Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Rozmowy, dotyczące funkcjonowania transportu zbiorowego w okolicach Łodzi.
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Czy tylko z Łodzi, Warszawy czy innych miast? Z Łowicza też już po 16 nie można by było się dostać. Najlepiej by było, gdyby ostatni kurs w ramach transportu zbiorowego był chociaż około 18, no ale na krótką metę takie kursy nie byłyby zbyt rentowne, natomiast działanie w długiej perspektywie wymaga jakiejś promocji i de facto zmiany mentalności konsumenta.
Fajnie oczywiście, że chociaż uczniowie kończący wcześniej mają dojazd, tylko co z tego, jak ktoś, kto kończy później (np. o 16:00) nie dojedzie, a ktoś, kto zaczyna np. o 9:50 musi dwie godziny się szwendać po mieście. No chyba że se pójdzie do biblioteki lub załatwić sprawy (bo akurat takowe ma) albo do jakiejś śniadaniarni (czy takowa w Łowiczu jest, nie wiem), gdzie mógłby ewentualnie spędzić trochę czasu z kolegami.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

O Łowiczu też napisałem, ale dla samego Łowicza (gdy np. ktoś tam pracuje) wystarcza kurs tak gdzieś o 16:30 czy 16:45, dla powracających z Łodzi i Warszawy faktycznie powinien być koło 18.

Ale obserwacja komunikacji miejskiej w Głownie pokazuje, że kursy w takich godzinach mają minimalną frekwencję.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

mateeusz pisze:Autobusy PKS Wieluń i PKS Sieradz wykonujące kursy organizowane przez województwo mają za szybami kartkę/tabliczkę z informacją o organizatorze.
A tak to wygląda w PKS Skierniewice:

Obrazek

Obrazek

Informacją o tym, że to połączenie wojewódzkie, jest ten czerwony znaczek...
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Jest na stronie lodzkie.pl nowa lista połączeń autobusowych (na rok 2020). Wśród nich nie ma już linii Wieluń - Zdzierczyzna - Wieluń z powodu rentowności, o czym może już wiecie.
Ciekawostką w stosunkowo niedużej odległości ode mnie jest linia Brzeziny - Stryków - Głowno. Jak wynika z przecieków od kierowcy, na odcinku od Strykowa do Głowna ma biec przez Nowostawy i Dmosin. Tak że Dmosin zyskuje połączenie do Głowna i ma przy okazji znacznie bliżej do Łodzi (możliwość przesiadki w Strykowie). Podobno przewidzianych jest nieco więcej połączeń (może nawet około pięciu w tą i nazad). Rozkłady jazdy powinny pojawić się po Świętach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Nie mogę jej znaleźć: https://www.lodzkie.pl/organizacja-ruch ... autobusowe

Jaki przewoźnik to Brzeziny-Stryków-Głowno będzie realizował? Euro-Bus z Jeżowa?

No i – co z Łyszkowicami? Miało być Brzeziny-Stryków-Głowno-Łyszkowice. Wychodzi, że między Brzezinami a Dmosinem, gdzie są już dwie linie, dojdzie trzecia, a między Głownem a Łyszkowicami (i Skierniewicami), gdzie od paru lat jest komunikacyjna biała plama, nadal nie będzie absolutnie nic.

