Historia łódzkich autobusowych linii podmiejskich

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ja mam watpliwosci.

Argumenty za przegłuzeniem 53:
- dojazd Brzezinian do centrum Łodzi

Argumenty przeciw:
- pewnie obcena czestotliwosc 53 bedzie za duza, wiec otrzymamy koljena linie wariantowa => 53A
- po drodze jest Natolin, do któego dojezdza juz 54, chyba łatwiej jest przedłużyć 54

Problemy:
- kwestia finansowania linii. komercyjna czy utrzymywana przez gminy.
- czy gminy bedace "po drodze" linii zgodza sie na jej kursowanie lub jej utrzymywanie

Argumenty za przedłuzeniem 54:
- Z Natolina jest blizej niz z Nowosolnej
- 2 linie do Natolina to chyba za dużo

Argumenty przeciw 54:
- gorszy dojazd do Centrum
- dłuższa trasa

Moj pomysł:
53: wydluzyc do Brzezin, z czestotliwoscia ok. 30 minut
53A: no coz musi powstac, moga to byc tylko szczytowe. Wazne, zeby czestotliwosc na odcinku Nowosolna - Plac Dąbrowskiego wynosila ok. 15 minut.
54: Skrócenie do Nowosolnej, w okresie letnim wybrane kursy do POD Polanka (w sumie nie wiem jak to oznaczyć, bo bez sensu, zeby przez 10 miesiecy w roku jezdzilo tylko 54A ...)
54A: likwidacja.


PS: Adrian co to ma wspolnego z tematem? Obrazek Moze wydzielic te posty z tego tematu i stworzyc nowy?
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

A co to szkodzi że się tworzy wariant? System powinien unikać pustych przebuiegów - a jednocześnie autobusy winny docierać do mniej uczęszczanych miejsc. Warianty są dobre bo pozwalają łatwo stwierdzić zbieżność trasy, są czytelne dla pasażera (jeśli nie jest szympansem) i dostosowują rozkład do wymagań konkretnych, mniejszych osiedli.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

morton pisze:Ja mam watpliwosci.
Moj pomysł:
53: wydluzyc do Brzezin, z czestotliwoscia ok. 30 minut
53A: no coz musi powstac, moga to byc tylko szczytowe. Wazne, zeby czestotliwosc na odcinku Nowosolna - Plac Dąbrowskiego wynosila ok. 15 minut.
54: Skrócenie do Nowosolnej, w okresie letnim wybrane kursy do POD Polanka (w sumie nie wiem jak to oznaczyć, bo bez sensu, zeby przez 10 miesiecy w roku jezdzilo tylko 54A ...)
54A: likwidacja.
Czytając twój post od początku myślałem, że źle piszesz, jednak po dotarciu w miejsce "Mój pomysł" jestem za, właśnie miałem to samo napisać.

Acha, skoro 54 do Nowosolnej i Polanki bez "A" to podobnie proponuje zrobić z linią 60 do Dobrej i Imielnika - bez "A", kiedyś tak było dobrze.
rkplodz
Fan forum
Posty: 3520
Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
Kontakt:

Post autor: rkplodz »

@Adrian: upieram się przy swoim w sprawie A przy numerach.
Kiedyś było źle z 60. Teraz jest dobrze. Stoisz i wiesz gdzie dojedziesz a nei "Panie, do Dobrej dojadę?". Wszystkie warianty mają być oznakowane i już. IMO oczywiście.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Ja tam nie mowie, ze ma nie byc 54A, tylko troche glupio jak przez tyle czasu jezdzi tylko 54A a 54 zawieszone Obrazek
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Napisałem do MPK w sprawie linii 267. Odpisali, że takiej linii nigdy nie było. Ciekawe dlaczego opuścili ten numer?

PS Akurat mam liczbę postów: 267
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

rkplodz pisze:@Adrian: upieram się przy swoim w sprawie A przy numerach.
Kiedyś było źle z 60. Teraz jest dobrze. Stoisz i wiesz gdzie dojedziesz a nei "Panie, do Dobrej dojadę?". Wszystkie warianty mają być oznakowane i już. IMO oczywiście.
Przyznaje Ci rację, tylko chciałbym aby specjalnie na wakacje nie trzeba było wprowadzać 54 i 54 A (wtedy jak 53 pojedzie do Brzezin). Najważniejsza to jest chyba korekcja rozkładów z "A".
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Jaki jest obecnie sens istnienia linii 54A? Przeciez to sa tylko 3 kursy w tygodniu!! Nikt oczywiscie nie pomyslal aby 54A oznaczyc kursy do P.O.D. Polanka (jest ich blisko 50 razy wiecej w skali tygodnia) a 54 do Natolina, wtedy te 3 kursy dojezdzajace tylko do Nowosolnej mozna by oznaczyc jak zjazdowe. Ale znow wystarczylo tylko pomyslec ...
ukalo
Fan forum
Posty: 4040
Rejestracja: pt 12:36, 25 lis 2005

Post autor: ukalo »

Chodzi o nienaruszalną póki co zasadę, że literkę A ma kurs krótszy (nawet jeśli krótsza jest wersja podstawowa trasy).
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Albo wszystkie kursy 54 A do Polanki. Przecież to nie daleko od Nowosolnej, MPK nie straci, a zawsze taki kurs się może komuś przydać.

