Pabianicka nieprzejezdna
Budowa Łódzkiego Tramwaju Regionalnego całkowicie sparaliżowała ruch w okolicy ronda Lotników Lwowskich. Drogowcy dodatkowo zamknęli przejazd przez ul. Pabianicką przy skrzyżowaniu z ul. Łukową
Kierowcy, którzy po weekendzie chcieli dojechać do pracy ul. Pabianicką, utknęli w gigantycznych korkach. Z ul. Łukowej nie można przejechać na wprost w ul. Prądzyńskiego. Robotnicy rozkopali skrzyżowanie i ustawili znak nakazujący skręt w ul. Pabianicką.
Żeby zawrócić i dotrzeć do ul. Prądzyńskiego łodzianie muszą jechać aż do ronda Lotników Lwowskich, które również jest częściowo rozkopane. Skierowanie ruchu na modernizowane rondo spowodowało paraliż komunikacyjny w godzinach szczytu.
- Remonty robione są bez żadnego pomysłu. Najpierw powinni zakończyć prace na rondzie, a dopiero później zamykać kolejne skrzyżowania - denerwował się Grzegorz Turylski, kierowca peugeota. - Jestem już spóźniony do pracy prawie pół godziny. Jak można dopuścić do takich korków?!
Podobne kłopoty z przejazdem są w drugim kierunku (z ul. Prądzyńskiego w ul. Łukową). Kierowcy podpowiadają urzędnikom, jak można udrożnić nieco ruch w tym rejonie: - Na ul. Pabianickiej przy al. Jana Pawła II powinna być możliwość zawracania i trzeba wydłużyć czas przejazdu na zielonym świetle na lewoskręcie przy skrzyżowaniu z ul. 3 Maja.
Urzędnicy zapewniają, że roboty na skrzyżowaniu ul. Pabianicka - Łukowa będą wykonane tak szybko, jak to tylko możliwe. - Utrudnienia w tym miejscu powinny zakończyć się 5 czerwca - mówi Aleksandra Mioduszewska z Zarządu Dróg i Transportu. - Wszystkie rady kierowców trafiły do naszych inżynierów. Jeśli będzie to możliwe i nie będzie stwarzało niebezpieczeństwa, to wprowadzimy te zmiany.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Łódzki Tramwaj Regionalny
Napisze w tym temacie bo poniekąd ma to związek z ŁTR-em.
Dzisiaj doznałem lekkiego wnerwienia. Otóż w związku z jakimiś robotami kanalizacyjnymi przystanek Rzgowska/Dąbrowskiego w kier. centrum przeniesiono na Dąbrowskiego (jak już tramwaj skręci). Jednak problem w tym, że chyba motorniczowie nie widzą zasłoniętego materiałem znaku przystankowego z napisem "przystanek przeniesiony" i na Rzgowskiej wysadzają ludzi, bowiem stojąc przez kwadrans na Dąbrowskiego dwa składy "11" i jedna "6" nie zatrzymały się na tym przeniesionym za skrzyżowanie przystankiem. A w między czasie uzbierało się trochę ludzi na przystanku (z 20 osób), więc powinniśmy się rzucać w oczy. Tym bardziej, że jak tramwaj podjeżdżał to wiele osób wyszło już na jezdnię, to chyba motorniczowie powinni się spostrzec...
Dzisiaj doznałem lekkiego wnerwienia. Otóż w związku z jakimiś robotami kanalizacyjnymi przystanek Rzgowska/Dąbrowskiego w kier. centrum przeniesiono na Dąbrowskiego (jak już tramwaj skręci). Jednak problem w tym, że chyba motorniczowie nie widzą zasłoniętego materiałem znaku przystankowego z napisem "przystanek przeniesiony" i na Rzgowskiej wysadzają ludzi, bowiem stojąc przez kwadrans na Dąbrowskiego dwa składy "11" i jedna "6" nie zatrzymały się na tym przeniesionym za skrzyżowanie przystankiem. A w między czasie uzbierało się trochę ludzi na przystanku (z 20 osób), więc powinniśmy się rzucać w oczy. Tym bardziej, że jak tramwaj podjeżdżał to wiele osób wyszło już na jezdnię, to chyba motorniczowie powinni się spostrzec...