Ciekawe, którędy dokładnie ten autobus pojedzie między Strykowem a Dmosinem. Najpewniej DW708, potem za pierwszym wiaduktem autostradowym skręci w stronę Nowostawów, następnie mostem nad Mrożycą i przez Szczecin do Dmosina. To chyba najbardziej komunikacyjno-pustynny wariant, bo do Niesułkowa dociera komunikacja gminna Strykowa, a Bratoszewice z kolei obsługiwane są busami Łódź-Głowno/Łowicz i poprzez ŁKA. Choć trochę szkoda, bo Bratoszewice są generatorem ruchu ze względu na szkołę ponadgimnazjalną.
Ostatnio zmieniony pt 19:41, 20 gru 2019 przez Kpc21, łącznie zmieniany 2 razy.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Bo to rusza od Nowego Roku.
A co z Łyszkowicami? Też jestem niemiło zaskoczony brakiem Łyszkowic na tej trasie, ale to pewnie wynika z tego, że nie chcieli robić linii prostej Stryków-Głowno, gdzie jest trasa obsługiwana przez przewoźników komercyjnych.
Jak to rozwiązać? Ułożyć nową trasę: Głowno-Wola Lubiankowska-Łyszkowice-Pszczonów-Retniowiec-Święte-Maków-Skierniewice. Wtedy z trasy będzie większy pożytek. ;)
Poza tym trasa między Brzezinami a Dmosinem nie będzie aż tak użyteczna, jak pozostałe dwie istniejące - korzyści dla Dmosina już wymieniłem (czyli dodatkowe połączenie do Głowna oraz możliwość szybszego dostania się do/z Łodzi przez Stryków).
Pytanie, jak to wpłynie - bo raczej na pewno wpłynie - na rozkład jazdy istniejących linii. Jeśli założyć czas jazdy w granicach 60 minut i możliwość przewidzenia w sposób właściwy kursów, wówczas odjazdy z Brzezin byłyby około 6:40, 9:00, 11:30, 14:00 i 16:00, a z Głowna - około 7:50, 10:20, 12:40, 15:00 i gdzieś po 17:00 --> dwa kursy z Brzezin dublowałyby się na trasie Dmosin-Głowno i wtedy w zależności od przewoźnika może dojść do skrócenia kursów linii Brzeziny-Kołacinek-Kraszew-Głowno do Dmosina lub ewentualnie do zmian w godzinach kursowania tych środkowych kursów (np. na okolice 10:00 i 13:00 z Brzezin).
Z drugiej strony, patrzę na kursy z Brzezin do Dmosina: 16:40 Euro-Bus i 17:00 PKS. Może dobrze byłoby ten PKS-owski przetrasować przez Kraszew, tak żeby nie dublowały się niepotrzebnie kursy na Woli Cyrusowej (zasadniczo Euro-Busowski jest tam chyba około kwadrans wcześniej), a inni mieszkańcy potencjalnie mogli zyskać. Do tej pory nie zrobiono z tym fantem nic.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Ja wysyłałem do UMWŁ sugestię linii: Głowno – Dmosin – Niesułków – Lipka - Skoszewy – Byszewy – Nowosolna – i dalej chyba sensownie byłoby to wyprowadzić jakoś przez Widzew na Dąbrowę. Co prawda jedyny na tej trasie odcinek pozbawiony komunikacji to między Dmosinem a Niesułkowem – dalej do Sierżni mamy komunikację gminy Stryków, następnie jest ok. kilometrowa dziura (więc w zasadzie mamy kolejny pozbawiony komunikacji odcinek – ale tam prawie nic nie ma, jest wieś Bartolin, ale oni mają dosyć blisko dojść do krańcówki MPK w Skoszewach), potem od Skoszewów do Łodzi jedzie 91C od MPK (oraz 53C, ale ono potem skręca w kierunku Kalonki). Ale oferta komunikacyjna jest mimo wszystko dosyć słaba, a mieszkańcy gminy Stryków (Niesułków, Lipka, Sierżnia) chcący dojechać do Łodzi są zmuszeni do okrężnej i wydłużającej czas podróży trasy przez Stryków. A przede wszystkim – ta istniejąca oferta komunikacyjna jest dosyć mizerna (gmina Stryków – 4 kursy w ciągu dnia, gmina Nowosolna – jest trochę lepiej, w godzinach szczytu bywają nawet po dwa kursy w ciągu godziny (jeden 53 i jeden 91) ale też są duże dziury w rozkładzie. To 91 też jest o tyle słabe, że czas dojazdu nim na Widzew jest mocno wydłużony przez to, że zawija ono o Wiączyń i Rataja, i np. chcąc dojechać z tych Skoszew w rejony od skrzyżowania marszałków na południe i na zachód, chyba nie zdecydowałbym się na jazdę nim na Janów i przesiadkę tam na tramwaj, tylko raczej przesiadłbym się w 53, a potem w jakieś linie miejskie. A kto potrzebuje dojechać na Widzew, ma pecha.


Jeszcze ciekawe jest, jak ta linia Brzeziny-Głowno będzie skomunikowana z ŁKA. W Głownie czy w Strykowie, i czy w Głownie będzie się nią dało dotrzeć na stację ŁKA. Trasa w Głownie też jest ciekawą kwestią. Są dwie opcje – przez Sikorskiego i przez Kopernika, gdzie obie opcje są pod pewnym względem pożyteczne. Przez Sikorskiego autobus dowiezie do centrum handlowego Galeria Głowno, przez Kopernika – do dwóch szkół ponadgimnazjalnych: do Liceum Ogólnokształcącego i do Zespołu Szkół im. Cebertowicza oraz w okolice szpitala. Chyba to drugie jest bardziej pożyteczne, jednak obecna komunikacja PKS Skierniewice z Brzezin do Głowna jeździ przez Sikorskiego.

