Historia łódzkich autobusowych linii podmiejskich
Ja mam watpliwosci.
Argumenty za przegłuzeniem 53:
- dojazd Brzezinian do centrum Łodzi
Argumenty przeciw:
- pewnie obcena czestotliwosc 53 bedzie za duza, wiec otrzymamy koljena linie wariantowa => 53A
- po drodze jest Natolin, do któego dojezdza juz 54, chyba łatwiej jest przedłużyć 54
Problemy:
- kwestia finansowania linii. komercyjna czy utrzymywana przez gminy.
- czy gminy bedace "po drodze" linii zgodza sie na jej kursowanie lub jej utrzymywanie
Argumenty za przedłuzeniem 54:
- Z Natolina jest blizej niz z Nowosolnej
- 2 linie do Natolina to chyba za dużo
Argumenty przeciw 54:
- gorszy dojazd do Centrum
- dłuższa trasa
Moj pomysł:
53: wydluzyc do Brzezin, z czestotliwoscia ok. 30 minut
53A: no coz musi powstac, moga to byc tylko szczytowe. Wazne, zeby czestotliwosc na odcinku Nowosolna - Plac Dąbrowskiego wynosila ok. 15 minut.
54: Skrócenie do Nowosolnej, w okresie letnim wybrane kursy do POD Polanka (w sumie nie wiem jak to oznaczyć, bo bez sensu, zeby przez 10 miesiecy w roku jezdzilo tylko 54A ...)
54A: likwidacja.
PS: Adrian co to ma wspolnego z tematem? Moze wydzielic te posty z tego tematu i stworzyc nowy?
Argumenty za przegłuzeniem 53:
- dojazd Brzezinian do centrum Łodzi
Argumenty przeciw:
- pewnie obcena czestotliwosc 53 bedzie za duza, wiec otrzymamy koljena linie wariantowa => 53A
- po drodze jest Natolin, do któego dojezdza juz 54, chyba łatwiej jest przedłużyć 54
Problemy:
- kwestia finansowania linii. komercyjna czy utrzymywana przez gminy.
- czy gminy bedace "po drodze" linii zgodza sie na jej kursowanie lub jej utrzymywanie
Argumenty za przedłuzeniem 54:
- Z Natolina jest blizej niz z Nowosolnej
- 2 linie do Natolina to chyba za dużo
Argumenty przeciw 54:
- gorszy dojazd do Centrum
- dłuższa trasa
Moj pomysł:
53: wydluzyc do Brzezin, z czestotliwoscia ok. 30 minut
53A: no coz musi powstac, moga to byc tylko szczytowe. Wazne, zeby czestotliwosc na odcinku Nowosolna - Plac Dąbrowskiego wynosila ok. 15 minut.
54: Skrócenie do Nowosolnej, w okresie letnim wybrane kursy do POD Polanka (w sumie nie wiem jak to oznaczyć, bo bez sensu, zeby przez 10 miesiecy w roku jezdzilo tylko 54A ...)
54A: likwidacja.
PS: Adrian co to ma wspolnego z tematem? Moze wydzielic te posty z tego tematu i stworzyc nowy?
-
- Fan forum
- Posty: 3520
- Rejestracja: pn 20:59, 11 lip 2005
- Lokalizacja: z miasta Łodzi się wywodzi
- Kontakt:
A co to szkodzi że się tworzy wariant? System powinien unikać pustych przebuiegów - a jednocześnie autobusy winny docierać do mniej uczęszczanych miejsc. Warianty są dobre bo pozwalają łatwo stwierdzić zbieżność trasy, są czytelne dla pasażera (jeśli nie jest szympansem) i dostosowują rozkład do wymagań konkretnych, mniejszych osiedli.
Czytając twój post od początku myślałem, że źle piszesz, jednak po dotarciu w miejsce "Mój pomysł" jestem za, właśnie miałem to samo napisać.morton pisze:Ja mam watpliwosci.
Moj pomysł:
53: wydluzyc do Brzezin, z czestotliwoscia ok. 30 minut
53A: no coz musi powstac, moga to byc tylko szczytowe. Wazne, zeby czestotliwosc na odcinku Nowosolna - Plac Dąbrowskiego wynosila ok. 15 minut.
54: Skrócenie do Nowosolnej, w okresie letnim wybrane kursy do POD Polanka (w sumie nie wiem jak to oznaczyć, bo bez sensu, zeby przez 10 miesiecy w roku jezdzilo tylko 54A ...)
54A: likwidacja.
Acha, skoro 54 do Nowosolnej i Polanki bez "A" to podobnie proponuje zrobić z linią 60 do Dobrej i Imielnika - bez "A", kiedyś tak było dobrze.
Przyznaje Ci rację, tylko chciałbym aby specjalnie na wakacje nie trzeba było wprowadzać 54 i 54 A (wtedy jak 53 pojedzie do Brzezin). Najważniejsza to jest chyba korekcja rozkładów z "A".rkplodz pisze:@Adrian: upieram się przy swoim w sprawie A przy numerach.
