Łódzki Tramwaj Regionalny
Jaja se robią? Po kiego ... odpytują ludzi, którzy stoją poza wiatą? Tam nie grzeje, więc niby co mieli poczuć?
Koksowniki? źle się kojarzą, w każdym razie pamiętam jak podczas tęższych zim w podobnym stylu z nich się naśmiewali. A teraz są cacy:(
Za to radnemu Jońskiemu udało się wreszcie coś sensownego powiedzieć. Jak na razie ławki służą kładzeniu na nich tobołów. Torba wygodnie siedzi - człowiek stoi.
Jeśli już coś jest nie tak - to po prostu moc grzewcza tych mat powinna być większa.
Koksowniki? źle się kojarzą, w każdym razie pamiętam jak podczas tęższych zim w podobnym stylu z nich się naśmiewali. A teraz są cacy:(
Za to radnemu Jońskiemu udało się wreszcie coś sensownego powiedzieć. Jak na razie ławki służą kładzeniu na nich tobołów. Torba wygodnie siedzi - człowiek stoi.
Jeśli już coś jest nie tak - to po prostu moc grzewcza tych mat powinna być większa.
-
- Sympatyk forum
- Posty: 954
- Rejestracja: wt 17:13, 21 sie 2007
- Lokalizacja: Aleksandrów Ł./Łódź
- Kontakt:
Niestety od jakiegoś czasu znów nie zawsze działa tam automatyczne przestawianie zwrotnic, podobnie jest też na placu Niepodlegości. Nowoczesny tramwaj - nie ma co.Kazik pisze:Ilekroć jadę jakąś opóźnioną '16(A)' przez RLL jestem zaskoczony, jak szybko tramwaj może przejeżdżać łuki i rozjazdy w tym miejscu.
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Czy działają zwrotnice czy nie na RLL to autobus 57 zawsze będzie szybszy od tramwaju. Taki wniosek nasunął mi się już kilka dni temu. To po pierwsze.
Po drugie, chyba 16 i 16A przestały cieszyć się popularnością wśród pasażerów na odcinku od RLL do Białego Kościoła. Jeżeli w godzinach tzw. szczytu (ok. 16.00) można spokojnie usiąść, ba, wybrać sobie siedzenie, to nie wróży niczego dobrego. Co prawda mogę się mylić, ale tak mi się ostatnio rzuciło w oczy.
Po drugie, chyba 16 i 16A przestały cieszyć się popularnością wśród pasażerów na odcinku od RLL do Białego Kościoła. Jeżeli w godzinach tzw. szczytu (ok. 16.00) można spokojnie usiąść, ba, wybrać sobie siedzenie, to nie wróży niczego dobrego. Co prawda mogę się mylić, ale tak mi się ostatnio rzuciło w oczy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
@Kazik
Odnośnie 16(A) nie zgodzę się z Tobą. Zanim przywrócono 57, to składy na tej linii były pełne już przy Białym Kościele dla jadących z Kurczaków. W przeciwną stroną nie było gorzej. Zarówno między godzinami 7.00 a 8.00 czy ok. 15.00, jak i ok. 11.00. Tylko z tych godzin wyciągnąłem taki wniosek.
Teraz coś zmieniło i w 16 (A) można wybierać miejsce siedzące na odcinku Biały Kościół a RLL, właśnie w tych godzinach, o których powyżej.
Co do 57. Nie sugerujesz, że źle widzę? Gdy jeżdżę 16(A) i akurat nadarza się 57 na ul. Pabianickiej przy przystanku RLL. to mimo wcześniejszego odjazdu tramwaju, autobus szybciej pokonuje rondo. Dotyczy tylko kierunku Kurczaki (tramwaj) i Karpacka autobus).
Odnośnie 16(A) nie zgodzę się z Tobą. Zanim przywrócono 57, to składy na tej linii były pełne już przy Białym Kościele dla jadących z Kurczaków. W przeciwną stroną nie było gorzej. Zarówno między godzinami 7.00 a 8.00 czy ok. 15.00, jak i ok. 11.00. Tylko z tych godzin wyciągnąłem taki wniosek.
