualna i prawdziwa, i prezes tej firmy planuje prowadzić komunikację miejską, to chyba robi sobie jaja z ludzi. Nie mają taboru takiego, jaki MUK wymaga.
Spojrzałem sobie na tabor Kris-Tour. Jeśli ta lista jest aktualna i prawdziwa, i prezes tej firmy planuje prowadzić komunikację miejską, to chyba robi sobie jaja z ludzi. Nie mają taboru takiego, jaki MUK wymaga.
Ponoć mają umowę na wynajem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Coś mówi
- Posty: 34
- Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
- Lokalizacja: Grembach/Nowosolna
W Zgierzu wszystko sobie policzyliśmy i wyszło na to, że to ma sens. Jeśli chodzi o autobusy, to już mamy na nie podpisaną umowę dzierżawy. To Mercedesy 405.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed pisze:Generalnie słabo, ale zgodnie z wymaganiami przetargu. W ciągu 5 lat od podpisania umowy i tak muszą zdobyć tabor nowoczesny, bo z klimą. W ciągu kolejnych 5 lat 100% taboru ma być takie. Mam nadzieję, że za 10 lat MUK zwiększy dodatkowo wymagania, np. co do SIP
Jest też możliwość doposażenia tej niepotrzebnej klimatyzacji. Tak było w Hamburgu z niektórymy O405N2.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Jak pokażą wiarygodne kalkulacje, że da się jeździć za zaproponowaną stawkę to nic im nie zrobią.
Ale różnica w cenie jest spora, a Kris-Tour nie ma w tej chwili ani jednego autobusu do przewozów miejskich, więc pewnie będą grali na cierpliwość MUK (i mogą się na tym naprawdę spektakularnie przejechać), tzn. będą chcieli stopniowo przejmować brygady, początkowo taborem niespełniającym wymogów (czyt. tym co mają i co im się uda na szybko znaleźć)
Ale różnica w cenie jest spora, a Kris-Tour nie ma w tej chwili ani jednego autobusu do przewozów miejskich, więc pewnie będą grali na cierpliwość MUK (i mogą się na tym naprawdę spektakularnie przejechać), tzn. będą chcieli stopniowo przejmować brygady, początkowo taborem niespełniającym wymogów (czyt. tym co mają i co im się uda na szybko znaleźć)
W przeliczeniu na wozokilometr może wynosić ok. 1,50zł (o ile dobrze policzyłem).px33 pisze:Ale różnica w cenie jest spora
Z informacji, które zostały umieszczone w opublikowanym przetargu wynika, że okres ewentualnego wypowiedzenia umowy z Markabem wynosi chyba 6 miesięcy i jeśli dobrze zrozumiałem jednorazowo można wypowiedzieć tylko 40% umowy, a więc cały proces zmiany przewoźnika nie byłby natychmiastowy, tylko rozłożony w czasie. A co do wymogów dotyczących taboru to nie były też jakoś specjalnie wygórowane, więc może zaproponowana cena jest osiągalna.px33 pisze:Kris-Tour nie ma w tej chwili ani jednego autobusu do przewozów miejskich, więc pewnie będą grali na cierpliwość MUK (i mogą się na tym naprawdę spektakularnie przejechać), tzn. będą chcieli stopniowo przejmować brygady, początkowo taborem niespełniającym wymogów (czyt. tym co mają i co im się uda na szybko znaleźć)
Wydaje się więc, że nowy przewoźnik mógłby na spokojnie zakupić odpowiedni tabor i wykonywać usługę nie gorzej niż obecnie, stopniowo przejmując kolejne linie.
Według moich obliczeń:
miasto Zgierz przeznaczyło: 90 mln zł
Markab zaproponował: 112 mln zł
Kris-Tour zaproponował: 84 mln zł
ilość wozokilometrów rocznie: 1.900.000
okres trwania umowy: 10 lat
Zgierz: 90.000.000/1.900.000/10=4,74 zł
Markab: 112.000.000/1.900.000/10=5,89 zł
Kris-Tour: 84.000.000/1.900.00/10=4,42 zł
miasto Zgierz przeznaczyło: 90 mln zł
Markab zaproponował: 112 mln zł
Kris-Tour zaproponował: 84 mln zł
ilość wozokilometrów rocznie: 1.900.000
okres trwania umowy: 10 lat
Zgierz: 90.000.000/1.900.000/10=4,74 zł
Markab: 112.000.000/1.900.000/10=5,89 zł
Kris-Tour: 84.000.000/1.900.00/10=4,42 zł
Jeśli założymy (jak w artykule) 12 mln wzkm i identyczną stawkę przez cały czas umowy to wychodzi że MARKAB chce 5,90, a Kris-Tour 4,73 [jeśli źle liczę lub mam złe założenia, popraw mnie]. Trochę ponad złotówka różnicy, ale w tym zakresie, w którym to robi różnicę.W przeliczeniu na wozokilometr może wynosić ok. 1,50zł (o ile dobrze policzyłem).
Tutaj - http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=8543&p=900876&hilit=stawki#p900876 - masz stawki warszawskich ajentów. A1xx (te za 5,37) to nowe SU12 bez bajerów z klimatyzacją, bodajże w pakiecie 50 wozów. Z tego wynikałoby że 5,90 to dość wygórowana stawka (za 6,60 można mieć nowe U12 w pełnej opcji, nowy "klimatyzowany" nawet za 5,30) a 4,70 to stawka dość wyżyłowana, ale względnie realna.
Możemy pójść jeszcze krok dalej i policzyć jaki jest wpływ ceny autobusu na cenę wzkm. W Zgierzu (w Warszawie przebieg może być nawet mniejszy, ale przyjmijmy identyczne) przez cały okres umowy autobus powinien wykonać średnio 630 tys. km, zarabiając:
KT - 3 mln
MARKAB - 3,75 mln
Mobilis A1xx - 3,4 mln (-900 tys. za autobus = 2,5 mln)
Mobilis A0xx - 4,2 mln (-1,1-1,2 mln za autobus ~ 3 mln)
Dwa używane autobusy razem z jako takim serwisem (bo będą się psuć bardziej niż nowy) to jakieś 200 tys, więc wychodziłoby na to, że w trudnych warszawskich warunkach da radę jeździć jeszcze taniej niż proponuje KT, a Markab proponuje cenę rażąco wysoką (zwłaszcza że skala ich inwestycji jest mniejsza)
90% autobusów 3-drzwiowych to nie jest jakiś większy problem, ale klimatyzacja we wszystkich autobusach to już problem. I w tym przypadku trzeba znaleźć równowagę pomiędzy zakupem wszystkiego od razu a stopniową wymianą w trakcie trwania umowy.A co do wymogów dotyczących taboru to nie były też jakoś specjalnie wygórowane, więc może zaproponowana cena jest osiągalna.