Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Jeszcze kilka dni temu na stronie komunikacji miejskiej w Pabianicach (www.komunikacjapabianice.pl) nadal wisiały rozkłady linii do Rydzyn i Konina poprzednich przewoźników...

Teraz zniknęły.

Na stronie Mat-Busa zero informacji o rozkładzie. Jest osadzona wyszukiwarka E-Podróżnika – ale w E-Podróżniku tych linii też nie widać.

Za to rozkład linii do Konina nadal wisi na stronie Kasz-Busa...

Jeśli chodzi o Aleksandrów, to też nadal na stronie wiszą rozkłady z informacją, że przewoźnikiem jest FKF.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Są już rozkłady jazdy linii gminy Aleksandrów do Rąbienia/Woli Grzymkowej po przejęciu od FKF-u przez Kasz-Busa:
https://kasz-bus.info/lodz-rabien-aleksandrow/
https://kasz-bus.info/aleksandrow-rabien-lodz/

Liczba kursów się nie zmienia, ale niestety skróceniu ulegają godziny kursowania... Nie będzie pary kursów ok. 21:30/22:00, ostatnia będzie ok. 20:30/21:00... Czyli kursowanie o godzinę krócej.

Zamiast tego pojawi się dodatkowa para kursów koło 11:00/12:00...

Poza tym kosmetyczne zmiany w godzinach odjazdów.

Nie wiem, może mieszkańcy prosili o te dodatkowe kursy koło 11:00/12:00? Ale generalnie słabo to wygląda... Ponoć istnieje taka zależność, że jak likwiduje się ostatnie kursy w ciągu doby, to i tymi wcześniejszymi zaczyna jeździć mniej osób. Nie wiem, jak z tym w praktyce jest, ale taka sytuacja na pewno może spowodować spadek liczby pasażerów w porannych kursach do Łodzi...

Smutne, że tyle się ostatnio mówi o wykluczeniu komunikacyjnym, pogarszającej się jakości przewozów – a tymczasem gminy nic sobie z tego nie robią i działają dalej na szkodę komunikacji.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Skoro poruszony został temat nowego przetargu na linie andrespolskie, to wypadałoby też spojrzeć na Aleksandrów i gminę wiejską Pabianice.

Aleksandrów.

Jeśli chodzi o linię do Rąbienia (Aleksandrów–Rąbień–Łódź), tutaj umowa sprzed roku z Kasz-Busem zawarta została na 2 lata. Tak więc przetargu brak.

Natomiast w listopadzie odbył się przetarg na dalszą obsługę – przez 2 kolejne lata – linii Aleksandrów–Bełdów–Sanie oraz Aleksandrów–Księstwo–Ruda Bugaj.

Obecnie linie obsługuje FKF.

Do przetargu zgłosili się:
– Mat-Bus – Sanie: 4,97 zł/wkm, Księstwo: 4,97 zł/wkm
– Muszkieter – Sanie: 6,86 zł/wkm, Księstwo: 7,79 zł/wkm
– FKF – Sanie: 3,72 zł/wkm, Księstwo: 4,80 zł/wkm

Kasz-Bus, obecnie obsługujący dla Aleksandrowa linię do Rąbienia, nie brał udziału w przetargu.

Wygrał FKF, tak więc wygląda na to, że najpewniej na ww. liniach nic się nie zmieni.

Pabianice.

Tutaj także mamy przetarg na 2 lata, dosyć nietypowo, bo jak dobrze kojarzę, zawsze te przetargi były na rok. Pewnie gmina chce się w ten sposób zabezpieczyć przed inflacją.

Na przełomie listopada i grudnia odbył się przetarg obejmujący dwie linie: Pabianice-Lutomiersk (na odcinku w granicach gminy wiejskiej Pabianice) oraz Pabianice–Pawlikowice–Rydzyny.

Rozstrzygnięcia przetargu jeszcze nie ma, ale 1 grudnia odbyło się otwarcie ofert.

Zgłosiło się aż 6 firm. Oferty są podane w postaci kompletnego kosztu całego zamówienia:

1. Robert Opara, Korczyn, poczta Strawczyn – Lutomiersk: 510 624 zł, Rydzyny: 485 040 zł
2. Kasz-Bus – Lutomiersk: 468 936 zł, Rydzyny: 508 314,60 zł
3. PHU Ola – Lutomiersk: 196 784,64 zł, Rydzyny: brak oferty
4. NKM Mariusz Nowak – Lutomiersk: brak oferty, Rydzyny: 227 862,72 zł
5. PKS Bodzentyn (de facto jest to jakaś spółka-córka Mat-Busa) – Lutomiersk: 424 800 zł, Rydzyny: 331 200 zł
6. Mix Trans Moszczenica: oferta złożona w formie papierowej, nie znamy oferty

Budżet to 230 000 zł w przypadku linii do Lutomierska, 250 000 zł w przypadku linii do Rydzyn.