Teraz coś zmieniło i w 16 (A) można wybierać miejsce siedzące na odcinku Biały Kościół a RLL, właśnie w tych godzinach, o których powyżej.
Co do 57. Nie sugerujesz, że źle widzę? Gdy jeżdżę 16(A) i akurat nadarza się 57 na ul. Pabianickiej przy przystanku RLL. to mimo wcześniejszego odjazdu tramwaju, autobus szybciej pokonuje rondo. Dotyczy tylko kierunku Kurczaki (tramwaj) i Karpacka autobus).
Coś mi się nie zgadza - '57' jeździ do Karpackiej, a ty piszesz, że w '16(A)' ubyło pasażerów aż do Białego Kościoła - gdzie się oni wobec tego podziali?
Tramwaj wolniej niż autobus pokonuje RLL - to akurat jest jasne. Czy napisałem gdzieś, że jest inaczej? '57' zasuwa po gładkim asfalcie, przepuszczając tylko zjeżdżające z ronda tramwaje. Tramwaj również mknie po nowych torach, ale musi uważać na położenie zwrotnicy i zwalniać przy jej przejeżdżaniu. Niewyprofilowanych łuków też za szybko przejechać nie może. Co nie zmienia faktu, że sytuacja obecna, a ta sprzed remontu to niebo a ziemia.
Na pozostałych odcinkach różnica w czasie zależy od pory dnia. Ale to i tak sekundy.
Tramwaj wolniej niż autobus pokonuje RLL - to akurat jest jasne. Czy napisałem gdzieś, że jest inaczej? '57' zasuwa po gładkim asfalcie, przepuszczając tylko zjeżdżające z ronda tramwaje. Tramwaj również mknie po nowych torach, ale musi uważać na położenie zwrotnicy i zwalniać przy jej przejeżdżaniu. Niewyprofilowanych łuków też za szybko przejechać nie może. Co nie zmienia faktu, że sytuacja obecna, a ta sprzed remontu to niebo a ziemia.
Na pozostałych odcinkach różnica w czasie zależy od pory dnia. Ale to i tak sekundy.
-
- Stały bywalec
- Posty: 377
- Rejestracja: wt 20:59, 27 mar 2007
- Lokalizacja: Pabianice, Piaski
Czyli w kwestii autobus i tramwaj na RLL doszliśmy do zgody
Co do zapełnienie 16(A). Napisałem to, co widziałem. Dlaczego tak jest, nie mam pojęcia. Może przypadkiem natrafiłem na takie kursy, że tak spostrzegłem sprawę. Może tylko zbyt prosty wniosek wysnułem, że 57 miało wpływ. I słusznie wytknąłeś mi błąd, co stało się z pasażerami na odcinku Biały Kościół-Karpacka. Nie wiem.
Co do zapełnienie 16(A). Napisałem to, co widziałem. Dlaczego tak jest, nie mam pojęcia. Może przypadkiem natrafiłem na takie kursy, że tak spostrzegłem sprawę. Może tylko zbyt prosty wniosek wysnułem, że 57 miało wpływ. I słusznie wytknąłeś mi błąd, co stało się z pasażerami na odcinku Biały Kościół-Karpacka. Nie wiem.
Po ilu obserwacjach wysnułeś tę tezę?Piotr Ossowski pisze: Co do zapełnienie 16(A). Napisałem to, co widziałem. Dlaczego tak jest, nie mam pojęcia. Może przypadkiem natrafiłem na takie kursy, że tak spostrzegłem sprawę. Może tylko zbyt prosty wniosek wysnułem, że 57 miało wpływ.
W nawiązaniu do poprzedniego mojego pytania: ile minut wcześniej jechała 6-tka lub 5-tka z Kurczaków?I słusznie wytknąłeś mi błąd, co stało się z pasażerami na odcinku Biały Kościół-Karpacka. Nie wiem.