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
-
- Coś mówi
- Posty: 40
- Rejestracja: pn 11:51, 03 gru 2007
- Lokalizacja: Śródmiejskie Klimaty...
Dopiero teraz będą fajne korki na Kilińskiego przy Pomorskiej i przy Północnejhttp://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/856182.html pisze:MPK twierdzi, że za miesiąc tory ŁTR będą gotowe
Od 23 czerwca po ul. Piotrkowskiej, na odcinku od ul. Żwirki do pl. Niepodległości, mają znów jeździć tramwaje. Do tego dnia ekipy budujące Łódzki Tramwaj Regionalny powinny zakończyć prace.
- Tory będą gotowe, zastanawiamy się jednak, czy nie poczekać z puszczeniem ruchu, aż będzie ukończona cała trasa ŁTR, czyli do 1 lipca - mówi Marcin Małek z biura prasowego MPK.
Niestety kierowcy będą mogli wjechać na ul. Piotrkowską dopiero we wrześniu. Po ekipach montujących tory na odcinek Pietryny wejdą bowiem kładący rury robotnicy z Łódzkiej Spółki Infrastrukturalnej. Dopiero po zakończeniu tych prac zostanie wylany nowy asfalt, co umożliwi przywrócenie ruchu pojazdów.
To niestety nie jest jedyna mało optymistyczna informacja dla kierowców. Jeszcze ponad miesiąc potrwają prace torowe na rondzie Lotników Lwowskich.
W pierwszych dniach czerwca robotnicy otworzą wewnętrzny pas ronda, zamykając zewnętrzny. Nadal, do 5 czerwca, niemożliwy będzie przejazd ulicą Prądzyńskiego przez ul. Pabianicką. Po jego otwarciu prace przeniosą się na dwa kolejne skrzyżowania z ul. 3 Maja i Dubois (czas trwania prac 3 tygodnie). - Na początku czerwca rozpoczynamy roboty przy wymianie rozjazdów na skrzyżowaniu ulic Zachodniej i Legionów. Z tego powodu tramwaje nie będą mogły jeździć jak dotychczas prosto na plac Wolności - informuje Marcin Małek.- Jednocześnie otworzymy odcinek ul. Zachodniej pomiędzy ulicami Ogrodową a Legionów. To właśnie tamtędy skierujemy ruch torowy.
Do 6 czerwca mają zostać zakończone prace na skrzyżowaniu ulic Limanowskiego i Zachodniej. Jak twierdzi MPK, opóźnień przy budowie trasy ŁTR-u nie ma i wszystko idzie zgodnie z harmonogramem. Połączenie pomiędzy Helenówkiem a Chocianowicami ma być gotowe do końca czerwca.
Redaktor ma słaby refleks - wodociągi są remontowane na Piotrkowskiej już od dłuższego czasu. Do września ma być remontowane oświetlenie, nawierzchnia i chodniki.
Na Kilińskiego od Północnej do Pomorskiej większych korków nie będzie - przepustowość już dawno się wyczerpała... Ale na pewno będą korki na Północnej i Pomorskiej.
Na Kilińskiego od Północnej do Pomorskiej większych korków nie będzie - przepustowość już dawno się wyczerpała... Ale na pewno będą korki na Północnej i Pomorskiej.
Komputery pokierują ruchem w Łodzi
W Łodzi powstaje najnowocześniejszy w kraju system sterowania ruchem. Pasażerowie z elektronicznych tablic dowiedzą się, kiedy dokładnie przyjedzie tramwaj, a inżynier ruchu będzie mógł włączyć zielone światła dla jadącej karetki.
W pierwszym etapie, który jest już prawie gotowy, system obejmie 60 skrzyżowań wzdłuż trasy Łódzkiego Tramwaju Regionalnego - pomiędzy pętlami tramwajowymi Helenówek i Chocianowice. A także centrum miasta ograniczone ulicami: Ogrodową, Wólczańską, Mickiewicza, Sienkiewicza i Wschodnią.