Cena tylko w 60% decyduje o wyborze oferty. 20% to czas reakcji, 20% to liczba pojazdów z normą emisji spalin Euro 5, jakimi dysponuje przewoźnik.

Aktualnie linię do Lutomierska obsługuje PHU Ola, linię do Rydzyn – Mat-Bus.

Na linii do Lutomierska zapewne pozostanie firma PHU Ola, bo jej oferta bije na głowę konkurencję. Teoretycznie samorząd mógłby odrzucić ofertę podnosząc argument rażąco niskiej ceny, ale jest to raczej wątpliwe, bo firma obsługuje tę trasę od lat, poza tym pozostałe oferty znacznie przekraczają budżet.

Na linii do Rydzyn zdecydowanie najniższą i jedyną mieszczącą się w budżecie jest oferta firmy NKM Mariusz Nowak. Przewoźnik ten też obsługiwał tę linię od lat, jedynie przez ostatni 2022 rok mieliśmy wyjątek, gdy zabrał mu ją Mat-Bus. Obecnie oferta Mat-Busa nie należy do najtańszych.

Ciekawa jest oferta jednoosobowej firmy z województwa świętokrzyskiego – Robert Opara z Korczyna w gminie Strawczyn. Wygląda na to, że to ten przewoźnik: http://oparkapkskielce.pl/ – będący w rzeczywistości chyba zrzeszeniem kilku działalności jednoosobowych. Skąd się bierze takie zainteresowanie przewoźników z województwa świętokrzyskiego przewozami w okolicy Łodzi?

A swoją drogą ciekawe też, że ci świętokrzyscy busiarze coraz częściej nawiązują do marki PKS. Która przecież ludziom zawsze kojarzyła się raczej negatywnie.

W gminie Pabianice kursuje jeszcze jedna linia gminna, do wsi Konin przez Szynkielew, Petrykozy. Poprzedni przetarg na tę linię obejmował tylko 2022 rok. Czyżby gmina chciała się wycofać z tej trasy?

Przez ostatni rok trasę obsługiwał Mat-Bus, poprzednio przez rok Kasz-Bus. A w 2020 roku Es-Ka-Es. Wcześniej chyba ona nie istniała.

Ostatni oferent, Mix-Trans, to firma znana z trasy Łódź–Piotrków Trybunalski, tak więc jej oferta w tym przetargu raczej nie wygląda zaskakująco.



Jeszcze można wspomnieć o Strykowie. Tutaj w styczniu 2022 odbył się przetarg obejmujący 676 dni kalendarzowych od dnia podpisania umowy – nie omawialiśmy go jeszcze w tym wątku. Otwarcie ofert nastąpiło 19 stycznia 2022, tak więc prawdopodobnie obecna umowa obowiązuje mniej więcej do końca 2023 roku.

Do przetargu zgłosiły się 4 firmy:
1. Alfa-Bus z Kielc (oczywiste, że musiał się zgłosić ktoś ze świętokrzyskiego!) – 2,78 zł/wkm
2. Kasz-Bus – 3,35 zł/wkm
3. Krzysztof Sadowski ze Szczawina – 2,86 zł/wkm
4. FKF – 2,97 zł/wkm

Historycznie linię obsługiwały firma p. Sadowskiego oraz FKF.

Wystąpiła tu ciekawa sytuacja, bo okazało się, że... Kasz-Bus i FKF wysłały podpisane odręcznie skany dokumentów zamiast np. podpisać je profilem zaufanym... Nie wiem, jak można brać udział w publicznym przetargu i nie dopilnować czegoś takiego! Akurat w tym wypadku nie wpłynęło to na wynik przetargu, ale takie zachowanie wygląda co najmniej niepoważnie...

Najniższa była oferta Alfa-Busa, ale wygrał p. Sadowski poprzez... kryterium spełniania norm emisji spalin. Ciekawe, bo tak jak widuję busy tej firmy, raczej nie jest to najnowsza generacja Sprintera... Nawet według Phototrans, firma ma tylko jednego busa z 2016 roku, a cała reszta floty to pojazdy wyprodukowane w 2008 roku i wcześniej. Niemniej, Sadowski wskazał, że posiada 3 busy z normą Euro-6, natomiast Alfa-Bus podał tylko dwa.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kuba »

