[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Jakie najnowsze autobusy ma Markab? Bo ostatnio będą na Kaliskim widziałem jakieś Merce, jakby z klimą... I bardzo mnie to zastanowiło.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Citara używki.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

W ogóle orientuje się ktoś, jak tam wygląda sytuacja "poprzetargowa"?
zbychooo
Bywalec
Posty: 122
Rejestracja: pn 20:46, 18 lip 2005

Post autor: zbychooo »

M. Kaźmierczak pisze:W ogóle orientuje się ktoś, jak tam wygląda sytuacja "poprzetargowa"?
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/zgierz-nerwy-w-zajezdni-czyli-historia-pewnego-przetargu-1655.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Czyli wyglądałoby na to że przetarg ustawiony pod Markab wygrał Kris-Tour... Tego chyba nikt się nie spodziewał. Pewnie będzie odwołanie Markabu, ale co jeśli nie odniesie ono skutku?

Co dalej w takiej sytuacji z Markabem? Udziały w tej spółce ma miasto - co z nimi? I co z samą jej działalnością? Wyprzedadzą tabor miejski, pozwalniają pracowników i pozostaną przy wynajmach turystycznych oraz kursach na prawo jazdy? A może wejdą na jakieś linie komercyjne? Nie miałbym nic przeciwko by pokonkurowali z łódzkim PKS-em.

Ciekawe, kto jest tym trzecim.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Tabor w razie czego mogą sprzedać do Kris Tour Obrazek Pracownicy też tam mogą przejść - będą jak znalazł, bo znają trasy itd., a to ważna cecha.
kafar
Sympatyk forum
Posty: 554
Rejestracja: śr 12:47, 21 maja 2008
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: kafar »

http://phototrans.net/24,715,0,Kris_Tour_ABC_Sp__z_o_o_.html

Spojrzałem sobie na tabor Kris-Tour. Jeśli ta lista jest aktualna i prawdziwa, i prezes tej firmy planuje prowadzić komunikację miejską, to chyba robi sobie jaja z ludzi. Nie mają taboru takiego, jaki MUK wymaga.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Ponoć mają umowę na wynajem.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

A co, Kris Tour nie może sobię kupić nowych pojazdów? Zabroniono im?
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Obrazek
Nafazowany Bercik
Coś mówi
Posty: 34
Rejestracja: śr 23:17, 12 lut 2014
Lokalizacja: Grembach/Nowosolna

Post autor: Nafazowany Bercik »

Jeśli chodzi o tabor, to nie zdziwię się jak Markab przekaże swój tabor a takze pracowników do Kris-Touru.

Nie zmienia to faktu że na obecną chwilę, Kris-Tour nie ma taboru potrzebnego na komunikację miejską.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

W Zgierzu wszystko sobie policzyliśmy i wyszło na to, że to ma sens. Jeśli chodzi o autobusy, to już mamy na nie podpisaną umowę dzierżawy. To Mercedesy 405.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
kuba_bed
Gaduła
Posty: 1624
Rejestracja: sob 11:34, 21 sie 2010
Lokalizacja: Rzgów

Post autor: kuba_bed »

Generalnie słabo, ale zgodnie z wymaganiami przetargu. W ciągu 5 lat od podpisania umowy i tak muszą zdobyć tabor nowoczesny, bo z klimą. W ciągu kolejnych 5 lat 100% taboru ma być takie. Mam nadzieję, że za 10 lat MUK zwiększy dodatkowo wymagania, np. co do SIP Obrazek
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

kuba_bed pisze:Generalnie słabo, ale zgodnie z wymaganiami przetargu. W ciągu 5 lat od podpisania umowy i tak muszą zdobyć tabor nowoczesny, bo z klimą. W ciągu kolejnych 5 lat 100% taboru ma być takie. Mam nadzieję, że za 10 lat MUK zwiększy dodatkowo wymagania, np. co do SIP :)

Jest też możliwość doposażenia tej niepotrzebnej klimatyzacji. Tak było w Hamburgu z niektórymy O405N2.
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Mnie zastanawia zaproponowana przez Kris-Tour cena, która przecież była niższa niż ta zaproponowana przez miasto. Markab zawsze może się odwołać, tak jak było w przypadku przetargu w Kluż-Napoka, w którym to konkurencja (Astra) stwierdziła, że PESA specjalnie zaniżyła cenę za wagon.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak pokażą wiarygodne kalkulacje, że da się jeździć za zaproponowaną stawkę to nic im nie zrobią.
Ale różnica w cenie jest spora, a Kris-Tour nie ma w tej chwili ani jednego autobusu do przewozów miejskich, więc pewnie będą grali na cierpliwość MUK (i mogą się na tym naprawdę spektakularnie przejechać), tzn. będą chcieli stopniowo przejmować brygady, początkowo taborem niespełniającym wymogów (czyt. tym co mają i co im się uda na szybko znaleźć)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

