Łódzki Tramwaj Regionalny
Były to dokładnie 2 miesiące:
http://mkmlodz.webd.pl/linietram/linia5.htm
http://mkmlodz.webd.pl/linietram/linia5.htm
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Jechałem dzisiaj al. Kościuszki, dzięki czemu mogłem przyjrzeć się elektronicznym wyświetlaczom na przystankach. Miło mnie władze Łodzi zaskoczyły, biorąc przykład z Berlina. Tam stoją identyczne i są czytelne.
Jednak nie pochwalę za brak podwójnych przystanków na trasie ŁTR-u. Wiara w system regulujący potoki tramwajów może czasem zawodzić (złośliwość rzeczy martwych). Wówczas mogą powstawać tramwajowe stada. I wtedy na jednym przystanku może drzwi otworzyć tylko jeden tramwaj. Przynajmniej w centrum mogliby zrobić podwójne przystanki. Przekonałem się o tym, jak jadąc 11 stałem za 3, która akurat stała na przystanku. Zabrakło inwencji twórczej?
Jednak nie pochwalę za brak podwójnych przystanków na trasie ŁTR-u. Wiara w system regulujący potoki tramwajów może czasem zawodzić (złośliwość rzeczy martwych). Wówczas mogą powstawać tramwajowe stada. I wtedy na jednym przystanku może drzwi otworzyć tylko jeden tramwaj. Przynajmniej w centrum mogliby zrobić podwójne przystanki. Przekonałem się o tym, jak jadąc 11 stałem za 3, która akurat stała na przystanku. Zabrakło inwencji twórczej?
Szkoda tylko, że tak mało ich będzie.http://www.mpk.lodz.pl/showarticle.action?article=2431 pisze:Wyświetlacze dla pasażerów
Na przystankach zlokalizowanych na trasie ŁTR rozpoczął się montaż nowoczesnych wyświetlaczy będących elementem systemu informacji pasażerskiej. Cztery linijki urządzenia zawieszonego na wysokości 270cm pokazywać będą nazwy pętli docelowych, numery linii tramwajowych oraz czas pozostały do jej odjazdu; piąta natomiast – aktualną godzinę Pasażerowie bez problemu będą mogli odczytać wyświetlane na nich informacje, gdyż żółte znaki wyświetlacza dostrzec można nawet z 25 metrów..
Wyświetlacz będzie mógł również pokazywać komunikaty dotyczące ewentualnych zakłóceń w ruchu. Wszystko to będzie możliwe dzięki zainstalowaniu w pojazdach nadajników GPS, umożliwiających błyskawiczną lokalicację tramwajów.
Wyświetlacze pojawiły się już dwóch przystankach na trasie ŁTR (po parze): przy pl. Niepodległości oraz na skrzyżowaniu al. Kościuszki / al. Mickiewicza, a w najbliższym czasie zostaną zainstalowane na kolejnych węzłach: al. Kościuszki / Zielona i Zachodnia / Legionów.
Koszt takiego urządzenia to ok. 63 tys zł za sztukę
Zwłaszcza, że są takie tanie (porównajmy sobie do tego chociażby koszt zakupu jednego wagonu, po wyposażeniu całej trasy w takie wyświetlacze nie osiągnęlibyśmy nawet połowy kosztów zakupu jednego wagonu). Z drugiej strony to by było przydatne raczej na przystankach autobusowych i to nie w centrum (bo tam jeździ kupa linii), raczej na obrzeżach.
Piotr Ossowski pisze:Jechałem dzisiaj al. Kościuszki, dzięki czemu mogłem przyjrzeć się elektronicznym wyświetlaczom na przystankach. Miło mnie władze Łodzi zaskoczyły, biorąc przykład z Berlina. Tam stoją identyczne i są czytelne.
Tylko czy w Berlinie wyświetlacze też stoją po środku peronu przystanku?
BTW: czym Cię władze Łodzi zaskoczyły? Przecież o tym, że będą wyświetlacze było wiadomo od rozstrzygnięcia przetargów na remont ŁTRu...
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Mam nieodparte wrażenie, że redakcja gorąco liczy, że 1 lipca tramwaj nie pojedzieEI pisze:Pierwszy wagon z pasażerami powinien wyjechać na trasę Łódzkiego Tramwaju Regionalnego z Helenówka do Chocianowic 1 lipca (w następny wtorek). Pozostał zatem już tylko nieco ponad tydzień, tymczasem końca prac nie widać.
- Jesteśmy, jak to zawsze na budowie, z terminem na wczoraj, ale przy odrobinie szczęścia zdążymy - mówią robotnicy wykańczający rozjazdy przy pl. Reymonta - W nocy po tych szynach już jeździ tramwaj techniczny.
- Mobilizujemy wykonawców, aby zrobili wszystko na czas. Nie mogę jednak obiecać, że to się uda - mówi Marcin Małek z łódzkiego MPK. - Jeśli nawet pierwszy wagon pojedzie po nowych torach 1 lipca, nie oznacza to całkowitego zakończenia prac. Roboty wykończeniowe będą kontynuowane do końca sierpnia, czyli do rozliczenia inwestycji z Urzędem Wojewódzkim i Unią Europejską.
Prace torowe na odcinku ul. Zachodniej od Ogrodowej do ul. Dolnej powoli dobiegają końca. Ekipy zakładają tam sieć trakcyjną i łączą tory. Na ul. Pabianickiej pomiędzy pl. Niepodległości a rondem Lotników Lwowskich robotnicy uzupełniali wczoraj grys w niemal już gotowym torowisku. W kilku miejscach szyny czyszczone były z piachu, inżynierowie robili ostatnie pomiary, siano trawę na ulicznej wysepce. Na samym rondzie dobiegają końca prace przy rozjazdach. Najgorzej sytuacja wygląda na ul. Pabianickiej, gdzie wciąż rozkopane są dwa skrzyżowania - z ulicami Dubois i 3 Maja.
- U nas w firmie zawsze wszystko jest zgodne z terminem - mówi jeden z pracowników, uśmiechając się przy tym dwuznacznie. - Za tydzień, jak wszystko dobrze pójdzie, beton wyschnie i tramwaj będzie mógł jeździć. Kierowcy jednak poczekają dłużej, bo dla nich trzeba będzie jeszcze wylać asfalt. Na tym odcinku w ogóle jest ciekawie, bo kazali nam robić tylko jeden tor, a drugi został stary.
Potwierdza to MPK.
- Nasi inżynierowie doszli do wniosku, że jedna część torowiska spełnia normy ŁTR, ponieważ szyny na ul. Pabianickiej były wymieniane w 1998 roku, przeciętna trwałość torowiska wynosi 25 lat. Nie było potrzeby ponosić dodatkowych kosztów - mówi Marcin Małek.
Cała inwestycja będzie kosztować netto ponad 300 mln zł, z czego ponad 100 mln zł daje Unia Europejska
Zresztą poczytajcie sobie komentarze pod artykułem. Też są wesołe
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/866145.html
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Kazik, łącznie zmieniany 1 raz.
Dyskusja o taborze wysokopodłogowym wydzielona do nowego tematu. Wszystkich zainteresowanych tą debatą zapraszam tam, a tutaj jednak dyskutujmy o Łódzkim Tramwaju Regionalnym.