[Zduńska Wola] MPK Zduńska Wola
Urząd Marszałkowski jest takim regulatorem rynku ,wydaje zezwolenia i musi zatwierdzić rozkład-nie wiem jak wygląda sprawa komunikacji wewnątrz miast ale poza miastami obowiązują takie właśnie regulacje.Michał pisze:A co ma do tego urząd marszałkowski? Świetna wiadomość! MPK wraca do Zapolic! Kiedyś dojeżdżała tam bodajże 10 albo 11.
P.S. Do Zapolic kursowała 10.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
http://www.mpk.zdunskawola.net/przet.php
Czyżby za drogie w eksploatacji?
Tak BTW, 2 już śmiga do Zapolic
Czyżby za drogie w eksploatacji?
Tak BTW, 2 już śmiga do Zapolic
Pewnie tak, deskorolka była odstawiona jużś chyba ze dwa miesiące.
W zamian, o ile uda się uzyskać dotacje unijne mają być kupione dwa autobusy fabrycznie nowe.Z ewentualnej dotacji ma też zostać wymieniona nawiezchnia placu postojowego ( kto był wie jak on obecnie wygląda ).
edit:od 1 września Zduńskowolski przewoźnik likwiduje linie nr 4, jeden z jej kursów zostanie zastąpiony linią 11
W zamian, o ile uda się uzyskać dotacje unijne mają być kupione dwa autobusy fabrycznie nowe.Z ewentualnej dotacji ma też zostać wymieniona nawiezchnia placu postojowego ( kto był wie jak on obecnie wygląda ).
edit:od 1 września Zduńskowolski przewoźnik likwiduje linie nr 4, jeden z jej kursów zostanie zastąpiony linią 11
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Grzesiek, łącznie zmieniany 3 razy.
źródło: http://zdunskawola.naszemiasto.pl/artykul/298736,mpk-planuje-zmiany-w-trasie-autobusu-linii-2,id,t.html?kategoria=768Dziennik Łódzki pisze: MPK planuje zmiany w trasie autobusu linii 2
2010-01-25 03:33:10
Z jednej linii autobusowej w zduńskowolskim Miejskim Przedsiębiorstwie Komunikacji zrobić chcą dwie.
Chodzi o autobus linii 2, który kursuje z Zapolic do Gajewnik przez Zduńską Wolę. W sumie ma do przejechania 42 km. I w tym tkwi przyczyna.
- Nie było możliwości dostosowania się przez kierowców do rozkładów jazdy i punktualnego dojeżdżania na przystanki już w środku trasy - wyjaśnia prezes MPK Krzysztof Jędrzejewski.
Mówiąc wprost, przez dystans, jaki musi pokonać autobus, pasażerowie czekają na niego na przystankach w samej Zduńskiej Woli od kilku do nawet kilkunastu minut. Prezes Jędrzejewski dodaje, że żaden miejski autobus tak długiej trasy nie pokonuje. Najwięcej to kilkanaście kilometrów. Dlatego trasa zostanie podzielona. Dwójka nadal kursowała będzie do Zapolic, tyle że z samej Zduńskiej Woli. Inny autobus będzie jeździł ze Zduńskiej Woli do Gajewnik. Na razie nie wiadomo, jaki numer będzie miała nowa linia. Ma się pojawić w lutym.
-
- Stały bywalec
- Posty: 370
- Rejestracja: ndz 09:30, 31 sie 2008
- Lokalizacja: Zduńska Wola
- Kontakt:
Zlikwidują MPK?
Ważą się losy zduńskowolskiego MPK. Władze miasta zastanawiają się, w jakim kierunku powinna iść spółka. Rozważają kilka pomysłów, a nawet jej likwidację.
Pod uwagę brane są różne scenariusze. Od restrukturyzacji zduńskowolskiego MPK, aż po likwidację i stworzenie nowej spółki, która połączyłaby MPK z PKS. Jaka ostatecznie zostanie wybrana koncepcja, tego na razie nie wiadomo. Nieoficjalnie mówi się, że tragiczna sytuacja finansowa MPK sprawiła, że do dymisji podał się prezes Tomasz Stanisławski. Na dniach ma być powołany jego następca, którego głównym zadaniem będzie analiza różnych scenariuszy, dotyczących miejskiej komunikacji i przedstawienie konkretnej koncepcji władzom miasta.