px33 pisze:Ale różnica w cenie jest spora
W przeliczeniu na wozokilometr może wynosić ok. 1,50zł (o ile dobrze policzyłem).
px33 pisze:Kris-Tour nie ma w tej chwili ani jednego autobusu do przewozów miejskich, więc pewnie będą grali na cierpliwość MUK (i mogą się na tym naprawdę spektakularnie przejechać), tzn. będą chcieli stopniowo przejmować brygady, początkowo taborem niespełniającym wymogów (czyt. tym co mają i co im się uda na szybko znaleźć)
Z informacji, które zostały umieszczone w opublikowanym przetargu wynika, że okres ewentualnego wypowiedzenia umowy z Markabem wynosi chyba 6 miesięcy i jeśli dobrze zrozumiałem jednorazowo można wypowiedzieć tylko 40% umowy, a więc cały proces zmiany przewoźnika nie byłby natychmiastowy, tylko rozłożony w czasie. A co do wymogów dotyczących taboru to nie były też jakoś specjalnie wygórowane, więc może zaproponowana cena jest osiągalna.

Wydaje się więc, że nowy przewoźnik mógłby na spokojnie zakupić odpowiedni tabor i wykonywać usługę nie gorzej niż obecnie, stopniowo przejmując kolejne linie.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
basutsuaa
Bywalec
Posty: 189
Rejestracja: wt 17:57, 02 lut 2010
Lokalizacja: Ozorków

Post autor: basutsuaa »

Według moich obliczeń:
miasto Zgierz przeznaczyło: 90 mln zł
Markab zaproponował: 112 mln zł
Kris-Tour zaproponował: 84 mln zł

ilość wozokilometrów rocznie: 1.900.000
okres trwania umowy: 10 lat

Zgierz: 90.000.000/1.900.000/10=4,74 zł
Markab: 112.000.000/1.900.000/10=5,89 zł
Kris-Tour: 84.000.000/1.900.00/10=4,42 zł
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

W przeliczeniu na wozokilometr może wynosić ok. 1,50zł (o ile dobrze policzyłem).
Jeśli założymy (jak w artykule) 12 mln wzkm i identyczną stawkę przez cały czas umowy to wychodzi że MARKAB chce 5,90, a Kris-Tour 4,73 [jeśli źle liczę lub mam złe założenia, popraw mnie]. Trochę ponad złotówka różnicy, ale w tym zakresie, w którym to robi różnicę.
Tutaj - http://wawkom.waw.pl/forum/viewtopic.php?f=33&t=8543&p=900876&hilit=stawki#p900876 - masz stawki warszawskich ajentów. A1xx (te za 5,37) to nowe SU12 bez bajerów z klimatyzacją, bodajże w pakiecie 50 wozów. Z tego wynikałoby że 5,90 to dość wygórowana stawka (za 6,60 można mieć nowe U12 w pełnej opcji, nowy "klimatyzowany" nawet za 5,30) a 4,70 to stawka dość wyżyłowana, ale względnie realna.
Możemy pójść jeszcze krok dalej i policzyć jaki jest wpływ ceny autobusu na cenę wzkm. W Zgierzu (w Warszawie przebieg może być nawet mniejszy, ale przyjmijmy identyczne) przez cały okres umowy autobus powinien wykonać średnio 630 tys. km, zarabiając:
KT - 3 mln
MARKAB - 3,75 mln
Mobilis A1xx - 3,4 mln (-900 tys. za autobus = 2,5 mln)
Mobilis A0xx - 4,2 mln (-1,1-1,2 mln za autobus ~ 3 mln)
Dwa używane autobusy razem z jako takim serwisem (bo będą się psuć bardziej niż nowy) to jakieś 200 tys, więc wychodziłoby na to, że w trudnych warszawskich warunkach da radę jeździć jeszcze taniej niż proponuje KT, a Markab proponuje cenę rażąco wysoką (zwłaszcza że skala ich inwestycji jest mniejsza)
A co do wymogów dotyczących taboru to nie były też jakoś specjalnie wygórowane, więc może zaproponowana cena jest osiągalna.
90% autobusów 3-drzwiowych to nie jest jakiś większy problem, ale klimatyzacja we wszystkich autobusach to już problem. I w tym przypadku trzeba znaleźć równowagę pomiędzy zakupem wszystkiego od razu a stopniową wymianą w trakcie trwania umowy.
ODPOWIEDZ