Łódzki Tramwaj Regionalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

A nie było tak, że kilka miesięcy przed reformą puścili już linię via Limanowskiego - Zgierską - Wojska Polskiego - Franciszkańską, po przebudowie pl. Kościelnego?
Awatar użytkownika
SzK
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: pt 11:30, 07 lip 2006
Lokalizacja: Pabianice / Otwock

Post autor: SzK »

Zdaje się że było. Dokładna data była na kultowej stronie Łukasza S.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Były to dokładnie 2 miesiące:
http://mkmlodz.webd.pl/linietram/linia5.htm
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Jechałem dzisiaj al. Kościuszki, dzięki czemu mogłem przyjrzeć się elektronicznym wyświetlaczom na przystankach. Miło mnie władze Łodzi zaskoczyły, biorąc przykład z Berlina. Tam stoją identyczne i są czytelne.

Jednak nie pochwalę za brak podwójnych przystanków na trasie ŁTR-u. Wiara w system regulujący potoki tramwajów może czasem zawodzić (złośliwość rzeczy martwych). Wówczas mogą powstawać tramwajowe stada. I wtedy na jednym przystanku może drzwi otworzyć tylko jeden tramwaj. Przynajmniej w centrum mogliby zrobić podwójne przystanki. Przekonałem się o tym, jak jadąc 11 stałem za 3, która akurat stała na przystanku. Zabrakło inwencji twórczej?
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Ba, przystanki mieszczą tandem, ale już o potrójniaku na '3' możemy zapomnieć.
Inwestycja realizowana jest w systemie Zaprojektuj_i_zbuduj. Widać wykonawca postanowił sobie zaoszczędzić na przystankach i ktoś to niestety zatwierdził.
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

To nie wykonawca postanowil zaoszczedzic na przystankach tylko ZDiT dajac wytyczne do projektu.

Aleksej
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2431 pisze:Wyświetlacze dla pasażerów

Na przystankach zlokalizowanych na trasie ŁTR rozpoczął się montaż nowoczesnych wyświetlaczy będących elementem systemu informacji pasażerskiej. Cztery linijki urządzenia zawieszonego na wysokości 270cm pokazywać będą nazwy pętli docelowych, numery linii tramwajowych oraz czas pozostały do jej odjazdu; piąta natomiast – aktualną godzinę Pasażerowie bez problemu będą mogli odczytać wyświetlane na nich informacje, gdyż żółte znaki wyświetlacza dostrzec można nawet z 25 metrów..

Wyświetlacz będzie mógł również pokazywać komunikaty dotyczące ewentualnych zakłóceń w ruchu. Wszystko to będzie możliwe dzięki zainstalowaniu w pojazdach nadajników GPS, umożliwiających błyskawiczną lokalicację tramwajów.

Wyświetlacze pojawiły się już dwóch przystankach na trasie ŁTR (po parze): przy pl. Niepodległości oraz na skrzyżowaniu al. Kościuszki / al. Mickiewicza, a w najbliższym czasie zostaną zainstalowane na kolejnych węzłach: al. Kościuszki / Zielona i Zachodnia / Legionów.

Koszt takiego urządzenia to ok. 63 tys zł za sztukę

Obrazek
Szkoda tylko, że tak mało ich będzie.
px33
Weteran
Posty: 5842
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Zwłaszcza, że są takie tanie (porównajmy sobie do tego chociażby koszt zakupu jednego wagonu, po wyposażeniu całej trasy w takie wyświetlacze nie osiągnęlibyśmy nawet połowy kosztów zakupu jednego wagonu). Z drugiej strony to by było przydatne raczej na przystankach autobusowych i to nie w centrum (bo tam jeździ kupa linii), raczej na obrzeżach.
o3r
Fan forum
Posty: 3605
Rejestracja: ndz 22:12, 01 lip 2007
Lokalizacja: Łódź Śródmieście

Post autor: o3r »

Jak ma pokazywać objazdy i tego typu rzeczy, to powinno stać wszędzie. I w każdym powinna być kamera, by filmować wandali.
geograf
Sympatyk forum
Posty: 695
Rejestracja: wt 17:56, 13 cze 2006
Lokalizacja: Chojny/Warszawa

Post autor: geograf »

Piotr Ossowski pisze:Jechałem dzisiaj al. Kościuszki, dzięki czemu mogłem przyjrzeć się elektronicznym wyświetlaczom na przystankach. Miło mnie władze Łodzi zaskoczyły, biorąc przykład z Berlina. Tam stoją identyczne i są czytelne.

Tylko czy w Berlinie wyświetlacze też stoją po środku peronu przystanku?