Nie trzeba od razu stawiać tezy, żeby wiedzieć, że nikomu nie jest na rękę jazda na około przez rondo Lotników Lwowskich. Tak więc nie ma co się dziwić, że do Rzgowskiej mało kto jedzie. 57 świetnie się sprawdza od Karpackiej i 16 mogłoby nie być, a linie tramwajowe wrócić do dawnych częstotliwości .
Nie zgodzę się z Tobą. Jeśli ktoś chce pojechać z Kurczaków na plac Niepodległości i dalej na Kościuszki (ew. w odwrotną stronę) to jest mu obojętne, czy jedzie '6', czy '16(A)'. Byle jechać i nie stać na przystanku. 2-4 minuty jazdy dłużej nie mają znaczenia. Chyba że ktoś ma migawkę trasowaną albo chce się zmieścić w 10 minutach.
A '5' to taka konkurencja dla '16(A)', że hoho! Zwłaszcza jak ktoś na Bałucki jedzie...
A '5' to taka konkurencja dla '16(A)', że hoho! Zwłaszcza jak ktoś na Bałucki jedzie...
Całkiem dużo osób korzysta z 16 na odcinku Kurczaki-Karpacka. W drugą stronę także, ponieważ w przypadku braku 15 wiele osób wsiada na Rondzie Lotników właśnie w 16 (zabawnie czasem wygląda "łańcuch" ludzi między Pabianicką a Politechniki, wypatrujących tramwaju )
Przejazd z centrum na Kurczaki różni się w czasie tylko 2 minutami, więc praktycznie nie ma to znaczenia, zwłaszcza w weekendy.
Także 16 bardzo często się przydaje również w południowej części miasta.
Nie sądzę, by likwidacja 16 pozwoliła na przywrócenie dawnych częstotliwości na 2, 3, 6, 11, 15, bo ZDiT tym krokiem chciał dokonać oszczędności
edit:
Czy wiadomo już coś w sprawie ewentualnego skrócenia 16(A)? Bo termin ZDiT-owskich obserwacji niedawno minął...
Przejazd z centrum na Kurczaki różni się w czasie tylko 2 minutami, więc praktycznie nie ma to znaczenia, zwłaszcza w weekendy.
Także 16 bardzo często się przydaje również w południowej części miasta.
Nie sądzę, by likwidacja 16 pozwoliła na przywrócenie dawnych częstotliwości na 2, 3, 6, 11, 15, bo ZDiT tym krokiem chciał dokonać oszczędności
edit:
Czy wiadomo już coś w sprawie ewentualnego skrócenia 16(A)? Bo termin ZDiT-owskich obserwacji niedawno minął...
Ostatnio zmieniony ndz 07:28, 07 lut 2106 przez Adamix, łącznie zmieniany 1 raz.
Nowocześnie...Adamix pisze:w przypadku braku 15 wiele osób wsiada na Rondzie Lotników właśnie w 16 (zabawnie czasem wygląda "łańcuch" ludzi między Pabianicką a Politechniki, wypatrujących tramwaju )
Gdyby 15 jeździła częściej to... wiadomo co
W drugą stronę 4, a w praktyce często 5 to minimum.Adamix pisze:Przejazd z centrum na Kurczaki różni się w czasie tylko 2 minutami, więc praktycznie nie ma to znaczenia, zwłaszcza w weekendy.
Pewnie nawet takie obserwacje nie były prowadzone .Adamix pisze:Czy wiadomo już coś w sprawie ewentualnego skrócenia 16(A)? Bo termin ZDiT-owskich obserwacji niedawno minął...
SEC pisze:Gdyby 15 jeździła częściej to... wiadomo co
Wystarczyłoby, gdyby jeździła zgodnie z rozkładem... Ale przejazd przez Pomorską skutecznie to uniemożliwia.
A co do tematu ŁTR-u
Czy też Wam się wydaje, że tory na Piotrkowskiej są krzywo ułożone? Patrząc na pierwszy człon PESY widać wyraźne "bujanie"