Brak konkretów
O ewentualnym połączeniu MPK z PKS rozmawialiśmy z Mieczysławem Piekarskim, prezesem Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej, który powiedział, że jest otwarty na propozycje ze strony miasta. Na razie jednak żadne konkrety nie padły. Zduńskowolski PKS jest od kilku lat spółką pracowniczą. Jeżeli prezes będzie wiedział, czego miasto oczekuje i jakie oferuje warunki, na pewno stanie się to przedmiotem dyskusji podczas zebrania.
źródło: Nasze Radio
Ważą się losy zduńskowolskiego MPK. Władze miasta zastanawiają się, w jakim kierunku powinna iść spółka. Rozważają kilka pomysłów, a nawet jej likwidację.
Pod uwagę brane są różne scenariusze. Od restrukturyzacji zduńskowolskiego MPK, aż po likwidację i stworzenie nowej spółki, która połączyłaby MPK z PKS. Jaka ostatecznie zostanie wybrana koncepcja, tego na razie nie wiadomo. Nieoficjalnie mówi się, że tragiczna sytuacja finansowa MPK sprawiła, że do dymisji podał się prezes Tomasz Stanisławski. Na dniach ma być powołany jego następca, którego głównym zadaniem będzie analiza różnych scenariuszy, dotyczących miejskiej komunikacji i przedstawienie konkretnej koncepcji władzom miasta.
Brak konkretów
O ewentualnym połączeniu MPK z PKS rozmawialiśmy z Mieczysławem Piekarskim, prezesem Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej, który powiedział, że jest otwarty na propozycje ze strony miasta. Na razie jednak żadne konkrety nie padły. Zduńskowolski PKS jest od kilku lat spółką pracowniczą. Jeżeli prezes będzie wiedział, czego miasto oczekuje i jakie oferuje warunki, na pewno stanie się to przedmiotem dyskusji podczas zebrania.
źródło: Nasze Radio
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Taka ciekawostka:
Na autobusach MPK pojawiły się... numery taborowe! Albo coś w tym rodzaju, gdyż są bardzo dziwne. Widziałem Solarisa U9 o nr" ZD0023", później U12 z nr bodajże "ZD9977". Myślałem, że te numery mają coś wspólnego z numerami rejestracyjnymi, a jednak nie.
Na autobusach MPK pojawiły się... numery taborowe! Albo coś w tym rodzaju, gdyż są bardzo dziwne. Widziałem Solarisa U9 o nr" ZD0023", później U12 z nr bodajże "ZD9977". Myślałem, że te numery mają coś wspólnego z numerami rejestracyjnymi, a jednak nie.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Michał, łącznie zmieniany 1 raz.
Pewnie U9 numerowane są od początku, a U12 od końca.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Pierwsze dwie cyfry to rok rozpoczęcia eksploatacji, a dwie kolejne to cyfry porządkowe. Np. Solaris 9907 - 99 - rok rozp. ekspl. 07 - numer porządkowy
Dość ciekawe.
I kolejna ciekawostka:
http://www.mpk.zdunskawola.net/onas.php
Dość obszernie rozpisana historia zduńskowolskiego MPK. Wprawdzie pojawiają się tam "Sany H100 Mex", ale nie każdy musi być specjalistą od spraw starych autobusów.
Ciekawy jest wątek linii T. Miał ją już Sieradz, Pabianice, a teraz okazuje się, że także Zduńska Wola. Ciekawe czy Łask uruchamiał swoją.
Dość ciekawe.
I kolejna ciekawostka:
http://www.mpk.zdunskawola.net/onas.php
Dość obszernie rozpisana historia zduńskowolskiego MPK. Wprawdzie pojawiają się tam "Sany H100 Mex", ale nie każdy musi być specjalistą od spraw starych autobusów.
Ciekawy jest wątek linii T. Miał ją już Sieradz, Pabianice, a teraz okazuje się, że także Zduńska Wola. Ciekawe czy Łask uruchamiał swoją.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Michał, łącznie zmieniany 2 razy.
Zduńskowolskie przedsiębiorstwo komunikacyjne uruchomiło linię autokarową do odległego o 50 km centrum handlowego. Komunalny przewoźnik chce dowozić mieszkańców miasta na niedzielne zakupy i rozrywkę w olbrzymiej Manufakturze i w niemal równie dużym Porcie Łódź.