W centrum sterowania ruchem jest dziesięć komputerów, na których inżynierowie obserwują liczbę pojazdów na skrzyżowaniach. Widzą również, gdzie są tramwaje i kiedy dojadą do przystanku. - Gdy na pasie dla skręcających w lewo powstanie korek, możemy wydłużyć czas przejazdu i rozładować ruch - mówi Michał Zalewski, kierownik projektu z firmy Tyco, która realizuje inwestycje.
Dane zbierają czujniki ruchu umieszczone w jezdni. Rejestrują liczbę pojazdów przed skrzyżowaniem, badają odległość między samochodami. - Gdy zwiększa się ona, oznacza to, że natężenie ruchu na tym odcinku maleje - mówi Zalewski.
Informacje zebrane przez czujniki są przesyłane do komputerów i analizowane przez inżynierów, którzy podejmują decyzję, który kierunek ruchu uprzywilejować. I w efekcie rozładować korek.
Na pięciu newralgicznych skrzyżowaniach (Włókniarzy - Zgierska, Zachodnia - Ogrodowa, Mickiewicza - Kościuszki, plac Niepodległości - Pabianicka - Piotrkowska) zainstalowano kamery. Inżynier za pomocą dżojstika może skierować je w dowolnym kierunku i zobaczyć, co się dzieje na skrzyżowaniu.
Na czterech podwójnych przystankach Łódzkiego Tramwaju Regionalnego (Kościuszki - Mickiewicza, plac Niepodległości, Kościuszki - Zielona, Zachodnia - Legionów) obok tradycyjnego rozkładu jazdy umieszczone będą elektroniczne tablice informujące, za ile minut przyjedzie tramwaj. W przyszłości takich tablic na przystankach ma być znacznie więcej.
Głównym celem systemu jest skrócenie czasu jazdy ŁTR między Chocianowicami a Helenówkiem z 55 do 45 minut. - Musimy to tak zaplanować, by nie paraliżować ruchu samochodowego na sąsiednich ulicach - mówi Zalewski. - Jeśli nie bralibyśmy pod uwagę ruchu kołowego, ŁTR mógłby przejechać ten odcinek nawet w 17 min.
Nad ruchem w mieście na początku będzie czuwało trzech doświadczonych inspektorów. Będą oni m.in. dbać, by stare tramwaje nie przeszkadzały ŁTR. - Jeśli tramwaj linii 2 będzie opóźniony, inżynier ruchu tak go pokieruje, by nie kolidował z ruchem na trasie Helenówek - Chocianowice - tłumaczy Zalewski.
Zbudowanie całego systemu, oprogramowanie, modernizacja sygnalizacji i zamontowanie w stu pojazdach komputerów z systemem GPS kosztowało 32 mln zł. Część pieniędzy dała Unia Europejska. To pierwszy taki projekt w Polsce. Równolegle prowadzone są prace nad podobnym systemem w Olsztynie, ale na mniejszą skalę. W stworzeniu systemu pomagają Australijczycy, którzy są podwykonawcą i mają już doświadczenie w podobnych przedsięwzięciach.
System Obszarowego Sterowania Miastem z czasem ma objąć całą Łódź. - Projektujemy już tablice informacyjne na skrzyżowaniach Włókniarzy - Zgierska i Pabianicka - Jana Pawła II. Będą to tzw. znaki zmiennej treści. Kierowcy zobaczą na nich np. informacje, że za dwa kilometry jest wypadek i droga jest nieprzejezdna. Dowiedzą się również, jak objechać korki.
Źródło: Gazeta Wyborcza Łódź
Moja uwagę szczególnie zwróciło jedno zdanie "Jeśli nie bralibyśmy pod uwagę ruchu kołowego, ŁTR mógłby przejechać ten odcinek nawet w 17 min.". Tak się zastanwiam czy tam nie miało być przypadkiem "o 17 minut krócej" czy rzeczywiście to jest do przejechania w tym czasie. Trzeba będzie przetestować na jakiejs nocnej imprezie tramwajowej po wakacjach
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Chandler, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Coś mówi
- Posty: 40
- Rejestracja: pn 11:51, 03 gru 2007
- Lokalizacja: Śródmiejskie Klimaty...
