Łódzki Tramwaj Regionalny

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

A co ma kwestia utrzymania do kar?
Aleksej
Sympatyk forum
Posty: 791
Rejestracja: wt 11:43, 19 lip 2005

Post autor: Aleksej »

@SZAUTER ZDiT placi za 3 letnie utrzymanie, natomiast MPK za wdrozenie systemu, system nie zostal wdrozony to MPK zgodnie z umowa nalicza kary. Proste. A utrzymanie systemu zaczyna sie od momentu pelnego wdrozenia, co jeszcze nie nastapilo.

Aleksej
roch_k
Czasem wpada
Posty: 78
Rejestracja: pt 23:51, 22 lut 2008
Lokalizacja: Łódź Kurczaki

Post autor: roch_k »

a znana jest jakaś konkretna data wdrożenia?
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Jak będzie. Było już kilka dat i system jeszcze nie działa (chociaż sprawia ostatnimi czasy takie wrażenie Obrazek )
teufel
Sympatyk forum
Posty: 793
Rejestracja: wt 09:02, 03 sty 2006

Post autor: teufel »

Jasne, że działa ale chyba ktoś pomylił znaki na przeciwne przy skrzyżowaniach - tramwaj ciągle ma czerwone - jezdzi sie o wiele gorzej niż przed remontem Obrazek
Tomasz.bu
Gaduła
Posty: 1436
Rejestracja: śr 15:01, 22 lis 2006
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz.bu »

teufel pisze:Jasne, że działa ale chyba ktoś pomylił znaki na przeciwne przy skrzyżowaniach - tramwaj ciągle ma czerwone - jeździ się o wiele gorzej niż przed remontem :(

Za to od momentu jak zaczęli wdrażać system, to 8, 10 i 14 jadąc od zachodu praktycznie zawsze przejeżdżają na zielonym skrzyżowania z Wólczańską i Kościuszki :D
MNK
Megagaduła
Posty: 3254
Rejestracja: wt 16:18, 20 lut 2007
Lokalizacja: C.Z.M.P.
Kontakt:

Post autor: MNK »

Dzisiaj stałem o 17:35 na przystanku Mickiewicza- Kościuszki, a na tablicy pojawiło się 3 Augustów 13:32 Obrazek
Tomas
Coś mówi
Posty: 40
Rejestracja: wt 15:18, 08 kwie 2008

Post autor: Tomas »

MNK pisze:Dzisiaj stałem o 17:35 na przystanku Mickiewicza- Kościuszki, a na tablicy pojawiło się 3 Augustów 13:32 Obrazek

20 odbyły się pierwsze testy systemu RAPID, a wczoraj po Kościuszki, z małymi wyjątkami, jechało się dość płynnie.
swistaqos
Stały bywalec
Posty: 297
Rejestracja: czw 15:03, 09 lut 2006
Lokalizacja: Łódź :)

Post autor: swistaqos »

Express Ilustrowany pisze:Podgrzewane przystanki

Pod wiatami na przystankach tramwajowych na trasie ŁTR-u stopniał wczoraj śnieg. To za sprawą elektrycznych mat grzewczych, zainstalowanych pod kostką brukową.

- Maty działają, gdy jednocześnie spadnie śnieg i chwyci mróz - mówi Bartosz Stępień z MPK. - Mamy nadzieję, że sprawdzą się także, gdy zima będzie bardziej sroga.

Maty zainstalowano na 24 przystankach na ul. Piotrkowskiej, al. Kościuszki, ul. Zachodniej i na niektórych na ul. Pabianickiej i Zgierskiej. Mają roztapiać gromadzący się tam śnieg i lód.

Źródło: naszemiasto.pl
http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/942744.html
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

swistaqos pisze:
Express Ilustrowany pisze:mówi Bartosz Stępień z MPK
O, znowu? :)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez ukalo, łącznie zmieniany 1 raz.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Nie wiem czy lepszą inwestycją by nie był montaż jeszcze co najmniej pary tablic przy Targowisku Dolna bo te 4 pary co są to trochę mało.
Ale najlepiej żeby tablice pojawiły się na wszystkich przystankach, przy czym np. te na Pabianickiej czy Zgierskiej mogłyby być mniejsze (np. z trzema liniami, nie pięcioma jak te co teraz stoją. Byłyby pewnie tańsze.)
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Jak już cały ten system zacznie działać jak należy, to może i lepszą. Na razie to ma problem nawet z kierunkami (linia 16 - zdjęcia na privie).
Piotr Ossowski
Stały bywalec
Posty: 377
Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
Lokalizacja: Pabianice, Piaski

Post autor: Piotr Ossowski »

ŁTR i oświetlenie w budżecie
dziś

Zgierscy radni miejscy uchwalili budżet na 2009 rok. Dochody wyniosą 111,7 mln zł, a wydatki 118,2 mln zł. Deficyt 6,5 mln zł zostanie pokryty z kredytu długoterminowego.

Największe wydatki budżetowe (34,4 mln zł) przeznaczone są na utrzymanie szkół i przedszkoli, na gospodarkę mieszkaniową 11,4 mln zł, zaś na komunikację miejską 8,4 mln zł. Inwestycje pochłoną 10,1 mln zł. Najwięcej, ponad 1,2 mln zł, będzie wydane na oświetlenie ulic Hożej, Suchowolca, Antoniewskiej, Konstantynowskiej, Kazimierza Wielkiego, Letniej, Proboszczewice, Kocidłowskiej, Kossaków, Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej, Czarnej i Kołobrzeskiej.

