Łódzki Tramwaj Regionalny
MPK pisze:Od dnia 21 listopada 2007r. do odwołania. w związku z remontem torowiska na skrzyżowaniu Zgierska – Liściasta w ramach budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, zmienioną trasą pojadą autobusy linii: 46Bus, 73, 89
KOMUNIKAT 144/07
linia 73
z 11 Listopada do skrzyżowania Włókniarzy – Liściasta bez zmian, a następnie al. Włókniarzy, Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, Zgierską i dalej właściwą trasą do Konstytucyjnej.
linia 89
ze Szczecińska (Cmentarz) do skrzyżowania Włókniarzy – Św. Teresy od Dzieciątka Jezus bez zmian, a następnie Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, Zgierską i dalej właściwą trasą.
linia 46Bus
z pl. Wolności do skrzyżowania Zgierska – Św. Teresy od Dzieciątka Jezus bez zmian, a następnie Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, Włókniarzy i dalej właściwą trasą.
Zmiany tras dotyczą obu kierunków.
-
- Bywalec
- Posty: 218
- Rejestracja: wt 07:21, 12 lip 2005
- Lokalizacja: Zarzew
Ciekawe jak będzie zorganizowana komunikacja po otwarciu pierwszego odcinka ŁTR-u na al. Kościuszki (al.Mickiewicza-Zielona). Pewnie puszczą jedną linię tramwajową, żeby jeździła na tym odcinku. Zetki to raczej muszą zostać na dotychczasowej trasie. Pewnie wtedy zamkną ostatni odcinek Piotrkowskiej (Czerwona-pl. Reymonta). Samych rozjazdów na pl. Reymonta chyba nie będą wymieniać? Przecież remontowano je kilka lat temu.
krzychu_zarzew pisze:Ciekawe jak będzie zorganizowana komunikacja po otwarciu pierwszego odcinka ŁTR-u na al. Kościuszki (al.Mickiewicza-Zielona). Pewnie puszczą jedną linię tramwajową, żeby jeździła na tym odcinku. Zetki to raczej muszą zostać na dotychczasowej trasie. Pewnie wtedy zamkną ostatni odcinek Piotrkowskiej (Czerwona-pl. Reymonta). Samych rozjazdów na pl. Reymonta chyba nie będą wymieniać? Przecież remontowano je kilka lat temu.
Plac Reymonta zamkną po zakończeniu robót na skrzyżowaniu Piotrkowska/Sieradzka. Rozjazdy wymienią już na Cogifera, poza tym zmieni się chyba geometria. A po otwarciu pierwszego odcinka poleci pewnie Z0.
GW pisze:W sobotę, 15 grudnia, tramwaje mają wrócić na odcinek między al. Mickiewicza a ulicą Zieloną. Pracujący przy remoncie są przekonani, że to realny termin. - Zdążymy - zapewnia pan Roman jeden ze spawaczy. - Najważniejsze, żeby były szyny i trakcja. Resztę rzeczy będzie się potem uzupełniać - dodaje.
Ile w tym prawdy? Na al. Kościuszki nowe szyny pojawiły się jako pierwsze na całej trasie Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. Ale tory to tylko ułamek prac, jakie trzeba wykonać zanim możliwy będzie przejazd tramwajów. Dopiero w ostatni weekend w nocy rozpoczęto montowanie trakcji. Wtedy na Kościuszki zjechały się ciężarówki z wysięgnikami, a robotnicy mocowali kable do słupów.
Czy zdążą z przystankami?
Mieszkańcy widząc ułożone szyny i trakcję nadal nie wierzą, że za 21 dni skorzystają z tramwaju. - Owszem może i coś tędy pojedzie. Tylko nie wiem, jak niby mamy wsiadać, skoro nie są gotowe przystanki - denerwuje się pani Ewelina, mieszkająca przy ul. Zielonej. Tymczasem to na al. Kościuszki przy al. Mickiewicza miały pojawić się przystanki z systemem informacji pasażerskiej. Na elektronicznych tablicach ma być wyświetlany dokładny czas przyjazdu kolejnych linii. Ich brak to dla MPK na razie najmniejszy problem. - Mamy nadzieję, że do 15 grudnia uda się ustawić na przystankach chociaż wiaty. Całą resztę, jak np. elektroniczne tablice czy system sterowania ruchem, będziemy montowali później - tłumaczy Bogumił Makowski, rzecznik MPK. - Najważniejsze jest odciążenie kursujących po Kościuszki autobusów zastępczych. Wierzę, że wykonawcy zmieszczą się w wyznaczonym czasie - dodaje Makowski.
