Zetki i tak stoją na Pabianickiej. Większe korki będą pewnie na Paderewskiego, a autobusy zastępcze omijają kawałek tego odcinka przez Zaolziańską i Karpacką.
Dziennik Łódzki pisze:Prawdopodobnie 17 grudnia w poniedziałek pasażerowie pojadą tramwajami po pierwszym odcinku zmodernizowanego torowiska Łódzkiego Tramwaju Regionalnego, czyli po al. Kościuszki - od Centralu do ul. Zielonej.
Termin jest nieoficjalny. Choć prace torowe już się zakończyły na wspomnianym odcinku, to jednak wciąż trwa montaż masztów zasilająco--oświetlających i podstacji z systemem sterowania ruchem. Atak zimy mógłby pokrzyżować plany.
- I tak nie będzie jeszcze okazji przejazdu docelowym tramwajem ŁTR, czyli PESĄ z Bydgoszczy - zastrzega Marcin Małek z wydziału informacji MPK. - Ten niskopodłogowy pojazd jest bardzo wrażliwy na nierówne torowisko. Ponad połowa uszkodzeń równie delikatnych cityrunnerów wynika z powodu złego stanu toru. A przecież ich trasa Retkinia - Widzew Wschód należy w tej chwili do najlepszych pod względem technicznym.
Prace na odcinku ŁTR, gdzie znajdował się cmentarz żydowski, zostaną wznowione dopiero w lutym lub marcu. Najpierw trzeba ułożyć stalowy sarkofag między nekropolią a torowiskiem.
Wyraźnie widać, że wykonawcy trasy ŁTR starają się, żeby uruchomić za tydzień pierwszy odcinek al. Kościuszki od Centralu do Zielonej. Na słupach trakcyjnych błyszczy już 2,2 km drutu miedzianego. Ma on nietypowy przekrój, umożliwiający gładkie przesuwanie się pantografu podczas jazdy.
Perony przystankowe powstają za skrzyżowaniami. Chodzi o to, żeby tramwaj automatycznie i z wyprzedzeniem włączał sobie zielone światło i płynnie przejeżdżał ruchliwe skrzyżowania, m.in. przy Centralu, a także przy ul. Andrzeja Struga. Dodatkowy przystanek powstanie na wprost wejścia do Manufaktury od ulicy Zachodniej.
Na ul. Zgierskiej na trasie ŁTR pojawią się wspólne wiaty przystankowe dla pasażerów autobusów i tramwajów.
(kup) - POLSKA Dziennik Łódzki
Piotrkowska- Zgierska, co za różnica? No, ale to tylko DŁ...
Na Zgierskiej też by się przydadły, nawet są, tylko nieużywane przez autobusy. A może ZDIT nam szykuje niespodziankę i przy Rynku Bałuckim jednak uruchomi wspólne przystanki tramwajowo-autobusowe?