[Zgierz] Przetarg na obsługę linii w Zgierzu

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

px33 pisze:
W przeliczeniu na wozokilometr może wynosić ok. 1,50zł (o ile dobrze policzyłem).
Jeśli założymy (jak w artykule) 12 mln wzkm i identyczną stawkę przez cały czas umowy to wychodzi że MARKAB chce 5,90, a Kris-Tour 4,73 [jeśli źle liczę lub mam złe założenia, popraw mnie].
W artykule napisali, że to w sumie ok. 1,9 mln wzkm rocznie, czyli ok. 19 mln wzkm. Obliczenia wyszły mi więc identyczne jak podał wyżej basutsuaa: Markab - 5,89 zł, Kris-Tour - 4,42 zł.
90% autobusów 3-drzwiowych to nie jest jakiś większy problem, ale klimatyzacja we wszystkich autobusach to już problem. I w tym przypadku trzeba znaleźć równowagę pomiędzy zakupem wszystkiego od razu a stopniową wymianą w trakcie trwania umowy.
Uważam, że najlepszym rozwiązaniem byłaby właśnie stopniowa wymiana taboru. Z resztą który przewoźnik by nie wygrał to i tak na początku będzie musiał ponieść dodatkowe koszty w postaci choćby zamontowania monitoringu czy pomalowania autobusów w jednolite barwy (których de facto w przetargu nie podano, ciekawe jakie one będą i w jakim schemacie).
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

MARKAB już ma (raczej kiepski, no ale jakości nikt nie wymaga) monitoring w wielu wozach i GPS w całej flocie (oczywiście bez integracji z informacją pasażerską, wszystkie systemy są osobno)

A 4,42 (2,8 mln/wóz) na starych autobusach (których jeszcze nie mają) z budową zaplecza od zera to dość ryzykowna oferta i jakość usługi raczej będzie przeciętna i dobrze będzie jak w którymś momencie to wszystko nie posypie się w cholerę
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
Graficzny
Sympatyk forum
Posty: 717
Rejestracja: czw 10:57, 13 cze 2013

Post autor: Graficzny »

Zupełnie nietypowe dla Niemców:
-Autobus posiada 3 pare drzwi bez stopni wejściowych,
-Układ siedzeń na przodzie 2+1
-Klimatyzacja (ale chyba mniejsza wydajność)
-i, EKSTREMALNOŚĆ: Duża ilość okień przesuwnych!!! Jak się nie myle, to one mają aż 7 okien przesłuwnych, co oznacza, że ma nawet więcej niż MPK Łódź!

No to za jakieś 20 lat napewno będzie duże zainteresowanie..
http://www.hamburger-fuhrparklisten.de/26.busbilder/5000vhh1301/slides/1356-11,VHH,NS.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Graficzny, łącznie zmieniany 1 raz.
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Post autor: BB93 »

Zwycięzcą został Markab. Szczegóły na stronie MUK, w zakładce przetargi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

Nie ma podanej punktacji dla Kris-Toura. Dlaczego? Doszukali się czegoś żeby ich zdyskwalifikować?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
M. Kaźmierczak
Sympatyk forum
Posty: 954
Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
Kontakt:

Post autor: M. Kaźmierczak »

Kpc21 pisze:Nie ma podanej punktacji dla Kris-Toura. Dlaczego? Doszukali się czegoś żeby ich zdyskwalifikować?
Nie chce nikogo oskarżać, ale osobiście wydaje mi się, że przetarg starano się ustawić pod Markab. Okazało się niestety, że pan Janusz, wybitny specjalista-planista, pomylił się w jakimś paragrafie i przypadkowo wygrał Kris-Tour. Dalszą część można sobie dopowiedzieć samemu. :P
Czemu tak uważam? Kto przed rozstrzygnięciem przetargu zaczyna się zbroić? Dziwne prawda?
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez M. Kaźmierczak, łącznie zmieniany 2 razy.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Może chcieli dopuścić jakieś oferty od poważnych firm i zobaczyć jak kosztowo wyglądałaby zmiana przewoźnika, ale że zgłosił się tylko KT (który raczej nie gwarantuje wysokiej jakości i trochę strach powierzać im najpierw pół a potem całą komunikację), postanowili uwalić ich ofertę i wybrać sprawdzone rozwiązanie.
Gdyby chcieli ryzykować mniejszego przewoźnika oddaliby mu 10-15% wzkm (tzn. w takim przypadku byłyby 2 przetargi, mały i duży)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: Kuba »

No tak, ale jeśli chcieliby dopuścić jakieś oferty od poważnych firm (o czym świadczyć mogą słowa kierownika MUK, że Kris-Tour nie ma odpowiedniego doświadczenia) to mogliby w SIWZ w zakresie posiadania wiedzy i doświadczenia podać bardziej wygórowane kryteria, a nie że w okresie ostatnich trzech lat żądają wykonania usług o łącznej wielkości pracy przewozowej nie mniejszej milion złotych.

Kierownik MUK tłumaczy też, że Kris-Tour nie ma odpowiedniego taboru. Owszem, nikt nie trzyma 30 autobusów na placu bezczynnie i nie czekają "na okazję". W SIWZ w zakresie dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym podano liczbę 30 autobusów. Bardzo często więc przewoźnicy przedstawiają w takich sytuacjach dokumenty, z których wynika, że będą dysponowali odpowiednimi pojazdami (np. leasing). Dla porównania w przetargu gminy Andrespol dodano w tym miejscu zdanie "dysponowania autobusami posiadającymi aktualne badania techniczne na dzień składania oferty". Taki zapis w zgierskim przetargu mógłby się pojawić, ale go nie było, więc argumenty Pana Kierownika według mnie nie są dobre.

Po prostu przetarg może był nie tyle źle napisany, co niedopracowany w niektórych szczegółach, dzięki czemu oferta Kris-Tour nie została odrzucona zaraz na samym początku i stąd ten cały cyrk. Gdyby się tak czepiać szczegółowo to i Markab nie dysponuje odpowiednim potencjałem technicznym, gdyż część autobusów więcej siedzeń niż 28 (stąd była też ta cała szopka z wymontowywaniem siedzeń w pojazdach). Obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
ODPOWIEDZ