W przypadku trasy przez Kopernika wskazane byłoby dodanie nowego przystanku w rejonie skrzyżowania ulic Sikorskiego z Solskiego – z uwagi na znajdujące się w sąsiedztwie urzędy (Skarbowy, Wydział Komunikacji), zakłady pracy (na terenie dawnego WZMotu) oraz kościół. Obecnie istnieje przystanek między ulicami Solskiego i Norblina, trasa przez Kopernika ten przystanek jednak by ominęła. Poza tym, co ciekawe, obecna linia Brzeziny – Głowno tego przystanku nie posiada w rozkładzie (choć kiedyś chyba miała). Natomiast nie zdziwiłbym się, gdyby kierowcy tam mimo wszystko na prośbę pasażerów się nie zatrzymywali. Nie miałem nigdy okazji tego obserwować, myślę że Momenty jako stały pasażer tej linii jest w stanie tutaj powiedzieć coś więcej :)

Ten dodatkowy przystanek musiałby się znaleźć jeszcze w granicach gminy Dmosin (wieś Osiny), bo na Solskiego na ten przystanek za bardzo nie ma miejsca i to zbyt niebezpieczne miejsce (zakręt i jazda pod górkę od strony Kopernika).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:Ja wysyłałem do UMWŁ sugestię linii: Głowno – Dmosin – Niesułków – Lipka - Skoszewy – Byszewy – Nowosolna – i dalej chyba sensownie byłoby to wyprowadzić jakoś przez Widzew na Dąbrowę.
Uważam, że byłby to ciekawy pomysł na rozwiązanie kilku problemów komunikacyjnych na raz.
Pamiętam, swoją drogą, czasy, kiedy z Łodzi do Niesułkowa był szmat autobusów. Z Północnego po południu w dni powszednie odjeżdżały one o 14:00, 15:40, 16:00, 16:50, 18:00 i 19:30 (z czego ten o 16:00 i 19:30 jechały przez Wolę Cyrusową do Brzezin, pozostałe w Niesułkowie nie skręcały, tylko prosto przez Poćwiardówkę do Brzezin). Rano też było trochę tych kursów z Brzezin do Łodzi przez Niesułków, choć akurat Wola miała tylko ten po 5 rano.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Niedawno udało mi się przejechać na trasie z Łyszkowic do Skierniewic. Są na tej trasie kursy wojewódzkie (Skierniewice – Łyszkowice – Łowicz), ale ja akurat jechałem dwoma komercyjnymi. Rano, o 8:00, Trans-EuroBusem (to inny przewoźnik, niż ten na trasie z Brzezin do Dmosina), po południu, o 16:30, PKS Skierniewice.

I, co ciekawe, ten kurs Trans-EuroBusa (obsługiwany Sprinterem) był pełny, a nawet kilka osób stało! W dodatku zasłyszałem, jak jedna z pasażerek wspominała, że dzień czy dwa wcześniej musiała stać wsiadając już chyba na pierwszym czy drugim przystanku za Łyszkowicami (prawdopodobnie Pszczonów). Dla mnie to niesamowite, że taka "wioskowa", peryferyjna linia może mieć aż taką frekwencję. Skąd się biorą te masowe likwidacje?

Po południu jechałem z PKS-em Skierniewice. Tutaj jechał Autosan H9, i oczywiście, niezawodnie, wewnątrz klasyczny PKS-owy klimat, przedział kierowcy obwieszony jakimiś proporczykami itp. Tu jednak jechało tylko ok. 15 osób. Ciekawe, że autobus zjechał z głównej trasy do wsi Święte Nowaki, by wysadzić tam pasażerkę, mimo że w rozkładzie jazdy tego kursu jej nie znalazłem. Przy okazji, coś tam z rozmów kierowcy z pasażerami zasłyszałem o jakichś planach likwidacji kursów na tej trasie "bo PKS nie dogadał się z powiatem", ale niestety szczegółów nie znam.