Kpc21 pisze:
ndz 12:20, 04 gru 2022
Najniższa była oferta Alfa-Busa, ale wygrał p. Sadowski poprzez... kryterium spełniania norm emisji spalin. Ciekawe, bo tak jak widuję busy tej firmy, raczej nie jest to najnowsza generacja Sprintera... Nawet według Phototrans, firma ma tylko jednego busa z 2016 roku, a cała reszta floty to pojazdy wyprodukowane w 2008 roku i wcześniej. Niemniej, Sadowski wskazał, że posiada 3 busy z normą Euro-6, natomiast Alfa-Bus podał tylko dwa.
Na Phototrans nie muszą być aktualne informacje, tym bardziej że chodzi tutaj w sumie o takiego drobnego "busiarza". Pewnie mało kto zwraca uwagę na takie pojazdy. Jednak na stronie gminy Stryków można znaleźć takie zdjęcie:
obrazek

Wygląda na to, że jeżdżą minimum 3 Mercedesy Sprintery nowszej generacji.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Wygląda na to, że przetargi gminy Pabianice rozstrzygnięto zgodnie z oczekiwaniami. Lutomiersk – PPHU Ola, Rydzyny – NKM Mariusz Nowak.

Mix-Trans został wykluczony z postępowania z uwagi na złożenie oferty na papierze, a nie w wersji elektronicznej. Jak to się dzieje, że obowiązek składania ofert w formie elektronicznej funkcjonuje już od kilku lat, a przewoźnicy nadal liczą na to, że wersja papierowa "przejdzie"?

Ale... jeśli chodzi o linię do Rydzyn, to zarówno na stronie gminy Pabianice (pomimo daty ostatniej aktualizacji 12 stycznia 2023), jak i na www.komunikacjapabianice.pl – kiedyś będącej wręcz wzorem serwisów WWW zarządów komunikacji miejskiej, dziś będącej jedynie cieniem dawnej świetności, wisi nadal rozkład Mat-Busa... Być może rozkład realizowany przez firmę p. Nowaka się od niego nie różni, ale i tak wstyd dla gminy za brak aktualizacji. Jeśli chodzi o miasto Pabianice, to teoretycznie publikowanie rozkładów linii gminy wiejskiej Pabianice nie leży w ich kompetencjach, ale mogliby chociaż zdjąć ze strony nieaktualne PDF-y...

Poza tym na stronach nadal wiszą rozkłady linii do Konina – która pewnie już nie funkcjonuje, biorąc pod uwagę, że nie było na nią przetargu.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kuba »

Od dzisiaj funkcjonuje nowa wakacyjna linia autobusowa w relacji Brzeziny-Koluszki przez Lisowice (gdzie mieści się kompleks rekreacyjno-wypoczynkowy nad zalewem). Linię obsługuje Kasz-Bus. Kursy realizowane są od czwartku do niedzieli.

W dni powszednie (czwartek i piątek) wykonywane są 4 pary kursów dziennie, a w weekendy - po 8 par kursów dziennie.

Bilet na trasie między przystankami Brzeziny-Koluszki kosztuje 5 zł. Za dojazd z Koluszek i Brzezin do Lisowic trzeba zapłacić 2,50 zł, a za przejazd w Brzezinach lub w gminie Koluszki tylko 1 zł. Połączenie uruchomiono dzięki porozumieniu i współpracy samorządów miast Koluszki i Brzeziny oraz gminy Brzeziny oraz chyba przy wsparciu UMWŁ (z dofinansowaniem z FRPA).

obrazek
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: BB93 »

Taka ciekawostka. Przewozy szkolne w Gminie Parzęczew od 1 września realizuje PKS Bodzentyn, który wygrał przetarg. Konkurentem był obsługujący ten rejon "od zawsze" PKS Łęczyca.

Szczegóły: https://platformazakupowa.pl/transakcja/793322
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Tymczasem Aleksandrów rozstrzygnął przetarg na obsługę linii Łódź Wersalska – Rąbień – (Krzywiec) – Aleksandrów oraz nowej linii Aleksandrów-Zgierz (czyżby dotychczasowy przewoźnik wycofał się z jej obsługi na zasadach komercyjnych?) na 2024 i 2025 rok.

Oferty:
– linia do Zgierza:
Kasz-Bus: 5,94 zł/wkm.
Firma p. Słowikowskich (obecnie obsługująca trasę Aleksandrów-Zgierz): 3,78 zł/wkm.
FKF: 3,96 zł/wkm.
– linia do Łodzi:
Kasz-Bus: 5,94 zł/wkm.
FKF: 3,61 zł/wkm.

22 listopada ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty. Przetarg na linię do Zgierza wygrali panowie Słowikowscy, tak więc można przypuszczać, że nowa linia gminna zastąpi istniejącą linię komercyjną, którą dotychczas obsługiwali (a przynajmniej jej rozkład jazdy nadal widnieje na stronie internetowej). Natomiast jeśli chodzi o linię do Łodzi, można się spodziewać, po 2 latach obecności na niej Kasz-Busa, powrotu FKF-u, który obsługiwał ją wcześniej przez wiele lat.