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/z-mpk-zdunska-wola-do-lodzi-na-zakupy-1766.html
http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/z-mpk-zdunska-wola-do-lodzi-na-zakupy-1766.html
Dziś po ładnych kilku miesiącach przygotowań do eksploatacji zadebiutowała w końcu Setra NF. Na swój debiut liniowy autobus wyjechał na szczytową brygadę linii 2.
Po wprowadzeniu do eksploatacji Setry MPK Zduńska Wola posiada 25 czynnych autobusów w tym:
1. miejskie
Neoplan N4020 -1
Neoplan 4407 -1
Neoplan N4416 - 2
Setra NF315 -1
Solaris U8,9 LE - 1
Solaris U9 - 7
Solaris U12 - 4
Solbus B9,5 - 1
Van Hool A320 - 1
Van Hool T815CL - 2
2. turystyczne
Renault FR1 - 2
Renault Iliade - 1
Solbus C10,5 - 1 (w rzeczywistości od czasu zakupu pierwszego FR1 pojazd nie pełni już raczej funkcji turystycznej, a jest wykorzystywany w regularnej komunikacji, głównie na liniach E oraz Z)
Poza wymienionymi pojazdami przewoźnik posiada też jeszcze jeden autobus Solaris U12, jednak od czasu wycieku płynów eksploatacyjnych i zalaniu nimi połowy miasta jest on odstawiony, wyrejestrowany i stopniowo "pożyczane" są z niego pewne elementy.
Tabor przewoźnika uzupełnia pojazd techniczny, jakim jest Renault Kangoo.
Wprowadzenie do eksploatacji Setry oznaczać będzie prawdopodobnie wycofanie z ruchu jedynego we flocie (i prawdopodobnie w województwie) 15-metrowego autobusu miejskiego, Neoplana 4020. Pojazd ten jest w bardzo złym stanie technicznym, w miniony czwartek podczas obsługi linii Z ponownie uległ awarii. Konieczna była przesiadka podróżnych na zajezdni do Neoplana 4416.
Zgodnie z planami w tym roku miały pojawić się także 2 fabrycznie nowe autobusy przeznaczone do obsługi komunikacji miejskiej. Początkowo planowany był zakup pojazdów klasy MIDI, ale po licznych awariach autobusów klasy MAXI przetarg anulowano, a nowy miał być rozpisany na pojazdy większe. Niestety nie wiem jak sytuacja wygląda obecnie, kilka tygodni temu władze firmy zastanawiały się nad sposobem finansowania zakupu.
Po wprowadzeniu do eksploatacji Setry MPK Zduńska Wola posiada 25 czynnych autobusów w tym:
1. miejskie
Neoplan N4020 -1
Neoplan 4407 -1
Neoplan N4416 - 2
Setra NF315 -1
Solaris U8,9 LE - 1
Solaris U9 - 7
Solaris U12 - 4
Solbus B9,5 - 1
Van Hool A320 - 1
Van Hool T815CL - 2
2. turystyczne
Renault FR1 - 2
Renault Iliade - 1
Solbus C10,5 - 1 (w rzeczywistości od czasu zakupu pierwszego FR1 pojazd nie pełni już raczej funkcji turystycznej, a jest wykorzystywany w regularnej komunikacji, głównie na liniach E oraz Z)
Poza wymienionymi pojazdami przewoźnik posiada też jeszcze jeden autobus Solaris U12, jednak od czasu wycieku płynów eksploatacyjnych i zalaniu nimi połowy miasta jest on odstawiony, wyrejestrowany i stopniowo "pożyczane" są z niego pewne elementy.
Tabor przewoźnika uzupełnia pojazd techniczny, jakim jest Renault Kangoo.
Wprowadzenie do eksploatacji Setry oznaczać będzie prawdopodobnie wycofanie z ruchu jedynego we flocie (i prawdopodobnie w województwie) 15-metrowego autobusu miejskiego, Neoplana 4020. Pojazd ten jest w bardzo złym stanie technicznym, w miniony czwartek podczas obsługi linii Z ponownie uległ awarii. Konieczna była przesiadka podróżnych na zajezdni do Neoplana 4416.