Co do trasy do Łyszkowic, to wymyśliłem jakiś czas temu koncepcję możliwie oszczędnościowej (do obsługi jedną brygadą) obsługi komunikacyjnej gminy Głowno: https://obrazki.elektroda.pl/7853902800_1576871298.png

Starałem się możliwie odnieść do gęstości zaludnienia na obszarze gminy. Niewiele jest rejonów, których tą linią nie objąłem. Gmina Głowno jest dosyć "podłużna", to nawet całkiem sprawę ułatwia.

Jeszcze jednym mankamentem jest to, że przy tak długiej trasie przy jednej brygadzie nie uda się zachować skomunikowania z kilkoma kursami ŁKA z rzędu.

Niestety gmina Głowno nie wydaje się zainteresowana uruchamianiem linii komunikacyjnych, podobnie zresztą jak powiat zgierski (który nie wspomógł w żaden sposób linii z Łodzi do Ozorkowa przez Aleksandrów).
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Kpc21 pisze:ten kurs Trans-EuroBusa (obsługiwany Sprinterem) był pełny, a nawet kilka osób stało! W dodatku zasłyszałem, jak jedna z pasażerek wspominała, że dzień czy dwa wcześniej musiała stać wsiadając już chyba na pierwszym czy drugim przystanku za Łyszkowicami (prawdopodobnie Pszczonów). Dla mnie to niesamowite, że taka "wioskowa", peryferyjna linia może mieć aż taką frekwencję. Skąd się biorą te masowe likwidacje?
Chyba nawet gdzieś są znane różne techniki "wygaszania popytu", ale nie wiem, na czym one polegają.
Kpc21 pisze: Po południu jechałem z PKS-em Skierniewice. Tutaj jechał Autosan H9, i oczywiście, niezawodnie, wewnątrz klasyczny PKS-owy klimat, przedział kierowcy obwieszony jakimiś proporczykami itp. Tu jednak jechało tylko ok. 15 osób. Ciekawe, że autobus zjechał z głównej trasy do wsi Święte Nowaki, by wysadzić tam pasażerkę, mimo że w rozkładzie jazdy tego kursu jej nie znalazłem. Przy okazji, coś tam z rozmów kierowcy z pasażerami zasłyszałem o jakichś planach likwidacji kursów na tej trasie "bo PKS nie dogadał się z powiatem", ale niestety szczegółów nie znam.
Z drugiej strony, możliwe, że się pojawią jakieś kursy na trasie wydłużonej do Łowicza.
Poza tym - tam jest mniejsza frekwencja pewnie ze względu na cenę biletów, może ona bardziej przyciąga do Trans-Busa. Poza tym częste kursy na tej linii to zasługa tego, że tam jest sporo dużych wiosek. Same Łyszkowice są liczebne i poza dojazdem do Skierniewic i Łowicza nie mają w pobliżu żadnej konkurencji do innego miasta. Na drodze do Skierniewic jest jeszcze rozległy Słomków i dosyć duży Maków.
Kpc21 pisze: Co do trasy do Łyszkowic, to wymyśliłem jakiś czas temu koncepcję możliwie oszczędnościowej (do obsługi jedną brygadą) obsługi komunikacyjnej gminy Głowno
Ciekawa koncepcja, tylko trochę wywijasów. :D
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Cena biletów, powiadasz?

Trans-EuroBus – 6 zł
PKS Skierniewice – 5,95 zł

Przy czym ta cena w PKS Skierniewice to ulga handlowa obowiązująca w godzinach od 8:30 do 18:00. Ostatni kurs busiarza do Skierniewic dociera o 17:57. Bardzo sprytnie to PKS rozegrał :)

Nie widzę, w jaki sposób cena biletu miałaby przyciągać do Trans-EuroBusa (nie Trans-Busa, to inny przewoźnik).

A wywijasy, bo właśnie starałem się wszystko ogarnąć jedną linią. Poza tym np. w rejonie Lubiankowa prosto drogą powiatową na Łyszkowice pewnie pojedzie kiedyś w końcu komunikacja wojewódzka (najlepiej jedna trasa aż do Skierniewic – w sumie i to sugerowałem w mailu do UMWŁ, może więc taką właśnie mają koncepcję, ale nie wiem, możliwe że jeszcze szukają przewoźnika, albo po prostu przesunęli to na późniejszy etap, bo tak), to bez sensu ją dublować. A z drugiej strony, pasuje jakoś obsłużyć też Ostrołękę i Albinów. Po drugiej stronie ominąłem rejony Glinnika i Popowa, ale to dlatego, że po pierwsze tam prawie nic nie ma, po drugie jeździ tamtędy już komunikacja Głowno – Waliszew – Bielawy – Łowicz.