Budowany będzie wodociąg w ulicach Jedlickiej, Okręglik, Antoniewskiej i Kocidłowskiej. Straż miejska dostanie auto z fotoradarem, powstanie boisko "Orlik". Zaczną się długoterminowe inwestycje, m.in. budowa łódzkiego tramwaju regionalnego, budowa ulic Bardowskiego, Szarych Szeregów i Bazylijskiej od ul. Gałczyńskiego do torów PKP. Kontynuowana będzie rewitalizacja pl. Kilińskiego.
(mbr) - POLSKA Dziennik Łódzki
lisu1910
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:06, 11 mar 2008

Post autor: lisu1910 »

Bitwa o tramwaj
dziś

W tym roku rozegra się decydująca batalia o to, czy do Zgierza przyjedzie Łódzki Tramwaj Regionalny.

Miasto szykuje się do zaciętej walki o pieniądze na budowę nowoczesnej linii od granicy Łodzi. Trzeba też będzie dokupić co najmniej dwie niskopodłogowe Pesy, które pozwolą na przedłużenie trasy linii nr 11 do pl. Kilińskiego w Zgierzu.

- Koszty tego przedsięwzięcia są ogromne, szacujemy je na około 30 milionów złotych - wyjaśnia wiceprezydent Zgierza Stanisław Łodwig. - Takich pieniędzy z własnego budżetu nie jesteśmy w stanie wygospodarować, ale będziemy ubiegać się o dopłatę ze środków Unii Europejskiej. Podobnie jak w przypadku budowy ŁTR na terenie Łodzi, może ona wynieść 80 proc. W najbliższych dniach złożymy w tej sprawie wniosek do Urzędu Marszałkowskiego. Od dalszych jego losów zależeć będzie, czy do Zgierza przyjedzie nowoczesny tramwaj, czy też nie.

Do modernizacji jest około 2-kilometrowy odcinek dwutorowej linii tramwajowej od Helenówka do Kuraka (tor pomiędzy Kurakiem a placem Kilińskiego został wyremontowany w ubiegłym roku), budowa ośmiu przystanków z peronami, wymiana sieci trakcyjnej i systemu zasilania. ŁTR nie będzie ostatecznie dojeżdżał na osiedle 650-lecia, jak to planowano kilka lat temu. Nie udało się dogadać ze spółdzielnią mieszkaniową, która sprzedała część gruntów potrzebnych pod torowisko.

- Tramwaj dotrze na pl. Kilińskiego, skąd bedzie można bez problemu pojechać dalej autobusem - zapowiada wiceprezydent Łodwig. - Przedłużenie tej linii na osiedle ułatwiłoby dojazd mieszkańcom do Łodzi, ale wiązałoby się z kosztami rzędu 80 mln złotych.


Mam nadzieję, że dostaną te pieniądze, i że do lata ujrzymy spowrotem 11 i 11A. Zakończyłoby to bajzel z 16/16A. 2 km torów, jak na nasze realia, powinni w 2-3 miesiące zrobić. Jednak mogliby postarać się o dofinansowanie na więcej niż 2 PESY, bo w takim przypadku z 10 znikną prawie wszystkie Cityrunnery.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Szkoda, że wariant na osiedle 650-lecia nie jest rozważany. Tam generowany ruch mógłby być bardzo duży.
lisu1910
Czasem wpada
Posty: 54
Rejestracja: wt 17:06, 11 mar 2008

Post autor: lisu1910 »

A dokąd od placu Kilińskiego wyremontowali tory? Aż do skrętu na DK1 czy krócej?
Ventlan
Gaduła
Posty: 1183
Rejestracja: pn 18:55, 15 maja 2006
Lokalizacja: Łódź i okolice

Post autor: Ventlan »

Praktycznie tylko to co było w ulicy, czyli ledwie kawałek za Łąkową. Dalej zostawili makaron...
przemeqq
Sympatyk forum
Posty: 769
Rejestracja: sob 12:51, 26 sie 2006
Lokalizacja: Bałuty

Post autor: przemeqq »

to coś wylądowało w dzisiejszych "Faktach" w TVNie:

http://www.tvn24.pl/28377,1580814.1,0,1,goracy-temat,fakty_wiadomosc.html
klocu
Stały bywalec
Posty: 371
Rejestracja: czw 18:10, 07 cze 2007
Lokalizacja: Brzeziny
Kontakt:

Post autor: klocu »

To stąd transmisyjny TVN24 stał przy Struga około 14 w czasie tego zatrzymania. I widać to nawet bo część składów pomyka bez otablicowania Obrazek

A tak w sumie to czego oni oczekują, że faktycznie ma być przysłowiowe rozbieranie się do rosołu? Czy rozpuszczenie tego całego błota pośniegowego w 5 minut? Ludzie są dziwni.
px33
Weteran
Posty: 5841
Rejestracja: śr 19:20, 07 mar 2007

Post autor: px33 »

Ale mimo wszystko czy wydawanie 15 tys/przystanek na takie maty ma większy sens? Ja bym wydał raczej na tablice informacyjne (ale mniejsze i ustawione na pokazywanie tylko faktycznych odjazdów, nie rozkładowych) bo przydają się przez cały rok i są naprawdę użyteczne (bo mniej więcej wiadomo kiedy coś przyjedzie - z dokładnością do jakiejś minuty-dwóch). Mnie już się nie zdarza patrzeć na rozkład bo i tak wszystko się rozmija ze stanem faktycznym. Albo równie dobrze - podwyższyć wszystkie przystanki idealnie pod poziom podłogi tramwajów.
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez px33, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