Jeśli chodzi o linię do Zgierza, poza samą trasą między Aleksandrowem a Zgierzem, obsłuży ona także Brużyczkę Małą i Jastrzębie Górne – miejscowości na trasie z Aleksandrowa w kierunku Grotnik. Ma to sens, bo to obszar wykluczony komunikacyjnie po wycofaniu się najpierw Aury, a potem Łoś-Busa z trasy Łódź–Aleksandrów–Grotniki–Ozorków.

Trasa to: Aleksandrów – Zgierz – Aleksandrów (przedmieścia od strony Zgierza) – Jastrzębie Górne – Aleksandrów, czyli w kursach powrotnych ze Zgierza bus po wjeździe do Aleksandrowa będzie robić wjazd kieszeniowy do Jastrzębia. W efekcie czas przejazdu ze Zgierza do Aleksandrowa wydłuży się o ok. 10 minut. No i trochę głupie jest to, że mieszkańcy Jastrzębia owszem dojadą do centrum Aleksandrowa, ale już chcąc wrócić do siebie, będą mieli albo do wyboru jazdę przez Zgierz (dodatkowe pół godziny jazdy, podczas gdy sam przejazd z Jastrzębia do ostatniego przystanku w Aleksandrowie to ok. 15 minut), albo konieczność dojścia do skrzyżowania Zgierska/Głowackiego w północnej części Aleksandrowa... Mogłyby te wjazdy kieszeniowe odbywać się chociaż od Targowego Rynku, dokąd dojeżdża 78.

Rozkład jazdy:

Obrazek

Mamy 5 par kursów od poniedziałku do piątku oprócz świąt. Istniejąca linia Słowikowskich ma 10 par kursów. Ciekawe, co to oznacza...

Rozkład jazdy z Konstantynowska/CPN linii obecnej, komercyjnej (o) i nowej, gminnej (n):
5: 04o 54o
6: 54n 54o
7:
8: 04o
9: 29n
10: 04o
11:
12: 04o 29n
13:
14: 04o
15: 04n 04o
16: 14o
17: 19o 29n

2 kursy się pokrywają, 1 różni tylko o 10 minut od istniejącego komercyjnego, i są 2 takie odbiegające od nich o jakieś pół godziny...

Pewnie jeśli istniejąca linia będzie dalej funkcjonować, to kursy w okolicach nowych kursów dotowanych zastąpią istniejące kursy komercyjne...
Choć ciekawe, jak oni pożenią to z tym, że część z tych kursów po dojechaniu ze Zgierza do Aleksandrowa jedzie jeszcze dalej do Rąbienia, i odwrotnie.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Stryków jeszcze nie ogłosił przetargu – a pewnie niedługo będzie to konieczne, bo obecna umowa, zawarta na początku 2022 roku na dokładnie 676 dni kalendarzowych, niedługo wygaśnie. Wybór oferty nastąpił 14 lutego 2022, umowa mogła zostać zawarta najwcześniej 19 lutego 2022. Od 19 lutego 2022, 676 dni mija 27 grudnia 2023. Więc przewoźnik z nowego przetargu (którego jeszcze nie ma) będzie potrzebny mniej więcej od stycznia 2024.

---

Z kolei jeśli chodzi o gminę wiejską Pabianice, tutaj ostatni przetarg (sprzed ok. roku) zakładał zawarcie umowy na 2 lata, tak więc na linii nic się nie zmienia.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kuba
Administrator
Posty: 3671
Rejestracja: pn 20:49, 24 lip 2006
Lokalizacja: Łódź Widzew
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kuba »

Stryków już ogłosił swoje postępowanie:
https://platformazakupowa.pl/transakcja/860592

Tak w skrócie to właściwie zapisy przetargu są identyczne od tych ze stycznia 2022 r.
Ogółem jest wyznaczonych pięć tras (strasznie pokręconych), w tym dwie wkraczają na teren gminy Głowno. Wszystkie linie łącznie dziennie pokonują 574 kilometry. Wymagane jest posiadanie min. dwóch busów posiadających co najmniej 23 miejsc siedzących, jednego większego busa o min. liczbie 28 miejsc siedzących. W przypadku większego zapotrzebowania Zamawiający dopuszcza możliwość wysłania większego pojazdu o min. 35 miejscach siedzących. Wszystkie pojazdy muszą spełniać minimum normy EURO5 (przy czym wskazanie pojazdów z EURO6 jest dodatkowo punktowane). Tym razem jednak umowa ma być zawarta tylko na 365 dni. Dodatkową nowością jest wymóg tego, aby wszystkie pojazdy były dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych i ograniczonej zdolności ruchowej.
Obrazek
---
"Mleko ma najszybszy transport"
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Te "pięć tras" to tak naprawdę są pojedyncze kursy.

Trudno tu mówić o konkretnych liniach, bus po prostu jeździ po gminie w dosyć randomowy sposób.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
ODPOWIEDZ