Inna rzecz, że np. między Lubiankowem a Wolą Lubiankowską tez nic nie ma, jedzie się przez pola. A jak puścisz autobus tym takim trochę kołem przez Albinów i Ostrołękę, to autobus będzie tam, gdzie faktycznie ktoś mieszka.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Swoją drogą, z tego, co teraz zauważyłem, do Niesułkowa i Lipki PKS Skierniewice jeszcze dociera:

Obrazek

Tylko ciekawe, że dowożą tylko do Skoszewów, gdzie trzeba przesiąść się na MPK.

Jest jeszcze kurs:

Obrazek

A w drugą stronę takie:

Obrazek

Obrazek

I jeszcze:

Obrazek

Zupełnie idiotyczne są te kursy kończące bieg w Lipce. Jak tym dojechać do Łodzi? A na to pewnie tam jest dużo większe zapotrzebowanie, niż na dojazd do Brzezin.

Ewentualnie można w Lipce przesiąść się na komunikację gminną Strykowa, tym dojechać do Strykowa, a ze Strykowa do Łodzi, ale przypuszczam (nie sprawdzałem), że raczej nie jest to w żaden sposób skomunikowane...

Dobrze, że już niedługo Niesułków będzie miał sensowną komunikację (do Strykowa, zapewne skomunikowaną i zintegrowaną taryfowo z ŁKA) – mam nadzieję, że jutro lub pojutrze na stronie UMWŁ pojawi się wreszcie rozkład jazdy. Trochę niezrozumiałe, czemu oni tak zwlekają z ich publikacją, one powinny być już przed świętami... Gorzej, niż w MPK. Tym razem nie było przecież załatwiania wszystkiego na ostatnią chwilę.

Swoją drogą dziadowskie jest, że oni, z tego na co wygląda, to wszystko powierzają przewoźnikom bez żadnego przetargu. Skąd mogą wiedzieć, czy inny przewoźnik nie dałby niższej ceny?
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

W tym roku trochę głupio wyszło z harmonogramem, bo podpisywanie umów nastąpiło przed Świętami (jakoś około piątku 20.12.), a jakieś ustalenie rozkładów jazdy, to sam nie wiem, czy akurat okres świąteczny wpłynął na stan rzeczy. Może być tak, że istniejący stan rzeczy pozostanie niezmieniony aż do końca ferii (czyli 26.01.), a nowe linie wraz z ewentualnie zmienionymi rozkładami istniejących to dopiero po feriach.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

No i rozkładów nadal nie ma, a nowe linie ruszają już w czwartek (a jak są jakieś kursy w święta, to w środę). To jest naprawdę niepoważne - gorzej, niż w MPK. Nie rozumiem chwalących jakość organizacji tej komunikacji w województwie łódzkim.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

No ale nie jest powiedziane, że nowe linie muszą ruszyć w czwartek. Tym bardziej, że w naszym województwie mamy nienormalnie wcześnie zimowe ferie szkolne (od 13.01.), stąd naprawdę w mojej opinii nie opłaca się czegokolwiek zmieniać przed feriami. :roll:
BB93
Sympatyk forum
Posty: 947
Rejestracja: śr 13:27, 01 kwie 2009
Lokalizacja: Zgierz

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: BB93 »

1 stycznia rusza na pewno PKS Łęczyca. Na ich stronie są już rozkłady jazdy trzech linii:
http://pksleczyca.pl/aktualnosci/

Linia Łęczyca - Parzęczew - Ozorków będzie wydłużona do Aleksandrow Łódzkiego. Co ciekawe, z Chociszewa pojedzie przez Stare Krasnodęby, Sobień, Bełdów. Wychodzi na to, że marszałek zrobił prezent gminie Aleksandrów i/oraz powiatowi zgierskiemu.
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

Nie wiem, czy nie jest powiedziane – raczej już ogłoszono, oficjalnie, że ruszają z początkiem stycznia. Była konferencja prasowa i w ogóle.

