Łódzki Tramwaj Regionalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Ale jest jeszcze jedna kwestia. Zasoby finansowe firmy. Jeśli ktoś ma 70% środków zaangażowanych w tę linię to naprawdę łatwo jest go wykończyć.
Nawet mając wiele busików i wiele kursów to przy wysokich kosztach i niskim całkowitym zysku netto to w zasadzie taka firma odpada przy pierwszym lepszym zatorze płynności finansowej.

Co będzie jak pojawi się ktoś zdolny ustawić ceny dumpingowe tylko po to by konkurencję ubić?
Wtedy się okaże kto naprawdę dominuje.
domino
Gaduła
Posty: 1146
Rejestracja: wt 21:35, 30 sie 2011

Post autor: domino »

W stanowisku negocjacyjnym w sprawie Kontraktu Terytorialnego Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego zawarł zadanie o nazwie "Łódzki Tramwaj Metropolitalny". Projekt dotyczy kompleksowej modernizacji tramwajowych linii podmiejskich w aglomeracji łódzkiej. Został zgłoszony przez łódzki Zarząd Dróg i Transportu.

Jak informuje rzecznik UMWŁ Joanna Blewąska, zakres zadania mają wejść prace na wszystkich zachowanych liniach podmiejskich (z Łodzi do Zgierza, Ozorkowa, Pabianic i Lutomierska przez Konstantynów). Projekt przewiduje wyremontowanie wszystkich torowisk i sieci trakcyjnych. Przy okazji remontu miałaby doczekać także pętla Zdrowie, położona przy linii konstantynowskiej w pobliżu granicy Łodzi (dziś kończy na niej bieg linia 9A, skrócony wariant "dziewiątki" kursującej w pełnej wersji do Konstantynowa). Przewidziano też modernizację podstacji trakcyjnych (dziś na liniach podmiejskich, zwłaszcza tych obsługiwanych składami 805Na, zdarzają się zaniki napięcia) oraz urządzeń zabezpieczających ruch.

Ostatnim elementem projektu ma być zakup pięciu sztuk nowoczesnego taboru. Wagony o długości ok. 33 metrów mają posiadać niską podłogę, system klimatyzacji i mieścić ok. 170 pasażerów. Niewielka ilość taboru wynika być może z chęci obniżenia wartości zadania, a z drugiej strony - z nadziei pozyskania używanego taboru i jego modernizacji (w Zakładzie Techniki łódzkiego MPK trwa adaptacja pierwszego wagonu M8C, obejmująca m. in. wstawienie członu niskopodłogowego). Można też wyobrazić sobie dalszą eksploatację na zmodernizowanych liniach części obecnie kursującego taboru, zwłaszcza wagonów GT8N, posiadających jedne drzwi w strefie niskiej podłogi.

http://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/lodzkie-tramwaje-podmiejskie-w-kontrakcie-terytorialnym-45533.html
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Post autor: Kpc21 »

M8C ze wstawionymi siedzeniami jak w modernizowanych Konstalach niespecjalnie będą się nadawać na odcinki podmiejskie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Kpc21 pisze:M8C ze wstawionymi siedzeniami jak w modernizowanych Konstalach niespecjalnie będą się nadawać na odcinki podmiejskie.

40 minut na stojaka gratulacje dla idiotów z ZDiT/MPK. No to busiki znowu górą. Tak wygląda zachęta do porzucenia samochodu na rzecz bydłowozów z logiem MPK-Łódż
Jordi
Megagaduła
Posty: 2041
Rejestracja: pt 00:41, 15 cze 2012

Post autor: Jordi »

Jak dla mnie MPK nie po to remontuje za swoją kasę M8C, żeby potem je "ujechać" na tych tragicznych torowiskach podmiejskich. Sam się zastanawiam jak Pabianice chcą na 5 tramwajach do Łodzi kursować, jak brygad "41" jest 6 w szczycie... Chyba że skrócą czas przejazdu o jakieś 15-20% to wtedy może 5 wyjdzie... Słyszałem, że na szczęście Konstantynów z Ozorkowem i Zgierzem o tym pomyśleli i mają zgłosić większą potrzebę taborową.
Awatar użytkownika
STUDI
Gaduła
Posty: 1891
Rejestracja: wt 12:22, 25 cze 2013

Post autor: STUDI »

Jordi pisze:Jak dla mnie MPK nie po to remontuje za swoją kasę M8C, żeby potem je "ujechać" na tych tragicznych torowiskach podmiejskich.
To nie jest ukochana bulwa na bazie kontalu wieć im szybciej sie zajedzie tym lepiej :D
Jordi pisze: Sam się zastanawiam jak Pabianice chcą na 5 tramwajach do Łodzi kursować, jak brygad "41" jest 6 w szczycie...
5 to jest 4 plus posiłkowa brygada / przy okazji tez rezerwa taborowa.
Jordi pisze: Chyba że skrócą czas przejazdu o jakieś 15-20% to wtedy może 5 wyjdzie... Słyszałem, że na szczęście Konstantynów z Ozorkowem i Zgierzem o tym pomyśleli i mają zgłosić większą potrzebę taborową.
Pabianice mają nóż na gardle o nazwie dług szpitala. Lepiej nawet tylko cześć taboru zakupić niż zlikwidować całkowicie linię. Ponadto jest wtedy przyczynek do powrotu do d. planów linii na ugaj. Wtedy drugie 5 sztuk.
ODPOWIEDZ