Łódzki Tramwaj Regionalny
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Używańce w MPK, tego już dawno nie grali, do tego przegubowehttp://miasta.gazeta.pl/lodz/1,35136,4548290.html pisze:35 nowych autobusów przegubowych
Dodatkowa linia autobusowa na remontowanej ulicy Zachodniej i Kościuszki oraz zakupy używanych pojazdów z Niemiec - to kolejne pomysły w celu usprawnienia komunikacji w kompletnie rozkopanym mieście.
Kolejny sądny dzień w magistracie. Z powodu fatalnie kursującej komunikacji prezydent Jerzy Kropiwnicki domagał się wczoraj od Aliny Giedryś, dyrektorki zarządu dróg i Krzysztof Wąsowicza, szefa MPK zaradzenia problemom łodzian.
Sam kazał skarbnikowi miasta sprawdzić, czy uda się znaleźć w budżecie pieniądze na kupno lub leasing nowych pojazdów komunikacji miejskiej. Alina Giedryś zapowiedziała, że najbardziej newralgiczny odcinek, na którym trwa budowa tramwaju regionalnego (ul. Zachodnia, al. Kościuszki) obsłuży dodatkowa linia autobusowa. Oprócz Z1 i Z2 będzie kursować linia "0". Prezes Wąsowicz skieruje do autobusów siedmiu obserwatorów, którzy będą sprawdzać na miejscu, jak funkcjonuje komunikacja, i w razie problemów od razu alarmować dyżurnego, że coś jest nie tak. Ponadto MPK zamówiło już 10 przegubowych autobusów z Niemiec. Są to używane mercedesy roczniki 1995-97, niezbyt wyeksploatowane, bo jeżdżące dotychczas po niemieckich drogach. Ogłoszono też przetarg na 25 nowych autobusów przegubowych, a - prawdopodobnie - na początku przyszłego roku MPK ogłosi przetarg na 37 nowych pojazdów.
Kolejnym pomysłem na poprawę ruchu w mieście jest przesterowanie sygnalizacji świetlnej. Prezydent pytany wczoraj na konferencji, czy nie warto było poczekać z rozkopywaniem ul. Narutowicza, aż zakończą się problemy z przejazdem w kierunkach północ-południe, powiedział, że można było poczekać pod warunkiem, że Łódź zrezygnowałaby z pieniędzy unijnych na modernizację tej ulicy. Miasto musi je wydać do końca 2007 r., inaczej - przepadną.
Światła można była (a nawet nalezało) przestawić już dawno.
Do tego ciekawa koncepcja obserwatorów, cokolwiek to ma oznaczać...
Przetarg na początku przyszłego roku już za dużo ŁTRowym zetkom się nie przysłuży...
Zawsze jakieś nowe wozy się przydadzą. Jak się jakiś popsuje, to nie trzeba będzie naprawiać tylko po prostu wyrzucić, zezłomować czy rozbroić na części. Poza tym 37 sztuk to będzie mniej więcej tyle co Ikarusów 280.26+.57, a na pewno trzeba będzie Ikarusy wycofać (prędzej czy później) z eksploatacji, więc wyjdzie na zero Inna para kaloszy, to niedobór kierowców, ale o tym już kilkakrotnie się tutaj mówiło...
Coś mi się wydaje, że obecne Conecto nie będą miały takich problemów. Nie wiem, jak to będzie z Citaro G - niskopodłogowe i bardziej delikatne, ale obecnie chyba najbardziej luksusowe autobusy w MPK.px33 pisze:Może pójdą za głosem rozsądku i wybiorą pojazdy inne niż te od MB.
Bo za 3-5 lat będą z nimi takie problemy jak z obecnymi na Kr...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez SEC, łącznie zmieniany 1 raz.
ConectoLF produkowany będzie zarówno w wersji 3 jak i 4 drzwiowej (Conecto G).
A skoro tak wszyscy marzymy o nowych autobusach, to mam ogromną nadzieję iż wybór padnie na Mercedesa Capacity
Więcej: MB Polska
@ukalo Czy jesteś pewny że Conecto w wersji tradycyjnej nie jest już produkowany? Na stronie internetowe MB Serbia i Czarnogóra wciąż znajduje się w ofercie...
A skoro tak wszyscy marzymy o nowych autobusach, to mam ogromną nadzieję iż wybór padnie na Mercedesa Capacity
Więcej: MB Polska
@ukalo Czy jesteś pewny że Conecto w wersji tradycyjnej nie jest już produkowany? Na stronie internetowe MB Serbia i Czarnogóra wciąż znajduje się w ofercie...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kunio, łącznie zmieniany 2 razy.
Aczkolwiek jeszcze się to nie stało. Według niemieckiej wikipedii (przetłumaczonej przez Google na angielski ) stary Conecto ma zostać wycofany na koniec tego roku. Lecz pojawiają się głosy iż termin ten może ulec przesunięciu, w zależności od liczby zamówień.
Tak więc panie Krzysztofie, ostatni dzwonek
BTW: Jeśli uznamy że MB Conecto (O345) jest kontynuacją modelu O305, w tym roku możemy świętować 40 lecie tej linii pojazdów
1967 rok z fabryki w Mannheim zjeżdża pierwszy Concept-bus O305
Tak więc panie Krzysztofie, ostatni dzwonek
BTW: Jeśli uznamy że MB Conecto (O345) jest kontynuacją modelu O305, w tym roku możemy świętować 40 lecie tej linii pojazdów
1967 rok z fabryki w Mannheim zjeżdża pierwszy Concept-bus O305
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kunio, łącznie zmieniany 1 raz.
kunio pisze:BTW: Jeśli uznamy że MB Conecto (O345) jest kontynuacją modelu O305, w tym roku możemy świętować 50 lecie tej linii pojazdów
1967 rok z fabryki w Mannheim zjeżdża pierwszy Concept-bus O305
Raczej 40-lecie.
Niby czemu? Najlepszy zakup 2006 roku. Wrecz pokusilbym sie o stwierdzenie, ze od 1997.Tak więc panie Krzysztofie, ostatni dzwonek Smile
Wypluj te słowa!
Dobra, są wygodne w prowadzeniu itp., ale to nie są lata 70-te żeby się zachwycać takim pojazdem (przypominam, że w 198x Ikarus pokazał model 284 z obniżoną podłogą).
Conecto to by był dobry zakup w 1992-1995, zamiast Ikarusów automatów. Teraz jest czas autobusów niskopodłogowych, a że w niektórych miejscach stan nawierzchni jest kiepski/katastrofalny to nie znaczy, że trzeba kupować wyskopodłogowce tylko puścić tam Ikarusy i wyremontować odcinek.
Conecto to by był dobry zakup w 1992-1995, zamiast Ikarusów automatów. Teraz jest czas autobusów niskopodłogowych, a że w niektórych miejscach stan nawierzchni jest kiepski/katastrofalny to nie znaczy, że trzeba kupować wyskopodłogowce tylko puścić tam Ikarusy i wyremontować odcinek.