Co do Łęczyca-Ozorków wydłużonego do Aleksandrowa, to spodziewałem się, że pojedzie po trasie likwidowanego Łoś-Busa (dawnej Aury). Bo tam nie ma nic poza ŁKA (która nie wszystkie miejscowości po drodze obsługuje). Ale jednak trasa będzie inna.
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

I wreszcie, na ostatnią chwilę, rozkłady się pojawiły.

https://www.lodzkie.pl/organizacja-ruch ... usowe-2020

Na szybko – jest kilka zmian, są też nowi przewoźnicy.

Było tu trochę mówione o nowej linii Brzeziny – Stryków – Głowno. Otóż:
– linię obsłuży PKS Skierniewice – bez zaskoczenia
– w Strykowie linia nie podjedzie na dworzec PKP (rzecz dosyć dziwna, spodziewałem się, że to tam będzie skomunikowanie z ŁKA), stanie tylko na pl. Łukasińskiego
– bieg za to skończy w Głownie na pl. Wolności, ale też w Głownie podjedzie na dworzec PKP – wjazdem kieszeniowym od skrzyżowania przy Galerii Głowno
– będą nowe przystanki w Szczecinie i w Dmosinie I, a także w centrum Dmosina przy kościele (dotychczasowy przystanek w Dmosinie nie znajduje się na trasie linii – leży na wschód od skrzyżowania, na którym ten autobus skręci z południa na zachód)
– ze Strykowa do Szczecina autobus nie pojedzie przez Niesułków, tylko przez Nowostawy Górne – w sumie z sensem, bo przystanek w Niesułkowie i tak będzie obsłużony na przejeździe Brzeziny-Stryków; pojawią się zatem także przystanki w Nowostawach Górnych i w Dolnych
– w Głownie przejazd (pomijając podjazd pod dworzec) jak obecne kursy PKS-u Skierniewice, ale w rozkładzie są uwzględnione przystanki na terenie miasta, na ul. Sikorskiego – z tym, że dwa przystanki będą pominięte (przy MitMarze i przy starych blokach)
– skomunikowanie z ŁKA w Głownie jest... takie średnie; pierwszy kurs z Brzezin jest w miarę skomunikowany (przyjazd autobusu 6:38, odjazd pociągu 6:56 – 18 minut na przesiadkę, trochę długo, ale ujdzie), kolejny jest już rozkomunikowany (przyjazd autobusu 9:23, odjazd pociągu 9:24, minuta na przesiadkę to chyba jakiś żart), potem mamy autobus dojeżdżający na stację o 12:53, pociąg odjeżdżający o 12:56 – jeśli autobus będzie punktualnie, to okej, ale to jednak bardzo ryzykowne, a pociąg przecież nie będzie czekał na opóźniony autobus
– po południu odjazdy z Głowna mamy o 15:26 i 17:41, jak to jest skomunikowane z pociągami? pociągi przyjeżdżają o 15:23 i o 17:18 – w tym pierwszym przypadku myślę, że może być (o ile autobus będzie czekać na pociąg w razie opóźnienia tego drugiego), w tym drugim mamy znów bardzo długi czas przesiadki, aż 23 minuty
– kursy tylko w dni nauki szkolnej poza jednym, który będzie jeździć od poniedziałku do soboty oprócz świąt... i łącznie 5 par, to chyba nie jest aż taka tragedia – choć mogłoby być lepiej
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
Kpc21
Weteran
Posty: 7365
Rejestracja: śr 19:26, 16 lip 2008
Kontakt:

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: Kpc21 »

To teraz reszta...

