Łódzki Tramwaj Regionalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
kunio
Początkujący
Posty: 20
Rejestracja: sob 21:49, 25 sie 2007

Post autor: kunio »

px33 pisze:Conecto to by był dobry zakup w 1992-1995, zamiast Ikarusów automatów.

Tak się składa że seryjną produkcją modelu Conecto rozpoczęto w 1996 roku :lol:
Teraz jest czas autobusów niskopodłogowych, a że w niektórych miejscach stan nawierzchni jest kiepski/katastrofalny to nie znaczy, że trzeba kupować wyskopodłogowce tylko puścić tam Ikarusy i wyremontować odcinek.

Tzn. że na większości linii musiałyby kursować Ikarusy. Zresztą sam możesz zobaczyć jak ciągną się remonty dróg. Nie chcę wracać do tej dyskusji która swego czasu toczyła się na wielu forach, ale 70 letniej babci łatwiej jest wsiąść do Conecto niż do Ikarusa lub IV drzwi Odkurzacza.

(Zresztą w niskiej podłodze tylko pośrednio chodzi o to że niepełnosprawni mają łatwiej, fragment niskiej podłogi przy drzwiach znacząco zwiększa szybkość wymiany pasażerów na przystanku.)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez kunio, łącznie zmieniany 3 razy.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

px33 pisze:to nie znaczy, że trzeba kupować wyskopodłogowce tylko puścić tam Ikarusy i wyremontować odcinek.

Tylko, co na to powiedza tysiace niepelnosprawnych, ktorzy codziennie korzystaja z km w Łodzi?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

Tak, tylko, że babcia może sobie spokjojnie przejść do II drzwi odkurzacza i po problemie.

@Morton: no właśnie, co?
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

rkplodz pisze:Tak, tylko, że babcia może sobie spokjojnie przejść do II drzwi odkurzacza i po problemie.

@Morton: no właśnie, co?
Mortona nie przekonasz bo on nie lubi odkurzaczy.
Z Conecto i tak dobrze wyszło bo mpk początkowo chciało je kupić z ręczną skrzynią biegów tak jak Vero.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

@Arturro kto ci takich glupot naopowiadal?

Aleksej
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Mechanicy na przystanku 70 Obrazek
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Aleksej pisze:@Arturro kto ci takich glupot naopowiadal?

Aleksej
Mistrz z Nowych Sadów jak tam chodziłem.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Mnie mistrz z Telefonicznej (nie pamiętam nazwiska, świadkowie są) mówił że kanciaki z MKT mają stare przody od zbulwionych 805Na Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Zastanawia mnie, jak to jest że w komunikacji miejskiej autobusy LF (wraz z ich "gorszym starszym bratem" LE) są przez wielu uważane za jedyne możliwe rozwiązanie, a do komunikacji lokalnej nie bardzo mogą się przebić. Bus jest przecież mniej wygodny nawet od 280-tki. Wg mnie pewna ilość "średniaków" jest do przełknięcia, zwłaszcza jeśli mają zastąpić Ikarusy (a historia serii 200 sięga początku lat 60-tych, bo przejęły wiele rozwiązań z 556). Bardzo Hugary lubię, ale naprawdę zwłaszcza harmoszki nie przystają do obecnych standardów.

Tymczasem nowe autobusy jak najbardziej się przydadzą, choćby dlatego, że dla utrzymania sensownej średniej wieku potrzeba wymieniać około 30 autobusów rocznie. Poza tym czeka nas długi remont Narutowicza, zapewne Limanowskiego, linie do nowych zakładów produkcyjnych, przenoska głównego dworca na znaczną odległość od centrum itd.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Przepraszam bardzo ale mistrz z NS niby skad mialby wiedziec jakie sa plany MPK? Inwestycjami w tabor zajmuje sie Zaklad Techniki, oraz dzial zamowien, a nie zajezdnie, one dostaja tabor i wtedy dopiero wiedza co i jak. Wiec slowa mistrza sa niewiarygodne.

A co do autobusow sredniopodlogowych, po zapewniam ze takich juz nie bedzie, przetarg na 25 przegubow bedzie na wozy LF, zreszta niedlugo bedzie ogloszony (mialbyc juz dzisiaj, ale strona BZP padla) i wszelkie watpliwosci zostana rozwiane.

No i na koniec, 10 autobusow uzywanych z Niemiec, to wozy marki Mercedes O405GN, maja isc na zaj. Kilinskiego. Podobno dotra do Lodzi jeszcze w pazdzierniku, w poniedzialek postaram sie dowiedziec z jakiego miasta pochadza wozy. Tak przy okazji uwazam ze zakup uzywanych wozow na Kilinskiego jest jak najbardziej sluszny, nie warto remontowac Jelczy, gdzy jest to kosztowne i czasochlonne, uzywane O405GN sa znacznie lepsze i bardziej wytrzymale, nawet lodzki rodzynek trzyma sie znacznie lepiej niz Jelcze.

Aleksej
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Czyli szykują się kasacje odkurzaczy?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

W takim razie po co remonty Jelczy M181MB?

Czy gdyby wyremontowano wszystkie 39 wozów w Jelczu (za większe pieniądze) i pojeździłyby one jeszcze 6-8 lat, to czy nie byłoby to bardziej opłacalne?

Kasują awaryjne, ALE niskopodłogowe wozy. Pozostawiają 280.26. Dziwne. Lubię stare Ikarusy, ale bez przesady. Jeden historyczny i wystarczy. Swoją świetność heble mają już za sobą (czego nie można powiedzieć o remotnowanych właśnie automatach Obrazek).
Arturro 70a
Gaduła
Posty: 1568
Rejestracja: czw 13:37, 21 cze 2007
Kontakt:

Post autor: Arturro 70a »

Z pięc jak nie więcej jelczy 181MB już nie nadaje się do jazdy i tylko remon mógłby je ożywić, ale skoro kupują używańce to one pierwsze polecą np.1680 i 1681
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Czyli ma być 10 używanych i 25 nowych ? Nowe pewno pojda na Sady a uzywane na Kraszka.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Remont Jelczy okazal sie nieoplacalny, pewnie dokoncza te dwa wozy ktore zaczeli remontowac. Uzywane autobusy dodatkowo maja jeszcze jedna zalete, sa dostepne w miare szybko, a remont trwa pare miesiecy. 10 uzywanych O405GN znacznie poprawi sytuacje na Kilinskiego.

@SEC Merce O405GN tez sa niskopodlogowe, w dodatku bez stopni wewnatrz, a Jelcze ktore zastapia i tak od pewnego czasu juz nie kursuja.

Aleksej
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

25 nowych to raczej na Limanowskiego.
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

To tyle samo co B10LA. A te 37 to chyba za lewary na Nowe Sady. Jest jeszcze taki wariant: dać ikary automaty wszystkie na limankę po ewentualnej sprzedaży B10LA.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Też myślę, że nówki trafią na Limanowskiego. Szkoda, że nie na Kilińskiego. Limanka już dostała 19 Volvo z "zaginionego" przetagru i dodatkowo wyremontowała już Ikarusy. Mimo tego, że Volvo B10LA są za drogie w eksploatacji to nie jest tak źle jak na Kraszce.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Aleksej pisze: A co do autobusow sredniopodlogowych, po zapewniam ze takich juz nie bedzie, przetarg na 25 przegubow bedzie na wozy LF...
Brawo! To dobra decyzja!
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

A te wozy używane będą 3-drzwiowe czy MPK udało się znaleźć 4-drzwiowe?
ODPOWIEDZ