BTW: czym Cię władze Łodzi zaskoczyły? Przecież o tym, że będą wyświetlacze było wiadomo od rozstrzygnięcia przetargów na remont ŁTRu...
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

Owszem było wiadomo, co nie znaczy, że nie mogę być miło zaskoczony, że się pojawiły.
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

Nie wolno być mile zaskoczonym działaniem władz. Nie w tym kraju Obrazek Obrazek
Awatar użytkownika
Karol
Administrator
Posty: 1996
Rejestracja: sob 15:31, 10 lis 2007
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Karol »

Na kiedy przewidziany jest koniec remontu Paderewskiego? 1 lipca to jeszcze chyba za wcześnie, żeby 15 wróciła na swoją trasę Obrazek
Obrazek
mig
Moderator
Posty: 3770
Rejestracja: czw 13:56, 19 paź 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Post autor: mig »

Gdzieś kiedyś czytałem, że skończą w połowie lipca ale nie chce mi się w to wierzyć Obrazek
Kazik
Megagaduła
Posty: 2926
Rejestracja: pt 12:09, 09 cze 2006
Lokalizacja: miasto Łódź

Post autor: Kazik »

EI pisze:Pierwszy wagon z pasażerami powinien wyjechać na trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego z Helenówka do Chocianowic 1 lipca (w następny wtorek). Pozostał zatem już tylko nieco ponad tydzień, tymczasem końca prac nie widać.

- Jesteśmy, jak to zawsze na budowie, z terminem na wczoraj, ale przy odrobinie szczęścia zdążymy - mówią robotnicy wykańczający rozjazdy przy pl. Reymonta - W nocy po tych szynach już jeździ tramwaj techniczny.

- Mobilizujemy wykonawców, aby zrobili wszystko na czas. Nie mogę jednak obiecać, że to się uda - mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Jeśli nawet pierwszy wagon pojedzie po nowych torach 1 lipca, nie oznacza to całkowitego zakończenia prac. Roboty wykończeniowe będą kontynuowane do końca sierpnia, czyli do rozliczenia inwestycji z Urzędem Wojewódzkim i Unią Europejską.

Prace torowe na odcinku ul. Zachodniej od Ogrodowej do ul. Dolnej powoli dobiegają końca. Ekipy zakładają tam sieć trakcyjną i łączą tory. Na ul. Pabianickiej pomiędzy pl. Niepodległości a rondem Lotników Lwowskich robotnicy uzupełniali wczoraj grys w niemal już gotowym torowisku. W kilku miejscach szyny czyszczone były z piachu, inżynierowie robili ostatnie pomiary, siano trawę na ulicznej wysepce. Na samym rondzie dobiegają końca prace przy rozjazdach. Najgorzej sytuacja wygląda na ul. Pabianickiej, gdzie wciąż rozkopane są dwa skrzyżowania - z ulicami Dubois i 3 Maja.

- U nas w firmie zawsze wszystko jest zgodne z terminem - mówi jeden z pracowników, uśmiechając się przy tym dwuznacznie. - Za tydzień, jak wszystko dobrze pójdzie, beton wyschnie i tramwaj będzie mógł jeździć. Kierowcy jednak poczekają dłużej, bo dla nich trzeba będzie jeszcze wylać asfalt. Na tym odcinku w ogóle jest ciekawie, bo kazali nam robić tylko jeden tor, a drugi został stary.

Potwierdza to MPK.

- Nasi inżynierowie doszli do wniosku, że jedna część torowiska spełnia normy ŁTR, ponieważ szyny na ul. Pabianickiej były wymieniane w 1998 roku, przeciętna trwałość torowiska wynosi 25 lat. Nie było potrzeby ponosić dodatkowych kosztów - mówi Marcin Małek.

Cała inwestycja będzie kosztować netto ponad 300 mln zł, z czego ponad 100 mln zł daje Unia Europejska
Mam nieodparte wrażenie, że redakcja gorąco liczy, że 1 lipca tramwaj nie pojedzie :evil:

Zresztą poczytajcie sobie komentarze pod artykułem. Też są wesołe ;)
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/866145.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
mamadoo
Bywalec
Posty: 149
Rejestracja: śr 17:04, 27 wrz 2006

Post autor: mamadoo »

Czy na Pabianickiej pojawiły się przejścia dla pieszych w poziomie jezdni? Czy inwestor pamiętał, że oprócz możliwości przejechania się niskopodłogowym tramwajem niepełnosprawnym trzeba dać jeszcze możliwość dotarcia na przystanek?
pawelczyk
Sympatyk forum
Posty: 998
Rejestracja: sob 22:09, 05 sty 2008

Post autor: pawelczyk »

Czy dobrze rozumiem, że na Pabianickiej w ciągu 10 lat jeden tor się zniszczył a drugi nie? Obrazek
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

Nie, jeden tor byl remontowany drugi nie. Torowisko z 98 bedzie napawane i podbijane, bylo o tym w SIWZ.

Aleksej
Marcin
Gaduła
Posty: 1791
Rejestracja: pn 20:10, 11 lip 2005

Post autor: Marcin »

Dyskusja o taborze wysokopodłogowym wydzielona do nowego tematu. Wszystkich zainteresowanych tą debatą zapraszam tam, a tutaj jednak dyskutujmy o Łódzkim Tramwaju Regionalnym.
roch_k
Czasem wpada
Posty: 78
Rejestracja: pt 23:51, 22 lut 2008
Lokalizacja: Łódź Kurczaki

Post autor: roch_k »

Czy wie ktoś już może o której i czy w ogóle odbędzie sie jakieś oficjalne otwarcie ŁTR w przyszły wtorek?
ODPOWIEDZ