Podsumowując:
54 WYDAWNICZA - NATOLIN
54 A w sezonie letnim: WYDAWNICZA - PODZ POLANKA
54 A poza sezonem: WYDAWNICZA - NOWOSOLNA.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Adrian pisze:Albo wszystkie kursy 54 A do Polanki.

Przeciez to wlasnie napisalem ....
ukalo pisze:Chodzi o nienaruszalną póki co zasadę, że literkę A ma kurs krótszy (nawet jeśli krótsza jest wersja podstawowa trasy).

To juz nie mozna bylo skopiowac patentu z 69/69A/69B i kursy do P.O.D. oznaczyć jako 54B ...
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Myślę, że "A" będzie lepsze. Przecież w sezonie letnim tylko ma wydłużoną trasę.
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Rok 1990 (dane bez Pabianic):

144 Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki

251 Plac Dąbrowskiego - Dobra
252 Rąbień - Zgierz
254 Rokicińska - Stróża
255 Brzezińska (Feniks) - Kalonka
256 ? - Andrespol przez Brójce
259 Spadochroniarzy - Niesięcin
258 Chojny - ?
264 Brzezińska (Feniks) - Niesułków p. Nowosolną
268 Chojny - Rzgów
268 BIS Chojny - Starowa Góra
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

Rozbudowałem troszkę pierwszy post i nadal będe rozbudowywał, więc zapraszam do pomocy i poprawiania błędów.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

254 jezdzilo do 1992 roku.

W 1992:
252 Rąbień-Zgierz
254 Rokicińska/Puszkina - Stróża
255 Brzezińska-Kalonka
259 Biegunowa-Niesięcin
264 Dw. PKS Północny-Skoszewy

257 jezdzilo do 1990 roku.

Na planie z 1991 znalzłem 253 na trasie Pabianice-Łaskowice

251 jezdzilo jeszcze w 1991 roku a w 1992 juz nie.

Myślę, że mozesz juz dopisac kilka dokladniejszych dat Obrazek
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Adrian pisze:Rok 1990 (dane bez Pabianic):

144 Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki

251 Plac Dąbrowskiego - Dobra
252 Rąbień - Zgierz
254 Rokicińska - Stróża
255 Brzezińska (Feniks) - Kalonka
256 ? - Andrespol przez Brójce
259 Spadochroniarzy - Niesięcin
258 Chojny - ?
264 Brzezińska (Feniks) - Niesułków p. Nowosolną
268 Chojny - Rzgów
268 BIS Chojny - Starowa Góra

256 Lodowa - Andrespol
258 Chojny - Prawda
Michał
Sympatyk forum
Posty: 671
Rejestracja: pn 20:53, 11 lip 2005
Lokalizacja: Jednakaglomeracja Łódzka / Poznań

Post autor: Michał »

A możesz podać trasę linii 258 do Prawdy i lata jej funkcjonowania?
SEC
Weteran
Posty: 6980
Rejestracja: sob 14:28, 01 lip 2006

Post autor: SEC »

Do Prawdy to pewnie przez Starową Górę, Grodzisko i Rzgów tak jak obecnie jeździ PKS.
Bros
Sympatyk forum
Posty: 537
Rejestracja: wt 15:07, 18 lip 2006
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Bros »

Linia ta prawdopodobnie obowiązywała w 1990 r. gdyż na planie z 1989 nie ma jej jeszcze. Nie mam planu z 1991 roku ale na tej z 1992 już jej nie ma.

258:
CHOJNY - Rzgowska - Paradna - Demokratyczna - Starorudzka - Przestrzenna - Rudzka - Zastawna - Gadka Stara - Gospodarz - Rzgów - Pabianicka - plac 500-lecia - Pabianicka - Guzewska - Guzew - PRAWDA

P.S. Linia 258 kursowała na pewno w latach 1984-1985 do Starowej Góry.
morton
Megagaduła
Posty: 2988
Rejestracja: wt 07:16, 12 lip 2005
Lokalizacja: Łódź - Dąbrowa

Post autor: morton »

Stan na pazdziernik 1990 (plan Łódź 1991)

258: Rzgowska (tor kol.) - Rzgowska, Paradna, Demokratyczna, Starorudzka, Przestrzenna, Rudzka, Zastawna, Gadka Stara, Gospodarz, Rgzów [Pabianicka, plac 500-lecia, Pabianicka, Guzewska], Guzew - Prawda
ODPOWIEDZ