Kiedyś było źle z 60. Teraz jest dobrze. Stoisz i wiesz gdzie dojedziesz a nei "Panie, do Dobrej dojadę?". Wszystkie warianty mają być oznakowane i już. IMO oczywiście.
Jaki jest obecnie sens istnienia linii 54A? Przeciez to sa tylko 3 kursy w tygodniu!! Nikt oczywiscie nie pomyslal aby 54A oznaczyc kursy do P.O.D. Polanka (jest ich blisko 50 razy wiecej w skali tygodnia) a 54 do Natolina, wtedy te 3 kursy dojezdzajace tylko do Nowosolnej mozna by oznaczyc jak zjazdowe. Ale znow wystarczylo tylko pomyslec ...
Adrian pisze:Albo wszystkie kursy 54 A do Polanki.
Przeciez to wlasnie napisalem ....
ukalo pisze:Chodzi o nienaruszalną póki co zasadę, że literkę A ma kurs krótszy (nawet jeśli krótsza jest wersja podstawowa trasy).
To juz nie mozna bylo skopiowac patentu z 69/69A/69B i kursy do P.O.D. oznaczyć jako 54B ...
Rok 1990 (dane bez Pabianic):
144 Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki
251 Plac Dąbrowskiego - Dobra
252 Rąbień - Zgierz
254 Rokicińska - Stróża
255 Brzezińska (Feniks) - Kalonka
256 ? - Andrespol przez Brójce
259 Spadochroniarzy - Niesięcin
258 Chojny - ?
264 Brzezińska (Feniks) - Niesułków p. Nowosolną
268 Chojny - Rzgów
268 BIS Chojny - Starowa Góra
144 Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki
251 Plac Dąbrowskiego - Dobra
252 Rąbień - Zgierz
254 Rokicińska - Stróża
255 Brzezińska (Feniks) - Kalonka
256 ? - Andrespol przez Brójce
259 Spadochroniarzy - Niesięcin
258 Chojny - ?
264 Brzezińska (Feniks) - Niesułków p. Nowosolną
268 Chojny - Rzgów
268 BIS Chojny - Starowa Góra
254 jezdzilo do 1992 roku.
W 1992:
252 Rąbień-Zgierz
254 Rokicińska/Puszkina - Stróża
255 Brzezińska-Kalonka
259 Biegunowa-Niesięcin
264 Dw. PKS Północny-Skoszewy
257 jezdzilo do 1990 roku.
Na planie z 1991 znalzłem 253 na trasie Pabianice-Łaskowice
251 jezdzilo jeszcze w 1991 roku a w 1992 juz nie.
Myślę, że mozesz juz dopisac kilka dokladniejszych dat
W 1992:
252 Rąbień-Zgierz
254 Rokicińska/Puszkina - Stróża
255 Brzezińska-Kalonka
259 Biegunowa-Niesięcin
264 Dw. PKS Północny-Skoszewy
257 jezdzilo do 1990 roku.
Na planie z 1991 znalzłem 253 na trasie Pabianice-Łaskowice
251 jezdzilo jeszcze w 1991 roku a w 1992 juz nie.
Myślę, że mozesz juz dopisac kilka dokladniejszych dat
Adrian pisze:Rok 1990 (dane bez Pabianic):
144 Plac Wolności - Aleksandrów Łódzki
251 Plac Dąbrowskiego - Dobra
252 Rąbień - Zgierz
254 Rokicińska - Stróża
255 Brzezińska (Feniks) - Kalonka
256 ? - Andrespol przez Brójce
259 Spadochroniarzy - Niesięcin
258 Chojny - ?
264 Brzezińska (Feniks) - Niesułków p. Nowosolną
268 Chojny - Rzgów
268 BIS Chojny - Starowa Góra
256 Lodowa - Andrespol
258 Chojny - Prawda
Linia ta prawdopodobnie obowiązywała w 1990 r. gdyż na planie z 1989 nie ma jej jeszcze. Nie mam planu z 1991 roku ale na tej z 1992 już jej nie ma.
258:
CHOJNY - Rzgowska - Paradna - Demokratyczna - Starorudzka - Przestrzenna - Rudzka - Zastawna - Gadka Stara - Gospodarz - Rzgów - Pabianicka - plac 500-lecia - Pabianicka - Guzewska - Guzew - PRAWDA
P.S. Linia 258 kursowała na pewno w latach 1984-1985 do Starowej Góry.
258:
CHOJNY - Rzgowska - Paradna - Demokratyczna - Starorudzka - Przestrzenna - Rudzka - Zastawna - Gadka Stara - Gospodarz - Rzgów - Pabianicka - plac 500-lecia - Pabianicka - Guzewska - Guzew - PRAWDA
P.S. Linia 258 kursowała na pewno w latach 1984-1985 do Starowej Góry.