1. Tomaszów–Chociw–Rawa – dotychczasowy jedyny kurs całotygodniowy (oprócz 1. dni Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Nowego Roku) pojedzie tylko od poniedziałku do soboty w dni robocze, popołudniowy kurs 1-5 oprócz świąt będzie wykonywany tylko w dni nauki szkolnej
2. Tomaszów–Żelechlinek–Rawa – dochodzi dodatkowy kurs 8:45 z Tomaszowa/9:50 z Rawy, pierwszy kurs z rana oraz jeden popołudniowy (1-5 oprócz świąt) zostają okrojone do dni nauki szkolnej, dotychczasowy jedyny kurs w soboty, niedziele i święta (oprócz 1. dni Bożego Narodzenia, Wielkanocy i Nowego Roku) pojedzie tylko w soboty powszednie
3. Tomaszów–Żelechlinek–Brzeziny – zmiany podobne do j.w.
4. Tomaszów–Będków–Czarnocin – znów podobne zmiany – likwidacja pojedynczych kursów w niedziele i okrojenie części do dni nauki szkolnej
5. Tomaszów–Gapinin–Brudzewice–(Drzewica) – linia zostaje obcięta o końcowy odcinek Brudzewice–Drzewica, znikają kursy w soboty, niedziele i święta, jedna para okrojona do dni nauki szkolnej
6. Sieradz–Warta-Szadek–Łask – bez zmian w dniach kursowania, ale za to duża zmiana w godzinach odjazdów, pierwszy kurs z Sieradza nie będzie już ruszać przed 5:00 nad ranem
7. Sieradz–Złoczew–Lututów–Wieruszów – nastąpi okrojenie linii o jedną parę kursów, likwidacja jedynej pary kursów w niedziele i większość świąt oraz dwie pary zostaną okrojone do dni nauki szkolnej
8. Sieradz–Konopnica–Złoczew – jedynie niewielkie zmiany w czasach odjazdów
9. Bełchatów-Wola Krzysztoporska–Piotrków – dochodzi jedna para kursów, ale tak jak wcześniej mieliśmy 2 pary kursów w 1-5 oprócz świąt także w dni pozbawione nauki szkolnej, tak teraz będziemy mieć trzy pary, ale w dni bez nauki szkolnej z tego pozostanie tylko jedna
10. Bełchatów–Kleszczów-Radomsko – bez zmian jedna para kursów

11. Bełchatów–Szczerców–Rusiec – bez zmian, poza kosmetyką w rozkładzie
12. Skierniewice–Rawa–Biała Rawska – rozkład bez zmian, ale tu już wszystko było w 1-5 oprócz świąt
13. Skierniewice–Łyszkowice–Kwiatek–Łowicz – na 6 par kursów 1-5 oprócz świąt, 3 zostają okrojone do dni nauki szkolnej
14. Skierniewice–Bolimów–Łowicz–Kiernozia – identycznie j.w.
15. Skierniewice–Rawa–Czerniewice – istniejące kursy bez zmian, dochodzi nowy w relacji Rawa–Czernewice w dni robocze w wakacje i ferie szkolne (wszystkie obecne także pojadą w wakacje i ferie)
16. Łęczyca–Świnice Warckie–Uniejów – pojawia się nowa para kursów – 9:30 z Łęczycy, 10:50 ze Świnic
17. Łęczyca–Leżnica–Ozorków–(Aleksandrów) – wydłużenie linii o odcinek Ozorków–Aleksandrów przez Chociszew, Stare Krasnodęby, Bełdów; są też związane z tym korekty w rozkładzie, ale nie ma cięć
18. Łęczyca–Krośniewice–Dąbrowice – część kursów, ale tylko w jednym kierunku (powrotnym do Łęczycy), dostanie wjazd kieszeniowy z Zalesia do Głogowej
19. Piotrków–Lutosławice–Tuszyn–Łódź – linię przejmuje nowy przewoźnik (zamiast PKS-u Bełchatów wejdzie Connect Bus), pojawią się dwie nowe pary kursów (w tym jedna w skróconej relacji Piotrków-Tuszyn), natomiast znikną kursy w soboty, a ta dodatkowa para będzie tylko w dni nauki szkolnej
20. Opoczno–Przyłęk–Siucice–Ciechomin–Aleksandrów–(Klew) – skrócenie linii o odcinek Ciechomin–Klew, a większości kursów poza jednym – w ogóle o odcinek Aleksandrów–Klew, ostatni kurs wieczorny zostaje jeszcze skrócony do Siucic; dochodzą natomiast 2 nowe pary kursów