Zgodnie z planami w tym roku miały pojawić się także 2 fabrycznie nowe autobusy przeznaczone do obsługi komunikacji miejskiej. Początkowo planowany był zakup pojazdów klasy MIDI, ale po licznych awariach autobusów klasy MAXI przetarg anulowano, a nowy miał być rozpisany na pojazdy większe. Niestety nie wiem jak sytuacja wygląda obecnie, kilka tygodni temu władze firmy zastanawiały się nad sposobem finansowania zakupu.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 671
- Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
- Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań
Czy N4020 jeszcze się pojawia na liniach? Ostatnio na "Z" praktycznie same Solarisy U12, na "E" - U9.
Ogólnie tabor na liniach Z/E (mają wspólne obiegi) jest naprawdę zróżnicowany, bo tylko dzisiaj pojawiły się na tych liniach:
Ze Zduńskiej Woli:
Solaris U12 x3, Solaris U9 x2, Van Hool, Solbus (zazwyczaj zamiast tak pokaźnej liczby Solarisów pojawia się Setra/Neoplan N44xx)
Z Sieradza:
Solaris U10 III, MAN EL283, Mercedes O407, Mercedes O303-11 x2
Co ciekawe MPK Sieradz już nie puszcza do Zduńskiej Woli H9-35 (poprawcie jeśli się mylę ). Jeśli kurs o 20:00 z Sieradza obsługiwany jest przez autobus, który (jak zwykle) obsługiwał wcześniej linię 3 i jest to akurat Autosan, na kurs do sąsiadów wyjeżdża inny, prawdopodobnie losowo (przypadkowo?) wybrany wolny autobus.
Co do Van Hoola: Co za wyjec! Trzy razy głośniejszy od Jelcza M11, charakterystycznie buczy. W mieszkaniu, mimo zamkniętych okien, było go doskonale słychać, zazwyczaj słyszałem Migi tylko, gdy miałem otwarte okna Jednak ma swój niepowtarzalny urok. Jak jest z jego stanem technicznym? To jakaś usterka, czy te typy autobusów "tak mają"? Kiedyś Jelcze M11 buczały podobnie (zamiast tylko charakterystycznie "wyć"), gdy miały jakieś usterki silnika.
Ogólnie tabor na liniach Z/E (mają wspólne obiegi) jest naprawdę zróżnicowany, bo tylko dzisiaj pojawiły się na tych liniach:
Ze Zduńskiej Woli:
Solaris U12 x3, Solaris U9 x2, Van Hool, Solbus (zazwyczaj zamiast tak pokaźnej liczby Solarisów pojawia się Setra/Neoplan N44xx)
Z Sieradza:
Solaris U10 III, MAN EL283, Mercedes O407, Mercedes O303-11 x2
Co ciekawe MPK Sieradz już nie puszcza do Zduńskiej Woli H9-35 (poprawcie jeśli się mylę ). Jeśli kurs o 20:00 z Sieradza obsługiwany jest przez autobus, który (jak zwykle) obsługiwał wcześniej linię 3 i jest to akurat Autosan, na kurs do sąsiadów wyjeżdża inny, prawdopodobnie losowo (przypadkowo?) wybrany wolny autobus.
Co do Van Hoola: Co za wyjec! Trzy razy głośniejszy od Jelcza M11, charakterystycznie buczy. W mieszkaniu, mimo zamkniętych okien, było go doskonale słychać, zazwyczaj słyszałem Migi tylko, gdy miałem otwarte okna Jednak ma swój niepowtarzalny urok. Jak jest z jego stanem technicznym? To jakaś usterka, czy te typy autobusów "tak mają"? Kiedyś Jelcze M11 buczały podobnie (zamiast tylko charakterystycznie "wyć"), gdy miały jakieś usterki silnika.
MPK Zduńska Wola ma nowy nabytek - Autosana M12LF z 2010 r. dawny testowy autobus producenta. Ostatnio widziałem go na linii Z
Ten autobus to jest unikat na skalę województwa bo praktycznie nigdzie ich nie ma tylko 53 szt. w Lublinie i 20 szt w wersji 10 metrowej w Rzeszowie
Ten autobus to jest unikat na skalę województwa bo praktycznie nigdzie ich nie ma tylko 53 szt. w Lublinie i 20 szt w wersji 10 metrowej w Rzeszowie
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kolanko50, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Bywalec
- Posty: 162
- Rejestracja: czw 13:03, 20 sie 2009
- Lokalizacja: Łódź-Śródmieście