jakby pedzil z 60km/h bez zwalniania i zatrzymywan to jest to chyba mozliwe
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez thunderdome, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
Od dnia 2 czerwca 2008r. , zostaną uruchomione tymczasowe przystanki autobusowe Nowomiejska – Północna w obu kierunkach dla linii 78, 99, 99A, N1, N2 i N5
http://www.mpk.lodz.pl/rozklady/wholemessage.jsp?articleId=2403
Jeśli zamkną Plac no to jak zawsze w takich sytuacjach 12 i 13, 43 odcinkiem Kilińskiego (oj znów będą mega-korki i zgrzytanie zębami) - Północna - Zachodnia (po oddaniu łuków i ostatecznym przygotowaniem torowiska) co nie stanie się szybko bo wtedy chyba automatycznie wymienią krzyżaki na Legionów - Zachodnia.
A jak pojedzie reszta - czyli 2, 3, 11? Oj będzie się działo.
Nie ma opcji "mniejsze zło" - aby zrobić coś, coś trzeba zmienić. Czyli mały chaos wisi w powietrzu?
Większy bałagan zrobi się z liniami autobusowymi, bo jak puścić ruch kołowy i gdzie tak żeby całkowicie nie zablokować miasta?
A mamy tam linie nocne, dziewiątki, zetkę i 78. Co z nimi? ktoś ma jakieś koncepcje? Zresztą już teraz widzę, że kierowcom jest lepiej pojechać po pasie Zachodniej i odbić na Plac niż przeciskać się wąskimi uliczkami.
A jak pojedzie reszta - czyli 2, 3, 11? Oj będzie się działo.
Nie ma opcji "mniejsze zło" - aby zrobić coś, coś trzeba zmienić. Czyli mały chaos wisi w powietrzu?
Większy bałagan zrobi się z liniami autobusowymi, bo jak puścić ruch kołowy i gdzie tak żeby całkowicie nie zablokować miasta?
A mamy tam linie nocne, dziewiątki, zetkę i 78. Co z nimi? ktoś ma jakieś koncepcje? Zresztą już teraz widzę, że kierowcom jest lepiej pojechać po pasie Zachodniej i odbić na Plac niż przeciskać się wąskimi uliczkami.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez klocu, łącznie zmieniany 1 raz.
Od 9 czerwca tramwaje wracają na Zachodnią między Legionów a Ogrodową.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Dziś idąc sobie spacerkiem przez miasto, mijając przystanki Kościuszki / Mickiewicza zauważyłem coś czego nie wiedziałem na innych przystankach linii ŁTR. Mianowicie chodzi mi o pewne tajemnicze czerwone słupki. Czyżby nowe typu słupków przystankowych pod tablicę informacyjną "tramwaj"? Tylko te są troszkę inne, bo do tablicy podwieszonej od góry lub zamocowanej od dołu do dodatkowej poprzeczki. Ciekawy element do obfocenia Dziś były jeszcze zawinięte w folię.
To wcale nie są słupki na logo przystanku. To słupy na tablice elektroniczne. Wyświetlany bedzie na nich czas, za jaki przyjedzie kolejny tramwaj w kolejności chronologicznej. Takie słupy stoją w Warszawie na Alejach Jerozolimskich, wygląda to mniej wiecej tak:
2 -> DĄBROWA przyjazd za: 3 minuty
11A -> CHOCIANOWICE: przyjazd za ok. 10 minut
Po tym jak podjeżdża tramwaj wyświetlacz pokazuje następny. W Warszawie wyświetlane jest naraz około 8 linii. Takie słupy mają stanąć jeszcze na przystankach: Piotrkowska - pl. Niepodległości, Żwirki, Kościuszki/Zielona, Kościuszki/Legionów, czyli w ścisłym centrum.
2 -> DĄBROWA przyjazd za: 3 minuty
11A -> CHOCIANOWICE: przyjazd za ok. 10 minut
Po tym jak podjeżdża tramwaj wyświetlacz pokazuje następny. W Warszawie wyświetlane jest naraz około 8 linii. Takie słupy mają stanąć jeszcze na przystankach: Piotrkowska - pl. Niepodległości, Żwirki, Kościuszki/Zielona, Kościuszki/Legionów, czyli w ścisłym centrum.