21. Opoczno–Inowłódz–Brudzewice–(Drzewica–Sołek–Opoczno) – wydłużenie linii o odcinek Burdzewice–Dębica–Sołek–Opoczno; dochodzi też jedna para kursów, ale o jedną parę mniej będzie w soboty
22. Opoczno–Sulejów–Kałek–Piotrków – z sześciu par kursów (jednego w relacji Opoczno–Sulejów) + dodatkowo jednej krótkiej pary Błogie Szlacheckie–Sulejów pozostaje tylko 3,5 pary kursów, w tym także z jednym kursem skróconym z Opoczna tylko do Sulejowa
23. Opoczno–Sławno–Smardzewice–Tomaszów Mazowiecki – kosmetyka rozkładowa
24. Łódź–Lutomiersk–Wodzierady–Szadek – całkowicie bez zmian
25. Wieluń–Kamion-Strugi–Wieluń – bez zmian jedna para kursów tylko w dni nauki szkolnej
26. Wieluń-Działoszyn–Pajęczno–Osjaków – bez zmian poza rozkładową kosmetyką, w dni powszednie bez nauki szkolnej jest tylko jeden kurs w ciągu dnia w jedną stronę (!), poza tym jest jeszcze jedna para kursów w dni nauki szkolnej
27. Wieluń–Lututów–Wieruszów – bez zmian tylko jedna para kursów w dni nauki szkolnej
28. Sieradz–Burzenin–Wieluń–Działoszyn – bez zmian, jedna para kursów w 1-5 oprócz świąt, Wigilii i Sylwestra + jeden kurs w jedną stronę w dni nauki szkolnej

Linie zlikwidowane (będą funkcjonować komercyjnie, UMWŁ rezygnuje z ich organizacji):
1. Wieluń–Zdzierczyzna–Lututów–Wieluń (1 para kursów w dni nauki szkolnej)

Nowe linie:
1. Piotrków–Wola Krzysztoporska–Kamieńsk–Radomsko – Connect Bus – 6 par kursów 1-5 w dni robocze, 2 pary kursów codziennie oprócz świąt
2. Radomsko–Wierzbica–Strzelce Wielkie–Pajęczno – Connect Bus – 6 par kursów 1-5 w dni robocze, 2 pary kursów codziennie oprócz świąt
3. Brzeziny–Stryków–Szczecin–Dmosin–Głowno – PKS Skierniewice – 5 par kursów w dni nauki szkolnej, 1 para w 1-6 oprócz świąt
4. Rawa–Żelechlinek–Koluszki – PKS Skierniewice – 4 pary kursów w dni nauki szkolnej, 1 para w 1-6 oprócz świąt
5. Łowicz–Zduny–Sobota–Borówek–Bielawy–Piątek – PKS Skierniewice – 3 pary kursów w dni nauki szkolnej, 1 para w 1-6 oprócz świąt + w dni nauki szkolnej dodatkowo: 1 para w relacji Łowicz–Sobota–Przezwiska–Wola Kałkowa, 1 para Bielawy–Piątek
6. Aleksandrów Łódzki–Adamów–Dalików–Psary–Powodów–Wartkowice–Chropy–Poddębice – Wicher Travel – 4 pary kursów 1-7 w dni robocze + 1 kurs rano Prawęcice–Dalików–Poddębice
7. Aleksandrów Łódzki–Konstantynów–Lutomiersk–Chorzeszów–Łask – Wicher Travel – 4 pary kursów 1-7 w dni robocze
8. Szczerców–Chociw–Widawa – PKS Bełchatów – 2 pary kursów w dni nauki szkolnej, oprócz 2 maja i piątku po Bożym Ciele

Ogólnie:
– jest parę rozszerzeń i nowych tras (tym razem w dużej mierze nie dzięki PKS-om, może poza PKS-em Skierniewice, a dzięki prywaciarzom), ale są też cięcia
– ogólny rozwój sieci połączeń jest niewielki
– nadal wygląda to tak, jakby UMWŁ rozkładów nie układał sam, tylko oddawał to ajentom poszczególnych linii
– nadal na większości linii są marne ilości kursów w ciągu dnia, jest parę takich (szczególnie z tych, gdzie ajentem jest PKS Wieluń), gdzie mamy po dosłownie jednej parze kursów!
PcForum.eu - Bo IT to nasza pasja!
format c: - najlepszy sposób na wszelkie problemy z Windowsem...
Bykom Stop (i ImageShackowi też)
TramMomentyStudenta
Megagaduła
Posty: 2387
Rejestracja: sob 17:34, 24 cze 2017

Re: Linie organizowane przez województwo, powiaty, gminy

Post autor: TramMomentyStudenta »

Moim skromnym zdaniem organizowanie większej ilości kursów tylko w dni nauki szkolnej jest delikatnie bezsensowne. W ferie szkolne w dni robocze powinny być przynajmniej trzy kursy, żeby nie było zupełnego odcinania szczególnie tym, którzy mają zamiar jechać autobusem do pracy, bo i takie przypadki są. :|
ODPOWIEDZ