Łodzianie też wierzą, że robotnicy uwiną się na czas. Ale nie dlatego, że goni ich termin. - Pewnie, że zdążą, od kiedy są przymrozki to zasuwają dwa razy szybciej. Nie ma co siedzieć na fajrancie, bo tyłek do ziemi przymarza, tylko lepiej zrobić swoje i do domu - domyśla się Karol Frątczak, łódzki kierowca.
Tramwaj w drodze
Jeśli MPK będzie sprzyjać szczęście to również w tym roku zostanie zaprezentowany jeden z nowych tramwajów. Ich producent, bydgoska PESA, sygnalizował, że pierwszy pojazd przyjedzie do Łodzi pod koniec grudnia. Firma ogłosiła już przetarg na transport konstrukcji. W przyszłym miesiącu z Bydgoszczy do Łodzi ma wyruszyć niezwykła kolumna pojazdów. - Tramwaj przewożony jest w całości na jednej, długiej platformie samochodowej - mówi Anna Zawiślak-Koczorowska z PESY. Ponieważ jeden tramwaj ponad 30 metrów to jego przewóz zaplanowano na noc. Przewożąca go ciężarówka będzie pilotowana przez dodatkowy samochód podobnie jak samoloty na płycie lotniska.
Nowy pojazd nie od razu będzie woził pasażerów. Najpierw będzie musiał przejść serię testów na łódzkich torach. - I bardzo dobrze niech go testują choćby miesiąc byle był w porządku - denerwuje się pan Andrzej, łodzianin pracujący w Warszawie. - Niemal codziennie podróżuję pociągiem PESY i stale są jakieś awarie. Mam nadzieję, że przy produkcji tramwajów firma przyłoży się o wiele lepiej.
No no, pierwsza Pesa jeszcze w tym roku?
MPK Łódź pisze:Od dnia 27 listopada 2007r.od godz.22:00 do odwołania. w związku z remontem torowiska na skrzyżowaniu Zgierska – Kniaziewicza w ramach budowy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, zmienioną trasą pojadą autobusy linii : 73, 79, Z1
KOMUNIKAT 146/07
linia 73
z z 11 Listopada do skrzyżowania Włókniarzy – Liściasta bez zmian, a następnie al. Włókniarzy, Św. Teresy od Dzieciątka Jezus, Zgierską, Pojezierską, Hipoteczną i dalej właściwą trasą do Konstytucyjnej..
linia 79
ze Świtezianki do skrzyżowania Zgierska - Kniaziewicza bez zmian, a następnie Zgierską, Pojezierską, Hipoteczną i dalej właściwą trasą.
Zmiany tras dotyczą obu kierunków.
linia Z1
z Ronda Powstańców 1863r. do skrzyżowania Julianowska – Zgierska bez zmian, a następnie w lewo w Zgierską i dalej właściwą trasą.
Zmiana trasy dotyczy tylko podanego kierunku
Dodatkowe informacje są dostępne pod całodobowym numerem telefonu: 0-801 301 309.
ŁTR - 15 grudnia debiut nowego tramwaju PESA
dziś
Na początku grudnia na potężnej lawecie samochodowej przyjedzie TIR z pierwszym tramwajem zakupionym dla Łódzkiego Tramwaju Regionalnego. PESA z Bydgoszczy kosztuje 10 mln zł za sztukę. Jej długość wynosi 31 metrów, czyli jest dłuższa o półtora metra od cityrunnera.
Ciężarówka z takim długim ładunkiem przyjedzie prawdopodobnie w nocy, aby nie ugrzęznąć w korkach i jeszcze bardziej nie sparaliżować ruchu w Łodzi.
- Hiszpanie przywieźli cityrunnera na lawecie samochodowej i nie było technicznych problemów - poinformował Bogumił Makowski z działu informacji MPK. - Transport PESY jest już zmartwieniem dostawcy.
Około 15 grudnia wykonawcy zamierzają dokończyć modernizację al. Kościuszki na odcinku od Centralu do ul. Zielonej. Trzeba jeszcze postawić sporo masztów zasilania. Do prac przy betonowaniu podstawy masztów potrzebna jest temperatura powyżej - 5 st.C. Z prognoz pogodowych wynika, że mroźniej nie będzie. Po jazdach próbnych i pokazowych, PESA zapewne pojedzie z pasażerami trasą z Widzewa--Wschodu i dalej al. Kościuszki do Zielonej. Gdzie dalej - nie wiadomo. Wszystko zależy od stanu torowiska poza ŁTR.
W związku z dostosowaniem szybkiego tramwaju ŁTR do naszych realiów, kierowcy już nie pojadą ul. Żwirki od Piotrkowskiej ani od al. Kościuszki. Po remoncie skrzyżowanie al. Kościuszki z ul. Żwirki będzie oddane do użytku na wiosnę przyszłego roku.
Źródło: http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/793626.html
No i świetnie, czekamy z niecierpliwością